Goede RGB kabels ?

Modding, reparatie en randapparatuur

Goede RGB kabels ?

Berichtdoor Marth Daul » 05 aug 2017, 21:39

Daar ik niet echt tevreden ben van retrogamingcables vroeg ik mij af of ik nog op andere plaatsen goede rgb kabels kan kopen ?

Ik zoek er nog eentje voor de snes, de sms, de originele xbox en een scartkabel voor de nes.

Nu heb ik eens zitten zoeken op amazon.de voor rgb kabels voor deze systemen en de prijzen waren minstens de helft van bij onze Britse vriend, nu vroeg ik mij af of deze kabels ook goed zijn of niet ??
Graag jullie mening/ advies.

May the Force be Cute :cool:
Marth Daul

Re: Goede RGB kabels ?

Berichtdoor iStreet » 05 aug 2017, 21:46

Vreemd, hoor laatste tijd vaker klachten over retrogamingcabels..
Ik heb mijn kabels al van een aantal jaren terug, en ben er echt super dik tevreden over.. Zijn ze in de loop der jaren minder kwaliteits kabels gaan maken?

Ik gebruik zelf enkel die van hun, en originele van de Playstations..

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor Marth Daul » 05 aug 2017, 21:56

iStreet schreef:Vreemd, hoor laatste tijd vaker klachten over retrogamingcabels..
Ik heb mijn kabels al van een aantal jaren terug, en ben er echt super dik tevreden over.. Zijn ze in de loop der jaren minder kwaliteits kabels gaan maken?

Ik gebruik zelf enkel die van hun, en originele van de Playstations..

Ik wil die man zeker niet aan het kruis nagelen, maar 2 problemen met een toch wel dure kabel vind ik overdreven.
En eerlijk, nu ik de kwaliteit vergelijk met die scartkabel van allekabels.nl van nog geen 1,5 euro ben ik nog meer ontevreden want bij de laatste heb je echt het gevoel van kwaliteit te hebben, bij de andere niet.

En als ik dan kijk op amazon.de en ik zie rgb-kabels aan de helft of een derde heb ik serieuze vragen. Zijn deze rommel of even goed ??

Marth Daul

Berichtdoor iStreet » 05 aug 2017, 22:04

Mhh, ik snap je punt wel. Heb er ook wel over getwijfeld. Laatst nog een male-male RGB scartkabel van Profigold (€10 euro) gekocht... en die €1,50 lokt echt wel.. Maar uiteindelijk in mijn ogen niet waard.

Helaas heb ik zelf geen ervaring met die van Amazon.de...

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor Marth Daul » 05 aug 2017, 22:07

iStreet schreef:Mhh, ik snap je punt wel. Heb er ook wel over getwijfeld. Laatst nog een male-male RGB scartkabel van Profigold (€10 euro) gekocht... en die €1,50 lokt echt wel.. Maar uiteindelijk in mijn ogen niet waard.

Die van mij zijn ook profigold scartkabels hoor, maar dan aan een 1, 32 of zoiets.
Heb hun artikkelnummer opgezocht en dezelfde staan op andere plaatsen te koop tussen de 5 à 10 euro.

Marth Daul

Berichtdoor iStreet » 05 aug 2017, 22:09

Marth Daul schreef:
iStreet schreef:Mhh, ik snap je punt wel. Heb er ook wel over getwijfeld. Laatst nog een male-male RGB scartkabel van Profigold (€10 euro) gekocht... en die €1,50 lokt echt wel.. Maar uiteindelijk in mijn ogen niet waard.

Die van mij zijn ook profigold scartkabels hoor, maar dan aan een 1, 32 of zoiets.
Heb hun artikkelnummer opgezocht en dezelfde staan op andere plaatsen te koop tussen de 5 à 10 euro.

Daar kwam ik dus ook later achter inderdaad :laugh: Achja, het zijn goede kabels.
Ik doelde met de €1,50 meer op die eigen merk en china scart kabels ;)

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor PascalP » 05 aug 2017, 22:32

Er zijn eigenlijk maar 2 aanbieders van goede kabels;
Retrogamingcables, zelf al mijn kabels van hun en nooit problemen gehad.
Retro console accessoires of ebay, vrouwke uit de USA die ze ook zelf maakt, dacht nog duurder dan onze Britse vriend + dure shipping en evt import kosten... zelf geen ervaring met deze overigens

PascalP

Berichtdoor Jeroen » 04 sep 2017, 00:14

Ik weet niet of dit een toevoeging is aan het geheel, maar ik heb zelf al jaren allerlei kabel van het Britse QED.
Deze lui hebben top of the bill spul qua audio/video bekabeling en misschien zit hier wat voor jullie bij.

In NL zijn meerdere verkooppunten.
Kleine opmerking: deze kabels en accessoires kosten goed geld.

Jeroen

Berichtdoor ravengames » 04 sep 2017, 16:05

Jeroen schreef:Ik weet niet of dit een toevoeging is aan het geheel, maar ik heb zelf al jaren allerlei kabel van het Britse QED.
Deze lui hebben top of the bill spul qua audio/video bekabeling en misschien zit hier wat voor jullie bij.

In NL zijn meerdere verkooppunten.
Kleine opmerking: deze kabels en accessoires kosten goed geld.

zit ff op de website te kijken maar ik kan geen rgb kabels vinden daar :dontknow:

Klik hier voor mijn store! http://www.ebay.nl/usr/classicsingaming

Like de Facebook pagina voor 10% korting!: www.facebook.com/classicsingaming
ravengames

Berichtdoor Jeroen » 04 sep 2017, 17:43

Ik had ook geen idee of ze die wel maakte....maar ik weet dat het een groot merk is en voor het zelfde geld had je er een wannahave gezien ;)

Jeroen

Berichtdoor synergy » 04 sep 2017, 20:53

Ik heb ook zo'n QED kabel om m'n scartswitches te daisy chainen.

Heb ik destijds gekocht bij https://www.poulissen.nl/

Even mail nagekeken en heb er toen 25 euro voor betaald in 2015, valt nog mee dus (was afgeprijsd). Model nr QED P-2110.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor Jeroen » 20 sep 2017, 02:21

synergy schreef:Ik heb ook zo'n QED kabel om m'n scartswitches te daisy chainen.

Heb ik destijds gekocht bij https://www.poulissen.nl/

Even mail nagekeken en heb er toen 25 euro voor betaald in 2015, valt nog mee dus (was afgeprijsd). Model nr QED P-2110.

Ik heb die ook gekocht, maar al jaren eerder + voor een hogere prijs ivm het feit dat dat toen nog meer "gewoon" was zoals nu een HDMI kabel.
Kan met gemak al 10 jaar geleden zijn geweest.

Zit ivm de verhuizing weer in de originele doos, maar de stekkers glimmen je tegemoet en mooi blauw is niet lelijk van een meter lang ;)

Jeroen

Berichtdoor SultanMehmet61 » 06 jan 2018, 07:14

Nog succes geboekt met andere kabels? Ik zelf moet ook twee scart RGB kabels hebben en vind 45-50 euro toch wel best duur voor twee kabels (eentje voor mijn PAL SNES en eentje voor mijn PAL Gamecube).

Als het verschil nihiel is koop ik het graag elders.

What does this button do?
SultanMehmet61

Berichtdoor Corpseblaster » 11 jan 2018, 02:29

Hey, ik zoek toevallig ook nog RGB kabels. Scart voor SNES PAL en NTSC + Gamecube PAL.

Nu begrijp ik dat de kabels NTSC verschillen met PAL (die schijnen extra capacitors te hebben tegen interference)?
Corpseblaster

Berichtdoor SultanMehmet61 » 11 jan 2018, 11:44

Ik heb hier vorige week zaterdag een super famicom / pal gamcube rgb scart kabel besteld http://www.consolegoods.co.uk.
Ik verwacht dat het deze week zo niet begin volgende week wel binnen komt. Ook had ik hier 1,5 jaar geleden een PAL super nintendo RGB kabel gekocht en dat bevalt mij wel goed. Heb ook trouwens een Nintendo 64 s-video kabel gekocht bij mijn huidige bestelling. Dus zodra ze binnen zijn wil ik graag een vergelijking maken en mijn bevindingen met je delen. Heb verder geen ervaring met andere RGB kabels.

UPDATE: Ik heb een scart switch gekocht van synergy, moet ik hiervoor ook een aparte rgb scart naar scart kabel kopen? Heb hier helemaal niet over nagedacht namelijk.

SultanMehmet61

Berichtdoor Marth Daul » 11 jan 2018, 12:18

SultanMehmet61 schreef:Ik heb hier vorige week zaterdag een super famicom / pal gamcube rgb scart kabel besteld http://www.consolegoods.co.uk.
Ik verwacht dat het deze week zo niet begin volgende week wel binnen komt. Ook had ik hier 1,5 jaar geleden een PAL super nintendo RGB kabel gekocht en dat bevalt mij wel goed. Heb ook trouwens een Nintendo 64 s-video kabel gekocht bij mijn huidige bestelling. Dus zodra ze binnen zijn wil ik graag een vergelijking maken en mijn bevindingen met je delen. Heb verder geen ervaring met andere RGB kabels.

UPDATE: Ik heb een scart switch gekocht van synergy, moet ik hiervoor ook een aparte rgb scart naar scart kabel kopen? Heb hier helemaal niet over nagedacht namelijk.

Ja, bij allekabels.nl vind je er al een supere voor een dikke euro + verzendkosten.

Marth Daul

Berichtdoor SultanMehmet61 » 11 jan 2018, 13:03

Ja, bij allekabels.nl vind je er al een supere voor een dikke euro + verzendkosten.[/quote]

Bedoel je deze?

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/8 ... oneel.html

UPDATE: heb er in ieder geval 3 stuks besteld. Schijnen elders echt heel duur te zijn dus ik snap niet hoe ze hier nog winst op maken bij allekabels. Of ze zijn gewoon bijna niks waard en andere winkels hebben een winstmarge van meer dan 95%.

SultanMehmet61

Berichtdoor Marth Daul » 11 jan 2018, 19:00

SultanMehmet61 schreef:Ja, bij allekabels.nl vind je er al een supere voor een dikke euro + verzendkosten.

Bedoel je deze?

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/8 ... oneel.html

UPDATE: heb er in ieder geval 3 stuks besteld. Schijnen elders echt heel duur te zijn dus ik snap niet hoe ze hier nog winst op maken bij allekabels. Of ze zijn gewoon bijna niks waard en andere winkels hebben een winstmarge van meer dan 95%.[/quote]

Ja, heb ze ook gekocht na een tip hier op het forum, ze zijn echt de max.

Marth Daul

Berichtdoor toejam » 21 sep 2018, 08:26

Ik gebruik nu een cheap-ass RGB-kabel voor de multi-out poort van mijn SNES, SFC, N64 en Gamecube. Dit werkt allemaal prima. Ik heb echter ook een kabel van Retrogamingcables liggen specifiek voor de Cube. Op hun site leggen ze uit dat er verschillende soorten signalen uit die poort komen waardoor niet alle consoles dezelfde kabel kunnen gebruiken. Nu vroeg ik mij af, kan het kwaad om zo'n kabel te gebruiken op bijvoorbeeld een Super Famicom? Ik ben niet echt bezig met beeldkwaliteit verder maar heb ook geen zin om op enig moment een console op te blazen omdat er pins anders aangesloten zitten dan de console verwacht.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor unstablewarpfield » 23 sep 2018, 00:39

Voor zover ik weet zijn er nogal wat verschillen qua componenten in de kabels tussen PAL/NTSC w.b. Nintendo. (Condensators en 75 ohms weerstanden). Verder is er ergens een 12V vs c-sync verhaal als je PAL met ntsc snes consoles vergelijkt. Persoonlijk gebruik ik hierom altijd console specifieke kabels.

"I cannae change the laws of physics, captain!"
unstablewarpfield