Het Grote "Broken? Lets fix it together!" Topic

Modding, reparatie en randapparatuur

Re: Het Grote "Broken? Lets fix it together!" Topic

Berichtdoor Sp33dFr34k » 22 sep 2017, 20:41

Mijn link is voor een DS, dus succes met de reparatie!

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor Dr. Drips » 27 sep 2017, 15:54

Het 'hendeltje van deze P12 plug is afgebroken in m'n 3DS XL iemand een vernuftig idee om de flat cable weer vast te zetten?
Ik heb al nieuwe hendeltjes besteld maar die krijg je er gewoon niet in.
Afbeelding

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Afbeelding
Dr. Drips

Berichtdoor Sp33dFr34k » 27 sep 2017, 16:10

Aww shit, daar ben ik nog nooit een oplossing voor tegengekomen, buiten nieuwe header erin solderen. Anders gewoon erin drukken en druppeltje hot glue of epoxy erop?

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor ravengames » 09 okt 2017, 22:51

Heb ik ook een keer gehad maar dan met een brede ribbon connector.

Zo frustrerend dat je weet waar het probleem zit maar niet op te lossen is...

Klik hier voor mijn store! http://www.ebay.nl/usr/classicsingaming

Like de Facebook pagina voor 10% korting!: www.facebook.com/classicsingaming
ravengames

Berichtdoor Dr. Drips » 15 okt 2017, 21:37

Ik heb de flat cable maar met seconden lijm vast gezet, helaas net niet goed. maar krijg hem nu niet meer los.
Wanhoop enzo :tongue1:

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Afbeelding
Dr. Drips

Berichtdoor ravengames » 15 okt 2017, 22:25

Dr. Drips schreef:Ik heb de flat cable maar met seconden lijm vast gezet, helaas net niet goed. maar krijg hem nu niet meer los.
Wanhoop enzo :tongue1:

oei dat wordt lastig....

kun je evt proberen met wasbenzine of alcohol lijm los te maken? Weet echter niet wat dat doet met de connector zelf

Klik hier voor mijn store! http://www.ebay.nl/usr/classicsingaming

Like de Facebook pagina voor 10% korting!: www.facebook.com/classicsingaming
ravengames

Berichtdoor Tomaati » 05 nov 2017, 15:32

Hallo,

Voordat ik een 2e xbox ga kopen, mijn xbox gaat niet meer aan, heb al meerdere kabels geprobeerd, maar geen response...

Is er iemand die een fix weet? Of zal ik toch maar een nieuwe kopen. En als ik een nieuwe moet kopen, hoe is het het makkelijkst op het cd laatje open te krijgen?
Tomaati

Berichtdoor Dynamike » 05 nov 2017, 17:41

Tomaati schreef:Hallo,

Voordat ik een 2e xbox ga kopen, mijn xbox gaat niet meer aan, heb al meerdere kabels geprobeerd, maar geen response...

Is er iemand die een fix weet? Of zal ik toch maar een nieuwe kopen. En als ik een nieuwe moet kopen, hoe is het het makkelijkst op het cd laatje open te krijgen?
Is het gewoon de eerste Xbox? En krijg je überhaupt iets van response of is het echt helemaal alsof er geen stroom op zit? En is hij gemod?

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Tomaati » 05 nov 2017, 19:35

Dynamike schreef:
Tomaati schreef:Hallo,

Is het gewoon de eerste Xbox? En krijg je überhaupt iets van response of is het echt helemaal alsof er geen stroom op zit? En is hij gemod?
Het is idd de originele oude xbox, het is net of er geen stroom op zit, en voor zover als ik weet geen mod. (Alle covers van de schroeven zijn nog intact)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Tomaati

Berichtdoor segatarian » 05 nov 2017, 20:12

adapter nog goed?
segatarian

Berichtdoor Tomaati » 05 nov 2017, 20:56

segatarian schreef:adapter nog goed?
Ik heb 3 kabels geprobeerd, die van xbox, PS3 PS4 en PS2 allen werken niet

Tomaati

Berichtdoor segatarian » 06 nov 2017, 12:41

plug connector nog ok? beetje wiebelen terwijl je de machine aan probeert te zetten.
anders is er intern iets niet goed, zou veel kunnen zijn. defecte caps, misschien als je cpu stuk is dat er ook niks gebeurd qua stroom.
misschien een pbtje sturen aan blaasvis, die is erg handig.
segatarian

Berichtdoor Tomaati » 06 nov 2017, 14:02

segatarian schreef:plug connector nog ok? beetje wiebelen terwijl je de machine aan probeert te zetten.
anders is er intern iets niet goed, zou veel kunnen zijn. defecte caps, misschien als je cpu stuk is dat er ook niks gebeurd qua stroom.
misschien een pbtje sturen aan blaasvis, die is erg handig.
Er was idd iets mis aan de binnenkant, een vader van iemand die ik lesgeef is heel handig, ik heb hem aan hem gegeven en ik kreeg gewoon een nieuwe mee terug :).

Tomaati

Berichtdoor Sigma » 29 nov 2017, 19:40

Gisteren een NES op de kop getikt. Helaas bleek deze bij thuis komst niet veel te doen (ja dom, had moeten testen op lokatie). Anyway, ik dacht dat het misschien aan de games lag en slot even mijn eigen NES aan. wtf?! :dontknow: die doet het ineens ook niet meer!?!

Dus.. wat is er aan de hand? Beide NES'en doen exact hetzelfde; ze gaan aan/uit/aan/uit. En als er eentje onverhoopt aan blijft dan is het beeld blauw. Zowel op RF als op Tulp aangesloten; geen verschil.

Even googelen vertelde mij dat zeer waarschijnlijk de 72-pin connector te soft is geworden en dan moet je even de pinnetjes terugbuigen. Klonk logisch want de games gleden er in zonder enige vorm van weerstand. Dus ik bij beide de pinnetjes teruggebogen zodat de carts met enige 'kracht' in de NES gestopt moesten worden. Resultaat; niet werken eh? :mad1:

Ik weet dat de NES een check doet bij elke cartridge en een antwoord verwacht. Geen antwoord is een auto-reset en dat verklaard mijn aan/uit/aan/uit issue.

Maar goed.. wat nu? Gewoon een nieuwe 72-pin connector maar bestellen? Of hebben jullie betere ideeën?
Sigma

Berichtdoor Sp33dFr34k » 29 nov 2017, 19:51

Je games ook netjes schoongemaakt? Methode om dit te doen heeft iedereen een andere mening over, doe het zelf altijd met een wattenstaafje en alcohol van de kruidvat ofzo.

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor Sigma » 29 nov 2017, 20:24

Sp33dFr34k schreef:Je games ook netjes schoongemaakt? Methode om dit te doen heeft iedereen een andere mening over, doe het zelf altijd met een wattenstaafje en alcohol van de kruidvat ofzo.

Ja de games zijn allemaal schoon. De games die ik al had deden het zonder problemen altijd maar nu ineens niet meer.. :huh:
Sigma

Berichtdoor Swey » 29 nov 2017, 23:25

Ik had hetzelfde bij mijn NES , na uiteindelijk alles geprobeerd te hebben toch maar door de knietjes en een nieuwe 72 pin connector besteld. Werkte meteen, al zijn er wel reports dat replacement connectors te straks zijn en op lange termijn je game kunnen beschadigen, maar daar heb ik deze nog niet lang genoeg voor om iets over te kunnen zeggen. Succes!
Swey

Berichtdoor Sp33dFr34k » 30 nov 2017, 10:08

Ja, dan idd een nieuwe 72 pin connector, óf je huidige koken:

https://www.youtube.com/watch?v=HrrRSAr1rVs

Óf wat ik heb gedaan, de blinking light win kopen, vind dat ding echt geniaal. Je hoeft de cart daarmee niet naar beneden te drukken, dat is meestal het hekel punt bij die dingen.

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor Marijn » 30 nov 2017, 20:20

Iemand die een manier heeft om permanente stift van labels te verwijderen zonder het label ook uit te vegen?

Marijn

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 30 nov 2017, 22:59

Marijn schreef:Iemand die een manier heeft om permanente stift van labels te verwijderen zonder het label ook uit te vegen?

Een speciale markerremover stift schijnt t beste te werken. Volgens mij is dat niet te koop bij de Action enzo maar moet je die van ebay halen.

Ik heb t zelf weleens met nagellak remover en alkohol brillendoekjes geprobeert maar dat werkte niet bij heel dik geschreven tekst, dan gaat t label ook weg..
Arjan Gameboyman

Berichtdoor Sigma » 01 dec 2017, 18:12

Marijn schreef:Iemand die een manier heeft om permanente stift van labels te verwijderen zonder het label ook uit te vegen?

Weet niet of het op labels ook werkt maar ik verwijder de meeste permanentmarker resten met Whiteboardmarkers. Watte? ja.. je leest het goed; white board markers. Je gaat met de whiteboardmarker over de permanentmarker heen en veegt het dan met een beetje alcohol weg.
Sigma

Berichtdoor Jake Armitage » 01 dec 2017, 20:13

Permanente stift op de carts zelf verwijder ik met een goede gum (zon glazige). Was een tip van iemand op het forum en werkt perfect. Wat het met een label doet weet k niet.

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor Sigma » 01 dec 2017, 22:55

Overigens heb ik voor mijn NES een nieuwe 72-pin connector gekocht en gemonteerd. De cartridges gaan er nu wel enorm stroef in maar het werkt verder perfect!
Sigma

Berichtdoor Silenteddie » 02 dec 2017, 21:34

Sigma schreef:Overigens heb ik voor mijn NES een nieuwe 72-pin connector gekocht en gemonteerd. De cartridges gaan er nu wel enorm stroef in maar het werkt verder perfect!
Waar heb je die gekocht? Ik las namelijk dat de kwaliteit nogal kan verschillen.

Al draagt een aap een gouden ring, een kroon maakt hem pas echt een king.
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016

Re: Het Grote

Berichtdoor Sigma » 02 dec 2017, 22:14

Silenteddie schreef:
Sigma schreef:Overigens heb ik voor mijn NES een nieuwe 72-pin connector gekocht en gemonteerd. De cartridges gaan er nu wel enorm stroef in maar het werkt verder perfect!
Waar heb je die gekocht? Ik las namelijk dat de kwaliteit nogal kan verschillen.

Bij www.retronintendokopen.nl dacht ik. Maar nogmaals; de games gaan wel erg stroef nu. Echter.. het werkt en daar gaat het om.
Sigma

VorigeVolgende