Verbeteringen, foutjes en nieuwe ideeën

Nieuws over het forum en een plek voor jullie feedback.

Re: Verbeteringen, foutjes en nieuwe ideeën

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 21 jul 2017, 21:38

Apenheul schreef:Ding het 'likes' is dat de werkelijke sociale dynamiek anders lijkt te zijn dan wat eigenlijk de bedoeling van de functie op Facebook was. Zie bijvoorbeeld deze Finse studie onder (weliswaar slechts) 26 facebookgebruikers/studenten.
http://firstmonday.org/ojs/index.php/fm ... /5505/4581

De twee meestgebruikte beweegredenen om een post te 'liken' zijn:
- Je hebt een goede relatie met degene die het bericht geschreven of gedeeld heeft
- Je wilt bevestigen dat je een bericht gelezen hebt wanneer het bijvoorbeeld direct aan jou gericht was

Op afstand van deze redenen volgen:
- Je wilt jezelf aan een sociale groep taggen omdat je vrienden de post ook 'liken'
- Je wilt laten zien dat je actief bent / meeleest (dit is min of meer de reden waarom de 'like' functie voor sommigen op dit forum wenselijk is)
- Beleefdheid, bijvoorbeeld het 'liken' van iemands profielfoto
- Je wilt jezelf een positief imago aanmeten, bijvoorbeeld door vaak sociaal-maatschappelijke of wetenschappelijke artikelen te 'liken'
- Je wilt een relatie onderhouden en daardoor like je af en toe een bericht om te laten zien dat je er nog bent

Ja, ik snap het. Denk wel dat een aantal punten nouwelijks van toepassing zullen zijn op dit forum. Liken kan zeker wat nadelen opleveren. Maar 5 reacties op de ene post en 0 reacties op de andere post in t zelfde topic heeft excact dezelfde gevolgen van de punten die jij net opnoemde.
Ik gebruik een like alleen wanneer ik een bericht gelezen heb en leuk vind en dat wil laten zien zonder te reageren.

Nu bezig met:
- 3DS Samus Returns
Arjan Gameboyman

Berichtdoor Marth Daul » 21 jul 2017, 22:13

Ik hoop echt dat er hier op het forum GEEN "like-functie" komt !

Ik zie er nul, nul meerwaarde in. Als men een post heeft gelezen en men vindt hem goed genoeg om dit te laten merken, post dan een reactie; we zitten toch op een forum voor iets ...

May the Force be Cute :cool:
Marth Daul

Berichtdoor seffen99 » 22 jul 2017, 09:38

Wat mij betreft prima als die Like functie er komt. Of ik er gebruik van ga maken? Nee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
seffen99

Berichtdoor koekiemonster » 22 jul 2017, 11:46

Ik wil achievements en aantal uur online per maand zien ;)

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Joey » 22 jul 2017, 12:40

koekiemonster schreef:Ik wil achievements en aantal uur online per maand zien ;)
Dat kun je vast in je signature embedden op één of andere manier. :-)
Joey
Moderator

Berichtdoor vanseijen » 01 okt 2017, 21:27

Heb een tijdje lopen grasduinen door de "aangeboden" sectie. Je weet maar nooit wat je daar vindt. :lol: Maar er zijn een aantal zaken die het zoeken naar games op een forum zoals dit een andere beleving laten zijn dan Marktplaats.nl. Eén van de zaken was actualiteit: je ziet iets en komt er dan pas achter dat de post al een jaar oud is. Ik had zelf ook twee dozijn games gratis aangeboden, maar omdat het er zoveel waren had ik geen foto's en ik moest de geschreven lijst continu updaten en uiteindelijk iemand teleurstellen toen er iemand anders al alles wilde hebben en ik die laatste persoon reeds een toezegging had gedaan. Niet super efficient om van je games af te komen.

Ik heb zelf een hele online opzet liggen voor een marktplaats alleen gericht op gaming. Daarom heb ik het gebruik ervan nog makkelijker kunnen maken dan bijvoorbeeld een Marktplaats.nl want ik weet toch al wat het onderwerp is. Is dat niet iets voor dit forum? En ik heb liever dat het wordt ingezet dan dat het ligt weg te stoffen op de planken wat het nu doet.

Link naar voorbeeld verkoop sectie via deze link: https://www.videogamebuyingguide.com/se ... -seijen-1/

Pagina's (welke consoles e.d.) worden automatisch opgebouwd aan de hand van jouw ingevulde catalogus die je gemakkelijk kunt uploaden en onderhouden via een spreadsheet / csv bestand.

Let me know

Op zoek naar Logitech Wireless Action PlayStation 2 Controller
vanseijen

Berichtdoor Matsor » 06 okt 2017, 20:59

Iedereen heeft games die hij of zij geweldig vond maar veel andere games niet kennen. Dat zijn Hidden Gems.

Button Bashers Podcast 77 duikte de wereld van willekeur en geluk in, maar heeft bidden tot RNGesus wel nut?

zoek de vauten.... :rolleyes: :smile:
Matsor
Pinball Wizard 2016

Berichtdoor Dynamike » 06 okt 2017, 22:09

Hahah duikte. Wat slecht!! Ga het zo even aanpassen. Ik geef de schuld aan mijn dronkenschap.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Thud » 07 okt 2017, 00:03

Ander foutje is dat je switched van enkelvoud naar meervoud terwijl je verwijst naar dezelfde persoonsvorm.

Dat is iets subtieler dan duikte natuurlijk.

Thud

Berichtdoor Jake Armitage » 07 okt 2017, 12:59

Er zijn op het BB inmiddels diverse muziek gerelateerde topics. Is het mogelijk om hier een gezamenlijk "kopje" onder het hoofdonderwerp "algemeen" voor te maken en daar al deze topics te plaatsen?

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor arjen1981 » 07 okt 2017, 14:01

In een recnte Retronauts kwam Jeff Green terug en speelden ze op de podcast de eerste 10 minuten van Zork. Jeremy las voor. Ik vond het een geweldig idee voor een podcast! Goed idee voor de BB podcast?

https://retronauts.com/article/564/expl ... jeff-green
arjen1981

Berichtdoor Apenheul » 07 okt 2017, 14:03

arjen1981 schreef:In een recnte Retronauts kwam Jeff Green terug en speelden ze op de podcast de eerste 10 minuten van Zork. Jeremy las voor. Ik vond het een geweldig idee voor een podcast! Goed idee voor de BB podcast?

https://retronauts.com/article/564/expl ... jeff-green

Leuk idee! Komt (wat mij betreft) op de stapel!
Apenheul
Beheerder

Vorige