Álle Yu-Gi-Oh spellen - GBA - reviews en vergelijking

De oorsprong voor veel gamers ligt bij Nintendo en bij zoveel consoles en games passen veel reviews

Álle Yu-Gi-Oh spellen - GBA - reviews en vergelijking

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 14 feb 2018, 11:43

Note1: Dit is een work in progress en ik doe t niet per se alleen. Als je zelf een van de spellen heb gespeeld, dan kun je zelf ook reviews toevoegen.

Stél je houd van Yu-Gi-Oh én van de GBA, dan is deze topic wel interessant voor je. Maarja die kans is wel klein.
Het probleem is als volgt: Er zijn te veel YGO en YGO achtige spellen uitgekomen voor de Gameboy Advance. Welke kies je?
Er is niet echt een plek op t internet waar deze games zo beproken worden... Dit is dus bedoeld om al die games te vergelijken.
Het lijkt me heel onhandig om voor elk yugioh GBA spel een los topic te maken, dat is niet zo overzichtelijk en maakt t lastig te vergelijken.

Voor mensen die nieuw zijn met Yu-Gi-Oh: Het is een strategische Trading Card Game die vrij ingewikkeld is. Vond je bijvoorbeeld Pokemon Trading Card Game op de Gameboy Color leuk, dan zul je (een aantal) Yu-Gi-Oh spellen ook wel leuk vinden. Het is best wel moeilijk om in deze game in te stappen. Weet je het een en ander nog van de anime, of heb je andere TCG's gespeeld zoals Magic, dan is t nog wel te doen.

Dit is de lijst met Yugioh spellen die hier zijn uitgekomen op de GBA:

2001 Yu-Gi-Oh! Dungeon Dice Monsters
2001 Yu-Gi-Oh! The Eternal Duelist Soul
2003 Yu-Gi-Oh! Worldwide Edition: Stairway to the Destined Duel
2004 Yu-Gi-Oh! The Sacred Cards
2004 Yu-Gi-Oh! Reshef of Destruction
2004 Yu-Gi-Oh! World Championship Tournament 2004
2005 Yu-Gi-Oh! Destiny Board Traveler
2005 Yu-Gi-Oh! 7 Trials of Glory: World Championship 2005
2005 Yu-Gi-Oh! GX Duel Academy
2006 Yu-Gi-Oh! Ultimate Masters: World Championship 2006

Daarnaast mogen YGO gerelateerde games zoals Dual Masters ook behandeld worden in dit topic. En mocht er interesse zijn, dan kunnen we ook nog YGO spellen reviewen voor de GBA die alleen in Japan zijn uitgekomen.

- Laat hieronder je eigen review achter (ookal heeft hij al een review van iemand anders);
- Reageer op andere reviews en vul aan met je eigen bevindingen

Lets Duel! :biggrin:

Afbeelding
Arjan Gameboyman

Re: Álle Yu-Gi-Oh spellen - GBA - reviews en vergelijking

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 14 feb 2018, 11:44

Review: Yu-Gi-Oh! Worldwide Edition: Stairway to the Destined Duel

Afbeelding

Dit spel kwam uit in 2003 is was daarmee een van de eerste YGO spellen voor de GBA.

Dit spel focussed zich voornamelijk op het kaartspel (dus de gameplay) zelf. Characters en verhaallijn is allemaal bijzaak. Persoonlijk vind ik dat wel fijn.
Dit is de basis van het spel. Vanuit hier kun je naar andere plekken gaan, spelers uitdagen, naar je menu gaan om je deck te bewerken etc:
Afbeelding

Het ziet er pittig saai uit. Ook het kaartspel zelf ziet er aardig saai uit qua animatie.
Afbeelding

Verder is het verhaallijn wel leuk. Het verhaal volgt het verhaal in de anime (eerste seizoen volgens mij).

Je begint met een starterdeckje waar allemaal kaarten inzitten die je herkent uit de anime (als je die gezien hebt).
Met elk duel wat je wint, en elke week die voorbij gaat win je boosters. Hier komen kaarten uit waarmee je je deck kunt verbeteren.

Naast de verhaallijn zelf zijn er tussendoor nog leuke uitdagingen die je vrij moet spelen. Een voorbeeld hiervan is dat je een character moet verslaan, maar dat mag alleen met een deck zonder Trapkaarten. Dat zorgt ervoor dat je niet de hele tijd maar 1 goed deck zit te spelen en met een andere kijk en strategie de duels in moet gaan. Ook moet je op den duur een keer winnen zonder damage te dealen (Exodia of Destiny Board) en dat is best leuk.
Opslaan gaat automatisch nadat een dag of een duel verstreken is. Je kunt dus vlak voordat je verliest het spel uit en aan zetten en dan is er niks gebeurd.

Afbeelding
Kaarten toevoegen en uit je deck halen is snel en makkelijk. Er zitten fijne filters in zodat je snel de kaarten vind die je nodig hebt om je deck aan te passen (filter op hoogste attack eerst, of filter op type etc). Wat wel jammer is is dat je maar 1 deck tegelijk kan hebben/opslaan.
Ook word er nergens uitgelegd hoe je kaarten moet verwijderen uit je deck (je moet maar net weten dat je L en R moet gebruiken in dat menu).
Een erg coole feature is dat je je originele fysieke kaarten kan toevoegen in t spel. Je kunt een code die linksonderin je kaarten staan in t spel invoegen en dan heb je max 1 exemplaar van die kaart ter beschikking in je GBA spel. Natuurlijk kun je die codes ook gewoon van internet plukken nu, maar toch is dat wel cool. En je kunt natuurlijk via een link kabel t kaartspel spelen tegen iemand anders en kaarten ruilen met iemand anders. Handig voor als je 2 Raigeki hebt en de ander heeft 2 Change of Hearts.

Samenvatting:
+ Goede en snelle gameplay
+ Veel kaarten
+ Je deck bewerken gaat snel en makkelijk.
- Een paar fouten in de gameplay (met kaarten met dubbelstenen kan je spel vastlopen)
- Animatie is saai
- De tegenstander 'ziet' hoeveel verdediging je face down monsters hebben. Hierdoor is het te voorspellen wat de computer gaat doen en op den duur ga je je deck en strategie daarop aanpassen.
- Het spel word niet echt uitgelegd, en je hoe je je deck moet aanpassen ook niet echt.

Spelen als:
Dit spel is een echte aanrader voor als het je echt gaat om t kaartspelletje zelf en je weer een keer met de alleroudste kaarten aan de slag wilt.
Vermijden als:
Ken je het kaartspel helemaal niet, dan is dit niet een heel geschikte game om ermee in te komen.
Zoek je wat meer actie, animatie en hou je niet van repetitive games, dan is dit denk ik ook niks voor je.

Afbeelding
Arjan Gameboyman

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 14 feb 2018, 11:52

Review: Yu-Gi-Oh! The Sacred Cards
Afbeelding

Dit spel kwam uit in 2004 en is daarmee alweer het 4de YGO spel voor de GBA.
Dit spel is een opvolger van Stairway to the Destined Duel dus dat beloofde wat! Echter in Japan was the Sacred Cards al in 2002 uitgekomen (een jaar eerder dan Stayway to the Destined Duel). Helaas merk je duidelijk dat het spel ouder is.

Afbeelding

Dit spel probeerd meer een RPG te zijn. De strategie en diepgang van het kaartspelletje ontbreekt echter compleet in dit spel.
Verder kan ik hier nu een hele mooie review voor gaan schrijven maar t spel is t niet waard.
Mocht je dit spel tegenkomen dan kan hij gelijk de prullenbak in. En dat zeg ik niet snel over een game.

Trapkaarten worden automatisch geactiveerd. De meeste effect monsters hebben geen effect of een simpeler effect. Je hebt geen mainfase 2. Flipeffecten bestaan niet. Ga zo maar door.

Het enige positieve wat te zeggen valt over dit spel is dat deze versimpeling het voor jonge, nieuwe spelers toegankelijker maakt om (een vertakking van) dit kaartspel te leren. Of als je de verhaallijn van de anime in een game wilt volgen zonder dat je écht iets met het kaartspel zelf hebt.

+ De coverart van het spel ziet er prima uit in de kast.
- Het RPG gebeuren voelt goedkoop aan is niet prettig.
- Gameplay is niet wat Yu-Gi-Oh hoort te zijn.
- Opslaan gaat omslachtig.

Spelen als:
Misschien is deze game de moeite waard om je enigsinds wegwijs te maken in hoe t yugioh spel werkt. Dus voor de beginner kan dit interessant zijn.
Mocht je meer de verhaallijn willen volgen uit nostalgie en heb je helemaal niet zo veel met het kaartspelletje zelf dan is dit ook wel een geschikt spel.
Vermijden als:
Voor de meeste mensen zal dit spel niet de moeite waard zijn, omdat er alternatieven zijn die accurater ingaan op het kaartspel.

Afbeelding
Arjan Gameboyman

Berichtdoor Dr. Drips » 14 feb 2018, 12:43

Shameless plug hier.
Ik heb nog Yu-Gi-Oh! spellen en manuals te koop maar gaat niet hard via mp
https://link.marktplaats.nl/m1254360921
ruilen is ook zeker een optie

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Afbeelding
Dr. Drips

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 14 feb 2018, 13:23

Dr. Drips schreef:Shameless plug hier.
Ik heb nog Yu-Gi-Oh! spellen en manuals te koop maar gaat niet hard via mp
https://link.marktplaats.nl/m1254360921
ruilen is ook zeker een optie

Ik heb ze al allemaal behalve deze:
Yu-Gi-Oh Eternal Dualist Soul
Yu-Gi-Oh! GX Duel Academy
Yu-Gi-Oh! Ultimate Masters: World Championship 2006

Yugioh spellen zijn ook geen drol waard, net als disney en barbie spellen enzo.

Afbeelding
Arjan Gameboyman

Berichtdoor Tracey » 14 feb 2018, 13:54

Dit topic ga ik zeker volgen! Heb ze vroeger ook allemaal gehad, nothing beats World Championship Tournament 2004 maar ik was toch ook te vinden voor de RPG games, beetje rondlopen en verhaal erbij is soms toch leuker dan enkel je speelmat zien
Tracey

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 14 feb 2018, 15:19

Tracey schreef:Dit topic ga ik zeker volgen! Heb ze vroeger ook allemaal gehad, nothing beats World Championship Tournament 2004 maar ik was toch ook te vinden voor de RPG games, beetje rondlopen en verhaal erbij is soms toch leuker dan enkel je speelmat zien

Ik wil pas een review schrijven als ik de game heb uitgespeeld en yugioh games staan op dit moment heel erg laag op mn prioriteiten lijstje.
Maar als je World Championship Tournament 2004 heb gespeeld kun je er misschien zelf een review over schrijven hier. :smile:

Afbeelding
Arjan Gameboyman

Berichtdoor Kokos » 10 mei 2018, 13:29

Arjan Gameboyman schreef:Review: Yu-Gi-Oh! Worldwide Edition: Stairway to the Destined Duel

Dacht dat het niet mogelijk was om 2 Raigeki's of 2 Change of Heart's in een deck te krijgen, maar blijkbaar was er nog geen limiet actief?

Brengt me wel terug in de tijd. Herinner me ook nog dat decks die heel offensief zijn, de beste manier waren om te winnen. 3x Vorse Raider, 3x Gemini Elf en meer van dat soort kaarten gaan je heel ver brengen. Enkel Odion is dan ietwat problematisch zonder voorzichtigheid. Een goed getimede Cyber Stein + Blue-Eyes Ultimate Dragon was ook bruut.
Andere strategieën waren niet zo goed in vergelijking.
Heel vreemd inderdaad dat de tegenstander meestal de verdedigende waarde van je Face Down-kaarten kon zien, maar het was nog steeds handig om een 'muur' te hebben in je spel en de AI maakt toch geen onderscheid met Effect Cards.

Sommige personages, zoals Tea en Joey, waren wel veel beter dan ze waren in de serie. Anderen waren dan zwakker, zoals Pegasus en Bakura. Vrij opvallend. Maar zo heeft alles wel zijn rare trekjes.

Ik genoot wel van deze game, heel af en toe denk ik eraan om terug te keren of Magic The Gathering te proberen, maar ik kom er niet aan toe. Heb het idee dat de huidige games heel incompleet zijn in vergelijking met de kaartspellen in het echt, wel een afknapper. deze game was vrij compleet naar mijn idee.

De winkel waar ik vroeger kwam voor Yu-Gi-Oh, ondertussen toch 13 jaar geleden, is recent failliet gegaan. Heeft het lang volgehouden, maar was toch effe schrikken! Vraag me af hoe populair de echte kaartspellen nog zijn. Lijkt me iets dat een geringe maar heel trouwe fanbase heeft als ze niet afgehaakt zijn in hun tienerjaren.
Kokos

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 23 mei 2018, 17:55

Kokos schreef:
Arjan Gameboyman schreef:Review: Yu-Gi-Oh! Worldwide Edition: Stairway to the Destined Duel

Dacht dat het niet mogelijk was om 2 Raigeki's of 2 Change of Heart's in een deck te krijgen, maar blijkbaar was er nog geen limiet actief?
Jawel. Dat is in te stellen. Niet dat de banlist/limitedlist super logisch is, maar er is er wel een. En daar mag je geen 2 raigeki's spelen.

Brengt me wel terug in de tijd. Herinner me ook nog dat decks die heel offensief zijn, de beste manier waren om te winnen. 3x Vorse Raider, 3x Gemini Elf en meer van dat soort kaarten gaan je heel ver brengen. Enkel Odion is dan ietwat problematisch zonder voorzichtigheid. Een goed getimede Cyber Stein + Blue-Eyes Ultimate Dragon was ook bruut.
Andere strategieën waren niet zo goed in vergelijking.
Heel vreemd inderdaad dat de tegenstander meestal de verdedigende waarde van je Face Down-kaarten kon zien, maar het was nog steeds handig om een 'muur' te hebben in je spel en de AI maakt toch geen onderscheid met Effect Cards.

Sommige personages, zoals Tea en Joey, waren wel veel beter dan ze waren in de serie. Anderen waren dan zwakker, zoals Pegasus en Bakura. Vrij opvallend. Maar zo heeft alles wel zijn rare trekjes.

Ik genoot wel van deze game, heel af en toe denk ik eraan om terug te keren of Magic The Gathering te proberen, maar ik kom er niet aan toe. Heb het idee dat de huidige games heel incompleet zijn in vergelijking met de kaartspellen in het echt, wel een afknapper. deze game was vrij compleet naar mijn idee.

De winkel waar ik vroeger kwam voor Yu-Gi-Oh, ondertussen toch 13 jaar geleden, is recent failliet gegaan. Heeft het lang volgehouden, maar was toch effe schrikken! Vraag me af hoe populair de echte kaartspellen nog zijn. Lijkt me iets dat een geringe maar heel trouwe fanbase heeft als ze niet afgehaakt zijn in hun tienerjaren.
De communitie is groter dan ooit. Hij heeft wel ergens in 2010 ofzo een daling gehad, maar nooit echt heel erg. Magic is t grootst, daarna Yugioh, daarna pokemon / vanguard. Je kunt prima ergens aanhaken en weekelijks spelen en toernooien af gaan.

Afbeelding
Arjan Gameboyman