Button Bashers Backlog Challenge 2019

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.

Re: Button Bashers Backlog Challenge 2019

Berichtdoor Apenheul » 22 feb 2019, 13:53

Afbeelding

Ik verwacht dit jaar minder aan mijn backlog te werken omdat er zo veel gave nieuwe releases komen maar ik tik er nog eentje weg van de 3DS die ik vorig jaar van de eShop gekocht heb en dat is Parascientific Escape ~ Gear Detective. Het is een typische visual novel escape room game in de stijl van de Zero Escape games maar dan veel korter (ik heb er ongeveer 5,5 uur over gedaan). Best aardig voor wat het is maar je merkt aan veel dingen dat het goedkope game was om te maken, er zitten nog veel taalfouten in de vertaling naar het Engels.

Backlog
  • Dead Cells (Switch) 2 punten
  • Parascientific Escape ~ Gear Detective (3DS) 1 punt
  • Ys Book II (PC)
  • Secret of Evermore (SNES)
  • Dragon Warrior (NES)
  • Disgaea 1 Complete (Switch)
  • Lost Dimension (Vita)
  • Jeanne D'Arc (PSP)
  • Yakuza Kiwami (PS4)
  • Shim Megami Tensei IV: Apocalypse (3DS)
Totaal: 3 punten

Ik ben inmiddels bezig met SMT IV: Apocalypse dus die komt in de loop van de komende maanden ook nog wel voorbij.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Kokos » 22 feb 2019, 14:10

Backlog
  • Dragon Ball: Advanced Adventure (GBA) 1 punt
  • Sonic 3 & Knuckles
  • Castlevania: Symphony of the Night
  • Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
  • Final Fantasy XV
  • Uncharted 4: A Thief's End
Totaal: 1 punt

Het heeft wat lang geduurd door luiheid en KHIII, maar het eerste punt is binnen.

Leuke GBA beat'em Up (op een 2D speelveld). In zijn geheel eigenlijk heel goed gemaakt, dat is al een heuse prestatie voor een licentiegame. Vrij uitdagend ook. Wel heel kort, maar de extra's en verborgen diepgang vangen het deels op, je kan er best veel uithalen als je dit wilt. Ik word uiteindelijk enthousiaster van Tenkaichi 3 en Legacy of Goku 2, ze zijn minder goed ontworpen maar hebben meer toeters en bellen. Dat vind ik wel belangrijk voor deze IP. Maar dit is een zeer goede derde plaats en een van de weinige games die gaat over de eerste DB.
Kokos

Berichtdoor Flozem » 22 feb 2019, 16:14

Pokemon Ultra Moon uitgespeeld inclusief Rainbow Rocket content:

Afbeelding

Tja... beetje overbodige versie imho. Veel van hetzelfde met kleine verhaal wijzigingen. Voelde zelfs als een kortere versie. De Rainbow Rocket en Totem Stickers hadden best gratis dlc mogen zijn. :dontknow:

Dus:
1) Azure Striker Gunvolt (Switch)
2) Persona 2 (PSP)
3) Skies of Arcadia Legends (NGC)
4) 7th Dragon III code: VFD (3DS - 4 punten)
5) Pokemon Ultra Moon (3DS - 4 punten)
punten)

Totaal: 8 punten
Flozem

Berichtdoor gekkehenkie » 02 maart 2019, 11:11

Ik had de SNES-mini nog aangesloten staan en heb maar meteen Zelda gespeeld. Dit was mijn derde Zelda na de twee delen op de DS. Erg leuk maar wel lastiger, vooral heel veel zoeken. Het duurde ook eventjes voor ik goed doorhad hoe je die spiegel kunt gebruiken. Ik mis nog 6 Heart parts maar die ga ik nog een keer zoeken met een oude savestate en youtube.

The Legend Of Zelda: A Link To The Past (SNES-mini)
Afbeelding
Backlog
  • Super Metroid (SNES-mini)1 punt
  • The Legend Of Zelda: A Link To The Past (SNES-mini)2 punten
  • Truxton (Mega Drive)
  • The Revenge Of Shinobi (Mega Drive)
  • Chakan (Mega Drive)
  • Dick Tracy (Mega Drive)
  • Gods (Mega Drive)
  • Vectorman (Mega Drive)
  • Ghostbusters (Mega Drive)
  • Doolhof (NDS) 1 punt
  • Ecolis: Save the Forest (NDS) 2 punten
  • Lock's Quest (NDS) 2 punten
  • Advance Wars: Dark Conflict (NDS)
  • Advance Wars: Dual Strike (NDS)
  • Bomberman Land Touch! 2 (NDS) 1 punt
  • Geometry Wars: Galaxies (NDS) 2 punten
  • Apollo Justice: Ace Attorney (NDS)
  • Phoenix Wright: Ace Attorney, Trials And Tribulations (NDS)
  • Castlevania: Dawn Of Sorrow (NDS)
  • Freshly Picked Tingle's Rosy Rupeeland (NDS)
  • Metal Slug 7 (NDS)
Totaal: 11 punten

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor Ok Impala! » 03 maart 2019, 09:37

Was dit de eerste keer dat je A Link to the Past gespeeld hebt? Als de DS delen je eerste indruk van de Zelda serie waren, dan heb je nog veel moois te ontdekken! :smile:
Ok Impala!

Berichtdoor Gozert » 03 maart 2019, 12:55

Inderdaad, de DS games worden over het algemeen als de minste beschouwd in de mainline serie.
Gozert
Moderator

Berichtdoor gekkehenkie » 03 maart 2019, 16:01

Ok Impala! schreef:Was dit de eerste keer dat je A Link to the Past gespeeld hebt? Als de DS delen je eerste indruk van de Zelda serie waren, dan heb je nog veel moois te ontdekken! :smile:

Yep. Helaas in mijn jeugd alle Zelda's gemist. Probeer het nu in te halen op de systemen die ik heb. Kan alleen nog de eerste twee delen op de NES-mini spelen.

Gozert schreef:Inderdaad, de DS games worden over het algemeen als de minste beschouwd in de mainline serie.

Klopt. Ik vond ze echter erg leuk. Heb dan ook geen goed vergelijkingsmateriaal.

gekkehenkie

Berichtdoor Zach » 03 maart 2019, 16:34

Welke consoles heb je nog meer?

Minish Cap (GBA) en OOT(N64/GC/3DS) vind ik erg goed.
Zach

Berichtdoor gekkehenkie » 03 maart 2019, 21:56

Zach schreef:Welke consoles heb je nog meer?

Minish Cap (GBA) en OOT(N64/GC/3DS) vind ik erg goed.

Van Nintendo de NES, GBC, GBA en DS. En dan natuurlijk NES- en SNES-mini. Eigenlijk had ik me voorgenomen alleen nog maar voor DS en Mega Drive te verzamelen maar Minish Cap zet ik nog wel op mijn lijstje.

gekkehenkie

Berichtdoor Ok Impala! » 05 maart 2019, 12:34

Radiant Historia: Perfect Chronology

Wauw! Het was alweer een tijd geleden dat ik zo onder de indruk was van een game! Ondanks dat ik Radiant Historia al een keer uitgespeeld had op de DS, wist deze 3DS remake me weer volledig te grijpen.

Wat dit voor mij één van de beste JRPGS ooit maakt is het sterke script, de geweldige muziek en het snelheid van de game. Het doet me in dat opzicht sterk denken aan klassiekers als Chrono Trigger en Final Fantasy VI. Wat de ontwikkelaars zeer goed voor elkaar hebben gekregen is om geloofwaardige dialogen te maken, die ook nog eens relevant zijn. Ik ben afgelopen jaar gestopt met verschillende JRPGs gestopts omdat er veel te veel zinloos gezwam in verwerkt zat. In Radiant Historia wordt ook heel wat gepraat, maar het is vrijwel allemaal logisch en relevant binnen de context van de scenes. Daarnaast neemt het script zichzelf ook serieus waardoor de typische anime "humor" achterwege blijft. Het overall plot heeft de nodige complexiteit doordat verschillende tijdlijnen door elkaar lopen, maar dat weet de game zeer overzichtelijk te presenteren, met talloze geheugensteuntjes. Ik was nu de 2e keer weer net zo geboeid door alle gebeurtenissen waardoor je constant verder wil spelen.

De soundtrack is geschreven door Yoko Shimomura. Dit is mijn favoriete soundtrack van haar. Het mooie is dat in de 3DS versie de kwaliteit van de samples opgeschroefd kon worden, waardoor de muziek nog beter klinkt dan op de DS. Daarnaast zijn er ook een paar toffe nieuwe tracks toegevoegd. Moet je horen, hiermee begint de game... dat is toch fantastisch?! :smile:

En dan natuurlijk de snelheid van de game. Geen laadtijden, snelle animaties, je karakter beweegt snel over het scherm, een snel batte-system, geen random encounters én daarnaast de mogelijkheid om zichtbare vijanden altijd te ontwijken. Ook geeft de game je een zeer uitgebreide fast-travel mogelijkheden waardoor je nooit lang moet lopen. In dat opzicht voelt het echt hetzelfde als wanneer je nu weer een SNES game opstart en verbaasd bent over hoe snel alles gaat.

Ik ben ook zeer positief verrast door alle nieuwe content in de 3DS versie. Veel reviews gaven je de indruk dat er niet zoveel nieuwe content te vinden was, maar er zitten ca 150 extra nodes in deze versie. Als je bedenkt dat de oorspronkelijke game 236 nodes in totaal had, dan kom je toch zeker op meer dan 50% extra content. Daardoor was er ook als terugkerende speler vanalles te ontdekken. Het leukste was het om de nieuwe content meteen te spelen zodra deze zich aandiende in de game. Op die manier gaven de nieuwe quests op een natuurlijke manier aanvulling op de andere verhaallijnen.

Het moge duidelijk zijn dat ik zeer enthousiast ben over Radiant Historia: Perfect Chronology. Als je van JRPGs houdt, koop dan zeker deze game. Je kunt sowieso een gratis demo (ca 6u aan content) downloaden in de 3DS e-shop om 'm uit te proberen.

Nu ik 'm volledig uit heb, is het weer zoeken naar een soortgelijke game. Persoonlijk heb ik m'n hoop gevestigd op The Alliance Alive en Octopath Traveler. Hebben jullie nog andere tips voor soortgelijke games? :smile:

Afbeelding
Ok Impala!

Berichtdoor Apenheul » 05 maart 2019, 18:48

Afbeelding

Voor Club Button Bashers ben ik Grim Fandango gaan spelen, het heeft een mooie sfeer en progressieve ideeën maar die zijn echt een afspiegeling van de tijd waarin de game uit kwam. Ik heb iig veel aantekeningen gemaakt voor de podcastuitzending :)

Het is overigens erg vreemd om veel namen met Sony Computer Entertainment of America in de credits tegen te komen op een Nintendo platform, maar kennelijk hebben een aantal Sony medewerkers Double Fine geholpen om de licentie te krijgen voor de remaster.

Backlog
  • Dead Cells (Switch) 2 punten
  • Parascientific Escape ~ Gear Detective (3DS) 1 punt
  • Grim Fandango Remastered (Switch) 2 punten
  • Ys Book II (PC)
  • Secret of Evermore (SNES)
  • Dragon Warrior (NES)
  • Disgaea 1 Complete (Switch)
  • Lost Dimension (Vita)
  • Jeanne D'Arc (PSP)
  • Yakuza Kiwami (PS4)
  • Shim Megami Tensei IV: Apocalypse (3DS)
Totaal: 5 punten
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor toejam » 10 maart 2019, 22:48

Spoiler: weergeven
Afbeelding

Backlog
  • The Witcher 3: Blood & Wine DLC (PS4) (2 punten)
  • The Last of Us: Left Behind DLC (PS4) (1 punt)
  • Raging Justice (PS4)
  • Octopath Traveler (Switch) (6 punten)
  • Super Chariot (Switch)
  • Hollow Knight (PS4)
  • Resogun (PS4)
  • Inside (PS4)
  • Dragon's Crown (Vita)
  • Paper Mario: The Thousand Year Door (Gamecube)
  • Shantae and the Pirate's Curse (3DS)

Totaal: 9 punten

Maar ik heb ergens vorige maand Raging Justice ook al uitgespeeld, dus dat punt zal ik morgen claimen :)

Assassin's Creed voor de Vita vervang ik maar door Dragon's Crown. Ik heb van AC de eerste paar chapters gespeeld maar het is te choppy en de controls zijn net niet lekker. Misschien als ik nog een keer een PSTV koop en het spel daar ook op werkt dat ik dat nog probeer. Maar vermoed van niet vanwege het touchscreen.

Dan over Octopath Traveler. Ik ben niet helemaal onder de indruk geraakt. De acht verhalen hangen als droog zand aan elkaar en het enige dat ze verbindt is de continue stroom aan steun die de karakters elkaar geven in de 'travel banter'. De side quests in het spel zijn veelal irrelevant, ze helpen je niet verder in het spel. Ook de field abilities van de karakters ben ik op enig moment mee opgehouden. Want het probleem is een beetje dat elemental magic nogal zwaar overpowered is en er eigenlijk geen situaties zijn waarin het niet compleet de overhand op de vijanden heeft. Ik ben dan ook bij de derde chapters van de karakters opgehouden met al die kistjes op te zoeken, equipment te upgraden, protection aan te zetten. Het is allemaal niet nodig. Met een goed uitgeruste Ophilia en Cyrus lopen de andere twee karakters er redelijk voor spek en bonen bij.

Ik ben over alle chapter 4 bosses precies 1 keer KO gegaan met 1 karakter. Omdat de boss continue unconciousness spamde op alle karakters en er een beurt lang niemand van mijn kant iets kon doen. Nee, hier geen final boss die je op je tenen laat lopen of een gevecht wat drie kwartier duurt zoals ik van andere jrpg's gewend ben. Ik heb alle acht de verhaallijnen uitgespeeld met als laatste die van mijn gekozen karakter, Ophilia.

Wat wel top is, de muziek, het grafisch design van de spelwereld en de overvloed aan save points zodat je ook even snel een stukje kunt spelen zonder meteen een commitment aan te gaan.

Laatst bijgewerkt door toejam op 11 maart 2019, 19:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Ruud » 11 maart 2019, 16:56

Phantasy Star (Sega Master System)
Afbeelding
Afbeelding

Op het einde werd het verleidelijk maar uiteindelijk toch zonder hulp weten uit te spelen :smile:

• Adventure Island 3 (NES)
  • Adventures of Lolo 3 (NES)
  • A Boy and His Blob (NES)
  • Noah's Ark (NES)
  • Asterix and the Secret Mission (Sega Master System) - 1 punt
  • Cloud Master (Sega Master System) - 1 punt
  • James Pond II (Sega Master System) - 1 punt
  • Phantasy Star (Sega Master System) - 2 punten
  • Earthworm Jim 2 (Mega Drive)
  • Global Gladiators (Mega Drive)
  • Chrono Trigger (SNES)
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker (Gamecube)

Totaal: 5 punten

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Ok Impala! » 12 maart 2019, 09:23

DDR: Hottest Party 3. Staan geen gegevens op HLTB, maar mijn Wii geeft aan dat ik hier zo'n 20u over gedaan heb.

Afbeelding

Backlog

Project Zero: Maiden of Black Water (WiiU)
    Shiness (PC)
    Professor Layton: The Azran Legacy (3DS)
    Earthlock (PC)
    Radiant Historia: Perfect Chronology (3DS)
    Nier (XBOX360)
    Final Fantasy Tactics (Vita)
    Dance Dance Revolution: Hottest Party 3 (Wii)

Totaal: 7 punten
Ok Impala!

Berichtdoor Ruud » 14 maart 2019, 09:58

A Boy and His Blob

Afbeelding

• Adventure Island 3 (NES)
  • Adventures of Lolo 3 (NES)
  • A Boy and His Blob (NES) - 1 punt
  • Noah's Ark (NES)
  • Asterix and the Secret Mission (Sega Master System) - 1 punt
  • Cloud Master (Sega Master System) - 1 punt
  • James Pond II (Sega Master System) - 1 punt
  • Phantasy Star (Sega Master System) - 2 punten
  • Earthworm Jim 2 (Mega Drive)
  • Global Gladiators (Mega Drive)
  • Chrono Trigger (SNES)
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker (Gamecube)

Totaal: 6 punten

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Ok Impala! » 14 maart 2019, 11:02

Wat een wonderlijk plaatje. Is dit in een soort stadion op Blobolonia? :huh:

Laatst bijgewerkt door Ok Impala! op 18 maart 2019, 09:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Ok Impala!

Berichtdoor Nutsy-Gutsy » 15 maart 2019, 16:06

Afbeelding

Backlog
  • AereA (PS4) +2
  • Anima: Gate Of Memories (PS4) +2
  • Assassin's Creed Origins (PS4) +3
  • Darksiders Warmastered Edition (PS4) +2
  • Hellblade: Senua's Sacrifice (PS4) +1
  • Little Nightmares + Secrets Of The Maw DLC (PS4) +1
  • Secret Of Mana (PS4) +2
  • World To The West (PS4) +1
  • Final Fantasy XIV: Stormblood
  • Abzû
  • Ni No Kuni II
Totaal: 14 punten

Mijn collectie: http://nutsygutsy.wix.com/collection (work in progress)
Nutsy-Gutsy

Berichtdoor Kokos » 16 maart 2019, 15:59

Backlog
  • Dragon Ball: Advanced Adventure (GBA) 1 punt
  • Super Mario World (SNES) 1 punt
  • Sonic 3 & Knuckles
  • Castlevania: Symphony of the Night
  • Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
  • Final Fantasy XV
  • Uncharted 4: A Thief's End
Totaal: 2 punten

Goede tijd mee gehad, maar wel een mindere dan met SMB3. Voornamelijk omdat het is wat ik zou verwachten van de SNES en 2D Mario, terwijl SMB3 voor de NES mij vaak verraste. Lagere moeilijkheidsgraad was ook heel merkbaar, gelukkig ook niet té gemakkelijk. Maar het mag van mij wel in de geschiedenisboeken staan als een van de beste launch games ooit.
Kokos

Berichtdoor Galious » 16 maart 2019, 22:58

Professor Layton en de Melodie van het Spook (NDS)

Pfff, EIN-DE-LIJK! Deze game zit al sinds de Button Bashers dag 2017 in mijn DS :laugh:
Ik vond het verhaal echt bijna niet doorheen te komen, zulke verschrikkelijk langdradige pulp, met elk deel werd het erger. Combineer dat met het eindeloze heen en weer lopen en je hebt mijn minst favoriete deel uit de serie. Deel 1 blijft voor mij het leukste deel, die had in elk geval de beste balans tussen gewauwel en puzzels. Nee, doe mij voortaan maar een "reader's digest" versie met alleen de puzzels, please :)

Afbeelding

Backlog
  • Hyper Light Drifter (PS4)
  • Shadow of the Beast (PS4)
  • Yakuza Kiwami 2 (PS4)
  • Celeste (PS4)
  • SteamWorld Dig 2 (PS4)
  • Grow Up (PS4)
  • The Bunker (PS4) 1 punt
  • Flinthook (PS4)
  • Gal*Gunvolt Burst (PS4) 1 punt
  • Momodora: Reverie Under The Moonlight (PS4)
  • AER: Memories of Old (PS4) 1 punt
  • The Witcher 2: Assassins of Kings (Xbox 360)
  • Professor Layton en de Melodie van het Spook (NDS) 2 punten
  • Shaq Fu: A Legend Reborn (PS4) 1 punt
  • Bud Spencer & Terence Hill - Slaps And Beans (PS4) 1 punt
  • River City Melee: Battle Royal Special (PS4) 1 punt
  • Grim Fandango Remastered (PS4) 2 punten
Totaal: 10 punten

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Flozem » 17 maart 2019, 00:49

@Galious:
Zelfde ervaring met die game. Deel 1 en 2 waren nog leuk, maar 3 werd me echt te langdradig.
Flozem

Berichtdoor Apenheul » 17 maart 2019, 06:31

Verloren toekomst was Layton 3, Melodie van het Spook is Layton 4.

Ik heb de eerste 4 games gespeeld (geen van de 3ds games nog) en vond 3 > 2 > 1 > 4. Ik denk dat de eenvoud van het eerste deel z'n charme heeft, het verhaal was ook erg verrassend voor zijn tijd (Ik denk dat niemand zo'n verhaal verwacht had) maar ik hoef geen 4 pitcher puzzles, er werd een hoop recycled. Deel 3 had voor het eerst complete variatie qua puzzles, het het verhaal was maffer en nog ongeloofwaardiger dan dat van deel 1, maar de serie kan je niet twee keer zo verrassen.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Flozem » 17 maart 2019, 06:40

Apenheul schreef:Verloren toekomst was Layton 3, Melodie van het Spook is Layton 4.

Ik heb de eerste 4 games gespeeld (geen van de 3ds games nog) en vond 3 > 2 > 1 > 4. Ik denk dat de eenvoud van het eerste deel z'n charme heeft, het verhaal was ook erg verrassend voor zijn tijd (Ik denk dat niemand zo'n verhaal verwacht had) maar ik hoef geen 4 pitcher puzzles, er werd een hoop recycled. Deel 3 had voor het eerst complete variatie qua puzzles, het het verhaal was maffer en nog ongeloofwaardiger dan dat van deel 1, maar de serie kan je niet twee keer zo verrassen.

Ah.... dan heb ik het nog één deeltje langer uitgehouden... ;)
Flozem

Berichtdoor Farokh » 17 maart 2019, 12:10

Tweede game van de backlog:

Flipping Death (Switch)

Afbeelding

Leuk game om even tussen door te spelen. Leuke artstyle, originele setting, verhaallijn en genoeg over-the-top personages. Een mix tussen een adventure game en puzzel platformer. Goede voice acting die veel sfeer toevoegt. Een vrij korte game, die daardoor interessant blijft. Het is qua gemaplay niet erg diepgaand en daardoor had de game ook niet veel langer moeten zijn.

Backlog
  • Super Metroid (SNES) 1 pt
  • Flipping Death (NSW) 1 pt
  • Game 3
  • Game 4
  • Game 5
Totaal: 2 punten
Farokh

Berichtdoor Galious » 17 maart 2019, 16:20

Flozem schreef:
Apenheul schreef:Verloren toekomst was Layton 3, Melodie van het Spook is Layton 4.

Ah.... dan heb ik het nog één deeltje langer uitgehouden... ;)

Ik had bijna net zoveel moeite om door deel 3 te komen als door dit 4e deel. Deel 3 heeft ook zo'n 1,5 jaar in mijn DS gezeten omdat ik bijna niet door het al net zo langdradige verhaal heen kwam, maar ik vond de puzzels daar wel leuker dan in deel 4.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Gozert » 17 maart 2019, 16:32

Weer tijd voor een update van de stand! :)

Tussenstand Backlog Challenge 2019

1. Nutsy-Gutsy (14 punten)
  2. gekkehenkie (11 punten)
  3. Galious (10 punten)
  4. Kjeld (9 punten)
  5. toejam (9 punten)
  6. Vaktix (9 punten)
  7. Flozem (8 punten)
  8. ikk (8 punten)
  9. Zach (8 punten)
  10. Ok Impala! (7 punten)
  11. Ruud (6 punten)