Old School’s donkere maanden retro multi-challenge! Deel 2/8

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.

Old School’s donkere maanden retro multi-challenge! Deel 2/8

Berichtdoor OldSchool » 31 aug 2018, 21:29

Of in het kort: De Old School’s DMRMC!

Hieronder in de spoiler kun je de uitleg teruglezen:

Spoiler: weergeven
    Waarom deze challenge?
Ik vind de retro challenge altijd ontzettend leuk om te spelen. Het is een van mijn favoriete onderdelen van dit forum en blijkbaar vond ik ergens nog een spoortje DIY mentaliteit en besloot er zelf eentje te organiseren.

Wat is het plan?
De retro challenge is een maandelijks terugkerend fenomeen en elke maand is er een nieuwe start en staat op zich zelf. Mijn plan is net iets anders. We gaan een donkere maanden challenge doen, wat dus langer is dan één maand!

Dit gaan we doen:
We hebben nog 4 maanden tot het nieuwe jaar. Elke maand wordt in tweeën geknipt en er volgen twee challenges per maand. Op de 1ste van de maand wordt het eerste (retro) spel bekend gemaakt, op de 15e volgt het volgende spel. Dit start in september en herhaalt zich dus in oktober, november en december. In totaal dus 8 challenges.

Iedereen mag in die twee weken een zo hoog mogelijke score neer zetten voor de actuele game. De uiteindelijke positie bepaalt hoeveel punten je in die challenge scoort. De nummer 1 ontvang 10 punten, de nummer 2 ontvangt 7 punten, de nummer 3 ontvangt 5 punten, de nummer 4 ontvang 3 punten, de nummer 5 ontvangt 2 punten, nummers 6 en verder ontvangen 1 punt. Meedoen levert dus altijd wat op! Je bent niet verplicht om per se elke challenge mee te doen, de punten die je wél scoort worden meegenomen en bij elkaar opgeteld. Je kunt dus 8 keer punten scoren, welke vervolgens voor elke deelnemer bij elkaar wordt opgeteld. 1 januari is de gehele donkere maanden challenge dus officieel afgelopen, worden alle scores bij elkaar opgeteld en kunnen we de winnaar feliciteren!

Prima, maar valt er wat te winnen?
Ik ben geen webshop en kan je dus geen korting geven. Om wel enige motivatie op te wekken, ga ik het volgende doen: ik selecteer 5 games uit mijn collectie die ik dubbel heb. Verwacht geen pareltjes of hoge waardes, het gaat om het idee. Wel zal ik 5 verschillende consoles uitkiezen, zodat het écht 5 verschillende prijzen zijn. Wie nummer 1 wordt, mag als eerste kiezen uit de 5 geselecteerde games. De nummer 2 als tweede, etc. De verzendkosten neem ik voor mijn rekening. Naast deze game die je kunt winnen, en natuurlijk de eer die bij een hoge notering komt kijken, win je nog een ludieke prijs: de nummer 1 ontvangt een handsgeschreven brief met felicitaties en 5 cliché levenslessen. De nummer twee idem, maar deze ontvangt er maar 4. En zo verder tot aan plaats 5.

Dus...
Dit idee kwam vandaag redelijk spontaan in me op. De prijzen moet ik dus nog uitzoeken, alsook de games voor de challenge. Morgen zal ik de eerste game wel bekend maken en start de challenge. De te winnen games volgens zsm. Doel is vooral lol maken. Hopelijk kunnen we het aan meerdere challenges te doen, want de retro challenge moet vooral ook door gaan! Maar ik hoop dat ook dit idee omarmt wordt! Ik zal zelf voor spek en bonen meespelen, maar ding niet mee naar mijn eigen prijzen natuurlijk :).

Game on!

Wat kunnen we winnen, naast de handgeschreven brieven met levenslessen? Zie de ‘pareltjes’ van de prijzenpot in de spoiler!

Afbeelding

Burnout Revenge voor PS2
Zoete wraak! Je wagen is een wapen en je agressie bepaalt je succes. Baan je een weg door het stadsverkeer en vernietig de razende rivalen die je op weg naar de finishlijn voor de wielen rijden. Leer je rivalen een keihard lesje in pure wraakzucht. Het gaat om winnen. Het gaat om Revenge...

True Crime: Streets of LA voor Xbox
Bendes brengen de hel op aarde in de “City of Angels”. De enige hoop is een losgeslagen, voormalige, agent, wiens onconventionele methodes er voor zorgden dat hij werd ontslagen door de politie. Maar ook gevreesd door de criminelen. Rijd, vecht en schiet je een weg door 240 square miles van Los Angeles. Een schitterende storyline, waarbij je geen enkele missie hoeft te herhalen. Inclusief muziek van niemand minder dan Snoop Dogg!

Sega 4 in 1 Game Pack voor Game Gear
Ieder zichzelf respecterende Game Gear bezitter kan niet zonder! Ik ben zo blij met deze game, dat ik alleen met veel moeite een dubbele voor jullie beschikbaar kon stellen. Het feit dat ik deze hooguit één keer heb gespeeld en geen idee heb welke 4 games je ook al weer kan spelen, helpt wel. :)

International Karate + voor PS1
Hoe retro wil je het hebben? Het originele oosterse vechtspel, dat al als retro beschouwt kon worden toen hij naar de PS geport werd. Zin om wat agressie van je af te vechten? Zin in een tripje down memory lane? Zorg dat je mee doet en eerste keuze verdiend! (PS: Niet vreemd opkijken als het doosje dat je werkelijk krijgt iets minder glimt :) )

Pass the Pigs voor NDS
“Let the good swines roll!”. Het bekende en ultieme kroegspel ‘Biggen’ in elektronische vorm. Met veel meer mogelijkheden dan het traditionele werpspel. Je kunt je biggen in deze game zelfs upgraden voor een grotere kans op goede worpen. Geheel nieuw in seal! Wel dan niet ‘factory’, maar ik kan je garanderen dat deze maagdelijke cart nog nooit van zijn leven een Nintendo DS van dichtbij heeft gezien!

Tussenstand Challenge 2: Pac-Man Championship Edition
1. 208.810 <Galious>
2. 205.480 <Toejam>
(). 150.560 <OldSchool>
3. ... <...>

Tussenstand DMRMC:
1. 10p <Toejam>
2. 7p <Farokh>

Uitslagen vorige challenges:
Eindstand Challenge 1: Dr. Mario - Gameboy
1. 142.000 <Toejam>
2. 136.400 <Farokh>
(). 19.000 <OldSchool>

Laatst bijgewerkt door OldSchool op 18 sep 2018, 19:48, in totaal 18 keer bewerkt.

OldSchool

Re: Old School’s donkere maanden retro multi-challenge!

Berichtdoor Pius » 31 aug 2018, 21:32

Klinkt als een soort "Grand Prix" met de te verdienen punten. Klinkt leuk moet ik zeggen (afhankelijk van de games die gespeeld gaan worden uiteraard :)).

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor toejam » 31 aug 2018, 21:48

Nou, als het om lol gaat ding ik wel mee. Mits ik de games heb natuurlijk :) Dus vast een tip; geen NES :lol:

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Galious » 31 aug 2018, 22:04

Tof initiatief :thumbup1:
Als ik de betreffende games heb, ben ik van de partij :smile:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Re: Old School’s donkere maanden retro multi-challenge! Deel

Berichtdoor OldSchool » 01 sep 2018, 07:29

Afbeelding

Deel 1/8 van de challenge: Dr Mario, Gameboy Classic!

Regels zijn hetzelfde als van de retro challenge: haal een zo hoog mogelijke score met de originele game. Geen save states, o.i.d. en graag een foto posten van je high score!

Deze challenge loopt van 1-9 tot en met 14-9!

Good luck!

OldSchool

Berichtdoor Pius » 01 sep 2018, 22:46

Toevallig heb ik deze vandaag nog tegen @Joey gespeeld op de Button Basher dag. Blijft een leuk spel :)

Pius

Berichtdoor Farokh » 02 sep 2018, 00:27

Ik heb deze game eigenlijk nooit gespeeld en weet eigenlijk niet hoe het werkt. Ik heb hem wel eens voor een paar euro op een spellenbeurs opgepikt, dus ga er zeker eens een poging aan wagen.
Farokh

Berichtdoor Joey » 02 sep 2018, 07:55

Pius schreef:Toevallig heb ik deze vandaag nog tegen @Joey gespeeld op de Button Basher dag. Blijft een leuk spel :)
Yes! Heerlijk deuntje
Joey
Moderator

Berichtdoor OldSchool » 02 sep 2018, 09:22

Mooi Joey en Pius, julie hebben geoefend, dus wordt nu een top score verwacht :)

Farokh, het is eigenlijk een variant van Tetris, dus je zult het snel door hebben!

OldSchool

Berichtdoor Galious » 02 sep 2018, 12:34

Ik heb deze game helaas niet, het is ook niet helemaal mijn ding, maar ik ga toch kijken of ik 'm ergens voor een klein prijsje op de kop kan tikken voor de competitie. Anders wacht ik de volgende titel af.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 02 sep 2018, 13:16

Ik heb deze gisteren met Ruudos nog op de Button Bashers Dag gespeeld, hij won alle potjes :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Farokh » 02 sep 2018, 14:12

Ik heb een aantal potjes gespeeld. Tot nu toe het resultaat:

Afbeelding

Ik heb al wel gezien dat je beter met Medium of High speed kunt spelen, omdat je dan meer punten krijgt. Het level bepaald het aantal virussen, maar maakt geen verschil voor de punten, denk ik?
Na verloop van tijd, gaat de snelheid wel omhoog, maar weet nog niet helemaal waar die snelheidsverhoging door komt?
Potjes duren wel vrij lang, of niet?
Farokh

Berichtdoor OldSchool » 02 sep 2018, 15:06

Hij gaat sneller naar mate je level hoger wordt (door combinaties te maken). Je hebt echt wel een nette score Farokh, ik heb net even gespeeld, maar kwam vooralsnog niet verder dan dit:

Afbeelding

OldSchool

Berichtdoor OldSchool » 08 sep 2018, 18:33

Er is pas één deelnemer, dat kan beter! Misschien werkt het motiverend als ik jullie laat zien welke ‘pareltjes’ er in de prijzenpot zitten!

Afbeelding

Burnout Revenge voor PS2
Zoete wraak! Je wagen is een wapen en je agressie bepaalt je succes. Baan je een weg door het stadsverkeer en vernietig de razende rivalen die je op weg naar de finishlijn voor de wielen rijden. Leer je rivalen een keihard lesje in pure wraakzucht. Het gaat om winnen. Het gaat om Revenge...

True Crime: Streets of LA voor Xbox
Bendes brengen de hel op aarde in de “City of Angels”. De enige hoop is een losgeslagen, voormalige, agent, wiens onconventionele methodes er voor zorgden dat hij werd ontslagen door de politie. Maar ook gevreesd door de criminelen. Rijd, vecht en schiet je een weg door 240 square miles van Los Angeles. Een schitterende storyline, waarbij je geen enkele missie hoeft te herhalen. Inclusief muziek van niemand minder dan Snoop Dogg!

Sega 4 in 1 Game Pack voor Game Gear
Ieder zichzelf respecterende Game Gear bezitter kan niet zonder! Ik ben zo blij met deze game, dat ik alleen met veel moeite een dubbele voor jullie beschikbaar kon stellen. Het feit dat ik deze hooguit één keer heb gespeeld en geen idee heb welke 4 games je ook al weer kan spelen, helpt wel. :)

International Karate + voor PS1
Hoe retro wil je het hebben? Het originele oosterse vechtspel, dat al als retro beschouwt kon worden toen hij naar de PS geport werd. Zin om wat agressie van je af te vechten? Zin in een tripje down memory lane? Zorg dat je mee doet en eerste keuze verdiend! (PS: Niet vreemd opkijken als het doosje dat je werkelijk krijgt iets minder glimt :) )

Pass the Pigs voor NDS
“Let the good swines roll!”. Het bekende en ultieme kroegspel ‘Biggen’ in elektronische vorm. Met veel meer mogelijkheden dan het traditionele werpspel. Je kunt je biggen in deze game zelfs upgraden voor een grotere kans op goede worpen. Geheel nieuw in seal! Wel dan niet ‘factory’, maar ik kan je garanderen dat deze maagdelijke cart nog nooit van zijn leven een Nintendo DS van dichtbij heeft gezien!

OldSchool

Berichtdoor Galious » 08 sep 2018, 19:09

Ik ben bang dat ik het niet ga redden een leuk geprijsde Dr. Mario cart tegen te komen, maar hopelijk heb ik de volgende game wel in de verzameling :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Pius » 08 sep 2018, 21:03

Best gave prijzen. Blijft elke game maar 2 weken open staan in de challenge? Of mogen er daarna ook nog inzendingen plaatsvinden?

Pius

Berichtdoor OldSchool » 08 sep 2018, 21:05

Pius schreef:Best gave prijzen. Blijft elke game maar 2 weken open staan in de challenge? Of mogen er daarna ook nog inzendingen plaatsvinden?

De bedoeling is dat je binnen die twee weken een zo goed mogelijk resultaat neer zet. Na die twee weken wordt de balans opgemaakt en worden de punten toegekend!

OldSchool

Berichtdoor Pius » 08 sep 2018, 21:08

Dan wordt het met mijn reguliere tijdsschema mogelijk (erg) lastig om scores weg te zetten. Maar ik ga mijn best doen :)

Pius

Berichtdoor toejam » 13 sep 2018, 22:03

Afbeelding

Daar ben je best even mee bezig. Ik heb hem maar even op low gezet om te kijken of ik een beetje strategie kon bepalen maar vanaf level 8 is het bij mij vooral overleven en proberen er niet een al te grote puinhoop van te maken :)

32.700

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor OldSchool » 13 sep 2018, 22:18

Nette score Toejam! Hij is toegevoegd!

OldSchool

Berichtdoor toejam » 14 sep 2018, 13:45

En nu dan op medium :)

Afbeelding

65800

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor OldSchool » 14 sep 2018, 15:49

Nice! Dan liggen de scores nu lekker dicht bij elkaar! Ga je vandaag nog voor de eerste plek?!?!

OldSchool

Berichtdoor Farokh » 14 sep 2018, 19:11

Nog even een update:

Afbeelding
Farokh

Berichtdoor toejam » 14 sep 2018, 19:17

Nee, weinig kans dat ik nog voor de eerste plek ga :lol: mooie score Farokh!

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Farokh » 14 sep 2018, 19:30

Thanks.
Alhoewel ik denk dat de spelers die deze game vroeger veel gespeeld hebben, hier gemakkelijk over heen kunnen.
Farokh

Volgende