Button Bashers Backlog Challenge 2018

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.

Re: Button Bashers Backlog Challenge 2018

Berichtdoor Zach » 10 jan 2018, 20:37

Fijn dat het topic een voortzetting krijgt op dit forum. Het was voor mij toch wel een groot gemis geweest afgelopen maanden.

Backlog
  • Overcooked (PS4)+1
  • Sonic Mania (PS4)
  • Pandora's Tower (Wii/Wii U)
  • Xenoblade Chronicles X (Wii U)
  • Steins; Gate (Vita)
  • Trauma Center: New Blood (Wii)
Totaal: 1 punten

Xenoblade Chronicles X neemt mijn gametijd in beslag en geniet er met volle teugen van. Wel een typische slow-burn game, want ik vind de game nu pas op gang komen. Net chapter 6 uitgespeeld en bezig met mijn skell license. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk een skell mag besturen.

Laatst bijgewerkt door Zach op 20 jan 2018, 09:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Zach

Berichtdoor Ratchet » 10 jan 2018, 23:10

Ja, het backlog topic! De soms toch wel broodnodige stok achter de backlog deur. Mijn, waarschijnlijk vaak wisselende, lijstje met games:

Backlog
Horizon zero dawn (PS4) +3
Frozen Wilds DLC(PS4) +1 (Is deze waardig genoeg voor dit topic?)
Dishonored (PS4)
Persona 5 (PS4)
Xenoblade Chronicles (Wii)
Axiom Verge (PS4/Switch)
Totaal: 4 punten
Ratchet

Berichtdoor Dynamike » 11 jan 2018, 00:05

Ik moet snel iets gaan doen aan die 0 punten :O

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor KillingRaptor » 11 jan 2018, 10:35

Antichamber (PC)
Afbeelding

Niet de meest interessante credits om een foto van te nemen, kwamen maar drie namen op. :laugh:
Antichamber is een puzzelgame die echt niet normaal is op momenten vind ik, kudo's voor de mensen die deze volledig zonder walkthrough weten uit te spelen want aan mij was die opgave niet besteed. Ik heb af en toe eens moeten spieken online en zeker naar het einde toe, heb me wel prima vermaakt met de game. Echte hersenkrakertjes zitten hierin! Het hielp natuurlijk niet dat sommige basisfuncties van je tools totaal niet worden uitgelegd...

Backlog:
  • Vanquish (PC); 1 punt
  • What Remains of Edith Finch (PC); 1 punt
  • The Elder Scrolls V: Skyrim (Switch); 4 punten
  • Antichamber (PC); 1 punt
  • Rayman Legends: Definitive Edition (Switch)
  • Yooka-Laylee (Switch)
  • Bujingai Swordmaster (PS2)
  • Bit.Trip Core (PC)
Totaal punten: 7

KillingRaptor

Berichtdoor Tom » 11 jan 2018, 10:42

Bezig met Super Metroid. De wall jump, bomb jump en "mock" ball lukken me al voor een speedrun ;) Maar ik wil de game eerst "gewoon" eens uitspelen vooral omdat er veel te doen is en het te mooi is om dat te niet te bezoeken.
Tom
Moderator

Berichtdoor Rookworst88 » 11 jan 2018, 11:01

Tom schreef:Bezig met Super Metroid. De wall jump, bomb jump en "mock" ball lukken me al voor een speedrun ;) Maar ik wil de game eerst "gewoon" eens uitspelen vooral omdat er veel te doen is en het te mooi is om dat te niet te bezoeken.

Die heb ik afgelopen Oktober voor het eerst uitgespeeld. Was nooit zo'n fan van het "metroidvania" genre, maar wat een geweldige game was dat zeg!

Rookworst88

Berichtdoor Apenheul » 11 jan 2018, 11:35

Ik wil dit jaar mijn playthroughs van Fire Emblem Echoes Shadows of Valentia en Splatoon 2 ook afronden, bij beide spellen ben ik al wel over de helft.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Gozert » 11 jan 2018, 13:06

Tom schreef:Bezig met Super Metroid. De wall jump, bomb jump en "mock" ball lukken me al voor een speedrun ;) Maar ik wil de game eerst "gewoon" eens uitspelen vooral omdat er veel te doen is en het te mooi is om dat te niet te bezoeken.

Het scheelt dat je de wall jump ook nodig hebt in de game. :)
Gozert
Moderator

Berichtdoor Thud » 11 jan 2018, 13:37

Best animal buddies, die wall jumpers in Super Metroid.

Ik zit al op het aantal uren dat voor Digimon World Next Order staat, geen idee of er zoveel verschil zit tussen easy en normal maar wtf. Ben in chapter 2.

Thud

Berichtdoor Tom » 11 jan 2018, 13:50

Gozert schreef:

Ja klopt! Begreep dat dit een belangrijke is om het spel überhaupt uit te kunnen spelen.

Het is een mooie game en vooral de sfeer is zeer goed gedaan. Het leuke is nu al om te zien dat je ergens kan komen door een bepaalde sprong vroeg in de game. Lijkt me inderdaad een top spel om vaker te spelen.
Tom
Moderator

Berichtdoor Gozert » 11 jan 2018, 14:15

Tom schreef:
Gozert schreef:

Ja klopt! Begreep dat dit een belangrijke is om het spel überhaupt uit te kunnen spelen.

Het is een mooie game en vooral de sfeer is zeer goed gedaan. Het leuke is nu al om te zien dat je ergens kan komen door een bepaalde sprong vroeg in de game. Lijkt me inderdaad een top spel om vaker te spelen.

Het is wel soort van optioneel als je een bepaalde gang weet te vermijden, maar dan mis je ook weer een paar upgrades. Ik denk overigens dat Super Metroid met opzet gemaakt is om te sequence breaken. Wellicht niet met bepaalde glitches, maar wel degelijk door "misbruik" van bepaalde mechanics zoals inderdaad de walljump en bomb jump.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Gozert » 11 jan 2018, 14:24

Ratchet schreef:Horizon zero dawn (PS4) +3

Ja hoor, geen enkel probleem. Het aantal uren DLC wordt gewoon op één hoop gegooid bij alles van die ene game (het blijft immers één game). Voor Horizon Zero Dawn staat 22 uur, voor Frozen Wild 9,5. Bij elkaar dus 31,5 en dus 4 punten in totaal. Als Frozen Wild bijvoorbeeld 15 uur was geweest (wat normaal 2 punten geeft), kwam het totaal op 37 uur, wat ook nog steeds 4 punten is, in plaats van 3 + 2 = 5 punten.
Gozert
Moderator

Berichtdoor KillingRaptor » 11 jan 2018, 22:31

Gozert schreef:
Ratchet schreef:Horizon zero dawn (PS4) +3

Ja hoor, geen enkel probleem. Het aantal uren DLC wordt gewoon op één hoop gegooid bij alles van die ene game (het blijft immers één game). Voor Horizon Zero Dawn staat 22 uur, voor Frozen Wild 9,5. Bij elkaar dus 31,5 en dus 4 punten in totaal. Als Frozen Wild bijvoorbeeld 15 uur was geweest (wat normaal 2 punten geeft), kwam het totaal op 37 uur, wat ook nog steeds 4 punten is, in plaats van 3 + 2 = 5 punten.

Hoe zit het dan eigenlijk met DLC waarvan je de main game al hebt uitgespeeld in 2017 of ervoor? Om maar een voorbeeldje te geven, ik heb Rise of the Tomb Raider al een heel eind uitgespeeld maar met de DLC Baba Yaga moet ik nog beginnen in die game. Neem aan dat dan enkel de punten tellen van de DLC?

KillingRaptor

Berichtdoor Ratchet » 11 jan 2018, 22:34

Helder Gozert.

Ik neem aan dat alleen de DLC telt, KillingRaptor. De maingame heb je tenslotte al uitgespeeld
Ratchet

Berichtdoor Gozert » 11 jan 2018, 23:34

Yep, dan telt alleen de DLC.

Alles wat je van één game speelt, valt onder dezelfde noemer qua uren. Ik ga hopelijk later dit jaar beide uitbreidingen van The Witcher 3. Die noteer ik dan als:

The Witcher 3: Wild Hunt (enkel Hearts of Stone en Blood and Wine) (PC); 3 punten

Als ik staks StarCraft ga spelen noteer ik het als volgt:

StarCraft (inclusief Brood War) (PC); 5 punten
Gozert
Moderator

Berichtdoor KillingRaptor » 12 jan 2018, 09:26

Ok duidelijk! Zoals ik had gedacht dus, klonk me het meest logische antwoord ook. :)

KillingRaptor

Berichtdoor Rookworst88 » 13 jan 2018, 08:28

De vakantie is weer voorbij, dus het gaat allemaal niet zo snel meer, maar vannacht heb ik Ittle Dew 2+ uitgespeeld op de Nintendo Switch. Hele leuke game die heel veel inspiratie van Zelda heeft getrokken.
Volgens HLTB doe je er zon 6 uur over, maar ik heb hem nu 100% uitgespeeld (denk ik althans :p) in zo’n 15 uur. Hij is wel echt enorm pittig. Het is zeker wel een kee of 10 voorgekomen dat ik dacht dat ik niet verder kon zonder een nieuw item, maar het toch echt mogelijk was uiteindelijk. Ook was de laatste bossfight een van de moeilijkere die ik heb gehad afgelopen jaren. Ben toch wel 1,5 - 2 uur bezig geweest om het patroon onder de knie te krijgen. Heel tof! En een aanrader voor de Zelda liefhebbers!

Backlog:
  • Yooka Laylee (Nintendo Switch) 2 punten
  • Lumo (Nintendo Switch) 1 punt
  • Mystical Ninja Starring Goemon (N64)
  • Gargoyle's Quest (Gameboy) 1 punt
  • Chameleon Twist (N64)
  • SpaceStation Silicon Valley (N64)
  • Ittle Dew 2+ (Nintendo Switch) 1 punt
  • Ape Escape (PSX)
  • Blinx (Xbox)
Totaal punten: 5

Afbeelding

Rookworst88

Berichtdoor KillingRaptor » 13 jan 2018, 08:49

Mooi om te lezen! Leek me ook een hele toffe game, nu ga ik waarschijnlijk wel eens overstag ervoor. Het gaat bij mij ook wat minder snel, het zal de éne week sowieso verschillend zijn met de andere. Hangt een beetje van mijn shift af.

KillingRaptor

Berichtdoor Rookworst88 » 13 jan 2018, 08:59

Thanks! Ik vind hem wel aan de korte kant voor de 43 euro die ik betaald heb, maar dan had ik er wel een mooi fysiek hoesje bij ;) volgens mij is hij 30 op de estore, en dat heb ik er toch wel voor over gehad :)

Rookworst88

Berichtdoor Tom » 13 jan 2018, 09:22

Snel gedaan @Rookworst88 :)

Zou je het spel nog eens kopen nu je weet dat het wat aan de korte kant is?
Tom
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 13 jan 2018, 12:30

Afbeelding

Ik had weer tijd om verder te gaan met Secret of Evermore en deze slang moest eraan geloven. Nu ik met 'levitate' stenen op kan tillen loop ik tegen een kleine irritatie aan met deze game, namelijk dat je voor alchemy ingredienten nodig hebt en in het volgende gebied heb ik een zeer schaars ingredient nodig waarvoor ik volgens mij elke keer weer door heel het moeras op een neer moet lopen en dat is een heel irritant stuk. Maar verder geniet ik nog steeds van de game, ik vind het nog steeds een betere game tot nu toe dan Secret of Mana.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor KillingRaptor » 13 jan 2018, 12:40

Bujingai Swordmaster (PS2)
Afbeelding

Prima action game maar zeker niet zonder zijn minpuntjes. De gevechten zijn zeker in orde en zien er ook erg stijlvol uit dankzij het swordplay systeem van de game. Het grote minpunt aan deze game zijn weliswaar de platformstukjes. Lau, het personage waar jij mee speelt, bestuurt niet altijd even lekker in deze segmenten wat tot behoorlijke frustraties kan leiden. Gelukkig maakt de combat dat wel deels goed.

Backlog:
  • Vanquish (PC); 1 punt
  • What Remains of Edith Finch (PC); 1 punt
  • The Elder Scrolls V: Skyrim (Switch); 4 punten
  • Antichamber (PC); 1 punt
  • Bujingai Swordmaster (PS2); 1 punt
  • Rayman Legends: Definitive Edition (Switch)
  • Yooka-Laylee (Switch)
  • Bit.Trip Core (PC)
Totaal punten: 8

Laatst bijgewerkt door KillingRaptor op 13 jan 2018, 16:35, in totaal 1 keer bewerkt.

KillingRaptor

Berichtdoor Rookworst88 » 13 jan 2018, 13:10

Tom schreef:Snel gedaan @Rookworst88 :)

Zou je het spel nog eens kopen nu je weet dat het wat aan de korte kant is?

Ik denk het wel, ik zie mezelf deze game namelijk nog wel een keer uitspelen over een paar jaar :)

Tof. Bujingai heb ik op de kringloop gevonden laatst, die maar eens aanslingeren!

Rookworst88

Berichtdoor Rookworst88 » 14 jan 2018, 08:26

Vanochtend Chameleon Twist op de Nintendo 64 uitgespeeld. Wist dat het een korte game was, maar in 2 uurtjes was wel heel snel ;) Zes levels van elk ongeveer 15 minuten, waar je 25 kroontjes kan vinden. Schijnbaar kun je nog een soort bonus-level vrijspelen door alle kroontjes te halen, maar daar vind ik de game niet bijzonder genoeg voor.

Overall, best een vermakelijk, klein spelletje. De camera is wel echt bagger, maar dat is niet heel uitzonderlijk voor een N64 game natuurlijk.
Er zaten opzich wel wat originele "puzzles" en boss fights, maar werd nergens echt moeilijk. In mijn geval eerder frustrerend omdat mijn N64 controller een beetje lam is, waardoor ik soms niet goed kon rennen en verre sprongen maken. Dit is ook de reden dat ik heel even de N64 games on hold zet, en eerst even een betere controller ga regelen.

Ik denk dat mijn volgende game Blinx op de Xbox gaat worden!

Ik ga voor mezelf ook even bijhouden wat mijn tijd en de HLTB tijd was, leuk om later terug te lezen :)

Backlog:
  • Yooka Laylee (Nintendo Switch) Mijn tijd: 20 uur 100% - HLTB tijd: 16 uur any% - 2 punten
  • Lumo (Nintendo Switch) Mijn tijd: 3 uur any % - HLTB tijd: 5 uur any% - 1 punt
  • Ittle Dew 2+ (Nintendo Switch) Mijn tijd: 15 uur 100% - HLTB tijd: 6 uur any% - 1 punt
  • Mystical Ninja Starring Goemon (N64)
  • Gargoyle's Quest (Gameboy) Mijn tijd: 4 uur any% - HLTB tijd: 3 uur any% - 1 punt
  • Chameleon Twist (N64) Mijn tijd 2 uur any% - HLTB tijd: 3 uur any% - 1 punt
  • SpaceStation Silicon Valley (N64)
  • Ape Escape (PSX)
  • Blinx (Xbox)
Totaal punten: 6

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Rookworst88 op 15 jan 2018, 11:35, in totaal 2 keer bewerkt.

Rookworst88

Berichtdoor aapje » 14 jan 2018, 12:49

aapje schreef:Backlog
  • cave story plus (switch)
  • binding of isaac afterbirth (switch)1 punt
  • Destiny 2 (xbox) story is uit ga voor 100% achievements
  • overcooked (switch)
  • Halo 5 (xbox) schandalig nog altijd niet uitgespeeld
  • Breath of the wild DLC
  • Toby and the secret mine (xbox)1 punt
  • Cuphead (xbox)
Totaal: 2 punten

Game staat niet in how long to beat..... wat nu?

Toby and the secret mine uitgespeeld, had nog 2 levels over, geen idee waarom ik die nooit afgemaakt had. Vermakelijke platformer maar soms best lastig.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door aapje op 14 jan 2018, 15:29, in totaal 1 keer bewerkt.

"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Parasola w dupie nie otworzysz. 
Youtube - pink aipom
aapje

VorigeVolgende