RGBTILBURG @ NOORDWIJKERHOUT op 4-2-2018

De agenda met de belangrijkste verzamelbeurzen, events en toernooien.

Re: RGBTILBURG @ NOORDWIJKERHOUT op 4-2-2018

Berichtdoor Carl2 » 04 feb 2018, 15:00

Ik ben inmiddels weer terug van de beurs. Overall heb ik me prima vermaakt. Het was een overzichtelijke, ruim opgezette beursvloer.

Het viel me wederom op dat de prijzen van veel retro games nog steeds over de top zijn. Terwijl die markt naar mijn menig over z'n hoogtepunt heen is blijven de prijzen stijgen. Veel blijft daardoor denk ik op de tafels liggen en verplaatst zich van beurs naar beurs...

In het begin was het erg rustig maar na een uurtje begon het aardig druk te worden. Parkeergelegenheid was ruim voldoende.
Leuk om ook even weer wat forumleden te spreken zoals Jur, Ruud, Job en Dennis.

Onderstaand m'n aankopen en wat foto's van de beurs.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Carl2
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor Dynamike » 04 feb 2018, 15:03

Nice om wat foto's te zien, Carl2. En dat van die prijzen zal nog lang zo blijven vrees ik.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor SuperFruitig » 04 feb 2018, 15:32

Totaal overspannen de prijzen. Ik zie ook alleen handelaren van handelaren kopen. Massahysterie.
SuperFruitig
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor Swey » 04 feb 2018, 15:42

Was Mijn eerste beurs en ik vond de prijzen echt all over the place, zo heb ik voor de DS Bowser's inside story cib gevonden voor een tientje, nette prijs wat mij betreft, een meter verder zie je hem voor €25 liggen. Ik heb bootleg(!) Wendy Every witch way gezien voorde GBC voor €25, er stond nota bene op de het een bootleg was! Voor wat moeilijker te krijgen titels of echt mint spul lijkt een beurs mij prima, maar voor mijn portemonnee blijft het bij MP afschuimen, veel van de prijzen waren echt megahoog, tot 1,5 keer de prijzen van bijv nedgame.
Swey

Berichtdoor Galious » 04 feb 2018, 15:55

Mooie aanwinsten en tof om wat foto's te zien, @Carl2
Jammer dat de prijzen nog steeds zo belachelijk hoog liggen, ik ben benieuwd hoe lang dat nog door kan blijven gaan voordat de bubbel barst...

Die Mega Drive Ultimate Collection is in elk geval awesome. Die komt ongetwijfeld nog een keer van pas voor een toekomstige Retro Challenge :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 04 feb 2018, 16:04

Ik werd vanochtend wakker en keek op mijn telefoon waar Noordwijkerhout ongeveer lag. En toen draaide ik om en ben weer gaan slapen :)

Toch leuk om de foto's van Carl2 te zien!
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Rookworst88 » 04 feb 2018, 16:20

Ik had veel prijzen inderdaad ook niet zo hoog ingeschat. Er waren wat games waar ik naar op zoek was, maar toch heb laten liggen vanwege de prijzen.

Toch wel wat leuke dingen gescoord, was op zoek naar de twee GBA banjo-Kazooie games, eigenlijk zocht ik alleen de carts in principe, maar vond ze voor leuke prijsjes in matige boxes. Hook, Buck Bumble en Kid Icarus stonden ook op mn verlanglijstje en McDonalds-land kwam ik eigenlijk per toeval tegen en leek me wel grappig om eens te spelen :)

Afbeelding

Rookworst88

Berichtdoor Galious » 04 feb 2018, 16:21

Leuke pick-ups! Hook is heel erg tof :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Carl2 » 04 feb 2018, 16:24

Prima aanwinsten Rookworst88!
Carl2
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor joebatters » 04 feb 2018, 16:42

iid leuk om fotos vd beurs te zien. ziet er best nog druk uit.

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor toejam » 04 feb 2018, 17:10

Ik vond het persoonlijk niet echt druk, maar ik ben dan ook niet heel lang gebleven. Prijzen waren eigenlijk heel gemiddeld als ik naar de laatste beurzen terugkijk, zie ook veel van hetzelfde spul. Handelaren die het blijkbaar vooral leuk vinden om hun spul weer mee naar huis te mogen nemen :)

Wat ik vooral jammer vond was dat er gewoon geen PSP voor fatsoenlijke prijzen te vinden was. Zelfs de dertien in een dozijn games kosten gemiddeld nog 5 euro per stuk, dat is echt niet meer van deze tijd.

Maar ik ben uiteindelijk wel geslaagd voor wat random PS2-games, zal straks nog wel even een foto'tje schieten voor de aanwinsten.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor SuperFruitig » 04 feb 2018, 17:12

Het was idd niet heel druk. Ik snap wel waarom.
SuperFruitig
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor Dynamike » 04 feb 2018, 17:14

toejam schreef:Wat ik vooral jammer vond was dat er gewoon geen PSP voor fatsoenlijke prijzen te vinden was. Zelfs de dertien in een dozijn games kosten gemiddeld nog 5 euro per stuk, dat is echt niet meer van deze tijd.

Dan ben ik blij dat ik lekker warm ben binnen gebleven vandaag :) 5 euro voor een game die je op veel plekken voor veel minder kan vinden, daar ga ik niet voor naar een beurs. Zonde.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Gozert » 04 feb 2018, 17:21

Swey schreef:Was Mijn eerste beurs en ik vond de prijzen echt all over the place, zo heb ik voor de DS Bowser's inside story cib gevonden voor een tientje, nette prijs wat mij betreft, een meter verder zie je hem voor €25 liggen. Ik heb bootleg(!) Wendy Every witch way gezien voorde GBC voor €25, er stond nota bene op de het een bootleg was! Voor wat moeilijker te krijgen titels of echt mint spul lijkt een beurs mij prima, maar voor mijn portemonnee blijft het bij MP afschuimen, veel van de prijzen waren echt megahoog, tot 1,5 keer de prijzen van bijv nedgame.

Ja, ook bij een beurs blijft het een kwestie van de krenten in de pap vinden. 1,5 keer Nedgame is trouwens niet niets zeg... Die prijzen zijn vaak al absurd. Verder blijft het een gevalletje "alles is waard wat de koper er voor over heeft". Pas zodra kopers weigeren hoge prijzen te betalen zullen de prijzen gaan zakken, en er zijn er nog genoeg die zonder blikken of blozen flinke bedragen neertellen, helaas.
Gozert
Moderator

Berichtdoor apie74 » 04 feb 2018, 17:25

Buiten de prijzen bij sommige handelaren daargelaten was het een leuke en geslaagde beurs. Ideale locatie om met het gezin met een dagje Noordwijk aan Zee te combineren. Ook al werd het na een uurtje best druk, qua ruimte was het ook prima in orde.

Afbeelding
apie74

Berichtdoor Carl2 » 04 feb 2018, 17:33

Ik moet wel zeggen dat als je NES, SNES en Megadrive even buiten beschouwing laat, er best leuke deals te vinden zijn. Met name in het segment PS1, PS2, PS3, Xbox en Xbox 360 zijn er nog heel veel pareltjes te vinden voor goede prijzen.

Los van wat de prijzen doen blijf ik het leuk vinden om game beurzen te bezoeken. Ik hoop dan ook dat de beurs in Noordwijkerhout voor de organisatie een succes is geweest.
Carl2
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor toejam » 04 feb 2018, 17:40

@Carl2 je merkt inderdaad dat als je in gesprek gaat de verkoper sneller bereid is wat met de vraagprijs te doen ja. Maar als ik 50 euro op een Gradius III & IV voor de PS2 geplakt zie zitten doe ik geen moeite :)

Mag ik trouwens vragen wat je uiteindelijk voor die bundel van Hardware Online Arena hebt betaald? Heb die wel zien staan maar vond de doos niet mooi genoeg.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Rookworst88 » 04 feb 2018, 17:51

Ik vond een locatie overigens ook erg goed! Veel beurzen zijn voor mij toch al snel meer dan een uur rijden. Deze bleef daar netjes onder. Mag van mij vaker daar plaatsvinden.

Ook gecombineerd met een middagje Noordwijk aan zee, zodat mn vriendin ook mee wilde ;)

Laatst bijgewerkt door Rookworst88 op 04 feb 2018, 17:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Rookworst88

Berichtdoor Carl2 » 04 feb 2018, 17:52

toejam schreef:@Carl2 je merkt inderdaad dat als je in gesprek gaat de verkoper sneller bereid is wat met de vraagprijs te doen ja. Maar als ik 50 euro op een Gradius III & IV voor de PS2 geplakt zie zitten doe ik geen moeite :)

Mag ik trouwens vragen wat je uiteindelijk voor die bundel van Hardware Online Arena hebt betaald? Heb die wel zien staan maar vond de doos niet mooi genoeg.
Ik heb daar €7,50 voor betaald. De doos heb ik aardig netjes kunnen krijgen. Hij was helemaal compleet met het spel, de netwerkadapter, de netwerkdisc en de boekjes.

Met Gradius III & IV heb ik ook in m'n handen gestaan, dat exemplaar was €15.
Carl2
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor toejam » 04 feb 2018, 18:27

Carl2 schreef:
toejam schreef:@Carl2 je merkt inderdaad dat als je in gesprek gaat de verkoper sneller bereid is wat met de vraagprijs te doen ja. Maar als ik 50 euro op een Gradius III & IV voor de PS2 geplakt zie zitten doe ik geen moeite :)

Ik heb daar €7,50 voor betaald. De doos heb ik aardig netjes kunnen krijgen. Hij was helemaal compleet met het spel, de netwerkadapter, de netwerkdisc en de boekjes.

Met Gradius III & IV heb ik ook in m'n handen gestaan, dat exemplaar was €15.

Dat is geen gekke prijs :) Mooi gedaan.

Ik zie er steevast 1 op de beurs voor 15 met een gelamineerde inlay en een aantal keer een Duitse voor 20. Maar die heb ik beide gemist deze keer.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Dennis! » 04 feb 2018, 19:03

Al meer bekend over de evil scammers en hun valse 50 pop biljetten?

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor joebatters » 04 feb 2018, 19:15

Dennis! schreef:Al meer bekend over de evil scammers en hun valse 50 pop biljetten?

toevallig zat ik hier vd week aan te denken omdat er zoveel vals geld in utrecht in omloop was..

gewoon ff zo n pen bij de bruna halen voor de volgende beurs

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor Dennis! » 04 feb 2018, 19:27

Ja dat ga ik zeker doen. Er zijn 12 valse biljetten van 50 geteld op het moment dat ik vertrok. Wellicht zijn er nog meer uitgegeven. Dat was dus geen toeval maar doelbewuste oplichting.

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor joebatters » 04 feb 2018, 19:29

zo dat is n bittere pil dan ..

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor Sigma » 04 feb 2018, 20:22

Vandaag ook samen met een vriend geweest. Ik moet zeggen; top locatie! De zaal was erg ruim en er waren veel stands. Het aanbod was gelijk met voorgaande beurzen en de prijzen eigenlijk ook. Je moest wederom eerst gewoon rond kijken en daarna toe slaan. Persoonlijk vond ik de SNES losse cartridge prijzen (waar ik voor ga) erg verschillen per aanbieder. Sommige handelaren vinden het blijkbaar prima om jaren met bepaalde titels te blijven zitten terwijl andere het wél door hebben; er is een bepaalde drempel waar de meeste mensen simpelweg niet overheen gaan. Zo zag ik 1 handelaar die wederom hetzelfde spel voor dezelfde prijs had staan die 6 maanden geleden er ook al was. Sorry, maar... err.. zou je je prijs niet eens omlaag gooien? En ja, dan heb ik het over de dure SNES titels zoals Megaman X2/X3, Vampire's Kiss, Ninja Warriors etc.. de € 150+ titels zeg maar. Overigens gebruik ik Nedgame allang niet meer als graadmeter daar deze meestal veel te duur is en hanteer ik nog steeds mijn eigen prijsindex (zie elders op het forum).

Maar goed, heb aardig wat goedkopere titels kunnen scoren zoals Xenoblade Chronicles (Wii) in echt TOP staat voor een gunstige prijs, diverse SNES titels in goede staat (Lost Vikings, U.N. Squadron etc.), Lament of Innocence (helaas niet voor de prijs wat ik maximaal wilde geven maar goed) en Portrait of Ruin voor wederom een gunstige prijs. Ook nog een voeding voor mijn Megadrive maar.. helaas.. de Megadrive is dood.. (iemand nog tips? lol).

Ik hoorde later ook dat er inderdaad een of andere klojo met vals geld rondliep. Ik hoop dat ze die eikel te pakken krijgen..
Sigma

VorigeVolgende