Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Marktplaats klojo's

Berichtdoor Shmupz » 22 okt 2018, 22:12

Over die Feedback op Marktplaats..

Ik kreeg laatst een 1 ster review.. Omdat ik niet snel genoeg reageerde (moest binnen 1 minuut) en omdat ik niet meteen het product kon ophalen (maar pas 2 uur later). Vervolgens was ik een hoer, trut, bitch en een weet ik veel wat nog meer.. Hij was verder nooit zo in zijn taalgebruik, maar vond het gewoon teveel worden.. Nouja, ik heb hem toen een prettige dag gewenst en het product dus niet gekocht.. Had hem toen gelijk geblokkeerd. Maar blijkbaar kon hij me TOCH beoordelen.. Terwijl ik niks had gekocht EN hem geblokkeerd had.
Shmupz

Berichtdoor Gozert » 22 okt 2018, 22:40

:huh:

Marktplaats is dus echt onredbaar.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Tobascoman3 » 23 okt 2018, 12:41

Ik denk niet dat het feedback systeem heel geweldig is voor marktplaats gezien het publiek

Echter is er wel een ding dat dit feedback systeem heeft ter verbetering, mensen gaan extra goed opletten op wat ze zeggen gezien sommige mensen nogal snel op hun teentjes zijn getrapt waarbij je dus al negatieve feedback kan ontvangen. Ik denk dat marktplaats door het feedback systeem in elk geval qua communicatie wellicht wat beschaafder word.

Als ik deze berichten overigens lees qua negatieve feedback ontvangen als koper vermoedt ik dat de communicatie wellicht wat grof was. Conflicten op marktplaats kan je nu eigenlijk niet meer hebben dankzij het feedback systeem, je moet dingen gewoon accepteren of beleefd blijven. Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen ondervonden met marktplaats dus ik vermoedt dat sommige mensen hier toch wel wat aan de ruige kant zijn zonder dat ze het doorhebben :smile:

Het enige wat marktplaats zou kunnen doen is het feedback systeem koppelen aan enkel ideal betalingen en dan enkel als een betaling geslaagd is dan is het probleem opgelost en kunnen mensen weer grof doen als vanouds als er niks gekocht is.

Mocht marktplaats ooit eens als ebay eindigen dan vermoedt ik dat de prijzen sterk omhoog zullen gaan dankzij de risico's en de extra kosten die het met zich meebrengt en dat enkel de meer hardcore verkopers iets gaan verkopen. Verder is iets verkopen maar zelfs een advertentie plaatsen op ebay nogal een gedoe zeker in vergelijking met marktplaats waarbij je dit vrij vlot en met gemak kunt doen. Veel van de normale particuliere verkopers zullen zeer waarschijnlijk eerder wegblijven van de site tenzij ze echt iets duurs hebben om te verkopen.
Tobascoman3

Berichtdoor toejam » 23 okt 2018, 13:13

Draai al wat jaartjes mee op beide platformen maar het verkopen op eBay werkt vele malen makkelijker dan op marktplaats. Allereerst heb je power lister en de vele api's op eBay waarmee het een fluitje van een cent is om in bulk items aan te bieden. Dan nog een keer de redelijke garantie dat als mensen ergens op bieden het ook nog daadwerkelijk verkocht wordt. Het berekenen van verzendkosten naar het buitenland is eenmalig, daarna heb je het voor 95% van je advertenties vooraf al ingevuld. En tenslotte zorgt de integratie met PayPal gewoon voor een vrij soepel betaalsysteem.

Maar eBay is geen marktplaats. Want als ik op marktplaats iets van 100 euro op bieden vanaf 1 euro zet en na 6 dagen, 23 uur en 59 minuten staat het nog steeds op 1 euro, breekt bij mij het zweet niet uit maar haal ik het weg. Op eBay kun je maar zo daar even een flater begaan. Als de potentiële koper mij op marktplaats niet aanstaat krijgt hij gewoon mijn gegevens niet, dat loopt op eBay allemaal automatisch. En eBay rekent een goede fee voor het plaatsen en verkopen van een item, iets dat je op marktplaats in de meeste rubrieken ook niet hebt. Denk overigens dat dat laatste wel zou helpen op marktplaats, gewoon een euro vragen om iets aan te bieden. Drastische reductie van het aantal fake ads, mensen denken wel even twee keer na voordat ze iets te koop aanbieden en het platform zal overlijden.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor OldSchool » 26 okt 2018, 17:54

Het is niet te geloven, ik heb 5 sterren op Marktplaats! Woot woot!

OldSchool

Berichtdoor Gebruikersnaam » 26 okt 2018, 20:26

OldSchool schreef:Het is niet te geloven, ik heb 5 sterren op Marktplaats! Woot woot!

Wanneer is het feest en wat voor bier drink je? :happy:

Bekend vlooienmarkt creep.
Gebruikersnaam

Berichtdoor OldSchool » 26 okt 2018, 21:15

We vieren het met een retro game avond en Pepsi :)

Afbeelding

OldSchool

Berichtdoor Gebruikersnaam » 27 okt 2018, 01:54

XD een Videopac, nice. Moet wel zeggen dat ik een beetje gek word van al die consoles :P Als ik echt alles wil hebben (dus ook veel homecomputers van ong 1980 t/m 1995) staat mijn hele huis vol G :P

Gebruikersnaam

Berichtdoor toejam » 27 okt 2018, 08:39

Gebruikersnaam schreef:XD een Videopac, nice. Moet wel zeggen dat ik een beetje gek word van al die consoles :P Als ik echt alles wil hebben (dus ook veel homecomputers van ong 1980 t/m 1995) staat mijn hele huis vol G :P

En het probleem daarvan is..... ? :lol:

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Gebruikersnaam » 29 okt 2018, 19:35

toejam schreef:
Gebruikersnaam schreef:XD een Videopac, nice. Moet wel zeggen dat ik een beetje gek word van al die consoles :P Als ik echt alles wil hebben (dus ook veel homecomputers van ong 1980 t/m 1995) staat mijn hele huis vol G :P

En het probleem daarvan is..... ? :lol:

Dat ik niet meer een bank neer kan zetten om op te zitten, en daarom dus een van de vele monitors moet gebruiken om op te zitten.
En dat is niet fijn, niet alleen voor mijn achterste maar ook niet voor de monitor.

Punt zou wel zijn dat ik achter de computer zitten een nieuwe betekenis zou geven.

Gebruikersnaam

Berichtdoor Gebruikersnaam » 29 okt 2018, 22:14

Nog even snel klagen! Je wilt iets hebben, zoekt op Marktplaats. Je vind het! Je stuurt een bericht, word het eens over de prijs en dan vraag je om te verzenden...

WILLEN ZE HET NONDEJU NIET VERZENDEN!! :cursing: :cursing: :doh: :doh: :thumbdown: :mad1:

Gebruikersnaam

Berichtdoor Tom » 30 okt 2018, 15:04

Niet direct "klojo" gerelateerd maar heeft iemand ervaring hoe je in de Marktplaats app iemand kan waarderen of kan zien welke waardering je eigenlijk zelf hebt gekregen?
Tom
Moderator

Berichtdoor OldSchool » 30 okt 2018, 16:39

Je kunt alleen waarderen als je van een betaalverzoek gebruik hebt gemaakt. Je kunt het pas zien als beide een waardering hebben ingevuld.

Waar je een waardering echt kan inzien is mij ook nog niet helemaal duidelijk.

OldSchool

Berichtdoor joebatters » 30 okt 2018, 16:43

OldSchool schreef:Je kunt alleen waarderen als je van een betaalverzoek gebruik hebt gemaakt. Je kunt het pas zien als beide een waardering hebben ingevuld.

Waar je een waardering echt kan inzien is mij ook nog niet helemaal duidelijk.

dat klopt niet, je kan al waarderen als je ong 4x beide met elkaar gemaild heb. je hoeft nx aan die persoon te hebben verkocht iig.

en mocht jezelf geen waardering geven komt de waardering v tegen partij na 2 weken te voorschijn op jouw account.

hele systeem is zo lek als n mandje

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor Jalf » 01 nov 2018, 17:01

Via de app weet ik het niet, maar als je via de browser naar MP gaat klik je op je profiel en in het uitschuifmenu vervolgens op 'mijn ervaringen'. Ik heb ook 5 sterren zag ik net :D

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor Jalf » 01 nov 2018, 21:35

Ik zie net dat die Handelaar Nederland gast, die voornamelijk reprocarts verkoopt, al 40 positieve feedback heeft ontvangen. Voornamelijk van verkopen van Snes carts. Repro's dus. Blijkbaar verkoopt het dus wel.. :(

Jalf

Berichtdoor Sigma » 01 nov 2018, 21:57

Jalf schreef:Ik zie net dat die Handelaar Nederland gast, die voornamelijk reprocarts verkoopt, al 40 positieve feedback heeft ontvangen. Voornamelijk van verkopen van Snes carts. Repro's dus. Blijkbaar verkoopt het dus wel.. :(

Er zullen genoeg mensen zijn die er in trappen. De vraag is.. heeft het zin om de advertenties te melden bij MP?
Sigma

Berichtdoor Tom » 01 nov 2018, 22:23

Als er niet duidelijk omschreven staat dat het gaat om een reproductie is het wel misleidend dus dan zou je het wel kunnen melden.
Tom
Moderator

Berichtdoor Gozert » 01 nov 2018, 22:39

Heeft nul zin.

Ik kom enkel nog op Marktplaats door dit topic. :lol:
Gozert
Moderator

Berichtdoor Gebruikersnaam » 01 nov 2018, 22:50

Dat is die Amsterdammer inderdaad.. Eerst vermeldde hij het wel, nu niet meer..

Gebruikersnaam

Berichtdoor toejam » 07 nov 2018, 15:26

Had hier net een grapjas voor de deur staan die een objectief op kwam halen voor 1000 euro. Wou 100 euro cash aanbetalen en de rest vanavond overmaken. Kon niet bij mij want hij gebruikte seniorenweb. Ja, hij was toch gewoon te vertrouwen.. Tuurlijk mag je nu 100 euro cash aanbetalen en de rest vanavond overmaken. Mag je overmorgen terugkomen om je objectief op te halen.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor joebatters » 07 nov 2018, 16:18

is het proberen waard :biggrin:

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor Jalf » 08 nov 2018, 14:04

Niet echt een klojo, maar meer algemene Marktplaats frustratie..

Ik heb op zondag een dubbele console verkocht op MP en de koper heeft op maandag betaald via een betaalverzoek. Het is nu donderdag 14:00 en het geld staat nog altijd niet op mijn rekening. Dat hoeft anno 2018 toch niet meer zo lang te duren?

Jalf

Berichtdoor joebatters » 08 nov 2018, 14:36

Jalf schreef:Niet echt een klojo, maar meer algemene Marktplaats frustratie..

Ik heb op zondag een dubbele console verkocht op MP en de koper heeft op maandag betaald via een betaalverzoek. Het is nu donderdag 14:00 en het geld staat nog altijd niet op mijn rekening. Dat hoeft anno 2018 toch niet meer zo lang te duren?

normaal staat het er wel op lijkt me.. toevallig niet perongeluk gelijk oversteken verstuurd?

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor Gebruikersnaam » 08 nov 2018, 16:13

Daarom gebruik ik dus nooit de betaalverzoeken bij koop/verkoop.

Gebruikersnaam

VorigeVolgende