Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Marktplaats klojo's

Berichtdoor jukujosuki » 07 nov 2019, 14:05

Jalf schreef:Volgens mij hebben ze het inmiddels het systeem aangepast, maar in het begin kon je na een stuk drie berichtjes te hebben gestuurd al iemand beoordelen. Dan haakte iemand (vaak van die 'ik bied de helft' figuren) na een paar reacties af en kreeg je ook nog een negatieve beoordeling op de koop toe omdat je in hun ogen onvriendelijk had gereageerd ofzo. Volgens mij kan het nu alleen wanneer je aangeeft dat je het product hebt verkocht via Marktplaats.

Ik ben wel even weer genezen van Marktplaats. Als verkoper tenminste. Wat een doffe ellende...

Hangt af per categorie wanneer je een recensie kan schrijven. Zodra ik denk dat er geen deal komt geef ik geen reactie meer. Geen zin in een negatieve recensie van iemand die niks gekocht heeft. Slecht systeem.
jukujosuki

Berichtdoor Tobascoman3 » 07 nov 2019, 14:38

jukujosuki schreef:
segatarian schreef:Ben wel tevreden over de rating
Al heb je daar ook trollen, zal de meerderheid wel kloppen.

Ik heb mijn laagste score gekregen bij een persoon die te voet een meubel kwam halen, ik heb hem en het meubel gratis afgeleverd bij hem thuis op t dorp,toen ik dat zag.

Kom ik thuis krijg ik 3 sterren met de melding dat de service beter kan.
Dan ben je een trollen koning

De rest is allemaal 5 sterren gelukkig

Ik had een nachtkastje gratis aangeboden. Ophalen. Doe ik wel vaker gratis dingen aanbieden en meestal krijg je dan een 5ster recensie.

Kreeg ik 3 sterren..

Product zoals omschreven
Duidelijke foto's
Vriendelijk
Deal snel gesloten
Komt afspraken na
Voldoet aan verwachting

Waarom dan geen 5 sterren? :glare:

Volgende keer gooi ik alles weg. Ga niet meer thuis zitten wachten op iemand.

hoewel 5 sterren feedback eigenlijk een formaliteit hoort te zijn als alles gewoon goed is verlopen en een item in de juiste staat is aangekomen heb je toch helaas mensen die heel kritisch beoordelen los van het gekochte item, te onzinnig voor woorden maar toch waar. sommige mensen snappen het helaas niet.

3 sterren is opzich voldoende maar sommige mensen zijn helaas erg overdreven het is alsof ze een examen nakijken het is niet anders.

feedback systeem heeft zijn slechte punten maar het is tenminste moeilijker om feedback achter te laten nu. enkel na een geslaagd ideal betaal verzoek of als je aangeeft dat het verkocht is
Tobascoman3

Berichtdoor joebatters » 07 nov 2019, 15:02

Jalf schreef:Volgens mij hebben ze het inmiddels het systeem aangepast, maar in het begin kon je na een stuk drie berichtjes te hebben gestuurd al iemand beoordelen. Dan haakte iemand (vaak van die 'ik bied de helft' figuren) na een paar reacties af en kreeg je ook nog een negatieve beoordeling op de koop toe omdat je in hun ogen onvriendelijk had gereageerd ofzo. Volgens mij kan het nu alleen wanneer je aangeeft dat je het product hebt verkocht via Marktplaats.

Ik ben wel even weer genezen van Marktplaats. Als verkoper tenminste. Wat een doffe ellende...

iid mij viel op dat pas als ik betaling via mp liet doen er dan pas n feedback gegeven kon worden.

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor jukujosuki » 07 nov 2019, 17:30

Ja hoor gvd zojuist mijn 1e 1-ster recensie ontvangen.

Een marktplaats tokkie laat niks van zich horen. Ik stuur dit bericht: Ik heb niks meer van u vernomen dus ik heb andere afspraken gemaakt. Het gaat niet meer door.

Ria heeft jou een aantal sterren gegeven. Geef jouw mening ook en bekijk meteen je score

Ze wilde iets komen ophalen en dat geeft ze als feedback:
Beleefder communiceren Geen product ontvangen Afspraken nakomen

Terwijl ik alle vragen van haar beantwoorde. Echt fucking boos. Wat een kutsysteem.

"geen product ontvangen" net alsof ik iemand heb opgelicht. :thumbdown:

Echt triest dat je zo iemand zijn/haar reputatie als verkoper kunt verpesten :wallbash:

Mijn reactie: Bedankt he. Was helemaal nergens voor nodig. Volgende keer moet je gewoon sneller reageren, maar jij bent zo'n marktplaats tokkie.

26 positieve ervaringen en dan zo'n tokkie recensie :angry:
jukujosuki

Berichtdoor Beloki » 08 nov 2019, 07:09

67 ervaringen gedeeld

58 keer 5 sterren
7 keer 4 sterren
2 keer 1 ster

Kreeg vorige week van iemand 4 sterren terwijl ik bij haar speelgoed hebt opgehaald en betaald... Waarom krijg je dan in godsnaam 4 sterren?? Zij is dan toch blij dat ik het opgehaald hebt en betaald zonder poespas.

Maar over algemeen ben ik wel tevreden, je krijgt altijd toch af en toe 1 ster van ontevreden gasten die geen deal met je kunnen sluiten

Nintendo
Beloki

Berichtdoor Shantomio » 08 nov 2019, 07:27

Ja dat sterrensysteem is echt bagger. Het grootste nadeel is dat je zelf door een negatieve beoordeling onbewust ook weer moeilijker wil gaan doen en dan wordt de sfeer op marktplaats steeds weer negatiever.

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor jukujosuki » 08 nov 2019, 09:20

Shantomio schreef:Ja dat sterrensysteem is echt bagger. Het grootste nadeel is dat je zelf door een negatieve beoordeling onbewust ook weer moeilijker wil gaan doen en dan wordt de sfeer op marktplaats steeds weer negatiever.

Inderdaad. Marktplaats wil ook niet meewerken met het verwijderen van onterechte recensies. Ik heb mijzelf dus maar 3 nep 5sterren recensies gegeven om die tokkie recensie te compenseren :lol:

Na 100 ervaringen kun je de oude niet meer zien. Marktplaats laat alleen de laatste 100 ervaringen zien. Dat is wel goed :thumbup1:
jukujosuki

Berichtdoor segatarian » 08 nov 2019, 17:47

O dat kan dus ook nog met een 2e account.
Niet eens over nagedacht.

Op die manier is het rating systeem dan ook goed te manipuleren.
Maar bij deze geef ik je geen ongelijk. Juku
segatarian

Berichtdoor Shantomio » 08 nov 2019, 19:16

jukujosuki
lol, dat is inderdaad slim zeg. Gewoon een tweede account maken. Das best lollig!

Shantomio

Berichtdoor MHZ » 08 nov 2019, 19:24

Marktplaats, de plaats waar je de weerspiegeling ziet van de samenleving. Soms kom je welgemanierde mensen tegen maar ook gewoon tokkies.

Dat feedback systeem deugt sowieso niet. Vooral als je gratis spullen wegdoet, iemand niet komt opdagen en het al weggegeven is. Dan worden mensen boos en gaan ze stampvoetend de hemelen en aarde bewegen. Het sterrenstelsel wordt dan om zeep geholpen.
MHZ

Berichtdoor jukujosuki » 09 nov 2019, 09:58

segatarian schreef:O dat kan dus ook nog met een 2e account.
Niet eens over nagedacht.

Op die manier is het rating systeem dan ook goed te manipuleren.
Maar bij deze geef ik je geen ongelijk. Juku

Ik ook niet totdat ik iemand zag met 600 ervaringen in 2 jaar tijd. Is een beetje dubieus :tongue1:
jukujosuki

Berichtdoor jukujosuki » 09 nov 2019, 10:00

Afbeelding

Suggestie was om alleen recensies toe te laten na een geslaagde iDEAL transactie.
jukujosuki

Berichtdoor HeatherGrace » 09 nov 2019, 10:13

Nu ik zelf wat dingen op Marktplaats heb verkocht, merk ik ook pas hoe... hoe zeg dat... "simpel" mensen er eigenlijk over zijn. Dit is bijvoorbeeld het laatste gespek dat ik als koper heb gehad:

Beste Meneer,

Hierbij bied ik €15,- op uw ding. Als u hiermee akkoord gaat zie graag een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mij

Hi bod geaccepteerd excl evt verz

Gaaf! Als u een betaalverzoek zou willen sturen, dan zal ik de €15,- + verzendkosten zsm naar u overmaken.

Vergeet adres niet [stuurt betaalverzoek]

Top! Ik heb het zojuist overgemaakt. Mijn adres heb ik in de betaal tool doorgegeven.

Zou u het willen laten weten wanneer het figuur op de post is? Alvast bedankt!

Gaat morgen weg

Top! Ik zal u laten weten wanneer hij binnen is.

Ik heb het figuur vandaag ontvangen. Ik ben er heel erg blij mee! Bedankt voor de snelle reacties en de snelle service.

[Silence]

Niets ten nadele van deze verkoper overigens, was één van de snelste transacties die ik ooit gedaan heb. Maar ik vind het verschil in communicatie gewoon heel grappig. Ik moest echt wennen dat mijn uitgebreide reacties niet de "standaard" zijn. :laugh:

Afbeelding
HeatherGrace

Berichtdoor jukujosuki » 09 nov 2019, 10:55

HeatherGrace schreef:Nu ik zelf wat dingen op Marktplaats heb verkocht, merk ik ook pas hoe... hoe zeg dat... "simpel" mensen er eigenlijk over zijn. Dit is bijvoorbeeld het laatste gespek dat ik als koper heb gehad:

Beste Meneer,

Hierbij bied ik €15,- op uw ding. Als u hiermee akkoord gaat zie graag een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mij

Hi bod geaccepteerd excl evt verz

Gaaf! Als u een betaalverzoek zou willen sturen, dan zal ik de €15,- + verzendkosten zsm naar u overmaken.

Vergeet adres niet [stuurt betaalverzoek]

Top! Ik heb het zojuist overgemaakt. Mijn adres heb ik in de betaal tool doorgegeven.

Zou u het willen laten weten wanneer het figuur op de post is? Alvast bedankt!

Gaat morgen weg

Top! Ik zal u laten weten wanneer hij binnen is.

Ik heb het figuur vandaag ontvangen. Ik ben er heel erg blij mee! Bedankt voor de snelle reacties en de snelle service.

[Silence]

Niets ten nadele van deze verkoper overigens, was één van de snelste transacties die ik ooit gedaan heb. Maar ik vind het verschil in communicatie gewoon heel grappig. Ik moest echt wennen dat mijn uitgebreide reacties niet de "standaard" zijn. :laugh:

Ik vind het een prima reactie van verkoper. Het hoeft allemaal niet zo langdradig en overdreven beleefd wat mij betreft.

Mijn reacties als verkoper zijn altijd:

"Akkoord. Ophalen of verzenden?"

"Wat zijn uw adresgegevens?"

"Het spel gaat zometeen op de post" of "Het spel is zojuist gepost"
jukujosuki

Berichtdoor Shantomio » 09 nov 2019, 11:32

Om eerlijk te zijn probeer ik het ook altijd kort te houden. Soms is wat langer nodig maar ik heb liever dat het kort is want voor sommige mensen is dat gewoon veel duidelijker. Anders krijg je vragen over wat je al gezegd hebt.

Shantomio

Berichtdoor HeatherGrace » 09 nov 2019, 12:10

Grappig hoe deze voorkeuren liggen. Ik vind het zelf altijd fijn om iets meer tekst te krijgen. Meestal gebeurt dat ook bij verkopers. Kopers een stuk minder. Specifiek de melding dat er iets naar mij is overgemaakt (dat was dan vóór de betaaltool) en ook wanneer het object ontvangen is mis ik dan.

Afbeelding
HeatherGrace

Berichtdoor jukujosuki » 09 nov 2019, 12:23

HeatherGrace schreef:Grappig hoe deze voorkeuren liggen. Ik vind het zelf altijd fijn om iets meer tekst te krijgen. Meestal gebeurt dat ook bij verkopers. Kopers een stuk minder. Specifiek de melding dat er iets naar mij is overgemaakt (dat was dan vóór de betaaltool) en ook wanneer het object ontvangen is mis ik dan.

Ja dat iDeal is wel ideaal. Vroeger checkte ik 10x per dag mijn rekening om te kijken of geld binnen was. Vooral giro naar bankrekening en vice-versa duurde meestal 2 dagen.

Ik hoor wel graag als een spel ontvangen is dan kan ik namelijk de conversatie verwijderen :biggrin:

Ik geef automatisch iedereen 5-sterren nadat ze betaald hebben maar krijg heel vaak geen recensie terug :huh: dus daar ben ik vanaf nu mee gestopt.
jukujosuki

Berichtdoor Zwarteziel » 10 nov 2019, 07:47

HeatherGrace schreef:Grappig hoe deze voorkeuren liggen. Ik vind het zelf altijd fijn om iets meer tekst te krijgen. Meestal gebeurt dat ook bij verkopers. Kopers een stuk minder. Specifiek de melding dat er iets naar mij is overgemaakt (dat was dan vóór de betaaltool) en ook wanneer het object ontvangen is mis ik dan.

Ik herken me wel in het voorbeeld dat je geeft: zowel als koper en als verkoper doe ik altijd mijn best om duidelijk en vriendelijk te communiceren en staccato opmerkingen te vermijden. Geen hele verhalen ofzo, maar gewoon iets meer dan: "ja", "nee" en "Hier is mijn rekeningnummer" etc. Stoor me niet aan mensen die kortaf zijn, maar merk dat ik handelen op MP leuker vind wanneer je iets positiefs terughoort na een deal.
Zwarteziel

Berichtdoor kingoftherain » 10 nov 2019, 09:55

Zwarteziel schreef:Stoor me niet aan mensen die kortaf zijn, maar merk dat ik handelen op MP leuker vind wanneer je iets positiefs terughoort na een deal.

Meestal stuur ik wel een berichtje na als "Werkt prima, alsnog bedankt" en in uitzonderlijke gevallen met een foto erbij waarop 't spel werkend te zien is. Voorbeeld daarvan is toen ik vorig jaar Seiken Densetsu 3 voor de Super Famicom van iemand overnam. Die jongen kwam gewoon goed over en liet me nog uitgebreid z'n gamezolder zien (als je toevallig ook hier op 't forum zit, hoi!), dus het leek me toen leuk om nog even wat van me te laten horen op deze manier.

My life is a chip in your pile. Ante up!
kingoftherain

Berichtdoor jukujosuki » 10 nov 2019, 11:17

kingoftherain schreef:
Zwarteziel schreef:Stoor me niet aan mensen die kortaf zijn, maar merk dat ik handelen op MP leuker vind wanneer je iets positiefs terughoort na een deal.

Meestal stuur ik wel een berichtje na als "Werkt prima, alsnog bedankt" en in uitzonderlijke gevallen met een foto erbij waarop 't spel werkend te zien is. Voorbeeld daarvan is toen ik vorig jaar Seiken Densetsu 3 voor de Super Famicom van iemand overnam. Die jongen kwam gewoon goed over en liet me nog uitgebreid z'n gamezolder zien (als je toevallig ook hier op 't forum zit, hoi!), dus het leek me toen leuk om nog even wat van me te laten horen op deze manier.

Als je fysiek met iemand afspreekt is het toch persoonlijker en dan begrijp ik dat wel. Dan laat ik ook wat van mij horen.

Alleen online is dat niet echt. Ik wens iedereen een fijn weekend uit beleefdheid (en hopende op een 5-ster recensie) maar uiteindelijk gaat het mij alleen om dat het geld word overgemaakt. Nu ik wat ouder ben is mijn tijd toch wat kostbaarder dan vroeger. Ik ga dus geen dagboeken meer schrijven of iemand pleasen. Kort en to the point is het motto :thumbup:
jukujosuki

Berichtdoor OldSchool » 10 nov 2019, 11:19

Even wat anders: de sex industrie heeft Marktplaats blijkbaar ontdekt. Krijg je een melding en denk je “leuk, iemand heeft een reactie gegeven” en blijkt het een reclame van een of andere 18 plus site te zijn...

Super irritant!
OldSchool

Berichtdoor jukujosuki » 10 nov 2019, 11:26

OldSchool schreef:Even wat anders: de sex industrie heeft Marktplaats blijkbaar ontdekt. Krijg je een melding en denk je “leuk, iemand heeft een reactie gegeven” en blijkt het een reclame van een of andere 18 plus site te zijn...

Super irritant!

Haha nog nooit meegemaakt. Wat voor advertenties heb je geplaatst? :lol:
jukujosuki

Berichtdoor kingoftherain » 10 nov 2019, 11:59

jukujosuki schreef:
kingoftherain schreef:

Als je fysiek met iemand afspreekt is het toch persoonlijker en dan begrijp ik dat wel. Dan laat ik ook wat van mij horen.

Was er even vergeten bij te zeggen dat ik spullen meestal zelf ophaal. Doe dan ook voornamelijk items wat meer in de buurt.

My life is a chip in your pile. Ante up!
kingoftherain

Berichtdoor jukujosuki » 10 nov 2019, 12:02

Daar ben ik weer te lui voor. En heb nooit contant geld in huis :tongue1:
jukujosuki

Berichtdoor OldSchool » 10 nov 2019, 13:03

jukujosuki schreef:
OldSchool schreef:Even wat anders: de sex industrie heeft Marktplaats blijkbaar ontdekt. Krijg je een melding en denk je “leuk, iemand heeft een reactie gegeven” en blijkt het een reclame van een of andere 18 plus site te zijn...

Super irritant!

Haha nog nooit meegemaakt. Wat voor advertenties heb je geplaatst? :lol:

Niks spannends in ieder geval :)

Afbeelding
OldSchool

VorigeVolgende