Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Marktplaats klojo's

Berichtdoor Mark » 22 jun 2019, 13:17

Haha, als je voor dat soort hoeveelheden aan het 'witwassen bent, ben je ook een crimineel van niks.

Dat scenario wat je zegt kan misschien wel, maar je geeft je spullen toch niet aan koerier 2 dan?
Mark

Berichtdoor Flozem » 22 jun 2019, 15:58

Ik niet, nee ... :D
Flozem

Berichtdoor OldSchool » 22 jun 2019, 20:37

Nu ging ik dus voor die dure Videopac game. Ik was in onderhandeling, kreeg de melding dat ze er over na gingen denken. Toen ik vroeg of er al over nagedacht was, kreeg ik de melding dat er al iemand langs kwam, die eerder was.

Aparte gang van zaken en nu zit ik nog zonder nummer 59. Aan de andere kant zijn mijn principes dan wél weer nog altijd intact :).

OldSchool

Berichtdoor Jeroen » 05 jul 2019, 00:25

“Overigens zit er een risico in deze transactie wanneer de ophaler "koerier 2" eerder komt dan de koerier die het geld moet brengen. Die zal geheid wat druk zetten. koerier 1 komt nooit... Wel erg omslachtig, en afhankelijk van de drukbestendigheid van de verkoper.”

Deze zwendel komt ook voor in de wereld van auto’s importeren/exporteren.
Het bedrijf wat de auto komt halen komt eerder dan de koerier met het geld.

Jeroen

Berichtdoor Arvita » 08 jul 2019, 09:22

Inderdaad altijd een hoop gezeik op Marktplaats! Maar doordat Paypal error geeft kan ik niet op eBay aanbieden en heb dus toch maar de SNES spellen via Marktplaats aangeboden...Ben nu al moe van de onzinvragen... :wallbash:

Arvita

Berichtdoor Tamerlane » 08 jul 2019, 13:14

Ik zou het op Switchbay zetten, geen direct contact mogelijk tussen koper en verkoper :)

Tamerlane

Berichtdoor Kjeld » 08 jul 2019, 17:45

Arvita schreef:Inderdaad altijd een hoop gezeik op Marktplaats! Maar doordat Paypal error geeft kan ik niet op eBay aanbieden en heb dus toch maar de SNES spellen via Marktplaats aangeboden...Ben nu al moe van de onzinvragen... :wallbash:

Sommigen proberen de hoofdprijs voor hun spullen te krijgen, en anderen willen er niets voor uitgeven. Er blijven altijd gelukszoekers van beide kanten. Helaas zijn beide groepen vaak ook lekkere "klojo's".

Afbeelding
Kjeld
Koningsdag Koning 2019

Berichtdoor kingoftherain » 19 sep 2019, 18:24

Marktplaats - Super Nintendo spellen en Super Game Boy

"We weten de waarde van de spellen, dus geen onzin biedingen."

Lees die zin nog een keer, maar denk er een stem bij over de telefoon via een stemvervormer, alsof een gijzelnemer de familie van hun gijzelaar belt.
Klinkt toch bekant als een dreigement? We weten de waarde van de spellen, dus probeer ons niet te fucken. En kom alleen! Geen politie!

My life is a chip in your pile. Ante up!
kingoftherain

Berichtdoor Gozert » 19 sep 2019, 18:44

Haha. Sowieso snap ik dan niet waarom ze geen minimumbedrag invullen; dan ben je ook meteen duidelijk en voorkom je dat mensen bullshit bedragen invullen.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Swey » 19 sep 2019, 18:49

Gozert schreef:Haha. Sowieso snap ik dan niet waarom ze geen minimumbedrag invullen; dan ben je ook meteen duidelijk en voorkom je dat mensen bullshit bedragen invullen.

Dit zeg ik altijd tegen mensen die gepiqueerd reageren op een in hun ogen te laag bod, vaak genoeg krijg ik te horen” oh kan dat dan”
Swey

Berichtdoor Ruud » 20 sep 2019, 13:30

Ze weten de waarde dermate goed dat ze geen vraagprijs neerzetten.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor segatarian » 24 sep 2019, 15:08

gepikeerd raken over een te laag bod is sws iets vreemds.
niet reageren lijkt mij voldoende, of netjes zeggen dat je het te laag vind.

Soms krijg je een reactie als: wat denk je zelf achterlijke idioot!
Daar ga ik sws niet hoger op bieden.
segatarian

Berichtdoor kingoftherain » 24 sep 2019, 17:19

segatarian schreef:Soms krijg je een reactie als: wat denk je zelf achterlijke idioot!
Daar ga ik sws niet hoger op bieden.

Ja, dat nodigt echt uit om toch maar wat hoger te gaan zitten.

kingoftherain

Berichtdoor Jalf » 30 sep 2019, 10:25

Veel kopers op Marktplaats zijn zelf handelaar of verzamelaar en die willen natuurlijk gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Neem het ze eens kwalijk. Sommige mensen denken ook dat je in acute geldnood zit. Dan zet je iets er op voor €50 en dan krijg je berichten als 'voor 30 euro haal ik het vandaag nog op'. En het lijkt wel alsof iedereen af MOET dingen tegenwoordig. Zelfs als je al goedkoop bent willen ze nog 2 euro van de prijs af lullen.

Gewoon in je prijs meenemen dat mensen afdingen of een 'bieden vanaf' advertentie plaatsen...

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor OldSchool » 30 sep 2019, 10:59

Jalf schreef:Veel kopers op Marktplaats zijn zelf handelaar of verzamelaar en die willen natuurlijk gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Neem het ze eens kwalijk.

Ik zoek altijd naar “goedkope” deals. Dat kun je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten noemen, maar zo voelt het niet. Ik zal niet snel een markt conforme prijs betalen op marktplaats. Veel aanbieders willen de maximale prijs (die ze vinden op eBay), wat ik oprecht vaak té veel vindt, of ze willen de hoofdprijs voor een set waarvan de helft niet klopt (kapotte controllers, games met kapotte labels, niet geteste hardware, etc). Je loopt zeker met verzenden een bepaald risico. Als ik full price zou willen geven, dan kan ik het ook in een webshop kopen met garantie.

Dus ja, ik ben ook zo’n klojo die altijd laag in zal zetten. Laat iedereen zich vrij voelen mijn biedingen netjes af te wijzen. :)

OldSchool

Berichtdoor segatarian » 30 sep 2019, 11:28

Ik ook.
Je neemt wat risico's extra.
En moet soms lang wachten op wat aantrekkelijks

Ik had nooit gaan verzamelen als ik het niet op deze budget manier had kunnen doen.
Maar gaat niet vanzelf, extra werk komt er bij kijken.

Bij verkoop van dubbele ga ik niet het maximale eruit persen.
Beetje rouleren is m'n bedoeling.

Ik heb mij nooit geërgerd aan te lage biedingen.
Komt het in de buurt geef ik mijn minimum aan.
Is t te laag, reageer ik niet.
Ook haal ik geen lage biedingen weg uit frustratie.
Een bod is een bod en staat vrij.

Bieden vanaf, natuurlijk ook niks mis mee.

Veel irritanter is mensen die je hoge biedingen geven en vervolgens niet meer reageren.
Das gewoon concurrentie trollen. Je advertentie uit t zicht halen
segatarian

Berichtdoor Fing3r » 30 sep 2019, 11:44

OldSchool schreef:
Jalf schreef:Veel kopers op Marktplaats zijn zelf handelaar of verzamelaar en die willen natuurlijk gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Neem het ze eens kwalijk.

Ik zoek altijd naar “goedkope” deals. Dat kun je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten noemen, maar zo voelt het niet. Ik zal niet snel een markt conforme prijs betalen op marktplaats. Veel aanbieders willen de maximale prijs (die ze vinden op eBay), wat ik oprecht vaak té veel vindt, of ze willen de hoofdprijs voor een set waarvan de helft niet klopt (kapotte controllers, games met kapotte labels, niet geteste hardware, etc). Je loopt zeker met verzenden een bepaald risico. Als ik full price zou willen geven, dan kan ik het ook in een webshop kopen met garantie.

Dus ja, ik ben ook zo’n klojo die altijd laag in zal zetten. Laat iedereen zich vrij voelen mijn biedingen netjes af te wijzen. :)

Ik zie dat onderhandelen ook echt als onderdeel van de sport, als je het goed doet kan je dat zo een paar euro schelen. Als je op de rommelmarkt loopt dan geef je toch ook niet het bedrag wat er wordt gevraagd, ik doe in ieder geval geen onzin biedingen maar als je 10% a 15% onder de normale prijs biedt is dat heel normaal.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Ruud » 30 sep 2019, 12:27

Een groot deel van de hobby is toch ook om leuke dealtjes te scoren, toch?

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Swey » 30 sep 2019, 14:06

Helemaal mee eens, Ik bied zelf ook vrij regelmatig laag. Als de verkoper daar blij mee is, is het prima toch? Zo niet kan ik hoger gaan als het een mooi item is en anders kan een ander altijd hoger bieden toch?
Swey

Berichtdoor Jeroen » 30 sep 2019, 14:07

Ruud schreef:Een groot deel van de hobby is toch ook om leuke dealtjes te scoren, toch?

Soms geldt inderdaad “The chase is better than the catch”.

Jeroen

Berichtdoor kingoftherain » 05 okt 2019, 21:34

PS1 Final Fantasy VII CD2 niet aanwezig

Final Fantasy VII? Volgens mij niet hoor.
Zo goed als nieuw? Er ontbreekt een schijf en er zit een mooie scheur in de doos.
Oh, en melden dat het de amerikaanse versie is lijkt me wel netjes. Niet iedereen weet dat.

kingoftherain

Berichtdoor OldSchool » 06 okt 2019, 11:24

Bij het plaatsen van een advertentie via de app, staat iets standaard op zo goed als nieuw. Dat is irritant, want ik gebruik die optie zelden. Maar soms vergeet ik hem wel eens aan te passen en dan staat het er gewoon. Ik weet niet of dat hier ook het geval is natuurlijk.

OldSchool

Berichtdoor koekiemonster » 06 okt 2019, 13:35

Het is een beetje dubbel op.

Als plaatser wil je een goede prijs of de hoofdprijs en vind je knakenpoetsers super vervelend.

Als bieder wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Ofwel, we zijn zelf onderdeel van het systeem.

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Jalf » 08 okt 2019, 11:30

Uiteraard, maar als iemand 50 euro vraagt voor een game, ga ik geen mailtje sturen met: "voor 30 euro haal ik hem vanavond nog op" oid. Of 25 bieden oid. Ik weet ongeveer wat een game waard is en probeer dan een leuk dealtje inclusief verzending er van te maken. Vooral ook omdat ik het zelf zo irritant vind als je dat soort reacties of boden krijgt.

Ook irritant:

Laatst had ik Catherine voor de PS3 er op gezet, mijn PS4 remaster aankoop maakte die overbodig. Geen hele dure game, maar ook geen titel die je heel veel aangeboden zag. Hij stond er op voor 27,50, maar ik zette hem er op voor 25,- met de optie 'bieden' ook aan. Biedt er iemand 30 euro op, dus ik reageer dat hij hem mag overnemen voor dat bedrag... twee dagen geen reactie. Kijk ik bij de advertenties van die gast, blijkt dat dus degene te zijn die zelf de game voor 27,50 er op had staan... :cursing:

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor HeatherGrace » 08 okt 2019, 11:42

Jalf schreef:Laatst had ik Catherine voor de PS3 er op gezet, mijn PS4 remaster aankoop maakte die overbodig. Geen hele dure game, maar ook geen titel die je heel veel aangeboden zag. Hij stond er op voor 27,50, maar ik zette hem er op voor 25,- met de optie 'bieden' ook aan. Biedt er iemand 30 euro op, dus ik reageer dat hij hem mag overnemen voor dat bedrag... twee dagen geen reactie. Kijk ik bij de advertenties van die gast, blijkt dat dus degene te zijn die zelf de game voor 27,50 er op had staan... :cursing:

Oh, wouw. Die kende ik nog niet. :lol:

Afbeelding
HeatherGrace

VorigeVolgende