Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Marktplaats klojo's

Berichtdoor Seroczynski » 08 nov 2018, 16:23

Betaalverzoeken werken prima, dan staat het een dag later op je rekening bijgeschreven. Echter, als je Gelijk Oversteken kiest dan zul je moeten wachten tot de koper de zending als geleverd heeft aangegeven, en dan pas zal het geld overschreven worden naar je eigen rekening.

Betaalverzoeken zijn prima, Gelijk Oversteken is onzin.
Seroczynski

Berichtdoor SuperFruitig » 08 nov 2018, 17:36

Betaalverzoeken zijn relext. Geen gezeik met gegevens vrijgeven, meteen zekerheid van je geld, geen kans op oplichting, etc. Top. Gelijk Oversteken is master als je koopt. Als ik verkoop doe ik nooit Gelijk Oversteken.
SuperFruitig
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor sparky » 09 nov 2018, 09:15

SuperFruitig schreef:Betaalverzoeken zijn relext. Geen gezeik met gegevens vrijgeven, meteen zekerheid van je geld, geen kans op oplichting, etc. Top. Gelijk Oversteken is master als je koopt. Als ik verkoop doe ik nooit Gelijk Oversteken.

Ik vind het zonde dat ik als koper extra kosten moet betalen voor die "service" en maak het net zo lief zelf over. Ik zien nog niet hoe het oplichting tegen gaat, maar ben in dat geval wel benieuwd. Weet jij hier meer van?
sparky

Berichtdoor OldSchool » 09 nov 2018, 09:25

sparky schreef:
SuperFruitig schreef:Betaalverzoeken zijn relext. Geen gezeik met gegevens vrijgeven, meteen zekerheid van je geld, geen kans op oplichting, etc. Top. Gelijk Oversteken is master als je koopt. Als ik verkoop doe ik nooit Gelijk Oversteken.

Ik vind het zonde dat ik als koper extra kosten moet betalen voor die "service" en maak het net zo lief zelf over. Ik zien nog niet hoe het oplichting tegen gaat, maar ben in dat geval wel benieuwd. Weet jij hier meer van?

Mee eens. Het is een manier voor marktplaats om centjes te verdienen. Ik geef altijd aan dat als ze willen dat ik dit gebruik, ze 40 cent minder in rekening moeten brengen. Ik gebruik het zelf ook nooit bij anderen. Ik verstuur sowieso pas als ik het geld heb ontvangen.

De enige oplichting die het wellicht tegen gaat, is dat men wel eens iemand anders geld laat overmaken. Verkoper A verkoop aan Verkoper B. Verkoper B verkoop iets aan Koper. Rekent hetzelfde bedrag als wat hij zelf aan verkoper A moet betalen. Vervolgens denkt VerkopernA hebt geld te ontvangen en verstuurt naar Verkoper B. Verkoper B heeft zijn gratis artikel en verstuurt niks naar Koper.
Dit kan niet als je een betaalverzoek stuurt.

OldSchool

Berichtdoor Tom » 09 nov 2018, 09:38

Laatst had ik er eentje die had een spel gekocht en ik zou het spel opsturen.

Na drie dagen nog niets ontvangen. Stuurde ik of hij het bedrag al had overgemaakt, was hij net onderweg terug naar huis van vakantie. Hij zou het in de middag gelijk overmaken.

Weer niets ontvangen na twee dagen.
Ik weer vriendelijk een bericht verzonden of het gelukt was stuurde hij dat hij zag dat hij een foutje gemaakt had en het gelijk zou overmaken. Weer niets ontvangen.

Toen stuurde ik na twee dagen dat ik een andere koper had en of hij het nog wilde hebben. Geen reactie meer gekregen :)

Ik denk dat hij hoopte dat ik het zou versturen, aangezien het maar 20,- was, maar dat doen we hier niet :biggrin:

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor SuperFruitig » 09 nov 2018, 09:54

sparky schreef:

Nou, nou 40 hele centen. Oplichting gaat als volgt:

Jij maakt een deal met een koper (de oplichter) voor €20,-
De oplichter maakt een deal met een random target, voor €20,-
Hij geeft daarbij jouw gegevens als betaalgegevens.
Random target maakt €20,- over op jouw rekening.
Jij hebt geld ontvangen en verstuurt het product naar de oplichter
Random target heeft nu €20,- aan jou betaald, maar ontvangt geen product.
Oplichter piept er tussenuit, jullie 2 zijn de lul. Succes er mee.
SuperFruitig
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor sparky » 09 nov 2018, 14:19

SuperFruitig schreef:
sparky schreef:

Nou, nou 40 hele centen. Oplichting gaat als volgt:

Jij maakt een deal met een koper (de oplichter) voor €20,-
De oplichter maakt een deal met een random target, voor €20,-
Hij geeft daarbij jouw gegevens als betaalgegevens.
Random target maakt €20,- over op jouw rekening.
Jij hebt geld ontvangen en verstuurt het product naar de oplichter
Random target heeft nu €20,- aan jou betaald, maar ontvangt geen product.
Oplichter piept er tussenuit, jullie 2 zijn de lul. Succes er mee.

Sorry ik vind ook 0,40 cent teveel voor iets wat ik niet nodig heb(of dacht te hebben tot nu toe ;) ) die oplichtingstactiek ken ik niet daar ik het gelukkig niet heb meegemaakt. Dat is wel heel smerig inderdaad. Zijn er ook daadwerkelijk gevallen bekend dat je als verkoper dan "de lul" bent? Niet verkeerd bedoelt maar als verkoper voel je er eigenlijkt niets van en doe je ook niet bewust iets verkeerd. Ik weet niet of je daarvoor aansprakelijk gesteld kunt worden?
sparky

Berichtdoor Galious » 09 nov 2018, 14:47

sparky schreef:Sorry ik vind ook 0,40 cent teveel voor iets wat ik niet nodig heb(of dacht te hebben tot nu toe ;) ) die oplichtingstactiek ken ik niet daar ik het gelukkig niet heb meegemaakt. Dat is wel heel smerig inderdaad. Zijn er ook daadwerkelijk gevallen bekend dat je als verkoper dan "de lul" bent? Niet verkeerd bedoelt maar als verkoper voel je er eigenlijkt niets van en doe je ook niet bewust iets verkeerd. Ik weet niet of je daarvoor aansprakelijk gesteld kunt worden?

De opgelichte partij zou het geld bij jou terug kunnen vorderen op grond van onverschuldigde betaling.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor SuperFruitig » 09 nov 2018, 16:52

sparky schreef:...

Het is een gemaksdienst. Je betaalt dus voor gemak en een stukje privacy.
SuperFruitig
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor OldSchool » 09 nov 2018, 18:35

Ik snap dat het de verkoper iets oplevert, maar ik ben vaker koper dan verkoper en vind het onzin. Welke gemak levert het mij op, dat ik niet het rekeningnummer hoef te kopiëren? Daar kan ik wel mee leven.

OldSchool

Berichtdoor Tobascoman3 » 09 nov 2018, 19:06

OldSchool schreef:Ik snap dat het de verkoper iets oplevert, maar ik ben vaker koper dan verkoper en vind het onzin. Welke gemak levert het mij op, dat ik niet het rekeningnummer hoef te kopiëren? Daar kan ik wel mee leven.

Als koper levert het je zeker wel iets op, het kan namelijk sneller verzonden worden eventueel zelfs de zelfde dag inplaats van dat je 1 dag of twee moet wachten voordat het geld op de rekening staat van de verkoper. Met een ideal betaal verzoek kan je namelijk aantonen dat je al betaald hebt wat voorheen nooit met 100% zekerheid kon.

Als een betaling geslaagd is dan kan een verkoper ervanuit gaan dat het gewoon de volgende dag op de rekening staat, de koper heeft immers betaald en dat is zichtbaar, met een bank overschrift is het zelfs met een print screen niet zeker of er nu echt betaald is en word er dus altijd afgewacht totdat het bedrag daadwerkelijk op de rekening staat.

Je kan ook met zekerheid een advertentie reserveren omdat er daadwerkelijk betaald is tenopzichte van een bank overschrijving die wellicht nog niet gedaan is of nooit betaald gaat worden. Het reserveren van een advertentie is ook zeker in het voordeel van een koper.

edit:

Verder heb je als laatste voordeel door deze instant betaling eigenlijk ook nog minder kans dat een verkoper onder zijn deal uitgaat komen gezien er al betaald is met een ideal betaal verzoek. Verder gezien het rekening nummer anders is dan het origineel dat je een bedrag niet zomaar eventjes terug kunt storten zoals met een gewone bank overschrijving wat het nog wat ongemakkelijker maakt om onder een deal uit te komen.

Voor die 40 cent best wel veel voordelen voor een koper dus imo :wink:

privacy is inderdaad correct ik dacht dat je in elk geval het rekening nummer te zien zou krijgen als koper waar het bedrag naartoe was gestort maar dat is inderdaad een tussen rekening van de service.

Laatst bijgewerkt door Tobascoman3 op 09 nov 2018, 20:49, in totaal 8 keer bewerkt.
Tobascoman3

Berichtdoor SuperFruitig » 09 nov 2018, 19:57

Nope. Transactie gaat via intermediair, dus je ziet niet de gegevens van elkaar.
SuperFruitig
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor Dennis! » 10 nov 2018, 11:34

Je kan de koper zijn adres zie na een betaling

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor SuperFruitig » 10 nov 2018, 12:20

Dennis! schreef:Je kan de koper zijn adres zie na een betaling

Alleen als 'ie dat ingesteld heeft. Daarnaast is het handig om een adres te hebben als je spullen moet opsturen.
SuperFruitig
Koningsdag Koning 2018

Vorige