Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Marktplaats klojo's

Berichtdoor JokerJur » 29 aug 2018, 12:05

segatarian schreef:marktplaats komt met een rating systeem zoals bij ebay.
kopers en verkopers kunnen elkaar sterren uitdelen.

Dat wordt een slagveld, let maar op. :laugh:

Afbeelding
JokerJur
Veteraan

Berichtdoor Sigma » 30 aug 2018, 07:56

DJR schreef:
Sigma schreef:Wat een aardappel.. .man man man..

Zo had ik er laatst ook een; hij/zij had een niet bijzondere game in de verkoop en uiteraard stond de vraagprijs op "Bieden". Dus ik doe en redelijk normaal bod. Krijg je vrijwel direct een reactie "hahaha, dacht het niet!! dit spel is aardig veel waard en gaat echt niet voor minder dan 50 euro weg". Dus ik zeg; zet er dan neer bieden vanaf 50 euro of richtprijs 50 euro.. of beter; zet er gewoon 50 euro als vraagprijs. Maar goed.. mensen denken nou eenmaal dat ze goud in handen hebben en er net zoveel voor kunnen krijgen als dat een webshop e.d. vraagt.

"Ja maar op Mariodinges.nl (ofzo) is die 60, dus succes hem te vinden onder de 50". Afijn.. laatst in Zwolle had ik het voor 25.. Lampenkap... >.<

Oja jij ook al. Ik wel meerdere keren met haha veeeelste laag, als je geen geld hebt moet je niet bieden :') , op internet staat ie voor 100 (een gremlins cib voor de nes).
Zulke reacties kun je toch niet serieus nemen. Vraag me af wat voor types dit zijn want verzamelaars zijn het niet laat staan gamers.

Meestal zijn het van die types die games verkopen alleen omdat het ze geld oplevert en ze zelf totaal geen passie hebben voor het verzamelen. Je weet wel, van die types die totaal niets met retro hebben maar wel 10x een mini NES opkopen om met dikke winst door te verkopen omdat het 'hot' is. Echte verzamelaars reageren vaak een stuk netter met een tegenbod of de melding dat ze het bod iets aan de lage kant vinden maar je wel bedanken voor de interesse.

Ik snap best dat niemand zit te wachten op een bod van 10,- op een game die normaliter tussen de 50 en 80 zit (bijvoorbeeld). Maar als een titel ca. 50,- in een webshop kost en je biedt, zeg, 30,- dan is dat toch uiterst redelijk lijkt mij..
Sigma

Berichtdoor peter81 » 31 aug 2018, 08:36

koop deze zeldame smurfen pack voor de nes niet

het is en oplichter :omg:
de foto heeft hij van Google gehaald

https://www.marktplaats.nl/a/spelcomput ... ousPage=lr

Nintendo Nes CIB Verzamelaar

Nintendo Now You,re Playing With Power.
peter81

Berichtdoor Matsor » 31 aug 2018, 09:59

peter81 schreef:koop deze zeldame smurfen pack voor de nes niet

het is en oplichter :omg:
de foto heeft hij van Google gehaald

https://www.marktplaats.nl/a/spelcomput ... ousPage=lr

En als je meerdere foto's wil ben je een zeiker...man man man :dontknow:
Matsor
Pinball Wizard 2016

Berichtdoor DJR » 31 aug 2018, 10:49

Thanks voor het delen. Lekker naïef ook met een foto van internet haha

Nes , Snes , Pc , GTA Collector

GTA Online with MadSanchezGaming & Langangsters
https://www.youtube.com/channel/UCSYy8k ... e2NpmAuVsA
DJR

Berichtdoor peter81 » 31 aug 2018, 13:30

DJR schreef:Thanks voor het delen. Lekker naïef ook met een foto van internet haha

Precies DJR :wink:

peter81

Berichtdoor somebody28 » 31 aug 2018, 13:42

marktplaats smurfen set aanbieder schreef:Bieden geen gezeik van meerder foto's of vraag prijs koopjes jagers op gerot
Geen kans bieden vanaf

welke taal is dit? :rolleyes:

ook totaal geen moeite gedaan om die afbeelding te croppen,
zodat je het ebay foto icoontje niet meer kan zien....

als je de boel wilt oplichten, doe het dan ook meteen goed..... :doh:

somebody28

Berichtdoor peter81 » 31 aug 2018, 14:09

en hij is nu dus weg

gereserveerd

peter81

Berichtdoor Ruud » 01 sep 2018, 00:51

Je bent toch ook wel een klojo als je iets van iemand koopt die een dergelijke tekst in zijn advertentie zet.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Ruud » 01 sep 2018, 00:53

Sigma schreef:
DJR schreef:
Sigma schreef:Wat een aardappel.. .man man man..

Zo had ik er laatst ook een; hij/zij had een niet bijzondere game in de verkoop en uiteraard stond de vraagprijs op "Bieden". Dus ik doe en redelijk normaal bod. Krijg je vrijwel direct een reactie "hahaha, dacht het niet!! dit spel is aardig veel waard en gaat echt niet voor minder dan 50 euro weg". Dus ik zeg; zet er dan neer bieden vanaf 50 euro of richtprijs 50 euro.. of beter; zet er gewoon 50 euro als vraagprijs. Maar goed.. mensen denken nou eenmaal dat ze goud in handen hebben en er net zoveel voor kunnen krijgen als dat een webshop e.d. vraagt.

"Ja maar op Mariodinges.nl (ofzo) is die 60, dus succes hem te vinden onder de 50". Afijn.. laatst in Zwolle had ik het voor 25.. Lampenkap... >.<

Oja jij ook al. Ik wel meerdere keren met haha veeeelste laag, als je geen geld hebt moet je niet bieden :') , op internet staat ie voor 100 (een gremlins cib voor de nes).
Zulke reacties kun je toch niet serieus nemen. Vraag me af wat voor types dit zijn want verzamelaars zijn het niet laat staan gamers.

Meestal zijn het van die types die games verkopen alleen omdat het ze geld oplevert en ze zelf totaal geen passie hebben voor het verzamelen. Je weet wel, van die types die totaal niets met retro hebben maar wel 10x een mini NES opkopen om met dikke winst door te verkopen omdat het 'hot' is. Echte verzamelaars reageren vaak een stuk netter met een tegenbod of de melding dat ze het bod iets aan de lage kant vinden maar je wel bedanken voor de interesse.

Ik snap best dat niemand zit te wachten op een bod van 10,- op een game die normaliter tussen de 50 en 80 zit (bijvoorbeeld). Maar als een titel ca. 50,- in een webshop kost en je biedt, zeg, 30,- dan is dat toch uiterst redelijk lijkt mij..

Eens. Blijft bijzonder dat mensen hetzelfde willen vangen als een webshop.
Dat is hetzelfde als een klusjesman zwart voor je wil werken maar hetzelfde vraagt als een professioneel bedrijf.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor SuperFruitig » 01 sep 2018, 11:31

Jij denkt dat een handeltje in tweedehands meuk hetzelfde is als iemand met een professioneel bedrijf ipv een grote sjoemelonderneming?
SuperFruitig
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor Ruud » 03 sep 2018, 10:41

SuperFruitig schreef:Jij denkt dat een handeltje in tweedehands meuk hetzelfde is als iemand met een professioneel bedrijf ipv een grote sjoemelonderneming?

Nee (alhoewel een professioneel bedrijf ook een beunhaas kan zijn) maar bij een bedrijf betaal je ook je BTW daar doet die Marktplaats klojo niets mee maar hij vraagt wel net zoveel. Daar doelde ik vooral op.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor sparky » 03 sep 2018, 11:07

Ruud schreef:
SuperFruitig schreef:Jij denkt dat een handeltje in tweedehands meuk hetzelfde is als iemand met een professioneel bedrijf ipv een grote sjoemelonderneming?

Nee (alhoewel een professioneel bedrijf ook een beunhaas kan zijn) maar bij een bedrijf betaal je ook je BTW daar doet die Marktplaats klojo niets mee maar hij vraagt wel net zoveel. Daar doelde ik vooral op.

Mja dat van die BTW is ook maar relatief van invloed. Zij betalen met 2ehands alleen over de marge en laat dat nu net een grijs gebied zijn ;) Inkoop versus verkoop kan erg mooi beïnvloed worden.. Ik heb overigen onlangs boxprotectors besteld bij RGF en het viel me op dat op de factuur geen BTW werd verrekend ivm 2ehands terwijl boxprotectors toch echt nieuw ingekocht zijn :rolleyes:
sparky

Berichtdoor Jeroen » 07 sep 2018, 01:02

Ik zag een paar dagen terug een NES cart van Double dragon & Battletoads.
Aangezien het plaatje/foto van de cart nogal gemaakt leek, vroeg ik de verkoper of het een origineel spel was of met repro label.

Geen reactie...

Een dag erna kreeg ik de mail vanuit Marktplaats dat de advertentie bijna zou verlopen.
Aangezien ik al vaker iets voorbij zag komen van deze verkoper, vroeg ik nogmaals het zelfde.
Ik gooide het op niet gezien of vergeten te reageren.

Weer niks...tot ik vandaag de mail kreeg vanuit Marktplaats dat men verdachte omstandigheden had gezien omtrent de verkoop al dan niet de verkoper zelf.
Marktplaats heeft hierop de advertentie weggehaald en idem het account van de verkoper en er stonden wat tips voor de volgende keer.

Helaas voor mij, maar gelukkig dat zijn account (voor nu) weg is.

Jeroen

Berichtdoor Jalf » 11 sep 2018, 15:07

Mooi zo. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat er veel mensen zijn die in die repro's trappen. En als je daar een game koopt en hij is er pas na 3 weken omdat ie uit China moet komen, gaan er vast ook wel belletjes rinkelen. Ik hoop dat het een snelle dood sterft.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor MHZ » 11 sep 2018, 17:09

Veelal Snes Pal games verkopen die niet eens uit waren gekomen in Europa. Denk hierbij aan Super Valis IV of Kirby 3. Dat soort 'winkels' komen steeds meer voor op marktplaats.
MHZ

Berichtdoor Jeroen » 14 sep 2018, 01:53

...en het account is weer terug...

Jeroen

Berichtdoor iStreet » 14 sep 2018, 11:00

Heuh, rating systeem is aktief..
Kan enkel niet vinden hoe ik iemand een rating kan geven

Edit: al gevonden.. maar weer onzin dit, voorzover ik begrijp, kan je enkel een rating geven na ideal betalingen?
En op de volgende rubrieken enkel:

Delen van ervaringen is op dit moment mogelijk binnen de volgende groepen:
Muziek en Instrumenten
Huis en Inrichting
Spelcomputers, games
Boeken
Kleding dames
Tickets en Kaartjes

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor Tracey » 14 sep 2018, 11:24

Lijkt nog zeer buggy, ik heb het maar bij 1 persoon staan momenteel waarmee ik niet eens een deal heb gemaakt, enkel wat berichten gestuurd
Tracey

Berichtdoor segatarian » 14 sep 2018, 18:26

wel beter als het alleen mogelijk is na betaling.
anders is het volgende trol mechaniek binnen handbereik
segatarian

Berichtdoor iStreet » 15 sep 2018, 12:25

Het is een trol techniek ben ik bang.. Ik heb bij mijzelf geprobeerd een review te schrijven. en het is gelukt met een andere "fake" account. Een advertentie die ik nog had staan heb ik zogenaamd verkocht. Na 5x berichten(beide kanten, dus 10 berichten) krijg je een popup dat je een review kan schrijven. Dan krijg je een sterren scherm, met wat opties waarom die gene die sterren krijgt. En hoppa, de review staat, zonder dat er ook maar iets van handel is geweest. Weer een schijn "beveiliging" tegen oplichting.. :bored:

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor segatarian » 15 sep 2018, 13:37

Aii, dat is weer jammer inderdaad.
Betekend dan dat je een beetje aan zal moeten voelen met wat voor bieder je te maken hebt, om te voorkomen dat je op 10 berichten komt met een trol.
segatarian

Berichtdoor DJR » 15 sep 2018, 13:49

iStreet schreef:Het is een trol techniek ben ik bang.. Ik heb bij mijzelf geprobeerd een review te schrijven. en het is gelukt met een andere "fake" account. Een advertentie die ik nog had staan heb ik zogenaamd verkocht. Na 5x berichten(beide kanten, dus 10 berichten) krijg je een popup dat je een review kan schrijven. Dan krijg je een sterren scherm, met wat opties waarom die gene die sterren krijgt. En hoppa, de review staat, zonder dat er ook maar iets van handel is geweest. Weer een schijn "beveiliging" tegen oplichting.. :bored:

Zo lek als een mandje..

Nes , Snes , Pc , GTA Collector

GTA Online with MadSanchezGaming & Langangsters
https://www.youtube.com/channel/UCSYy8k ... e2NpmAuVsA
DJR

Berichtdoor toejam » 15 sep 2018, 17:21

Dit lijkt inderdaad niets toe te voegen is ook mijn afdronk. Heb marktplaats dit ook maar als feedback gestuurd in de hoop dat ze er wat mee doen.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Swey » 15 sep 2018, 21:48

toejam schreef:Dit lijkt inderdaad niets toe te voegen is ook mijn afdronk. Heb marktplaats dit ook maar als feedback gestuurd in de hoop dat ze er wat mee doen.

Feedback naar marktplaats = :wallbash:
Behalve oplichters melden heb ik dat al een tijd geleden opgegeven
Swey

VorigeVolgende