Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Marktplaats klojo's

Berichtdoor Jake Armitage » 12 aug 2017, 13:23

synergy schreef:
Marth Daul schreef:Eén ding is zeker, de bubbel zal ooit eens serieus barsten !

Liever vandaag dan morgen! :laugh:

BAM! :happy:

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor OnceWas » 12 aug 2017, 13:32

Het blijft toch gewoon wat heeft de koper er voor over? Als ik naar mezelf kijk, ik heb b.v. recentelijk Metal Slug 2 gekocht voor de NGPC. Ik wist van te voren dat dat spel 100% mijn ding is en heel graag aan mijn collectie wil toevoegen. Dit spel werd via de UK ebay aangeboden voor 100GBP (ongeveer iets meer dan 110 euro). Ik vond dat best een erg hoge prijs, maar op andere sites en via ebay werd dit spel voor 150GBP+ te koop aangeboden. Recentelijk met iemand uit de UK in contact gekomen en diegene vraagt er 129GBP voor. Ik heb zelf het gevoel dat ik een goede deal heb gemaakt, maar ongetwijfeld is de prijs die ik betaald heb te hoog. Maar aan de andere kant wie bepaalt dat, de koper toch zelf? Of ben ik nu ook zo'n debiele koper die de hoge prijzen in stand houdt.

Al met al vind dat we het beste kunnen stoppen met elke keer dezelfde discussie. Laat het lekker rusten. Niemand is strafbaar bezig of zo. En mocht het inderdaad een bubbel zijn, dan zien we dat toch vanzelf? Dan moeten we er met z'n allen op springen en zal er ongetwijfeld hetzelfde weer gebeuren.

Wat betreft het voorbeeld van de NES voor 200/250 euro. Tja, dat is een leek. En kenners zullen daar nooit op reageren. Mocht iemand wel de NES voor dat bedrag overnemen. Dan is het dat toch zo? We kunnen er wel lekker over praten (zucht, dat doe ik nu ook.... ;-) ), maar wat schieten we er daar mee op? Lekker met z'n allen klagen en zeuren, maar wat bereiken we er mee?

Of komt het doordat de meeste retro verzamelaars van een wat oudere generatie zijn en we zijn nu al op onze opa's en oma's gaan lijken? 'Vroeger was alles beter?' ;-)

Al met al, kom op jongens en meisjes, euh... mannen en vrouwen, accepteer het toch gewoon en en loop er niet over te zeiken. En dat zegt een zeikerd zelf, ik weet het.... Deze ontwikkeling kan ik accepteren, maar niet de verkoop van namaak (zie mijn reacties in het nes mini clone topic). Verkoop van namaak is bij wet strafbaar. Ook als je vermeldt dat het een clone betreft. Als je het dat niet vermeld, ben je zelfs nog extra strafbaar: misleiding.

OnceWas

Berichtdoor Cekootje » 12 aug 2017, 13:44

Snapt iemand de prijzen die worden gevraagd voor Metroid Zero Mission? Je wordt er praktisch mee doodgegooid en alsnog vraagt men er gerust 100,- voor...

Wie helpt me aan Metroid II voor de Gameboy?
Cekootje

Berichtdoor Marth Daul » 12 aug 2017, 13:44

@meesje: een forum is een discussieplaats bij uitstek en wat ik heel leuk vind aan dit forum is dat we allen onze mening kunnen verkondigen in een normale sfeer zonder elkaar te beledigen of te kleineren of we het nu met elkaar eens zijn of niet.

Persoonlijk, maar dat is mijn mening, denk ik dat sommige leden die ook wel wat kopen en verkopen zich aangesproken voelen terwijl ik niet het gevoel heb dat iemand het over hun heeft.
Want zonder verkoop kunnen we nu éénmaal niets kopen ...

May the Force be Cute :cool:
Marth Daul

Berichtdoor SuperFruitig » 12 aug 2017, 13:51

Marth Daul schreef:Het foute bij onze hobby is dat de prijs niet zozeer bepaald wordt door vraag en aanbod maar door wat sommige verwachten.
Het voorbeeld van de goede man met zijn mooie collectie is een goed voorbeeld.
Als de marktprijs van een welbepaalde game x 100 is en jij vraagt er ineens 250 voor gaan anderen hun prijs vaak automatisch aanpassen zonder een stijgende vraag of kleiner aanbod.

Mensen verwachten gewoon dat ze goud hebben. Onlangs zei een collega me dat haar zus nog wat oude games had, moest haar maar eens een mailtje sturen. Ze had nog een oude nes ( die er niet uit zag ) en wat common games met beschadigde labels, zonder hoesjes of doosjes.
Voor de Nes vroeg ze 250 euro want ze had advertenties gezien voor classic nes consoles om lekker retro games te spelen ...
Ondertussen staat hij op een zoekertjessite voor 200 ...
Als anderen dat zoekertje lezen kijken ze niet of het verkocht is of niet maar gaan ze hun "rommel" niet aan 20 euro zetten, wat normaal is.

Bij andere hobbies zie je vaak het omgekeerde, ik wou onlangs mijn jeugd-lego verkopen. Had de prijzen opgezocht bij bricklink. ( de site voor lego verkopen )
Ik ben iemand die zeker niet de jackpot wil maar de gemiddelde prijs met nog een korting erop.
Krijg je biedingen van de laagste prijs ooit verkocht min x- percenten voor dit en Y-procenten voor dat ...
Als je dan stuurt dat dat minder is dan 1/4 van de gemiddelde prijs krijg je verwijten naar je hoofd ...

Bij retro gaming kijken sommige verkopers naar de hoogste prijs ooit, vinden ze hun copy mooier en nog unieker en doen ze de prijs X2 ...

Eén ding is zeker, de bubbel zal ooit eens serieus barsten !

Dit. Tel daar nog eens bij dat de meesten groot-opkopers bewust schaarste creëren en we zijn een heel eind. Particulieren passen zich aan aan de winkels en houden geen rekening met het feit dat het winkels zijn. Winkels houden hun waar achter en verhogen stelselmatig de prijzen en de cirkel is compleet.

Op zoek naar Flimbo's Quest C64 CIB > Check mn topic!
SuperFruitig

Berichtdoor SuperFruitig » 12 aug 2017, 13:53

meesje schreef:Het blijft toch gewoon wat heeft de koper er voor over? Als ik naar mezelf kijk, ik heb b.v. recentelijk Metal Slug 2 gekocht voor de NGPC. Ik wist van te voren dat dat spel 100% mijn ding is en heel graag aan mijn collectie wil toevoegen. Dit spel werd via de UK ebay aangeboden voor 100GBP (ongeveer iets meer dan 110 euro). Ik vond dat best een erg hoge prijs, maar op andere sites en via ebay werd dit spel voor 150GBP+ te koop aangeboden. Recentelijk met iemand uit de UK in contact gekomen en diegene vraagt er 129GBP voor. Ik heb zelf het gevoel dat ik een goede deal heb gemaakt, maar ongetwijfeld is de prijs die ik betaald heb te hoog. Maar aan de andere kant wie bepaalt dat, de koper toch zelf? Of ben ik nu ook zo'n debiele koper die de hoge prijzen in stand houdt.

Kort door de bocht: ja.
Wat betreft het voorbeeld van de NES voor 200/250 euro. Tja, dat is een leek. En kenners zullen daar nooit op reageren. Mocht iemand wel de NES voor dat bedrag overnemen. Dan is het dat toch zo? We kunnen er wel lekker over praten (zucht, dat doe ik nu ook.... ;-) ), maar wat schieten we er daar mee op? Lekker met z'n allen klagen en zeuren, maar wat bereiken we er mee?

Kenners reageren daar niet op, maar de markt wel. En daar zit juist het probleem. Zodra een particulier een brakke NES gaat aanprijzen voor €200,- lacht de handel zich een ongeluk.

Op zoek naar Flimbo's Quest C64 CIB > Check mn topic!
SuperFruitig

Berichtdoor OnceWas » 12 aug 2017, 14:12

Marth Daul schreef:@meesje: een forum is een discussieplaats bij uitstek en wat ik heel leuk vind aan dit forum is dat we allen onze mening kunnen verkondigen in een normale sfeer zonder elkaar te beledigen of te kleineren of we het nu met elkaar eens zijn of niet.

Persoonlijk, maar dat is mijn mening, denk ik dat sommige leden die ook wel wat kopen en verkopen zich aangesproken voelen terwijl ik niet het gevoel heb dat iemand het over hun heeft.

Je hebt gelijk, forum=discussie. Maar de discussie is wel constant hetzelfde. Er komen geen nieuwe inzichten bij.

OnceWas

Berichtdoor Marth Daul » 12 aug 2017, 14:16

meesje schreef:
Marth Daul schreef:@meesje: een forum is een discussieplaats bij uitstek en wat ik heel leuk vind aan dit forum is dat we allen onze mening kunnen verkondigen in een normale sfeer zonder elkaar te beledigen of te kleineren of we het nu met elkaar eens zijn of niet.

Je hebt gelijk, forum=discussie. Maar de discussie is wel constant hetzelfde. Er komen geen nieuwe inzichten bij.

Moet dat dan ?

Marth Daul

Berichtdoor OnceWas » 12 aug 2017, 14:18

SuperFruitig schreef:
meesje schreef:Het blijft toch gewoon wat heeft de koper er voor over? Als ik naar mezelf kijk, ik heb b.v. recentelijk Metal Slug 2 gekocht voor de NGPC. Ik wist van te voren dat dat spel 100% mijn ding is en heel graag aan mijn collectie wil toevoegen. Dit spel werd via de UK ebay aangeboden voor 100GBP (ongeveer iets meer dan 110 euro). Ik vond dat best een erg hoge prijs, maar op andere sites en via ebay werd dit spel voor 150GBP+ te koop aangeboden. Recentelijk met iemand uit de UK in contact gekomen en diegene vraagt er 129GBP voor. Ik heb zelf het gevoel dat ik een goede deal heb gemaakt, maar ongetwijfeld is de prijs die ik betaald heb te hoog. Maar aan de andere kant wie bepaalt dat, de koper toch zelf? Of ben ik nu ook zo'n debiele koper die de hoge prijzen in stand houdt.

Kort door de bocht: ja.

Ok. Helder. Ik had graag een genuanceerdere reactie verwacht. Wat had ik dan volgens jou moeten doen? Tig jaren wachten tot de bubbel ooit barst, als dat überhaupt gebeurt? En zul je straks zien dat ie over 10 jaar 200GBP kost....
Ik heb van te voren onderzoek gedaan en geconstateerd dat de door mij betaalde prijs niet de hoogste prijs is.

Laatst bijgewerkt door OnceWas op 12 aug 2017, 14:23, in totaal 1 keer bewerkt.

OnceWas

Berichtdoor OnceWas » 12 aug 2017, 14:23

Marth Daul schreef:
meesje schreef:

Moet dat dan ?

Eerlijk gezegd wel, want anders heeft een discussie geen nut. In een discussie behoor je tot een conclusie te komen waarbij alle partijen het over eens zijn. In dit topic krijg je elke keer hetzelfde te lezen en kom je nooit tot een conclusie. In mijn ogen is de conclusie dat de markt veranderd is en accepteer dat gewoon.

OnceWas

Berichtdoor Jake Armitage » 12 aug 2017, 14:33

Ik vraag me af of je bij het noemen van Ebay prijzen je het over de “Nu Kopen” prijzen hebt, of over de reële “sold items” ?

meesje schreef:Al met al vind dat we het beste kunnen stoppen met elke keer dezelfde discussie. Laat het lekker rusten. Niemand is strafbaar bezig of zo. En mocht het inderdaad een bubbel zijn, dan zien we dat toch vanzelf? Dan moeten we er met z'n allen op springen en zal er ongetwijfeld hetzelfde weer gebeuren.

Prima dat jij het beste vindt dat we ermee kunnen stoppen.

meesje schreef:Wat betreft het voorbeeld van de NES voor 200/250 euro. Tja, dat is een leek. En kenners zullen daar nooit op reageren. Mocht iemand wel de NES voor dat bedrag overnemen. Dan is het dat toch zo? We kunnen er wel lekker over praten (zucht, dat doe ik nu ook.... ;-) ), maar wat schieten we er daar mee op? Lekker met z'n allen klagen en zeuren, maar wat bereiken we er mee?

Wat is er mis om over lekker over dingen te praten zonder er iets mee op te schieten?

meesje schreef:Of komt het doordat de meeste retro verzamelaars van een wat oudere generatie zijn en we zijn nu al op onze opa's en oma's gaan lijken? 'Vroeger was alles beter?' ;-) .

Het laatste ja.

meesje schreef:Al met al, kom op jongens en meisjes, euh... mannen en vrouwen, accepteer het toch gewoon en en loop er niet over te zeiken. En dat zegt een zeikerd zelf, ik weet het.... Deze ontwikkeling kan ik accepteren, maar niet de verkoop van namaak (zie mijn reacties in het nes mini clone topic). Verkoop van namaak is bij wet strafbaar. Ook als je vermeldt dat het een clone betreft. Als je het dat niet vermeld, ben je zelfs nog extra strafbaar: misleiding.

Gelukkig kunnen we allemaal voor onszelf bepalen wat we wel en niet accepteren. Ik heb weer minder moeite met het verkopen van namaak ,zolang de kopende partij hier volledig van op de hoogte is.

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor OnceWas » 12 aug 2017, 14:56

Het ene is strafbaar en het andere is een ontwikkeling die niet is te stoppen en waar we in dit topic en masse over kunnen lopen zeuren. Mijn ervaring is dat vrouwen kunnen zeuren (over hetzelfde), maar een stelletje (hoofdzakelijk) mannen bij elkaar..... ;-)
Niks mis mee hoor, ieder moet dat zelf weten, maar als discussie tot repeterende meningen leidt, haak ik af; je kunt dan bijna gaan copy/paste-en. Ik vind het in ieder geval nutteloos en soms zelfs een beetje hypocriet. Maar ieder zijn mening gelukkig.

@Jake Armitage: ik heb ook gefilterd op verkochte items.

OnceWas

Berichtdoor Tom » 12 aug 2017, 16:53

Ik voer liever geen discussies maar gesprekken. Dat doen we veelal ook hier op het forum en daarom vind ik persoonlijk ook dat er een goede sfeer hangt hier.

Een discussie is inderdaad pas voorbij als alle betrokkenen het eens zijn geworden. Een gesprek kan voorbij zijn en niet iedereen hoeft het eens te zijn op het eind met elkaar. Zolang we elkaars mening respecteren kunnen we eigenlijk alles zeggen wat we willen.

Voor mij in het kort: Worden spellen, in mijn ogen, te duur aangeboden dan koop ik ze niet. Ik kan, en wil, echter niet bepalen welke prijzen mensen "moeten" hanteren voor de producten die zij verkopen. Of de bubbel gaat barsten, dat zullen we gaan zien in de (nabije) toekomst of dit gat gebeuren of niet. Betaal voor de echt leuke games de je wil de prijs die jij het waard vindt, ook al zou je spel in de toekomst minder waard zijn, dan zit je altijd goed :)

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor synergy » 12 aug 2017, 17:53

Tom schreef:Betaal voor de echt leuke games de je wil de prijs die jij het waard vindt, ook al zou je spel in de toekomst minder waard zijn, dan zit je altijd goed :)

En zo is het maar net!

Ik geloof niet dat ook maar iemand met een gezond verstand (dus niet de Marktplaats scalper kneusjes) denkt dat retro games een investering is waar je in de toekomst bakken met geld mee gaat verdienen. Misschien leuk als je 10 jaar geleden voor een knaak CIB's kocht en nu voor 50-100 euro kan verkopen, dan nog is dit geen vetpot lijkt me.

Tenzij je ergens een pallet met sealed Stadium Events hebt liggen natuurlijk. :laugh:
synergy

Berichtdoor Marth Daul » 12 aug 2017, 18:11

synergy schreef:
Tom schreef:Betaal voor de echt leuke games de je wil de prijs die jij het waard vindt, ook al zou je spel in de toekomst minder waard zijn, dan zit je altijd goed :)

En zo is het maar net!

Ik geloof niet dat ook maar iemand met een gezond verstand (dus niet de Marktplaats scalper kneusjes) denkt dat retro games een investering is waar je in de toekomst bakken met geld mee gaat verdienen. Misschien leuk als je 10 jaar geleden voor een knaak CIB's kocht en nu voor 50-100 euro kan verkopen, dan nog is dit geen vetpot lijkt me.

Tenzij je ergens een pallet met sealed Stadium Events hebt liggen natuurlijk. :laugh:

Als belegging moet je het zeker niet zien, dan ga je op een bepaalde dag echt het volgende doen :wallbash: :sad1: :wallbash: :crying: :confused2:

Het is een hobby en die kosten geld.

Wie er geld aan wil verdienen moet nu handelen, anders zal het te laat zijn.

Marth Daul

Berichtdoor Sigma » 12 aug 2017, 18:22

Maar maar... ik gebruik het later als pensioen!! :confused2:

:innocent:
Sigma

Berichtdoor synergy » 12 aug 2017, 18:42

Sigma schreef:Maar maar... ik gebruik het later als pensioen!! :confused2:

Haha! Ik kan de kansloze toekomstige (2037?) Marktplaats/eBay advertentie al voor me zien. :laugh:

Hopelijk worden de klassiekers zoals "op onzin biedingen wordt niet gereageerd", "het hoeft niet weg" en "bieden naar waarde" wel in stand gehouden.
synergy

Berichtdoor Marth Daul » 12 aug 2017, 19:00

Sigma schreef:Maar maar... ik gebruik het later als pensioen!! :confused2:

Dat wordt beschuit met water ... :happy: :evil:

Marth Daul

Berichtdoor OnceWas » 12 aug 2017, 19:23

Tom schreef:Ik voer liever geen discussies maar gesprekken. Dat doen we veelal ook hier op het forum en daarom vind ik persoonlijk ook dat er een goede sfeer hangt hier.

Een discussie is inderdaad pas voorbij als alle betrokkenen het eens zijn geworden. Een gesprek kan voorbij zijn en niet iedereen hoeft het eens te zijn op het eind met elkaar. Zolang we elkaars mening respecteren kunnen we eigenlijk alles zeggen wat we willen.

Voor mij in het kort: Worden spellen, in mijn ogen, te duur aangeboden dan koop ik ze niet. Ik kan, en wil, echter niet bepalen welke prijzen mensen "moeten" hanteren voor de producten die zij verkopen. Of de bubbel gaat barsten, dat zullen we gaan zien in de (nabije) toekomst of dit gat gebeuren of niet. Betaal voor de echt leuke games de je wil de prijs die jij het waard vindt, ook al zou je spel in de toekomst minder waard zijn, dan zit je altijd goed :)

Ik kan me hier goed in vinden. Ik heb me van te voren goed verdiept wat prijzen 'doen' en welke spellen ik leuk vind. Per spel kijk ik wat ik nog acceptabel vind. Zo heb ik mijn recente aankopen gedaan. Ik bepaal zelf wat ik acceptabel vind: wat deden de prijzen voorheen, wat is mijn beschikbare budget? Etc.

Maar door die discussies of gesprekken over verziekte retro markt, zowel veroorzaakt door verkopers als kopers, krijg ik het idee dat ik ook 'fout' zit. Iemand die nu inhaakt op retro gaming moet toch ergens beginnen? Ik koop echt niet zomaar blind alles tegen de hoofdprijs.

Veel discussie over de verziekte retro markt vind ik soms erg hypocriet, zie ook mijn eerdere opmerking. Als je vroeger deels lotjes doorverkocht was daarmee niks aan de hand.... en als je nu als koper een spel misschien duur (wie bepaalt of het duur is?) koopt ben je schuldig aan de verziekte markt.... Tja... Is lotjes deels door verkopen niet de voorloper van?

OnceWas

Berichtdoor Marth Daul » 12 aug 2017, 19:27

@ meesje: voor iemand die al meermaals gezegd heeft dat de discussie moet stoppen en dat we tot een conclusie moeten komen blijf je toch ook maar posten hé ...

Marth Daul

Berichtdoor OnceWas » 12 aug 2017, 19:36

Marth Daul schreef:@ meesje: voor iemand die al meermaals gezegd heeft dat de discussie moet stoppen en dat we tot een conclusie moeten komen blijf je toch ook maar posten hé ...

Je hebt gelijk..... ik ben een zeikerd en kan soms dingen moeilijk los laten... ;-) Gesprek is closed en ik zal me er ook niet meer inmengen.

OnceWas

Berichtdoor zwaardgast » 12 aug 2017, 22:36

synergy schreef:

En zo is het maar net!

Ik denk dat deze gast het wel aardig heeft gedaan, rieel gezien was dit de makkelijkste weg vrij zeker dat ze voor nop zijn gekocht door de jaren heen. qua percentage en met name als je het niet in nederland verkoopt maar in europa of daarbuiten is de prijs astronomisch hard gestegen :ohmy:

https://www.marktplaats.nl/a/spelcomput ... e=lr&pos=4
zwaardgast

Berichtdoor Dr. Drips » 13 aug 2017, 09:50

Dr. Drips schreef:
Sigma schreef:
Dr. Drips schreef:Iemand ervaring met Xclusif Collectibles?
Ik had wat gekocht wat vorige week al binnen zou zijn maar nog niets en geen reactie meer
https://www.marktplaats.nl/verkopers/24766967.html

Ja ik. Hij (of zij) claimt gehandicapt te zijn en daardoor niet snel te kunnen versturen. Of dat waar is weet ik niet maar heb destijds wel redelijk lang op mijn game moeten wachten. Toen die eindelijk binnen was kreeg ik een zwaar verwaarloosde game die ik waarschijnlijk nog een keer opnieuw moet kopen. Zelfs ik kan die niet meer netjes restaureren. Ja deze meneer (of mevrouw) staat op mijn blacklist. Ik koop niet meer bij hem/haar.

Tnx, wel iig fijn om te lezen dat je überhaupt wat binnen kreeg. Ik krijg maar geen Track & trace waar ik om gevraagd heb en verder inderdaad verhalen over ziekenhuis bezoeken. Ik snap het wel als opsturen wat moeilijker gaat maar maak dan geen afspraken...

Is hier al een collectieve blacklist? zoniet dan moeten we dat echt eens gaan opzetten!

Ik fiets ee even tussendoor om te melden dat ik het spel ontvangen heb en na wat schoonmaken werkt deze prima. Duurde alleen erg lang en niet alle smoesjes (verbouwingen bij PostNL) waren even handig. Maar het is wel geregeld

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Afbeelding
Dr. Drips

Berichtdoor Sigma » 13 aug 2017, 10:19

Dr. Drips schreef:
Ik fiets ee even tussendoor om te melden dat ik het spel ontvangen heb en na wat schoonmaken werkt deze prima. Duurde alleen erg lang en niet alle smoesjes (verbouwingen bij PostNL) waren even handig. Maar het is wel geregeld

Goed om te horen. Uiteindelijk krijg je het wel gelukkig maar vind het een beetje raar dat het zo lang moet duren. Daarnaast was mijn game niet alleen vies, hij was ook beschadigd. Na grondig schoonmaken deed het spel het wel maar het label en de cartridge zijn onherstelbaar beschadigd. Ik vind dat je als verkoper er duidelijk bij moet zetten dat iets beschadigd is zoals de meeste webshops dat wel doen (label damaged, etc.) De foto die op MP stond was niet duidelijk genoeg om dat te zien.

Maar goed.. ben blij dat je hem binnen hebt :)
Sigma

Berichtdoor VASH SAN » 14 aug 2017, 15:35

Sigma schreef:
Dr. Drips schreef:

Goed om te horen. Uiteindelijk krijg je het wel gelukkig maar vind het een beetje raar dat het zo lang moet duren. Daarnaast was mijn game niet alleen vies, hij was ook beschadigd. Na grondig schoonmaken deed het spel het wel maar het label en de cartridge zijn onherstelbaar beschadigd. Ik vind dat je als verkoper er duidelijk bij moet zetten dat iets beschadigd is zoals de meeste webshops dat wel doen (label damaged, etc.) De foto die op MP stond was niet duidelijk genoeg om dat te zien.

Maar goed.. ben blij dat je hem binnen hebt :)

Ik heb ook te maken gehad met "Lee" , de eerste keer was alles snel geregeld en top binnen gekomen. De 2de keer is het spel verloren gegaan in de post. Toen gewoon mijn geld terug gekregen. Het duurt alleen wel allemaal wat lang.
VASH SAN

VorigeVolgende