[TK] Voor de Gamecube/Nintendo verzamelaar

Alle games, consoles en merchandise die je graag wilt verkopen of ruilen.

[TK] Voor de Gamecube/Nintendo verzamelaar

Berichtdoor Martin » 02 apr 2017, 15:19

Ik maak hier even een apart topic voor omdat er misschien wat extra uitleg nodig is wat dit precies is, het is namelijk niet een heel bekend item.

Dit is een development unit dat gebruikt werd tijdens het maken van Gamecube spellen. Voordat de naam van de Gamecube bekend werd gemaakt werd het project Nintendo Dolphin genoemt. Vandaar ook dat het logotje op dit apparaat een dolfijntje heeft.

Met dit apparaat kon een ontwikkelaar spellen testen en debuggen. Er zijn twee manieren om de spellen te spelen op het apparaat. De eerste manier is met een speciale gamecartridge waarop een aantal iso's konden worden geplaatst. De tweede was via de ODEM kaart. Dat staat voor optical drive emulator. Je kon dan een kaart in je pc stoppen en het apparaat met een kabel aan de pc verbinden en zo een iso inladen.

Ik heb het apparaat helaas nooit zelf kunnen testen. Ik heb namelijk niet zo'n development cartridge met eventueel een spel er op. En ik heb ook niet de software die nodig is voor op de pc om met de odem kaart te werken. Toen ik hem kocht kreeg ik er wel een cd bij maar helaas is die niet meer leesbaar. De odem kaart heb ik er wel bij zitten, die is te zien op de foto.

Op de foto kan je ook nog een ander apparaatje met een kabel zien. Dat was als het goed is om een memorykaart te debuggen of na te bootsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem hem een tijd in mijn verzameling gehad maar heb nu besloten dat hij toch wel weg mag.
Ik heb een veiling op Ebay gevonden waar een soort gelijk apparaat is verkocht.
Die had alleen niet de extra spullen er bij die ik wel heb.

Mijn Verkooptopic: Marvel Comics Te Koop
http://button-bashers.nl/viewtopic.php?f=16&t=1270
Martin

Re: [TK] Voor de Gamecube/Nintendo verzamelaar

Berichtdoor Bakuku » 29 mei 2017, 15:35

Wat vraag je hiervoor?

Mvg

All my Portables so far:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Bakuku

Berichtdoor Martin » 29 mei 2017, 17:46

Ik zat zelf rond de 350 te denken, dat leek mij wel een redelijke prijs zeker gezien de extras die ik er bij heb.

Martin

Berichtdoor Martin » 19 jun 2017, 12:11

Er mag een slotje op dit topic. Unit is niet meer beschikbaar.

Martin