GAMEYE gratis collection app

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.

GAMEYE gratis collection app

Berichtdoor Swey » 02 aug 2018, 11:28

Hi guys and girls!
In de afgelopen anderhalf jaar is mijn collectie games nogal explosief toegenomen ( I’m lookin’ at you vita!) en kreeg ik steeds meer moeite om alles bij te houden. Vele van jullie zullen dit kennen:
“Welke editie van die game had ik nou?” en “Had ik deze al en wat is een goede prijs ervoor?”

Nu zat ik al een tijdje hier en daar eens te zoeken voor een goede collection app, helaas waren de beste kandidaten alleen tegen betaling te krijgen. Daar ben ik dan echt te krenterig voor als dat geld gewoon naar een game kan gaan ipv een app. Dus het aanschaffen van een collectie app steeds uitgesteld.

Ironisch genoeg kocht ik laatst een spel dubbel omdat ik vergeten was dat ik die al had dus was ik ongeveer 10x meer kwijt dan wat een app gekost zou hebben. Dus maar wat serieuzer gaan zoeken toen ik op de GAMEYE app stuitte, en hij is nog gratis ook!

Het invoeren van consoles en games kan op meerdere manieren. Er is een manual methode, die voor zich spreekt waarbij je zoekt in een database. De barcode scanner methode werkt best goed, al moet je dit wel met voldoende direct licht uitvoeren. Ideaal voor mensen met boxed games. Daarnaast iets wat ik nog niet tegengekomen was; de cartridge scanner. Hierbij wordt de camera gebruikt om je carts te herkennen en op te slaan met een correct logo ervan. De makers geven aan dat deze functie wel nog een work in progress is, maar dat ze 98% van de carts herkennen, al is deze functie nu nog beschikbaar voor beperkte consoles, gameboy, GBC ETC hebben ze er uiteraard al inzitten.

Als een spel is gevonden kun je aanvinken wat je hebt van het spel bijv : carts, manual, box, nieuwstaat enz.

Het categoriseren van een game kun je doen naar “ collection” , “ trade/sell” en “ wish list” dus je kunt echt alles bijhouden. Daarnaast houd de app gemiddeld prijzen bij per game. Ik meen dat dit vanuit pricecharting komt.

Daarnaast zijn er verschillende filters om je collectie te bekijken zoals per console, per prijs etc.

Naast het overzicht voor je game verzameling bied de app ook de mogelijkheid om peripherals zoals de NES lightgun, memory cards en controllers the categoriseren. Ook kun je er je skylanders en amiibo organiseren.

Het is uiteraard niet perfect. Zo vind ik de barcode scanner niet altijd even goed werken, het invoeren met de hand is een alternatief maar wel tijdrovend als je een grotere collectie hebt. Ik heb mijn twijfels over sommige prijzen , al is het een goede indicatie.
Sommige spellen heeft de app niet in de database zitten momenteel, in mijn geval was dat Lufia voor de SNES. Alleen de Amerikaanse versie staat erin, niet de big box EUR versie. De data base wordt wel steeds verder uitgebreid , kwestie van tijd voor het er is.

Kortom; hele goede gratis app om je games en consoles te managen. Al heeft het een paar kleine nadelen, is het voor mij de eerste die heeft wat ik zoek

Laatst bijgewerkt door Swey op 02 aug 2018, 14:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Swey

Re: GAMEYE gratis collection app

Berichtdoor Rookworst88 » 02 aug 2018, 11:34

Ziet er goed uit! Ik wil het heel graag proberen, maar ik kijk nu al op tegen het invoeren van mn complete collectie :(

Rookworst88

Berichtdoor Swey » 02 aug 2018, 11:52

Rookworst88 schreef:Ziet er goed uit! Ik wil het heel graag proberen, maar ik kijk nu al op tegen het invoeren van mn complete collectie :(

Ik doe het steeds in stapjes van 30 minuten, dan is het wel te doen. Maar als je een massive verzameling van 1000+ games hebt ben je altijd wel even bezig
Swey

Berichtdoor Pius » 02 aug 2018, 15:40

Zal eens een kijkje nemen :)

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor OldSchool » 02 aug 2018, 17:40

Ik dacht: cool, gewoon barcodes scannen!

Maar dat voelde even tegen... :(

OldSchool

Berichtdoor Pius » 02 aug 2018, 18:04

OldSchool schreef:Ik dacht: cool, gewoon barcodes scannen!

Wat bedoel je hiermee?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pius

Berichtdoor Swey » 02 aug 2018, 18:17

OldSchool schreef:Ik dacht: cool, gewoon barcodes scannen!

Voor mij werkt het in ongeveer de helft van mijn games, maar het pakt ook wat obscuurdere limited production games, dus er zit wel effort in de samenstelling van de database voor wat ik kan zien
Swey

Berichtdoor OldSchool » 02 aug 2018, 18:20

Ik bedoelde dat inderdaad van de tien die ik scande er maar drie of vier werden herkent.

OldSchool

Berichtdoor Pius » 02 aug 2018, 18:21

Ah op die manier. Kan me voorstellen dat het redelijk wat tijd kost voor een programmeur om een database aan te leggen van alles wat ooit is uitgebracht. Zeker als je dit relateert aan het prijskaartje van de App.

Pius

Berichtdoor iStreet » 02 aug 2018, 20:30

Heb het idee dat het op NTSC US gericht is. Al mijn usa games scannen in een keer, en pal games doet drie kwart het niet...

Al met al, verder wel een leuke en handige app

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor OldSchool » 02 aug 2018, 20:32

Pius schreef:Ah op die manier. Kan me voorstellen dat het redelijk wat tijd kost voor een programmeur om een database aan te leggen van alles wat ooit is uitgebracht. Zeker als je dit relateert aan het prijskaartje van de App.

Is het niet zo dat de database wordt gevuld door ee gebruikers? Ik dacht dat je zelf items kon toevoegen aan de database?

OldSchool

Berichtdoor OldSchool » 02 aug 2018, 20:33

Het prijskaartje van Numbers (iOS) is gelijk :). Daar zit nu een gedeelte van de collectie in, maar ben te lui om het echt uit te breiden...

OldSchool

Berichtdoor gekkehenkie » 06 aug 2018, 13:44

Leuke app maar helaas gericht op de VS. Mega Drive staat er niet tussen, alleen Genesis. Ik heb er dus niets aan.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor Flozem » 10 aug 2018, 07:04

Inderdaad... ik blief die Amerikaanse labels niet. Scannen blijkt bovendien onhandiger dan het lijkt.
Flozem

Berichtdoor Marth Daul » 10 aug 2018, 11:59

Ik vind VG Collect nog steeds de beste, van heel mijn collectie staat er maar eentje niet in, wel de US versie natuurlijk.

May the Force be Cute :cool:
Marth Daul