Retro games en consoles kopen in Zuid-Korea

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.

Retro games en consoles kopen in Zuid-Korea

Berichtdoor Apenheul » 22 sep 2015, 14:48

In navolging op het topic Retro games en consoles kopen in Japan is dit een eerste poging om hetzelfde voor Zuid-Korea te doen en dan wel specifiek in de regio Yongsan in de hoofdstad Seoul. Zuid-Korea is misschien niet een land wat meteen in je opkomt wanneer je aan retro gaming denkt maar qua aanbod zal Yongsan niet snel teleurstellen; sterker nog, met de recente terugval van retro games in de Akihabara regio in Tokyo worden plaatsen als deze ineens stukken interessanter.

Yongsan Electronic Market

Yongsan wordt vaak vergeleken met Akihabara (Tokyo) maar dan zonder de gekheid met anime en adult-entertainment. Je vindt er alles van kabeltjes en computeronderdelen tot bootleg DVD's en games. Het hele district draait om de handel rondom elektronische apparatuur. Toch blijkt dat veel mensen moeite hebben met de retro game shops te vinden en eigenlijk is dat ook niet zo vreemd; de Game Specialty Area bevindt zich onder de grond!

Game Specialty Area

Afbeelding

Het gemakkelijkst is om Exit 5 (Yongsan Electronic Market) te nemen van metrostation Sinyongsan gelegen aan lijn 4. In principe loop je de hele tijd rechtdoor, op een gegeven moment onder een tunnel door, en daarna weer rechtdoor totdat je op een gegeven moment bij een kruising aankomst met aan je linkerkant een autogarage. De ingang naar de retro game shops ligt min of meer onder die garage, dus steek de weg over en ga de 2e steeg die naar beneden loopt in (uit mijn hoofd is de 1e steeg voor telefoons en de 2e voor retro games).De tunnel waar je in loopt bestaat uit alleen maar shops die retro-games aanbieden, vaak ver onder de prijs die ze in Japan kosten.

+ Goedkoper dan in Japan
    + Alles op 1 plek
    - Buiten retro games om is er niet veel te doen in Yongsan

Afbeelding

Google Maps link

Wrap-up

Ik ben persoonlijk nog niet zo vaak in Zuid-Korea geweest als in Japan en om die reden heb ik een hele beperkte blik van wat er allemaal gebeurt op retro-game verzamelgebied. Als iemand ook in Zuid-Korea geweest is en daar plekken met retro games gevonden heeft dan lees ik het graag!
Apenheul
Beheerder

Re: Retro games en consoles kopen in Zuid-Korea

Berichtdoor MHZ » 23 sep 2015, 09:45

Ben er vorig jaar nog geweest :-)

We waren er in de middag om een kijkje te nemen in Yonsan E markt. Veel retro aanbod maar de helft van de kraampjes waren nog niet open. Je kon wel zien wat ze verkochten als je onder de afdekking gluurt :-)

Ik heb hier de Dangerous Seed voor de Sega Megadrive gehaald voor 10.000 won. Simpel omgerekend naar 10 euro.

Het zat er trouwens bomvol aan kraampjes voor de PC.

Ik had eerlijk gezegd niet zo'n wow factor qua retro games. Maar dat kwam waarschijnlijk door het tijdstip de aantal kraampjes die dicht waren.

Akihabara is daarintegen een paradijs voor games. Had ik de BookOff ketens maar in 2011 ontdekt. Toen ik ook in Japan was. Vorig jaar was er redelijk wat aanbod aan retro games in Tokyo.
MHZ

Berichtdoor Apenheul » 24 sep 2015, 11:45

Famicom en Super Famicom games zijn wel stukken goedkoper in Zuid-Korea dan in Tokyo en Osaka, Super Castlevania IV voor omgerekend 2 euro (cart-only) terwijl die inmiddels voor in de 20 euro (cart-only) in Tokyo ligt. Je vindt in Zuid-Korea alleen niet zoveel CIB.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor MHZ » 25 sep 2015, 17:06

True. In Tokyo is het aantal retro games drastisch verlaagd. Je kunt ze nog wel vinden in BookOff winkels of bepaalde GoodBuy winkels in Tokyo. Maar deze zijn inmiddels ook ontdekt en liggen er alleen maar common titles.

Super Potato in Akihabara is ook al niet meer wat het was. Vooral de Sega Megadrive valt tegen.
MHZ

Berichtdoor Apenheul » 16 mei 2019, 16:52

Ik was hier vandaag nog eens geweest maar er is veel veranderd. Bijna geen Famicom meer (wel Famicom consoles Super Famicom games). PC Engine DUO R consoles stonden er nog zat, qua moderne games is bijna alles Switch. Wel mooi dat er ook Europese versies in de schappen liggen van Games die niet in het Koreaans gelokaliseerd zijn.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor arjen1981 » 16 mei 2019, 20:14

jammer zeg. Ik ben vorig jaar zelf nog nog in Bangkok geweest waar een groot gebouw van 5 of 6 verdiepingen staat met games en figuren. Daar was best wel wat maar kreeg ik de indruk dat dat nog een schepje bovenop de Akihabara prijs was.
arjen1981