Games hunten in het buitenland

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.

Games hunten in het buitenland

Berichtdoor boomstronk » 29 aug 2015, 21:07

Een goede avond! Ik ben een grote fan van reizen en retro-games. Ik dacht laat ik dit nou eens combineren. Vorig jaar ben ik in Thailand op zoek gegaan naar retro games. In Bangkok kwam ik terecht bij een grote overdekte markt met toys en (retro) games, genaamd 'Sephan Lek'. Echt een toffe plek waar ik destijds een mint Sega MegaDrive cib heb gekocht met wat games (voor een scherpe prijs :drool: ).
Dit jaar ga ik naar IJsland, ik verwacht er niet veel te vinden maar ik was toch benieuwd of iemand hier is geweest en weet hoe het daar staat met de retro games. Ik hoop toch stiekem een mooi souvenirtje te scoren.

Tips over andere landen zijn overigens ook welkom! :thumbup1:
boomstronk

Re: Games hunten in het buitenland

Berichtdoor Apenheul » 29 aug 2015, 22:39

Goeie, vorig jaar heb ik een topic over Akihabara (Tokyo) en Den Den Town (Osaka) gemaakt, en dit jaar ben ik naar de Yongsan Electronics Market geweest in Seoul (Korea) waar ze ook heel erg veel retro gaming spul hebben. Misschien maak ik daar ook nog wel eens zo'n topic over.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor boomstronk » 29 aug 2015, 23:51

Oh gaaf.. ik vermoed dat in azie de gamescene wat meer leeft dan in europa. Ik ben wel benieuwd naar dat topic over die markt in Seoul.
Ik vertrek 6 september en zal jullie hier op de hoogte houden over de fleamarkets en/of kringloopwinkels. Weet niet wat ik kan verwachten van retro games in ijsland.
boomstronk

Berichtdoor SneakerPimp » 30 aug 2015, 10:08

boomstronk schreef:Oh gaaf.. ik vermoed dat in azie de gamescene wat meer leeft dan in europa. Ik ben wel benieuwd naar dat topic over die markt in Seoul.
Ik vertrek 6 september en zal jullie hier op de hoogte houden over de fleamarkets en/of kringloopwinkels. Weet niet wat ik kan verwachten van retro games in ijsland.

Veel gameshops verschepen wel "die kant" op voor bizarre prijsjes. Of ijsland daar ook bij hoort ben ik benieuwd naar. In elk geval heel veel plezier daar! :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
SneakerPimp

Berichtdoor Apenheul » 30 aug 2015, 12:17

De gamescene leeft er veel meer dan hier maar dan vooral PC en Mobile. Consoles hebben misschien 1% marktaandeel, handhelds doen het ook nog wel aardig.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor boomstronk » 30 aug 2015, 13:03

Thanks pimp! Gaat zeker goed komen! De natuur en omgeving moet prachtig zijn daar.
Pc en Mobile...Dat is nou net hetgeen wat mij het minst trekt. In Indonesië kan ik mij ook nog goed herinneren dat de internetcafés vol zaten met gamende jongeren. Wel leuk om te zien.

Ik denk dat ik op de terugweg deze markt eens zal bezoeken:
http://www.kolaportid.is/Index.aspx
boomstronk

Berichtdoor Pius » 30 aug 2015, 13:35

Net bij een rommelmarkt geweest hier in Frankrijk. Erg veel ps3 games maar die heb ik niet, verder wat crappy wii games. Al met al viel het tegen en heb ik niks gekocht.

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor boomstronk » 30 aug 2015, 17:03

Jammer pius... Is dit je eerste markt? Of heb je er meerdere bezocht?
boomstronk

Berichtdoor Pius » 30 aug 2015, 17:11

Wel meerdere gehad. Altijd wel ps2 en ps3 spullen en ook wat wii en ds maar echt retro is er nauwelijks

Pius

Berichtdoor HeatherGrace » 31 aug 2015, 11:33

Heb deze ooit opgeschreven voor een ander forum, moderne games kopen in het buitenland :wink:

Imagine this: you find yourself in a game store during your vacation and see a fantastic PS3 game for the right price. You want it, but what are the odds you might just waste your money on a game only playable in a language you don't understand?

Here's a guide to help you along to make sure that your game is English.

Lesson Number One: It's all about that disc
So what are you looking for on the game disc? There are 2 kinds of ratings you will grow to like. German and UK.

The blue icon on this disc is a German rating. Which means it's a universal European disc or a BeNeLux version. A BeNeLux versions contains at least 3 languages: English, German, French and sometimes Dutch.

Afbeelding

The red cirlce with the white 18 is the real 'sight for sour eyes'. This is a UK rating which instandly means: English.

Afbeelding

Lesson Number 2: Game Boxes always LIE

I catch stores slipping sometimes, selling their rare games for bottom low prices because they think they're french.

Afbeelding

Le Pouvoir de Force - Version francaise integrale.
Tell you this: nobody cares.

What did I just teach you, the German rating:

Afbeelding

Lesson Number 4: No rating, don't risk it.
If the game is one of the older PS3 games (with the red logo on the spine) and there's no rating on the disc, don't take it when you're talking real money. This is a French/German game, it does not have the English version and therefore worthless to most of us.

Afbeelding

Lesson number 5: Cardridge based are a danger zone.
NES, SNES, N64, GameBoy... nearly all retro cardridge based in countries like France, Germany and Spain have only their primary language playable. Some games allow you to choose a language in the beginning of the game, but a fair amount doesn't.

Nintendo DS games, however, are the same story as the disc. If the boxart has a translated title, make sure the game cardridge still has the original title. If there is no translated subtitle: look for the text: 'freigeben ab' on the cardridge.

Lesson Number 6: You don't want 360 games.
The Xbox 360 doesn't use BluRay discs, therefore a game often uses 2 or more discs for one game. Like the PlayStation 1 used to do. Games like Mass Effect 3, Final Fantasy XIII or other big RPGs have only the primary language of the country they were sold in.

Lesson number 7: Dutchmen are your friend
Find yourself in Amsterdam or anywhere else in The Netherlands, our games always have the English version on disc. Except one PS3 franchise: inFamous 1/2. It's save to purchase any game for any platform. Same rule applies to Luxemburg and Belgium.

Lesson number 8: ESRB ratings are foolproof
Find a PS3 game with an ESRB rating, they're American (NTSC)! You can play these in your PAL PS3 as well, because they don't have a region lock. But beware, you will not be able to play downloaded DLCs.

Hope that helps, happy hunting!

Afbeelding
I am a gamer. Not because I don't have a life. But because I want to live many.
HeatherGrace

Berichtdoor Pius » 31 aug 2015, 11:38

Netjes Anna. Erg nuttige informatie!

Pius

Berichtdoor Ruud » 31 aug 2015, 12:27

"Lesson number 5: Cardridge based are a danger zone.
NES, SNES, N64, GameBoy... nearly all retro cardridge based in countries like France, Germany and Spain have only their primary language playable. Some games allow you to choose a language in the beginning of the game, but a fair amount doesn't. "

Die zijn dan ook weer makkelijk te herkennen aan de codes ("/FRA" achter de code voor Frans bijvoorbeeld). Daarnaast zijn er voor de NES maar relatief weinig games die in een vreemde taal zijn uitgebracht.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor sparky » 31 aug 2015, 20:18

Pius schreef:Wel meerdere gehad. Altijd wel ps2 en ps3 spullen en ook wat wii en ds maar echt retro is er nauwelijks

Tja er is wel ontzettend veel retro in Frankrijk in omloop, maar net zoveel handelaren en verzamelaars die je voor zijn..
sparky

Berichtdoor iStreet » 31 aug 2015, 22:34

1 woord; USA. Zo inmens veel retro/vintage stores... Ik heb mijn ogen uitgekeken in Boston/NYC.. Van de meest kleine maffe knuffels tot de meest vette dure zeldzame games en goodies. Mocht je daar heen gaan, zeker die steden kan ik je zo de adressen geven :) (ff de kaartjes zoeken dan wel :tongue1: )

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor boomstronk » 01 sep 2015, 12:06

Nice Anna! Heel handig. Ik had ook al het vermoeden dat er veel te vinden is in de USA, vooral door The Gamechasers te volgen op Youtube krijg je al een aardig beeld. Ik denk dat USA voor volgend jaar op de planning staat.
boomstronk

Berichtdoor Carl2 » 01 sep 2015, 12:22

IJsland kan ik je geen tips over geven helaas. Ik heb wel gamehunt ervaring is Amerika en Japan. Alleen daarvoor zou ik nog wel eens terugwillen naar beide landen. Zeker in Amerika heb nog veel retro gamewinkels. Heerlijk om daar te struinen! En Japan is natuurlijk het mekka van videogames ;-)
Carl2
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor PascalP » 03 sep 2015, 07:41

Goede tip in Thailand, alleen jammer dat ik nu net terug ben gekomen op de dag dat je dit gepost hebt, gemiste kans... :sad1:

Maar de retro ((S)NES/Sega) games die je er gevonden hebt, welke regio zijn deze in Thailand?

PascalP

Berichtdoor Dennis! » 03 sep 2015, 07:59

Thailand heeft Pal dacht ik.

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor boomstronk » 03 sep 2015, 09:35

Yup, thailand heeft pal. Google maar eens sega container thailand. Er is daar een tijd terug een volle container met cib sega's gevonden.
Jammer pascal, het is een toffe overdekte markt met veel games en toys.
Ik heb daar geen snes/nes gekocht, wat ik toen zag was voornamelijk (super)famicom.
boomstronk

Berichtdoor PascalP » 03 sep 2015, 09:41

Ga het wel checken als ik volgende keer in Bangkok ben ;)

Maar goed om te weten dat ze er PAL hebben!

PascalP

Berichtdoor boomstronk » 18 sep 2015, 00:01

Mijn reis in ijsland zit er bijna op. In Reykjavik 1 retro game store gezien met wat arcadekasten. Naast games had hij ook wat toys te koop. Het was een toffe shop maar hij was behoorlijk prijzig. Een n64 expansion pack koste bijvoorbeeld 21€. Ik ben aankomende week weer in reykjavik en zal eens kijken of ik mijn laatste kronen hier kan besteden.
Naast arcadekasten had hij op de eerste verdieping ook verschillende consoles aangesloten waar je tegen betaling op mocht gamen.
Ik ben verder 1 secondhand store tegengekomen met wat ps2 meuk. Ook hier niets gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
boomstronk

Berichtdoor PascalP » 18 sep 2015, 17:54

Gaaf die Mortal Kombat kast!

PascalP

Berichtdoor Apenheul » 18 sep 2015, 20:07

Akihabara wordt leeggescalped

Zoals ik laatst al eens gepost had zijn er weinig pareltjes meer te vinden bij de bekende retro shops in Tokyo. Verzamelaars scalpen de schappen namelijk leeg volgens Wired en hoewel ik geen lege schappen zag ontbrak het wel zichtbaar aan de betere en meer-gezochte games.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Pius » 18 sep 2015, 20:40

Tijdens mijn vakantie in Frankrijk ben ik in de (overigens prachtige!) stad Nancy geweest. Daar zat vlakbij een van de oude stadspoorten een retro-game winkel. Het eerste wat ik zag waren wat game & watch apparaatjes in de vitrine. Het was niet erg groot, maar wel een coole winkel. Er stonden wat flipperkasten (te bespelen en te koop) en arcade kasten en verder waren er wat rekken met retro games. Alles overpriced maar wel leuk om te zien.

Pius

Berichtdoor boomstronk » 18 sep 2015, 21:32

Ik heb online nog een metal+game winkel gevonden en nog een fleamarket. Beide in Reykjavik en zal ze dit weekend eens bezoeken. I keep you guys posted!
boomstronk

Volgende