GAMEYE gratis collection app

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.

Re: GAMEYE gratis collection app

Berichtdoor Dynamike » 26 jul 2019, 12:56

Voor mij is de beste app nog steeds CLZ Games. Ja, het is eenmalig 15 euro (dacht ik) maar er wordt echt nog wekelijks aan de app gewerkt. Men heeft onlangs ook 1300 verschillende consoles en consolevariaties toegevoegd. Ik dacht dat je de eerste 100 games gratis kon toevoegen. Barcode scannen en klaar. En daarna nog perfect aan te passen. Ik gebruik niets anders meer en heb daar al mijn spul in.

Ook via het web nog te benaderen en daar heb ik 2 non-game categorieën aan toegevoegd voor de handigheid:
https://cloud.collectorz.com/junglejack/games

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor SpitseBaas » 26 jul 2019, 12:59

Dynamike schreef:Voor mij is de beste app nog steeds CLZ Games. Ja, het is eenmalig 15 euro (dacht ik) maar er wordt echt nog wekelijks aan de app gewerkt. Men heeft onlangs ook 1300 verschillende consoles en consolevariaties toegevoegd. Ik dacht dat je de eerste 100 games gratis kon toevoegen. Barcode scannen en klaar. En daarna nog perfect aan te passen. Ik gebruik niets anders meer en heb daar al mijn spul in.

Ook via het web nog te benaderen en daar heb ik 2 non-game categorieën aan toegevoegd voor de handigheid:
https://cloud.collectorz.com/junglejack/games
Klopt! Die overweeg ik ook aan te schaffen. Ziet er goed uit en de trails deden het prima. Deze maakt alleen niet goed onderscheid tussen versies, geloof ik? Dus LE wordt gezien als normale versie als ik me niet vergis.

Anyway goed om te horen dat er positief op gereageerd wordt op deze app!

Meer reviews zijn welkom! :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a XL met Tapatalk

SpitseBaas

Berichtdoor toejam » 26 jul 2019, 13:41

Sp33dFr34k schreef:
toejam schreef:Ik heb een Excel-sheet die ik met een PHP-script in een MySQL-db gooi. Daar query ik dan weer op via een simpel pagina'tje. Dat is wel mobile friendly :)

Het uploaden dus niet, alleen het uitlezen :)

Uploaden regelt dropbox voor me ;)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor marxkemp » 26 jul 2019, 21:17

Ik check nu CLZ, maar alle opties (desktop app, etc) unlocken lijkt mij te duur? Klopt dat? 15euro voor Premium app is voor de rest prima.

My Game Collection is het eerstvolgemde wat ik nu ga checken. €3.59 voor Premium.
marxkemp

Berichtdoor maguati » 03 aug 2019, 13:57

Ik heb speciaal voor dit bericht een account aangemaakt :)

Zoals jullie hier ook zeggen heb ik ook altijd moeite gehad met het vinden van een game collect app/website.

Daarom ben ik begin dit jaar begonnen met het aanleggen van een eigen collectie app.
Deze is openbaar en wordt steeds uitgebreider.

Mochten jullie een kijkje willen nemen. Dan kan dat op https://www.retrodb.nl/

Wat nu mogelijk is:
- Account aanmaken
- Spellen toevoegen aan je eigen collectie
- Staat van Spel (Cib, spel + doos, spel+boekje, spel, sealed)
- Mobiele interface voor smarthpones
- Op android kun je een barcodescanner gebruiken voor het vinden van spellen. (Werkt niet op iOS 13 developer beta, kan dus niet testen op andere versies)
- Beursagenda (Wordt momenteel gevuld)

Voor de rest is het een kwestie van alles verbeteren en extra's toevoegen!
Ook luister ik veel naar de users met wat zij willen zien.
maguati

Berichtdoor marxkemp » 03 aug 2019, 19:32

Net te laat. Ik heb voor CLZ gekozen, omdat ik op Dynamike, mijn held, wil lijken.

Of je moet een csv import kunnen regelen op je site.
marxkemp

Berichtdoor maguati » 04 aug 2019, 13:26

Haha geen probleem!

CSV import moet mogelijk zijn.
Hoe zie je zoiets voor je?

Er moeten 2 koppel velden zijn denk ik zelf.
- Titel + Console (Anders kan een spel van de Snes opeens gekoppeld zijn aan PS4 omdat ze precies dezelfde naam hebben)

Kan dan er ook voor kiezen om Alles automatisch te koppelen en dan de spellen die niet automatisch gekoppeld kunnen worden via een soort "Mutatie verwerken" lijst handmatig koppelen.

Btw. Heeft CLZ een EAN code per spel? Zo ja, dan zou ik er ook voor kunnen kiezen om automatisch je collectie van CLZ te importeren in RetroDB
maguati

Berichtdoor marxkemp » 04 aug 2019, 13:33

CLZ games kan een csv exporteren.
Tot 100 games is het gratis, dus je kan het zelf ondervinden.
marxkemp

Berichtdoor toejam » 04 aug 2019, 20:42

@maguati Aangezien je speciaal voor de promotie van je site een account hebt aangemaakt is het misschien verstandig om de discussie over dat onderwerp in een apart topic te starten? Of wellicht nog beter, een forum op je eigen site te starten waar mensen feedback kunnen geven

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Patrick » 06 aug 2019, 23:41

Ik gebruik al jaren de app ‘CLZ Games’ van Collectorz.com. De app is met € 14,95 zeker niet goedkoop, maar bevat dan ook veel opties en is erg gebruiksvriendelijk. Ik ben na al die jaren nog steeds een tevreden gebruiker.

https://www.collectorz.com/game

'If opportunity doesn't knock, build a door.'
Patrick

GAMEYE gratis collection app

Berichtdoor waiwainl » 10 aug 2019, 12:59

Collectorz van Alwin is behoorlijk goed.

Zelf gebruik ik Mobile Inventory (Mac en iOS only). Die werkt perfect. Inscannen met je phone en streepjes code is via Amazon-lookup.
Ook handig voor verzekeringswerk. (https://binaryformations.com/products/home-inventory/)

Bespeel de geschiedenis bij https://www.nationaalvideogamemuseum.nl in Zoetermeer.
waiwainl

Berichtdoor kingoftherain » 11 aug 2019, 12:05

Een paar weken geleden zei ik dat ik een simpel Word bestand gebruik (om precies te zijn is 't OpenOffice) en ik dacht ik deel 't gewoon even hier. Ik weet 't, het stelt echt helemaal niks voor vergeleken met speciale programma's, apps of Excel bestanden, maar ik ben eraan gewend en ik kan zo redelijk overzichtelijk de collectie bijhouden.

Ik heb voor elk apparaat een aparte lijst en een lijst waar alles op alfabetische volgorde in staat. Hier heb je bijvoorbeeld de Super Nintendo lijst, opgedeeld in fysiek, digitaal en de spellen die op de Classic Mini Snes staan. Ik zit er af en toe nog wat mee te rommelen. Zo zou dat SCM in deze lijst wel weg kunnen, omdat die toch apart staan vermeld (in een eerdere versie van de lijst stond alles door elkaar), maar in de complete lijst blijft het wel gewoon staan.

SFC is natuurlijk de Super Famicom. Beetje dubbelop met JAP erachter, dus dat SFC zal ook wel verdwijnen. VC/W is de Wii Virtual Console. Chrono Trigger heb ik van de PlayStation Store op de PS3 (ik moet het nog veranderen naar PSN/3 vanwege het bestaan van de PS4), maar nou twijfel ik eigenlijk of het niet de PlayStation 1 versie is.

De minnetjes geven in geval van collecties aan waaruit die bestaan en heb ik ergens een DLC uitbreiding voor gekocht, dan doe ik dat weer met plusjes. Bij een aantal Xbox en Xbox 360 spellen staat er [BC] achter, voor, inderdaad, backwards compatible spellen. Spellen die tijdelijk gratis te downloaden zijn waar je normaal gesproken voor moet betalen, komen wel in de lijst, free-to-play spellen als Hearthstone niet.

Spellen die dezelfde naam hebben krijgen een jaartal tussen haakjes erachter. In dit geval dus Prince Of Persia, aangezien er in 2008 ook een Prince Of Persia is uitgebracht. Andere voorbeelden zijn natuurlijk God Of War, Tomb Raider en Castlevania.

Ik heb de lijsten ook zo goed als altijd bij me. Via OpenOffice zet ik 't dan over op Acrobat. Daar heb ik dan weer een app van op m'n telefoon staan.
Enige nadeel wat ik tot nog toe ben tegen gekomen is dat vanaf spel #200 in een lijst sommige regels verspringen. Dat moet ik dan weer rechtzetten.

Afijn, misschien niet je van het, maar goed genoeg. Vind ik.

Afbeelding

Ik had een screenshot van het bestand gemaakt en geplakt in Paint, vandaar de slechte kwaliteit. En anders is 't gewoon een gevalletje git gud.

Link voor "beter" beeld:
Super Nintendo game lijst

My life is a chip in your pile. Ante up!
kingoftherain

Berichtdoor mrPong » 23 aug 2019, 13:27

Ik ben naar aanleiding van dit topic CLZ games aan het testen. Het bevalt me tot op heden redelijk al ben ik al wel wat gekke dingen tegen gekomen. Ik heb een vraag voor diegene die het programma al gebruiken: Weet iemand het verschil tussen de app en de cloudversie/desktop PC versie dat het grootte verschil in prijs verklaart? De app versie is maar 15 euro, maar zowel de cloud versie, als de PC versie zijn 30 euro per jaar.

mrPong

Berichtdoor marxkemp » 23 aug 2019, 16:40

Met de pc versie kan je daarop editten. Met de app en de cloud heb je inzage.
Dus ik hou t bij de app. Werkt prima.
marxkemp

Berichtdoor Patrick » 23 aug 2019, 19:59

Ook ik heb alleen de app! Bevalt prima.

'If opportunity doesn't knock, build a door.'
Patrick

Berichtdoor mrPong » 18 sep 2019, 23:43

Ondertussen beide uitgebreid getest. De PC versie heeft wel voordelen, maar niet zoveel die het prijsverschil verantwoorden. Heb ook enkele andere genomde App en websites getest maar CLZ is tot nog toe het best. Dat gezegd hebbende ook bij deze app mis ik dingen en zitten er ook rare dingen in zoals het kunnen selecteren dat je een US versie hebt van een spel terwijl het systeem en spellen alleen in Japan is uitgekomen

mrPong

Vorige