Kringloopwinkels

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.

Re: Kringloopwinkels

Berichtdoor Dynamike » 09 nov 2018, 23:36

Dat is zeker heel erg tof om te vinden.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Jalf » 14 nov 2018, 14:02

Niet een persoonlijke find, wel een mooie kringloop gerelateerde anekdote...

Ik kwam afgelopen weekend even binnen wandelen bij Gameshop Play it in Emmen. Ik kom daar regelmatig, dus ik zocht de eigenaar even op voor een praatje. Hij was in de kelder druk bezig met een enorme uitzoekklus. Hij was een paar weken geleden gebeld door een kringloopwinkel medewerker met het verzoek of hij belang had bij een grote partij games. Het was voor hen simpelweg te veel om in de winkel te leggen en ze hadden ook niet de juiste kennis over de waarde. Daar had ie natuurlijk wel oren naar en hij besloot een kijkje te nemen.

De kringloop was benaderd door de nabestaanden van een man die plotseling was overleden. Hij bleek een enorme gamescollectie te hebben en ze hadden geen idee wat er ze er mee aan moesten. Ze besloten om het maar naar de kringloop te brengen.... :wallbash: En die nam dus contact op met Play It. Voor €1000,- mocht ie het hele zooitje komen halen.

Hij kon zijn ogen niet geloven toen ie zag wat er allemaal tussen zat. Ik ook niet trouwens. Het bleek een verzameling retro consoles te zijn waarvan veel consoles en games die nog nooit uit de doos waren geweest. Er zat natuurlijk veel common spul tussen: 3 Saturns, een paar Master systems en NESjes, een bak mint GBA games als Metroid Fusion, Fire Emblem, een Neo Geo pocket color.. maar ook een Panasonic 3DO (had ik nog nooit IRL gezien). Een Sega Nomad in doos. Een Atari Jaguar met een aantal nieuwe games. Een Neo Geo AES met games, tientallen Saturn en Dreamcast games, een partij Megadrive games waar een paard de hik van krijgt... Een bak van een kilo of vijf vol met SNES en N64 manuals, tientallen Game & Watchjes... Een paar nieuwe Game Boys van diverse types, bakken vol controllers en ander spul.. echt niet normaal..

Die Nomad had ik laatst al eens in de vitrine zien staan, maar toen kende ik het achterliggende verhaal nog niet. Ik vond het wel opmerkelijk omdat Play it de afgelopen jaren nou niet bepaald bekend staat om bijzonder retro spul. Ik dacht als vaste klant nog even dat ik misschien kon meeprofiteren van zijn enorme meevaller, maar hij was al druk bezig met ebay listings en zei dat ie daar net onder wou gaan zitten. Ik begrijp dat vanuit zakelijk oogpunt, maar als gamer doet dat wel een beetje zeer.. Zeker als je weet hoe goedkoop ie dat spul in handen heeft gekregen. Hij vertelde vervolgens ook trots dat ie een PS4 500 million editie achter had gehouden en voor €850 euro wou verkopen.. Beetje jammer...

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor Dennis! » 14 nov 2018, 16:03

Tja. Ik wou dat ik het was.. nouja

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor reactor » 14 nov 2018, 19:44

Damn !
Wat een verhaal.

Wel stom dat hij geen enkele nabestaande op de hoogte gesteld had van de mogelijke waarde...

I wonder what my life would be
Without the other world in my TV
Because it helps me
To escape this fucked up society

:party: collectie :party:
reactor

Berichtdoor Tom » 14 nov 2018, 21:11

Dat is dan toch weer jammer @Jalf

Je zou verwachten dat hij wel iets meer kon betekenen voor je gezien het bedrag dat hij betaalde voor dit alles. Helaas toch alles voor het geld.
Tom
Moderator

Berichtdoor Tobascoman3 » 14 nov 2018, 21:29

Het verwachten dat je van een andersman deal mee kan profiteren is imo toch een erg gretige gedachte, wellicht als een erg goede vriend of familie lid maar zelfs dan kan het worden afgeslagen het is niet iets dat je hoeft te verwachten als dit niet het geval is dan is er helemaal geen reden tenzij je wellicht echt een heel bijzondere klant half vriend bent.

Overigens vind ik het niet heel erg slim van de eigenaar om te zeggen hoe goedkoop hij het heeft gekregen en waar gezien dat bij veel mensen toch verkeerd kan gaan liggen hobby/ vrije tijds geld na alle kosten ligt wat gevoelig bij veel mensen. Aan beide kanten wat fouten wat mij betreft.

Als laatste natuurlijk dat de kringloop hem heeft benaderd omdat hij reclame maakt en een zaak heeft, dan heb je toch een stuk meer kans om op te vallen dan een random iemand, Maarja kosten van een winkel en reclame dat heeft natuurlijk niet iedereen er meteen voor over. goedkope deals kan je als winkel krijgen dankzij je pand en je naamsbekend heid in de regio of zelfs in het hele land als je echt bekend bent maar dat brengt natuurlijk wel wat kosten met zich mee.

wel bizar van de nabestaanden overigens, wellicht leefde de collector wat afgezonderd van de familie waardoor ze er niks van afwisten. Want het lijkt erop dat dit geen collectie was van vroeger als kind als ik het zo lees.
Tobascoman3

Berichtdoor Gebruikersnaam » 14 nov 2018, 22:28

Gekke shit man, wou dat ik die deal gescored had, mad moneys :P

Bekend vlooienmarkt creep.
Gebruikersnaam

Berichtdoor boomstronk » 14 nov 2018, 23:17

Tof verhaal! Zet mij wel aan het denken...hele leven/lange tijd verzamel je, je gaat dood, en je verzameling is weg en niets meer waard. Toch idd slim om familie in te lichten van de waarde, vooral wanneer het om zo veel gaat.
boomstronk

Berichtdoor Ruud » 14 nov 2018, 23:39

reactor schreef:Damn !
Wat een verhaal.

Wel stom dat hij geen enkele nabestaande op de hoogte gesteld had van de mogelijke waarde...

Ook wel een beetje suf van de nabestaanden om zonder enige vorm van research het maar de kringloop te "dumpen".
Het ging immers niet om, laten we zeggen, 1 Super Nintendo met een paar mooie CIB's.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Jalf » 15 nov 2018, 09:28

Tobascoman3 schreef:Het verwachten dat je van een andersman deal mee kan profiteren is imo toch een erg gretige gedachte, wellicht als een erg goede vriend of familie lid maar zelfs dan kan het worden afgeslagen het is niet iets dat je hoeft te verwachten als dit niet het geval is dan is er helemaal geen reden tenzij je wellicht echt een heel bijzondere klant half vriend bent.

Nou ik verwachte niet dat ik dik kon profiteren ofzo, misschien had ik het beter moeten uitleggen. Toen ik even zat te neuzen tussen de bakken met games vroeg ik hem wat Zelda the Minish Cap moest kosten. Daar reageerde hij direct op dat ie dat eerst wou uitzoeken op ebay... Ergens natuurlijk wel logisch, maar als je net dat hele verhaal gehoord hebt en al 15+ jaar vaste klant bent dan voelt het wel een beetje dubbel. En daar kwam dat verhaal van die 500 million PS4 direct achteraan... Bewust limited shit achterhouden zijn natuurlijk gewoon scalper praktijken. Laatst had ie ook al een medewerker naar de Media Markt gestuurd om een stapel RDR 2 te kopen die daar €55 kostte om ze bij hem in de winkel vervolgens voor 59 te verkopen... handelaren gonna handelaar i quess....

Ik heb geen idee waarom men in eerste instantie heeft aangeklopt bij de krinloop. Was ook niet mijn eerste keus geweest. Wie weet was het een wens van de overledene? Hij was begin vijftig dacht ik. Wie weet had ie geen contact met zn familie of had ie weinig vrienden.. zeg het maar...

Jalf

Berichtdoor toejam » 15 nov 2018, 10:16

Kweet niet, iemand naar de Media Markt sturen, games laten kopen, die in je administratie moeten verwerken, verkopen, vragen over beantwoorden en dat voor 7% marge klinkt alsof die zo'n kringloopdeal wel nodig heeft om zijn business model in stand te kunnen houden.

Maar verklaart wel die zwaar overpriced PS2 press kits die ik een maandje terug bij hun op marktplaats zag verschijnen.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Jalf » 15 nov 2018, 10:46

Zou me niet verbazen. De winkel staat ook regelmatig vol met non-gaming artikelen. Ik heb daar van alles voorbij zien komen. Van mountainbikes en gebruikte smartphones tot oude LP's en zelfs een pasfoto automaat...

Misschien hadden ze wel weer eens te weinig copy's van RDR2 ingekocht, dat kan ook. Ze hebben een wazig samenwerkingsverband met Gameshop Twente. Die kopen voor hun in, maar ze kunnen geen levergarantie geven. Het is altijd maar de vraag óf je pre-order geleverd wordt . Zeker de obscure games. Die koop ik dus bijna ook altijd online of gewoon bij de Intertoys. Jammer, want dat zou juist een meerwaarde van een gameshop moeten zijn imo.

Het is niet alleen kommer en kwel trouwens hoor. Zo hebben ze regelmatig '3 halen 2 betalen' acties op gebruikte (last en current gen) games en liggen de prijzen daarvan sowieso niet zo hoog. En omdat ze de enige in de regio zijn wordt er ook veel ingeruild en is er dus een behoorlijk wisselend aanbod.

Jalf

Berichtdoor Tobascoman3 » 15 nov 2018, 11:24

Jalf schreef:
Tobascoman3 schreef:
Ik heb geen idee waarom men in eerste instantie heeft aangeklopt bij de krinloop. Was ook niet mijn eerste keus geweest. Wie weet was het een wens van de overledene? Hij was begin vijftig dacht ik. Wie weet had ie geen contact met zn familie of had ie weinig vrienden.. zeg het maar...

Ik denk persoonlijk dat de familie niet zo heel close was en dat hij vrij afgezonderd leefde, of wellicht nog erger, geen ouders meer en enkele wat nabestaanden ooms die hij bijna nooit zag etc.

Overigens is het niet heel vreemd om dingen meteen weg te gooien, veel mensen willen iets gewoon kwijt en zonder research dan brengt men het vaak naar de kringloop, Bij mij in de familie weet men het wel maar dan zien ze enkel geld, als ze er niks van afwisten dan zouden ze zeer waarschijnlijk hetzelfde doen als er geen research gedaan zou worden. Maar het researchen is niet heel lastig meer dus het voor haast niks weg geven zou in principe een stuk minder vaak gebeuren.
Tobascoman3

Berichtdoor Jalf » 15 nov 2018, 11:43

Zeker als een huis of appartement voor een bepaalde datum leeg moet zijn na het overlijden is dat vaak de makkelijkste manier om snel van het spul af te komen. Gebeurt ook in verzorgingshuizen ect. Ik denk dat die kringloop de hele handel zo ongezien door heeft verkocht aan Play it.

Jalf

Berichtdoor SuperFruitig » 15 nov 2018, 12:18

Jalf schreef:Nou ik verwachte niet dat ik dik kon profiteren ofzo, misschien had ik het beter moeten uitleggen. Toen ik even zat te neuzen tussen de bakken met games vroeg ik hem wat Zelda the Minish Cap moest kosten. Daar reageerde hij direct op dat ie dat eerst wou uitzoeken op ebay... Ergens natuurlijk wel logisch, maar als je net dat hele verhaal gehoord hebt en al 15+ jaar vaste klant bent dan voelt het wel een beetje dubbel. En daar kwam dat verhaal van die 500 million PS4 direct achteraan... Bewust limited shit achterhouden zijn natuurlijk gewoon scalper praktijken. Laatst had ie ook al een medewerker naar de Media Markt gestuurd om een stapel RDR 2 te kopen die daar €55 kostte om ze bij hem in de winkel vervolgens voor 59 te verkopen... handelaren gonna handelaar i quess....

Had je IETS anders verwacht van een ordinaire handelaar?
SuperFruitig
Koningsdag Koning 2018

Berichtdoor reactor » 15 nov 2018, 17:12

Ach ja...
De één zijn dood is de ander zijn brood...

Letterlijk in dit geval.

I wonder what my life would be
Without the other world in my TV
Because it helps me
To escape this fucked up society

:party: collectie :party:
reactor

Berichtdoor OldSchool » 15 nov 2018, 19:32

SuperFruitig schreef:Had je IETS anders verwacht van een ordinaire handelaar?

Ik las ergens iets over een podcast voor mensen die handelaren haten :evil2:

OldSchool

Berichtdoor Gebruikersnaam » 15 nov 2018, 20:09

Mensen die handelaren haten... Er is maar één manier om hen terug te pakken, en dat is zelf gaan handelen. Verpulver de competitie en rij je vijanden over. (om maar even in game-termen te praten) https://www.youtube.com/watch?v=M33aMYxuY60 Deze man is koning van high ticket sales.

Gebruikersnaam

Berichtdoor Gebruikersnaam » 10 feb 2019, 17:35

In het nieuws was dat kringloopwinkels mainstream beginnen te worden.. Natuurlijk, stel posers, ik ging naar kringloopwinkels vóórdat het cool was!

Gebruikersnaam

Berichtdoor Jumpman » 11 feb 2019, 16:47

Hoewel ik vaak sceptisch ben de laatste tijd over Kringloop winkels, had ik vorige week een leuke vondst van 15 PlayStation 3 Promo Only Discs: viewtopic.php?f=26&t=5312&start=25#p254414.

Jumpman

Berichtdoor Silenteddie » 11 feb 2019, 16:59

Gebruikersnaam schreef:In het nieuws was dat kringloopwinkels mainstream beginnen te worden.. Natuurlijk, stel posers, ik ging naar kringloopwinkels vóórdat het cool was!
Precies. Ik snap nu ook hoe moslimmannen zich voelen nu er overal hipsters met baarden lopen.

Al draagt een aap een gouden ring, een kroon maakt hem pas echt een king.
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016

Vorige