Backlog of shame

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
TheDarkWanderer

Backlog of shame

16 okt 2020, 13:29

Welke games wilde je altijd al eens (uit)spelen waarbij het er tot nog toe nog nooit van gekomen is?
Ik trap 'm af, ben zeer benieuwd naar jullie lijstjes :wink:

The Legend of Zelda: The Windwaker (precies mijn art style, geweldig sfeer in die game).

Uncharted 3 (ik genoot intens van deel 1 en 2, deel 3 nooit afgemaakt)

Super Mario Galaxy 2 (ik vond deel 1 de beste Mario Game ooit gemaakt)
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
The Legend of Zelda: Link's Awakening (NS)
Super Mario Advance 3: Yoshi's Island (GBA)
Call of Duty WWII (PS4)
Ok Impala!
Contacteer:

Re: Backlog of shame

16 okt 2020, 14:04

Leuk topic! Ik hou een lijstje bij van games die ik graag nog eens zou willen spelen. Titels die daar al een tijdje op staan, maar op de één of andere manier altijd weer ingehaald worden door nieuwe toevoegingen zijn:

- Resident Evil 4 (NS)(echt een klassieker en ik vond RE: Revelations een toffe game)
- BS The Legend of Zelda: Ancient Stone Tablets (SNES)(Link to the Past met een unieke spin, gemaakt door Nintendo!)
- Astral Chain (NS)(Ziet er supertof uit, maar ik vind het niet de volle prijs waard)
- Ori & The Blind Forest (NS)(Prachtige sfeer, veel goede verhalen over gehoord)
- Breath of Fire Dragon Quarter (PS2)(Unieke game die ik altijd al eens heb willen proberen)
- The Witcher 3 (PC)(Zoveel goede verhalen over gehoord, maar ik zou 'm wel graag op een systeem spelen waarop de wereld tot z'n recht komt. Dus ik wacht nog tot ik een nieuwe PC heb)
- Dragon Quest Heroes Rocket Slime (DS)(Zeer unieke gameplay, zoals de DS veel games heeft. Wil ik zeker nog eens proberen)

Ik ben benieuwd of het er in 2021 van gaat komen! :smile:
TheDarkWanderer

16 okt 2020, 14:39

Ok Impala! schreef:
16 okt 2020, 14:04
Leuk topic! Ik hou een lijstje bij van games die ik graag nog eens zou willen spelen. Titels die daar al een tijdje op staan, maar op de één of andere manier altijd weer ingehaald worden door nieuwe toevoegingen zijn:

- BS The Legend of Zelda: Ancient Stone Tablets (SNES)(Link to the Past met een unieke spin, gemaakt door Nintendo!)
Ik kende deze game niet eens. Ziet er erg interessant uit!
Speelt momenteel:
Call of Duty WWII (PS4)
Ok Impala!
Contacteer:

16 okt 2020, 15:42

Ja, is echt zo'n hidden game, omdat ie op zo'n obscuur platform verschenen is, maar wel gewoon gemaakt door Nintendo. Je hebt ook nog BS Zelda, een remake van de eerste Zelda met SNES graphics en compleet nieuwe dungeons. Echt vreemd dat ze die nooit hebben uitgebracht in het westen.

Maar dankzij hard werk van fans, kun je beide games nu wel gewoon in het Engels spelen! :smile:
Swey

17 okt 2020, 09:52

Bij mij zij het vooral de RPG series, dragon quest moet ik echt eens aan beginnen. En Ys II ben ik halverwege mee gestopt, die moet ik echt eens uitspelen .
Skyrim en Witcher III staan ook hoog op mijn lijstje
Galious
Moderator
Moderator

17 okt 2020, 14:10

- Paper Mario (N64) - het GameCube vervolg vond ik zo fantastisch, dat ik daarna het origineel voor de N64 heb gekocht, maar dat zit nu al zo lang in mijn backlog... En ik zie mezelf ook echt niet meer mijn N64 aansluiten.
- Echo Night Beyond (PS2) - zeer benieuwd naar deze space horror game van From Soft
- Legacy of Kain: Defiance (PS2) - Alle delen uit de serie gespeeld in de loop der jaren, maar om de een of andere reden nooit begonnen aan dit laatste deel...
- 3D Dot Game Heroes (PS3) - ziet eruit als een heerlijk oldschool Zelda avontuur
- Otogi: Myth of Demons (Xbox) - Xbox exclusive action game van From Soft in een Japans mythologische setting, klinkt helemaals mijn kopje Estus
- Otogi 2: Immortal Warriors (Xbox) - idem
- Deadly Premonition (Xbox 360) - cult horror in game vorm, dat kietelt mijn interesse
- Metal Gear Rising: Revengeance (Xbox 360 / PS3) - over-the-top hack 'n slash actie van Platinum Games, ziet er geweldig uit
- Nier (Xbox 360) - door het fenomenale Nier: Automata ben ik ook erg benieuwd naar de eerste game
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 okt 2020, 14:44

De afgelopen jaren heb ik flink wat games aangesproken van series die ik al langere tijd heb liggen maar ik heb absoluut nog een lange weg te gaan. Deze schieten meteen bij me te boven:

- Etrian Odyssey II, V, Nexus (3DS) - Etrian Odyssey I, III en IV vond ik fantastische games maar de hoge moeilijkheidsgraad en lengte weerhouden mij ervan om de andere games op te starten.
- Persona 3, 4, 5 (PSP, Vita, PS4) - ik begon ooit aan Persona 4 Golden op de Vita en toen bedacht ik me dat ik eerst deel 3 wilde spelen, maar ondertussen kwam deel 5 alweer uit. Dilemma's!
- Legend of Heroes serie (PSP, PS4) - ik heb Trails in the Sky, en Cold Steel I t/m III maar ik kan maar niet aan deze serie beginnen..
- Dark Souls 2 (PS4) - Ik ging van Demon's Souls naar Dark Souls naar Bloodborne naar Dark Souls III en toen was mijn vlammetje uit voor From Software (achtige) ganes, Deel 2 heb ik feitelijk overgeslagen.
- Tales of Whatever (whatever) - ooit heb ik Symphonia gespeeld en dat vond ik niet zoveel aan, maar anderen blijven me aansporen de serie nog een kans te geven. Ik heb ook Tales of Hearts R, Tales of Abyss en Tales of Vesperia nog liggen.
- Shin Megami Tensei Devil Survivor 1 en 2 (3DS) - deze gamed worden zo ontzettend geprezen dat ik haast bang ben dat ze voor mij tegen zouden vallen.
- Divinity Original Sin 2 (PS4 / Switch) - wat mij tegen houdt is dat ik hierna bijna geen oudere CRPGS meer zou kunnen spelen.
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

18 okt 2020, 00:59

Ik heb van die periodes dat ik veel en weinig game, tijdens de periodes dat ik weinig game koop ik toch games die ik wil gaan spelen wanneer ik er tijd voor heb. Heb eigenlijk pas 2 jaar een PS4 en deze games zitten nog in het plastic:

Shenmue 1 & 2
Shenmue 3
God of War
Matterfall
Nex Machina (was eigenlijk achterlijk duur omdat het een Limited Run release is)
Sine Mora EX
Shadow of the Colossus
Rayman Legends
Uncharted 4, daar ben ik wel aan begonnen, maar het spreekt me niet echt aan op de een of andere manier. Het speelt toch iets anders als die andere games.

Heb ook nog bij die tweedehands videogame shop bij het Centraal Station in Amsterdam voor de PS3 Heavy Rain gekocht, die had ik ooit in het PS3 tijdperk van een vriend geleend en zin gekregen om die te gaan spelen. Heb er een paar uur in zitten en 1 of 2 Trophies behaald. Wil er nog steeds een keer echt tijd in stoppen. Tijdens de Corona lockdown eerder dit jaar de Uncharted Remakes gespeeld en de Platinum voor alle 3 behaald. Op de een of andere manier vond ik die zo tof om te spelen. (Net als de Crash Bandicoot insane Trilogy)

Verder heb ik nog Luigi's Mansion voor de Switch gekocht, maar ik kan me er niet toe zetten om verder te spelen, heb nu een paar etages gehad en ik weet het niet waar het aan ligt, maar ik kan me er niet toe zetten.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 okt 2020, 01:03

Kennie schreef:
18 okt 2020, 00:59
Verder heb ik nog Luigi's Mansion voor de Switch gekocht, maar ik kan me er niet toe zetten om verder te spelen, heb nu een paar etages gehad en ik weet het niet waar het aan ligt, maar ik kan me er niet toe zetten.
Heel toevallig ben ik twee weken geleden aan die game begonnen en ik had de eerste paar etages ook weinig motivatie om door te zetten. Ik kan wel vertellen dat na de piano-boss (een verdieping of 5) het klikte omdat de levels dan steeds meer thema-gebonden puzzles krijgen en de boss-battles zijn bijna stuk voor stuk echt heel goed. Dus ja.. het is zo'n "na 3 uur wordt ie beter" game maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk instappen is als je al bent uitgestapt :)
toejam

18 okt 2020, 09:54

Ik ben laatst heel enthousiast begonnen aan Zelda Spirit Tracks. Ging heel goed tot de tweede tempel waar ik vast liep op een puzzel. En daarna is de motivatie vrij vlot weggeëbd en ben ik weer andere dingen gaan doen. Oepsie..
Yo, homeboy gimme five!
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

18 okt 2020, 12:44

Apenheul schreef:
Heel toevallig ben ik twee weken geleden aan die game begonnen en ik had de eerste paar etages ook weinig motivatie om door te zetten. Ik kan wel vertellen dat na de piano-boss (een verdieping of 5) het klikte omdat de levels dan steeds meer thema-gebonden puzzles krijgen en de boss-battles zijn bijna stuk voor stuk echt heel goed. Dus ja.. het is zo'n "na 3 uur wordt ie beter" game maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk instappen is als je al bent uitgestapt :)
Interessante opmerking, ik moet binnenkort weer eens op reis en misschien is het iets om in het vliegtuig weer op te pakken. Ik speel op de Switch alleen maar thuis
Afbeelding
TheDarkWanderer

24 okt 2020, 19:35

Kennie schreef:
18 okt 2020, 12:44
Apenheul schreef:
Interessante opmerking, ik moet binnenkort weer eens op reis en misschien is het iets om in het vliegtuig weer op te pakken. Ik speel op de Switch alleen maar thuis
Ik speel ook alleen maar thuis, maar op de een of andere manier eigenlijk alleen maar in handheld mode.
Speelt momenteel:
Call of Duty WWII (PS4)
Kokos

25 okt 2020, 10:03

Final Fantasy XV
Klonoa 2
Valkyrie Profile 2
Pokémon USUM
Pokémon SwSh
Nier: Automata

Ik heb echter de schaamte niet :wink:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

26 okt 2020, 16:13

De Dark Souls 2 release voor de PS4 is echt een pareltje. Die speelt ontzettend lekker. Wees juist blij dat je hem nu direct daar op speelt en niet op PS3 ;)
TheDarkWanderer

26 okt 2020, 18:23

Kokos schreef:
25 okt 2020, 10:03
Final Fantasy XV
Klonoa 2
Valkyrie Profile 2
Pokémon USUM
Pokémon SwSh
Nier: Automata

Ik heb echter de schaamte niet :wink:
Klonoa heeft volgens mij best wel een grote cultaanhang. Zelf nooit gespeeld. Iemand een idee wat een toffe instap in deze serie is?
Speelt momenteel:
Call of Duty WWII (PS4)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 okt 2020, 18:50

TheDarkWanderer schreef:
Klonoa heeft volgens mij best wel een grote cultaanhang. Zelf nooit gespeeld. Iemand een idee wat een toffe instap in deze serie is?
De remake op Wii is de beste entry-point op dit moment. Vorige maand is er een trademark voor 'Klomoa Encore' ingediend door Namco dus we gaan waarschijnlijk snel zien of er toekomst in de IP zit. Het gerucht gaat dat het naar Switch komt maar het zou mij niet verbazen als ie multiplatform wordt. En een heruitgave/remake zie ik ook eventueel nog wel gebeuren.
TheDarkWanderer

26 okt 2020, 20:29

Apenheul schreef:
26 okt 2020, 18:50
TheDarkWanderer schreef:
De remake op Wii is de beste entry-point op dit moment. Vorige maand is er een trademark voor 'Klomoa Encore' ingediend door Namco dus we gaan waarschijnlijk snel zien of er toekomst in de IP zit. Het gerucht gaat dat het naar Switch komt maar het zou mij niet verbazen als ie multiplatform wordt. En een heruitgave/remake zie ik ook eventueel nog wel gebeuren.
Thanks! Mocht ik een Wii exemplaar tegenkomen voor een tientje dan pik ik 'm mee
Speelt momenteel:
Call of Duty WWII (PS4)

Terug naar “Retro gaming”