Showcase Dreamcast NTSC/J (09-02-'19)

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Showcase Dreamcast NTSC/J (26-01-'19)

Berichtdoor Galious » 26 jan 2019, 19:21

Wat een gave cover art hebben die Street Fighters!

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor toejam » 26 jan 2019, 20:39

Mooi setje! Ik wil 3rd strike nog steeds een keer toevoegen aan de collectie. Heb hem wel als zelfstandige game voor de PS2 maar speel fighters toch het liefst op Sega consoles.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Nutsy-Gutsy » 27 jan 2019, 12:12

Oh wow, best wel veel 2D fighters op de Dreamcast! Ik houd meestal ook van die grafische stijl die gebruikt wordt, lekker kleurrijk allemaal. Ik moet wel zeggen dat Capcom een master is in geweldige cover art voor de games, die zien er stuk voor stuk prachtig uit!

Mijn collectie: http://nutsygutsy.wix.com/collection (work in progress)
Nutsy-Gutsy

Berichtdoor Fing3r » 27 jan 2019, 12:35

Street Fighter is alktijd leuk, Third Strike wordt zelfs vandaag de dag nog competitief gespeeld.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor segatarian » 28 jan 2019, 14:42

misschien is wel het toppunt van 2d streetfighters te vinden op de dreamcast.
3rd strike is degene die ik nog mis in mn pal collectie
segatarian

Re: Showcase Dreamcast NTSC/J (31-01-'19)

Berichtdoor c4ke » 31 jan 2019, 19:25

Nu de Capcom releases langs zijn geweest gaan we verder met de overige titels. :-)

Afbeelding

18 Wheeler: American Pro Trucker
Dit is typisch een game dat qua concept erg goed bij mij past, namelijk een arcade racer met ditmaal flinke vrachtwagens. Helaas blijkt de uitwerking van deze game niet echt geweldig. Een te lage pace en een wel erg krappe timer waarbij je nagenoeg perfect moet rijden om de checkpoints überhaupt te kunnen halen.

Blue Stinger
Een Resident Evil kloon op de Dreamcast met wel een heel eigen/aparte sfeer. Het is zeker niet de beste game en heeft duidelijk zo zijn min- en (geringe) pluspunten, maar schijnbaar brengt deze game toch best veel lol met zich mee. Aanrader voor iedereen die van cheesy voice acting en verhaallijnen houdt, haha.

Border Down
Verplichte kost voor de die-hard shooter fan. Dit is zeker geen gemakkelijke game en het is mij dan ook nog niet gelukt om 'm daadwerkelijk uit te spelen. De game ziet er geweldig uit op de Dreamcast en speelt ook heerlijk. En ook al is dit de reguliere uitgave van Border Down, ik ben zeker blij dat ik jaren geleden dit exemplaar heb aangeschaft.

Chu-chu rocket
Typische euroknaller (net als Blue Stinger) die vrijwel iedereen in de kast heeft staan. Voor mij te veel onnavolgbare chaos op het speelveld. Deze puzzle game kan prima uit de collectie.

Crazy Taxi & Crazy Taxi 2
Deze games behoeven geen uitleg. Heerlijke arcade racers waarin je als taxichauffeur met hoge snelheid door de stad moet scheuren om je passagiers zo snel mogelijk naar hun bestemming te brengen. Dit alles natuurlijk onder begeleiding van opzwepende muziek van o.a. The Offspring. :-)

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor Galious » 31 jan 2019, 22:53

Border Down lijkt me awesome. Ik ken die verder alleen uit de magazines van vroeger.

18 Wheeler sprak me qua concept ook altijd wel aan, lekker lomp arcade racen, maar jammer dat de uitwerking zo tegenvalt.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor toejam » 01 feb 2019, 08:35

Crazy Taxi is een klassieker, deel 2 is een prima vervolg en de rest laat ik maar om diverse redenen :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Nutsy-Gutsy » 01 feb 2019, 09:53

Door je uitleg ben ik helemaal geïnteresseerd in Blue Stinger. I love cheesy. :tongue1:

Mijn collectie: http://nutsygutsy.wix.com/collection (work in progress)
Nutsy-Gutsy

Berichtdoor iStreet » 01 feb 2019, 09:57

Crazy Taxi! :wub: Wat een onwijs leuke arcade game is dat.. Probeer hem ook te kopen, maar zie hem tot nu toe nog nergens.. :blink:
Border down lijkt mij nu ook zeker een interessante :thumbup1:

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor segatarian » 01 feb 2019, 13:01

border down ken ik nog niet, ben ik zelfs niet tegen gekomen in mn cd-r map, wel benieuwd naar.
segatarian

Berichtdoor c4ke » 03 feb 2019, 15:35

@Nutsy-Gutsy: Haha! Mocht je 'm een keertje tegenkomen, geef hem dan rustig eens een kans. :-)

@iStreet: Crazy Taxi moet toch wel aardig goed beschikbaar zijn? Bekende game die ook qua prijs redelijk gunstig moet liggen.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Re: Showcase Dreamcast NTSC/J (03-02-'19)

Berichtdoor c4ke » 03 feb 2019, 15:36

Afbeelding

Daytona USA 2001
Rolling Staaaaaaaaaaart! Dit is één van die typische arcade titels op de Dreamcast die ik erg gaaf vind! Ook al kan ik enkel bij de eerste track (Three Seven Speedway) in de top 3 terechtkomen, ik blijf altijd proberen om ook de rest van de tracks goed te kunnen rijden. Met de controller is de besturing wel iets te gevoelig naar mijn smaak. Wellicht dat dit met de Dreamcast race stuur een stuk beter gaat. Toffe arcade game!

F355 Challenge
Dit is een game waarin je waarschijnlijk niet de 1ste plaats zult veroveren, haha. Maar gelukkig is dat helemaal niet erg. Deze game ziet er ontzettend goed uit op de Dreamcast en weet door de solide simulatie en de spanning in de race je continu op het puntje van de stoel te laten zitten. Het is een ontzettend lekker gevoel om in je Ferrari met de rest mee te kunnen komen, je auto heel te laten en soms...ja soms ook een tegenstander in te halen. Ook flinke kudos voor het geluid in deze game!

Dead or Alive 2
Deze game behoeft geen uitleg natuurlijk. In Japan zijn er dus twee verschillende releases van deze topgame uitgebracht. De zogenoemde "Limited Edition" is eigenlijk de versie de je altijd tegenkomt (op de foto onderste rij). Het enige verschil is de CG Gallery in de "Limited Edition" en de Front cover + CD print...voor de rest niets. Dit is een van mijn persoonlijke favoriete 3D fighters! Wil je de ultieme versie van deze game, ga dan voor de Japanse DOA2: Hard*Core voor de PS2. :-)

Evolution & Fire Pro Wrestling D
Beide games waren een freebie en heb ik eigenlijk zelf nog nooit gespeeld. Evolution is een RPG, maar nagenoeg onspeelbaar voor mij want behoorlijk text-heavy zoals zo vaak bij RPG's. Fire Pro Wrestling D daarentegen zou goed speelbaar moeten zijn en blijkt ook aardig goed te worden gewaardeerd door liefhebbers van het worstel game genre.

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor arjen1981 » 03 feb 2019, 16:30

[qoute]Daytona USA 2001
Rolling Staaaaaaaaaaart! Dit is één van die typische arcade titels op de Dreamcast die ik erg gaaf vind! Ook al kan ik enkel bij de eerste track (Three Seven Speedway) in de top 3 terechtkomen, ik blijf altijd proberen om ook de rest van de tracks goed te kunnen rijden. Met de controller is de besturing wel iets te gevoelig naar mijn smaak. Wellicht dat dit met de Dreamcast race stuur een stuk beter gaat. Toffe arcade game![/quote]

Dat is het precies! Deze is haast neit te spelen met controler maar met het stuur wordt het een heel ander verhaal. Maakt het echt een totaal andere game. Klinkt misschien ongelofelijk maar dat is wel mijn ervaring.
arjen1981

Berichtdoor toejam » 03 feb 2019, 19:56

Daytona, helemaal vergeten dat die er ook nog is..

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor segatarian » 04 feb 2019, 13:53

ik wil graag nog eens de pal versies van evolution aanschaffen
segatarian

Re: Showcase Dreamcast NTSC/J (09-02-'19)

Berichtdoor c4ke » 09 feb 2019, 20:33

@arjen1981: Hrm, misschien maakt dat de aanschaf van een stuur setje het overwegen waard.

Tussen de bedrijven door weer een aantal foto's kunnen maken. Dus bij deze weer zes nieuwe titels:

Afbeelding

Garou: Mark of the Wolves
Een Fatal Fury game op de Dreamcast...i'm in! Dit is de originele (en tevens laatste release) van SNK op de Dreamcast. Deze game is op een later moment heruitgegeven onder het Playmore label. Lekkere fighter en een aanrader voor de Dreamcast bezitter.

Guilty Gear X
Dit is toch wel mijn meest favoriete fighting serie die er is. Bij de Guilty Gear serie is het vooral de combinatie van kleurrijke (2D) graphics, de karakters en de muziek dat mij ontzettend aanspreekt. En deze release op de Dreamcast is werkelijk een pareltje. Wanneer ik even een potje wil vechten op de Dreamcast, dan is dit mijn game.

Ikagura
Deze shooter behoeft geen verdere introductie. Liefhebbers van het genre kennen deze game maar al te goed. Wederom een pareltje op de Dreamcast.

Jet Set Radio & De La Jet Set Radio
Dit zou vroeger dé game zijn geweest om een Dreamcast aan te schaffen. Een cell shaded skating game met een lekkere soundtrack dat zorgt voor een unieke vibe. Nog altijd erg leuk om te spelen. De re-release De La Jet Set Radio bevat extra levels uit de Amerikaanse en Europese release en is Engelstalig (mits je je Dreamcast ook op Engels instelt in het startmenu).

The Last Blade 2
Deze game heb ik eigenlijk nog nauwelijks gespeeld. Waarschijnlijk komt dit vooral doordat dit een meer serieuze fighter is. Ik ben meer een liefhebber van over the top karakters en snelle gameplay zoals Guilty Gear. Dit is tevens de re-release onder het Playmore label, dus zou ik eventueel nog willen vervangen (of aanvullen) met de originele release.

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor Galious » 09 feb 2019, 22:48

Ik ben groot fan van de Fatal Fury serie, maar ik heb Garou: Mark of the Wolves nog nooit gespeeld. Lijkt me wel erg gaaf! Guilty Gear vind ik grafisch prachtig, om maar te zwijgen van de lekkere metal en rock soundtrack, maar ik kan helaas niets aanvangen met die vage excentrieke characters, met het latere BlazBlue heb ik hetzelfde. Ik beschouw dit soort fighters maar als het sub-genre van de Japanse WTF fighters :laugh:

Ikaruga, now that's my kinda game. Ik heb 'm zelf op de GameCube en vorig jaar natuurlijk ook bij het Nationaal Videogame Museum gespeeld. Geweldige shooter!

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor toejam » 10 feb 2019, 10:55

Als ik 1 fighter zou moeten kiezen en de rest weg zou moeten doen maakt Garou toch wel een goede kans. Die gaat bij mij regelmatig de Dreamcast in voor een paar potjes rossen.

JSR is 1 van de PAL titels die ik heb, echt zo vaag als het maar kan en dat maakt het wel interessant om te spelen.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor iStreet » 10 feb 2019, 11:01

Zitten weer toppers tussen! Jet set radio is zeker een die ik graag nog zou willen hebben. Heerlijke gameplay, zo gek als het maar kan..! :)

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor segatarian » 10 feb 2019, 15:55

ikaruga wil ik echt graag hebben, zo''n geweldige game.
beetje in de sfeer van radiant silvergun(die al helemaal onbetaalbaar is geworden)
jet set radio is misschien zo''n spel die ik pas zou kunnen gaan waarderen door hem in een retro chalange te spelen.
Het ziet er goed uit, is een leuk concept, maar word er nog niet erg warm van.
Voordat we crazi taxi in de chalange hadden gedaan, had ik dat ook een beetje met dat spel, vind hem sindsdien wel een stuk leuker.
en zo geld dat wel voor meer games.
dus Gallious als je meeleest, de maandelijkse wedstrijden hebben wel degelijk effect.
zelfs klax is weer speelbaar geworden :)
segatarian

Berichtdoor Galious » 10 feb 2019, 22:53

segatarian schreef:jet set radio is misschien zo''n spel die ik pas zou kunnen gaan waarderen door hem in een retro chalange te spelen.
Het ziet er goed uit, is een leuk concept, maar word er nog niet erg warm van.
Voordat we crazi taxi in de chalange hadden gedaan, had ik dat ook een beetje met dat spel, vind hem sindsdien wel een stuk leuker.
en zo geld dat wel voor meer games.
dus Gallious als je meeleest, de maandelijkse wedstrijden hebben wel degelijk effect.
zelfs klax is weer speelbaar geworden :)

Dat is goed om te lezen :thumbup1:
Ik heb dat zelf ook wel gehad, dat je een game door zo'n challenge op een andere manier leert kennen en opnieuw, anders, en soms zelfs meer gaat waarderen. Zo had de Sonic the Hedgehog speedrun challenge vorig jaar mijn waardering voor het level design flink doen stijgen. Dus als je ook meeleest, @Apenheul :wink:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Vorige