Showcase Dreamcast NTSC/J (09-02-'19)

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Showcase Dreamcast NTSC/J (09-02-'19)

Berichtdoor c4ke » 20 jan 2019, 13:07

Er zijn inmiddels al een aantal topics verschenen waarin mede BB'ers hun collectie tegen het licht houden. Is het niet om je eigen collectie wat uit te dunnen, danwel om andere mensen te inspireren of te tippen over bepaalde titels. Zo mag ik zelf graag kijken naar de titels die iemand heeft voor een bepaalde console. Zit er iets bij dat mij ontzettend aanspreekt, grote kans dat ik 'm dan zelf ook zal aanschaffen.

Ik ben (pas) vanaf 2013 begonnen met het kopen/verzamelen van videogames. Hierbij was de Japanse Dreamcast het eerste platform waar ik mij op richtte. Aangezien ik inmiddels de meeste titels bij elkaar heb kunnen sprokkelen die ik graag in de collectie wil hebben, volgt hier een overzicht.

Dit is ook meteen een goede kans om zelf de staat van de items te controleren en wellicht te besluiten om sommige dingen te ruilen/verkopen. :-)

Dreamcast NTSC/J
2019-01-20 (1-5)
2019-01-21 (6-9)
2019-01-23 (10-15)
2019-01-26 (16-21)
2019-01-31 (22-27)
2019-02-03 (28-33)
2019-02-09 (34-39)

Laatst bijgewerkt door c4ke op 09 feb 2019, 20:34, in totaal 8 keer bewerkt.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Re: Showcase Dreamcast NTSC/J (20-01-'19)

Berichtdoor c4ke » 20 jan 2019, 13:07

Omdat mijn Dreamcast collectie eerst gesorteerd staat op Capcom releases (gezien de afwijkende spine) zullen deze dan ook eerst voorbijkomen. :-)

Afbeelding

Biohazard Code: Veronica Limited Edition (Resident Evil)
Zat bij de aankoop van mijn eerste NTSC/J Dreamcast en komt in een rood gekleurde sleeve. Solide titel uit de Resident Evil reeks.

Dino Crisis
Een van mijn favoriete Resident Evil geïnspireerde titels. Helaas heeft deze geen VGA-conversie gekregen op de Dreamcast en kan je dus ook prima met de PlayStation versie uit de voeten. Aanrader voor zowel Dreamcast als PlayStation bezitters.

Tech Romancer
Een 3D fighter met enorme mecha's. De combinatie van 3D en het gebrek aan skills in deze game maken dat ik deze game niet veel heb gespeeld.

Power Stone & Power Stone 2
Dit is natuurlijk een must-have voor iedere Dreamcast bezitter. Hoewel de meningen verdeeld zijn over wat nu de beste versie is, heeft Power Stone 2 een 4-speler optie. Deel 1 heeft dit dus niet. Zoek je een Smash Bros alternatief voor de Dreamcast, dan zit je met Power Stone zeker goed!

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor synergy » 20 jan 2019, 13:20

Gaaf topic! Ben benieuwd naar de rest van je collectie! Power Stone is idd een tof spel die je niet vaak genoemd ziet worden.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor toejam » 20 jan 2019, 13:26

Leuk dat je gestart bent met dit topic, ben benieuwd wat er allemaal voorbij gaat komen aan pareltjes waar ik zelf nog wel naar op zoek wil :)

Is bij jou de sleeve van Veronica nog heel? Die dingen vallen wel zo makkelijk uit elkaar helaas...

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor c4ke » 20 jan 2019, 13:37

Thnx @synergy en @toejam. Ben zelf ook benieuwd of er inderdaad toffe titels voorbijkomen die jullie nog niet kennen.

De sleeve van Code Veronica is bij mij nog in goede staat en zit er nog altijd netjes omheen. Voor de foto heb ik 'm er alleen even omweg gehaald. Maar wellicht is het nog soort van te lijmen? ;-)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor Dynamike » 20 jan 2019, 19:14

Wat ik super stijlvol vind aan deze Japanse releases is de witte rand in de cases. Ik heb geen idee of er nog meer systemen zijn die dat ooit gedaan hebben, het is echt heel chique.

Dino Crisis is denk ik wel mijn favoriet uit deze games, maar puur omdat ik het zo vreemd vond dat er ineens dino's de hoofdrol speelden.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor synergy » 20 jan 2019, 19:17

Dynamike schreef:Wat ik super stijlvol vind aan deze Japanse releases is de witte rand in de cases. Ik heb geen idee of er nog meer systemen zijn die dat ooit gedaan hebben, het is echt heel chique.

Veel PC Engine titels hebben dat ook. :smile:
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor Galious » 20 jan 2019, 19:29

Leuk topic! Ik ben niet zo heel erg bekend met de Dreamcast library, dus dit ga ik zeker volgen :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor segatarian » 20 jan 2019, 19:33

mooie set spellen
powerstone serie blijft geweldig vooral multiplayer

Laatst bijgewerkt door segatarian op 21 jan 2019, 10:38, in totaal 1 keer bewerkt.
segatarian

Berichtdoor Nutsy-Gutsy » 20 jan 2019, 20:06

Leuk topic c4ke, vooral omdat ik helemaal niet bekend ben met de Dreamcast. Ik ben dus heel benieuwd welke games er allemaal voorbij zullen komen. De Power Stone games ken ik, maar heb ik nooit gespeeld. Die hebben me altijd heel leuk geleken. Dino Crisis heb ik op de PS1, en die game vond ik geweldig vroeger! Doet me er aan denken dat ik nog steeds een Dino Crisis 2 moet oppikken. :wink:

Mijn collectie: http://nutsygutsy.wix.com/collection (work in progress)
Nutsy-Gutsy

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 21 jan 2019, 11:06

Cool de Dreamcast !

Ben wel benieuwd welke games er allemaal langskomen en ik hoop dat er voor mij nog onbekende tussen zitten.
Zelf ben ik ook erg laat met verzamelen begonnen maar toen ik begon was 1 vd eerste dingen die ik deed, de Dreamcast overnemen van mn broertje. Dat is een Pal systeem.
Inmiddels heb ik er ook een Amerikaanse en Japanse Dreamcast bij.

Heb je ook systemen voor alle verschillende regio's of is het exclusief NTSC-J ?
Don Cannoli 79

Berichtdoor c4ke » 21 jan 2019, 11:10

Afbeelding

Nu eerst even vier top shooters ontwikkeld door Takumi Corporation en Psikyo en dankzij Capcom uitgebracht op de Dreamcast. De volgende setjes zullen iets groter zijn. :-)

Giga Wing
Deel 1 van Giga Wing vind ik persoonlijk veel toffer dan het tweede deel. Toegegeven de cover van dit deel is misschien wat minder mooi, maar de 2D graphics van deze CPS-2 poort past volledig in mijn straatje.

Gunbird 2
Net als Giga Wing een volledige 2D shooter. Lekker tussendoortje.

Gunspike (aka Cannon Spike)
Een top down shooter ontwikkeld door Psikyo. Zeker met twee spelers in co-op mode is het heerlijk genieten van de arcade actie. Soortgelijke gameplay kan je bijvoorbeeld ook vinden met Neo Contra op de PS2.

Mars Matrix: Hyper Solid Shooting
Een hardcore 2D shooter. Mars Matrix is een titel die je niet heel vaak voorbij ziet komen, maar is zeker een aanrader voor de liefhebber van het genre.

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor c4ke » 21 jan 2019, 11:22

Don Cannoli 79 schreef:Heb je ook systemen voor alle verschillende regio's of is het exclusief NTSC-J ?

Ik heb enkel NTSC/J exemplaren wat betreft de Dreamcast console (drie in totaal). Middels een bootdisc kan je eventueel spellen uit een andere regio erop spelen, maar dat is in mijn collectie maar eentje...een PAL Hydro Thunder (niet in Japan uitgekomen). ;-)

Leuk om te horen dat dit systeem nog redelijk onbekend terrein blijkt te zijn. Dan zullen er namelijk ongetwijfeld nog genoeg leuke en interessante games voorbijkomen.

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor iStreet » 21 jan 2019, 11:34

Kijk!! Mooi om dit te zien!! :) helaas kan ik de fotos niet zien door het beveiligde netwerk.. dus die zal ik thuis even kijken en verder lezen :)

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 21 jan 2019, 12:17

c4ke schreef:
Don Cannoli 79 schreef:Heb je ook systemen voor alle verschillende regio's of is het exclusief NTSC-J ?

Ik heb enkel NTSC/J exemplaren wat betreft de Dreamcast console (drie in totaal). Middels een bootdisc kan je eventueel spellen uit een andere regio erop spelen, maar dat is in mijn collectie maar eentje...een PAL Hydro Thunder (niet in Japan uitgekomen). ;-)

Gaaf dat je je richt op de Japanse Dreamcast !
Ja ik heb idd ook ergens nog zo'n bootdisc liggen.
Hydro Thunder is dan ook direct 1 vd beste pal titels die er zijn dus dat doe je goed :smile:

Van de games die tot nu toe zijn langs gekomen heb ik alleen Power Stone maar de rest staat allemaal op mijn wishlist.
Vooral de shoot 'em ups staan hoog op de lijst. Wat betreft Giga Wing deel ik je mening dat het origineel toffer is dan deel 2 maar het is nog steeds een leuke game.
Don Cannoli 79

Berichtdoor toejam » 21 jan 2019, 13:52

Met Mars Matrix heb je mijn interesse wel gewekt in elk geval, die kende ik nog niet :)

Gunspike heb ik wel eens voorbij zien komen maar wist niet of dat nou echt heel goed zou werken want het ziet er nogal uit als een twin stick shooter en dan heb je op de dreamcast wel een uitdaging :)

De andere twee zijn no-brainers natuurlijk

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Galious » 21 jan 2019, 14:16

Dit is precies het soort games dat mijn interesse wekt in de Dreamcast :wub:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor iStreet » 21 jan 2019, 14:59

Hoppa, de fotos werken! Teksten even gelezen, en ik zie al wat, waar ik naar opzoek ga. Power Stone, gun bird en gun spike.
@Dynamike; niet alle dreamcast games hebben die witte bies. Veel ook een doorzichtige met naam erin..

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor c4ke » 23 jan 2019, 19:23

Afbeelding

En dan nu de eerste reeks 2D fighters die Capcom ons heeft gebracht op de Dreamcast.

Capcom vs. SNK: Millennium Fight 2000 & Capcom vs. SNK Pro
Twee releases van eigenlijk dezelfde game waarbij de "Pro" re-release vrijwel alles direct speelbaar heeft. Bij het origineel zul je de extra's eerst moeten unlocken. Ik kies dus overduidelijk voor de "Pro" versie. ;P

Capcom vs. SNK 2: Millionaire Fighting 2001
Deel twee uit deze serie met nog meer karakters om uit te kiezen. Mooie aanvulling wanneer je uitgespeeld bent met het eerste deel.

Jojo's Bizarre Adventure: For Matching Service
Deze "For Matching Service" re-release is enkel in Japan uitgekomen via het online verkoopkanaal van Sega (DC Direct). Het grote verschil met de reguliere versie is de online vs. modus, VGA support en blijkbaar tegenwoordig ook de prijs. Kan je Vampire (aka Darkstalkers) waarderen, dan zal ook deze game prima in de smaak vallen.

Marvel vs. Capcom & Marvel vs. Capcom 2
Deze titels worden vaak beschouwd als verplichte kost voor de Dreamcast. Solide 2D fighters die (net als de bovengenoemde titels) thuishoren in de collectie van elke liefhebber van dit genre.

Laatst bijgewerkt door c4ke op 23 jan 2019, 19:52, in totaal 1 keer bewerkt.

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor c4ke » 23 jan 2019, 19:29

toejam schreef:Met Mars Matrix heb je mijn interesse wel gewekt in elk geval, die kende ik nog niet :)

Kijk, dat is goed om te horen. Heb je weer een toffe titel om op je lijstje te zetten.

iStreet schreef:Teksten even gelezen, en ik zie al wat, waar ik naar opzoek ga. Power Stone, gun bird en gun spike.

Die kunnen we dus binnenkort in jouw eigen topic voorbij zien komen? ;P Zijn zeker toffe titels voor de Dreamcast.

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor toejam » 23 jan 2019, 19:41

Ik heb er van dit rijtje precies genoeg om de rest niet perse te hoeven hebben :) Zijn voor mij van die tussendoor-even-een-paar-rondjes-titels. JoJo is dan wel een beetje de vreemde eend in deze bijt overigens. Heeft een behoorlijke cult following gekregen

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Showcase Dreamcast NTSC/J (23-01-'19)

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 23 jan 2019, 20:53

Ik heb er precies niet genoeg om de rest niet perse te hoeven hebben :wink:

Fighting games kan je er wat mij betreft nooit genoeg van hebben.
JoJo zou ik nog graag aan de collectie willen toevoegen en ik kan idd de Vampire/Darkstalker games zeer waarderen.
Don Cannoli 79

Berichtdoor segatarian » 24 jan 2019, 15:39

Vind zelf capcom vs snk de leukste.
de andere zijn ook erg goed
segatarian

Berichtdoor arjen1981 » 24 jan 2019, 20:57

Zelv vond ik juist Marvel VS Capcom 1 erg goed. Deel 2 kon ik een stuk minder goed inkomen. Hele mooie collectie zover.
arjen1981

Re: Showcase Dreamcast NTSC/J (26-01-'19)

Berichtdoor c4ke » 26 jan 2019, 19:00

Afbeelding

En we sluiten de Capcom releases af met mijn Street Fighter collectie op de Dreamcast (+ Vampire).

Street Fighter Zero 3 Saikyo-ryu Dojo
Dit is mijn persoonlijke SF favoriet op de Dreamcast. Ook al is dit niet de beste SF game en kan 'ie ook niet tippen aan de Saturn release, de vibe van deze game kan ik erg waarderen.

Street Fighter Zero 3 Saikyo-ryu Dojo: For Matching Service
Een re-release van dezelfde game (hierboven), maar dan voorzien van een online vs. functie en RGB-support. Vanwege de RGB-support pak ik dan ook deze release om de game te spelen.

Street Fighter III: W Impact
Deze release bevat de eerste twee SF3 games, namelijk Street Fighter III: New Generation en Street Fighter III 2nd Impact: Giant Attack.

Street Fighter III: 3rd Strike
De laatste release uit de SF3 serie. Deze titel wil ik nog vervangen/upgraden. Het hoesje is ietsjes vergeeld dus wellicht maar in de verkoop doen. :'(

Super Street Fighter II X For Matching Service: Grand Master Challenge
Dit is dus eigenlijk Super Street Fighter II Turbo met een online vs. modus. Ook de graphics brengen je weer terug naar de tijd waarin de game oorspronkelijk werd uitgebracht. Gezien de huidige prijs eigenlijk alleen interessant voor de echte liefhebber van de SF serie.

Vampire Chronicle: For Matching Service
Dit is mijn eerste Dreamcast aankoop geweest (op de beurs in Apeldoorn in 2013). Na deze aankoop is het rap gegaan met de collectie. Deze Vampire release is een soort compilatie dat alle verschillende (eerder uitgegeven) versies/speelmodi combineert in één game. Absolute aanrader voor de liefhebber van deze serie.

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Volgende