Beste NES Zapper games?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Beste NES Zapper games?

Berichtdoor Lousert » 16 jan 2019, 09:39

Hi allemaal!

Na eindelijk een NES met Zapper in huis te hebben gehaald - inclusief Duck Hunt - vroeg ik mij af welke Zapper-games het nog meer waard om aan te schaffen. Ik heb gelezen dat er maar 17(?) Zapper games zijn uitgekomen, dus ik ben erg benieuwd of er wat tussen zit! Of dat het überhaupt niet echt meerwaarde heeft om andere Zapper games te halen :laugh:
Lousert

Re: Beste NES Zapper games?

Berichtdoor Ok Impala! » 16 jan 2019, 10:44

Zelf was ik altijd fan van Operation Wolf, dus die is wellicht wel aan te raden! :smile:
Ok Impala!

Berichtdoor Ruud » 16 jan 2019, 11:23

The Adventures of Bayou Billy en Track & Field II zijn geen volwaardige Zapper-games maar hebben beide wel fragmenten waar de Zapper gebruikt kan worden en ik vind die beide erg leuk. Dit zijn ook games die prima betaalbaar zijn.

Wild Gunman en Hogan's Alley zijn ook leuk. De overige games heb ik niet of te weinig gespeeld.

Ik weet wel dat je in Barker Bill's Trick Shooting de hond uit Duck Hunt kan neerschieten, dat is heel wat waard.
Ook weet ik dat To The Earth belachelijk moeilijk is.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Lousert » 17 jan 2019, 10:16

Ok Impala! schreef:Zelf was ik altijd fan van Operation Wolf, dus die is wellicht wel aan te raden! :smile:

Op de NES of arcade? Ik zie nu dat er nog wel een verschil tussen zit! Maar thanks voor je suggestie! :biggrin: Ik ga ernaar kijken
Lousert

Berichtdoor Lousert » 17 jan 2019, 10:20

Ruud schreef:The Adventures of Bayou Billy en Track & Field II zijn geen volwaardige Zapper-games maar hebben beide wel fragmenten waar de Zapper gebruikt kan worden en ik vind die beide erg leuk. Dit zijn ook games die prima betaalbaar zijn.

Wild Gunman en Hogan's Alley zijn ook leuk. De overige games heb ik niet of te weinig gespeeld.

Ik weet wel dat je in Barker Bill's Trick Shooting de hond uit Duck Hunt kan neerschieten, dat is heel wat waard.
Ook weet ik dat To The Earth belachelijk moeilijk is.

Top dankjewel! Bayou Billy en Track & Field II lijken mij inderdaad leuk als ik nu de gameplay zie, en juist ook de afwisseling van verschillende speel-stijlen (en de betaalbaarheid van de games :laugh: ) spreekt mij aan. To the Earth en Gumshoe schijnen inderdaad te moeilijk te zijn waardoor je al na 10 minuten besluit om ermee op te houden, wat jammer is aangezien de gameplay erg innovatief lijkt
Lousert

Berichtdoor Fing3r » 17 jan 2019, 16:55

De enige game die ik nog met enige regelmaat speel met de zapper is Duck Hunt, maar Bayou Billy heb ik ook erg veel plezier mee gehad.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor peter81 » 17 jan 2019, 17:03

Hogan's Alley en Duckhunt

Nintendo Nes CIB Verzamelaar

Nintendo Now You,re Playing With Power.
peter81

Berichtdoor OldSchool » 17 jan 2019, 17:29

Misschien ga ik nu vloeken in de kerk, maar ik las laatst een post van iemand op Twitter, die stelde dat de Sega master System de betere light gun games heeft.

Just sayin’ :thumbup1:

OldSchool

Berichtdoor nesrunner » 17 jan 2019, 17:55

Duck Hunt en Bayou Billy zijn goed.

Track & Field in Barcelona (Track & Field 1 zegmaar) vond ik het duiven schieten ook altijd leuk. Als je daar alles raakt dan wordt het op het einde erg snel.

Maar ook is Gumshoe wel aan te raden, echt een hele andere soort zapper game, waar je je karakter in de lucht moet houden door deze continu te schieten.
nesrunner

Berichtdoor Apenheul » 17 jan 2019, 22:26

Wacht, bestaan er echt mensen die Bayou Billy leuk vinden? :)

Ik vond die game zo onmogelijk lastig al vanaf level 1, en niet vanwege de uitdaging maar vanwege de super borked controls. Hogan's Alley heeft mij altijd erg leuk geleken maar die heb ik nooit gedaan.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Fing3r » 17 jan 2019, 22:54

Ik weet niet of jullie dit al hadden gezien, dan kunnen we in ieder geval Duck Hunt blijven spelen als er geen CRT televisies meer zijn.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor OldSchool » 17 jan 2019, 22:58

Ik kwam er laatst achter (na het bekijken van een filmpje van 8-bit guy) dat een light gun in principe gewoon werkt op een lcd tv, alleen klopt de timing niet: het beeld wordt anders of sneller opgebouwd, waardoor de NES niets kan met de informatie die het krijgt. Als je dat dus opnieuw afstemt, en de timing kloppend maakt, zou het dus moeten kunnen werken.

OldSchool

Berichtdoor Ruud » 18 jan 2019, 14:22

Apenheul schreef:Wacht, bestaan er echt mensen die Bayou Billy leuk vinden? :)

Ik vond die game zo onmogelijk lastig al vanaf level 1, en niet vanwege de uitdaging maar vanwege de super borked controls. Hogan's Alley heeft mij altijd erg leuk geleken maar die heb ik nooit gedaan.

Via Practice Mode kan je alleen de Zapper-levens spelen, mocht je de rest niet leuk/te moeilijk vinden :smile:

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Ok Impala! » 18 jan 2019, 16:33

Lousert schreef:
Ok Impala! schreef:Zelf was ik altijd fan van Operation Wolf, dus die is wellicht wel aan te raden! :smile:

Op de NES of arcade? Ik zie nu dat er nog wel een verschil tussen zit! Maar thanks voor je suggestie! :biggrin: Ik ga ernaar kijken

Beiden. De NES versie heb ik alleen nooit met light gun gespeeld. Dus weet niet hoe goed dat werkt.
Ok Impala!