Nintendo 64 ervaringen

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Nintendo 64 ervaringen

Berichtdoor Arnold » 07 dec 2018, 14:17

We hebben onze gameroom uitgebreid met een Nintendo 64. De aanwezige spellen zijn: Mario Kart, Super Mario 64 en Zelda.

Ik heb deze vroeger nooit gehad en vraag mij af wat jullie ervaringen zijn en welke games jullie favoriet zijn.

P.s. Onze gameroom is overigens aardig op weg. Vanaf de Nes t/m de Wii kunnen we alle console games spelen.
Arnold

Re: Nintendo 64 ervaringen

Berichtdoor Jalf » 07 dec 2018, 14:27

De N64 is voor mij altijd een vreemde eend in de Nintendo bijt geweest. Destijds had ik niet veel op met die vroege 3d graphics. Ik vond het wel indrukwekkend, maar niet fijn speelbaar. En al helemaal niet mooi. En vandaag de dag moet ik echt teveel moeite doen om me niet te irriteren aan zaken als cameraproblemen, pop-up, fog en vertragingen. Ronde vormen die gewoon vierkant zijn ect...
NES en SNES trek ik nog prima. GameCube en Wii ook. Ik heb wel een N64, maar heb alleen Mario 64 en Pokémon snap en speel echt nooit op het ding.

Maare, gefeliciteerd met je aankoop. Hopelijk kunnen jullie je er nog wel een beetje mee vermaken :)

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor OldSchool » 07 dec 2018, 14:40

Ik ga helemaal meenemen koekiemonster. Het is denk ik mijn minst gebruikte console. Ik voel ook nooit iets borrelen, waardoor ik denk: nu moet ik hem toch eens aansluiten. Veel mensen zijn lyrisch over Super Mario 64, maar die graphics vind ik erger dan de Atari 2600 (sorry). Ik geloof dat Golden Eye wel een must is, maar verder dan dat kan ik je niet helpen!

OldSchool

Berichtdoor koekiemonster » 07 dec 2018, 14:59

Ik zei niks!

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Arnold » 07 dec 2018, 15:02

Ik herken mij wel in jullie opmerkingen. Toch wilde ik deze Nintendo 64 ontdekken, wellicht zit er toch nog wat leuke games tussen. Maar ik wil uiteindelijk de gehele Nintendo console reeks in de gameroom hebben staan. En dan hoort deze er uiteraard ook bij.
Arnold

Berichtdoor gamegeschiedenis » 07 dec 2018, 15:37

Voor mij is Super Mario 64 toch één van dé titels voor dit systeem. De indruk die deze game maakt op iemand die 'm nu voor het eerst speelt is natuurlijk compleet anders dan voor iemand die 'm toentertijd speelde. Voor mij was het toentertijd echt een indrukwekkende ervaring. De graphics van de game zijn nu misschien als simplistisch te beoordelen, maar voor mijn gevoel hebben ze de tand des tijds beter doorstaan dan bijvoorbeeld Ocarina of Time. Een andere titel die ik qua graphics nog steeds indrukwekkend vind is Wave Race 64, terwijl dat ook een N64 launctitel was.

gamegeschiedenis

Berichtdoor Arnold » 07 dec 2018, 15:51

Thanks. Wave Race 64 ziet er inderdaad leuk uit. Ik zal binnenkort eens langslopen bij retro game shop Game-solution om te zien wat ze voor de N64 hebben.
Arnold

Berichtdoor OldSchool » 07 dec 2018, 17:42

koekiemonster schreef:Ik zei niks!

Help, ik word dement!

OldSchool

Berichtdoor Farokh » 07 dec 2018, 18:41

Paper Mario is wel een leuke titel die je, naar mijn weten, nog steeds nergens anders kunt spelen. Zal wel niet de goedkoopste zijn, denk ik.
The New Tetris vond ik ook erg leuk in 2- of 4-speler multiplayer. Beide Zelda's zijn ook goed, maar die kun je tegenwoordig beter op 3DS spelen. Hetzelfde geld voor Lylat Wars / Star Fox 64.
Farokh

Berichtdoor Gozert » 07 dec 2018, 19:22

De Nintendo 64 zal altijd een speciaal plekje in mijn hart houden omdat het de eerste console was die ik zelf kocht en de eerste console was waar ik me echt in verdiepte door middel van tijdschriften en het internet. Vooral het Britse N64 Magazine was briljant. Qua games was Super Mario 64 natuurlijk mindblowing in die tijd. De eerste momenten in de tuin van het kasteel waren magisch. Ocarina of Time is lange tijd mijn favoriete game ooit geweest (en plaats ik nog altijd vrij hoog), en bezorgt me nog steeds een grijns op m'n bakkes wanneer ik het speel. Verder heb ik natuurlijk veel herinneringen aan multiplayer games, iets waar de N64 echt in uitblonk ten opzichte van de concurrentie. GoldenEye 007, Perfect Dark, Mario Kart 64, Super Smash Bros., Mario Tennis, Mario Party en de worstelgames van AKI (vooral WCW/NWO Revenge en WWF No Mercy) hebben echt talloze uren plezier met vrienden opgeleverd. Andere persoonlijke favorieten zijn Majora's Mask (die zou ik nu boven Ocarina of Time plaatsen), Lylat Wars en F-Zero X.

Farokh schreef:Paper Mario is wel een leuke titel die je, naar mijn weten, nog steeds nergens anders kunt spelen. Zal wel niet de goedkoopste zijn, denk ik.

Paper Mario is momenteel nog verkijgbaar op Virtual Console voor de Wii U. Hij was ook op de Wii, maar die online winkel is inmiddels al gesloten. Hoe dan ook een erg leuke game die de tand des tijds een stuk beter heeft doorstaan dan de gemiddelde N64 game.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Ruud » 07 dec 2018, 23:58

Diddy Kong Racing vind ik ook een must-have voor de N64 en is in mijn ogen ook beter dan Mario Kart 64 (sowieso als single player ervaring).

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Rookworst88 » 08 dec 2018, 07:03

N64 is voor mij een van de consoles met de meeste nostalgie. Ik was toen precies op de juiste leeftijd om het allemaal goed te snappen en er kwam geen spel binnen voordat de vorige compleet uitgespeeld was.

Must-haves wat mij betreft:
Mario 64
Mario Kart
banjo kazooie
Banjo tooie
Mario Party 1 tm 3
Diddy Kong Racing
Donkey Kong 64
Beide Zelda’s
GoldenEye

Daarnaast erg toffe games:
Misschief Makers
Mystical Ninja Starring Goemon
Snowboard Kids
Pokémon Snap

En waarschijnlijk vergeet ik er nog heel veel. Ik weet dat veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn, de tand des tijds is een groot probleem voor deze console, en nogmaals het is een heel groot deel nostalgie wat spreekt. Maar met het bovenste rijtje kun je denk ik niet heel erg de mist in gaan.

Rookworst88

Berichtdoor synergy » 08 dec 2018, 07:07

Naast alle genoemde titels ook nog mijn favorieten: Blast Corps, Tetrisphere en 1080 uiteraard
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor Sigma » 08 dec 2018, 10:35

De Nintendo 64 is denk ik mijn minst geliefde console. In die tijd MOEST alles 3D dus tref je praktisch geen mooie 2D titels aan. De 3D titels zien er helaas erg 'verjaard' uit. Neemt niet weg dat er wel een paar pareltjes op deze console te vinden zijn uiteraard. Denk dan aan de 2 Zelda's, Mario 64 e.d. Gelukkig zijn de meeste games niet zo duur voor deze console dus verzamelen is vrij goed te doen.
Sigma

Berichtdoor Apenheul » 08 dec 2018, 12:09

Als ik terugdenk aan de Nintendo 64 dan denk ik aan het vaak lange wachten op de volgende grote titel van Rare, dat was zo'n beetje de Naughty Dog van Nintendo in die tijd; praktisch alles wat ze maakten legde de lat binnen het genre voor de hele industrie weer een stuk hoger.

GoldenEye was in die tijd zo innovatief met de missiestructuren waarin je meerdere (soms optionele) objectives had, hitzones op vijanden met verschillende animaties en split-screen multiplayer dat het zowel op consoles als PC veel invloed heeft gehad op het genre. Banjo Kazooie had fantastische world-building en eigenlijk meer 'smoel' dan de 3D Mario games ooit hebben gehad (weliswaar vind ik de 3D Mario games qua gameplay beter), De enige game van Retro Studios waar ik niet in kon komen was Ik ben blij dat synergy de game Blast Corps noemt, dat is een one-off experiment van Rare geweest maar het was zo creatief met physics dat het mij nog altijd bij staat als een van de hoogtepunten op het systeem. De enige Rare game op de Nintendo 64 waar ik niet zo goed in kon komen is Jet Force Gemini, ik ben nooit echt ver gekomen maar het staat me bij als een soort run & gun game in 3D.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Gozert » 08 dec 2018, 15:04

Ik mis sowieso FPS games in de stijl van GoldenEye. Op de PC had je nog No One Lives Forever, maar die serie is ook al lang dood en begraven.

Als er nou eens een goede moderne GoldenEye 007-achtige FPS kwam met de Archer licentie... :wub:
Gozert
Moderator

Berichtdoor Seroczynski » 08 dec 2018, 16:13

Zat enorm toffe games op de N64. Hier nogmaals een paar (ik herhaal opzettelijk enkele titels die al genoemd zijn):

Super Mario 64
Mario Kart 64
The Legend of Zelda: Ocarina of Time

8)

GoldenEye
Banjo Kazooie
Banjo Tooie
Mystical Ninja Starring Goemon
F-Zero X
Blast Corps
Diddy Kong Racing

Dat zijn titels die je naar mijn idee in ieder geval geprobeerd moet hebben. Ik blijf het een prachtig apparaat vinden en sluit hem zo nu en dan ook nog even aan om mee te gamen (maar wel minder vaak dan de andere retro consoles die hier aanwezig zijn).
Seroczynski

Berichtdoor Gozert » 08 dec 2018, 16:56

Er zijn inderdaad genoeg toffe titels op de Nintendo 64. Het had niet zo'n enorme hoeveelheid absolute AAA toppers als de PlayStation, maar er zijn nog een hoop leuke games die onder dat segment zitten. Denk aan Beetle Adventure Racing, Mystical Ninja Starring Goemon, Rocket: Robot on Wheels, Space Station Silicion Valley en San Francisco Rush 2049, om maar wat games te noemen.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Arnold » 08 dec 2018, 17:03

Ik lees dat er dus inderdaad een hoop te ontdekken valt voor de Nintendo 64....... Dit wordt een mooie winter......hahaha
Arnold

Berichtdoor Galious » 08 dec 2018, 17:05

Robotron 64 is ook een hartstikke leuke hidden gem. Heerlijke twin-stick shooter die uitstekend speelt met de c-buttons. Ook grafisch ziet deze er wat mij betreft nog prima uit.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Gozert » 08 dec 2018, 17:10

Arnold schreef:Ik lees dat er dus inderdaad een hoop te ontdekken valt voor de Nintendo 64....... Dit wordt een mooie winter......hahaha

Zeker! Er zijn wel een paar genres waar de N64 vrij karig in is (RPG's, fighters en shmups vooral), maar er is echt ontzettend veel ander leuk spul. Als je een beetje van arcade-achtige racegames en platformers houdt en/of graag multiplayer games speelt is het helemaal een feest.

Galious schreef:Robotron 64 is ook een hartstikke leuke hidden gem. Heerlijke twin-stick shooter die uitstekend speelt met de c-buttons. Ook grafisch ziet deze er wat mij betreft nog prima uit.

Zo, die was ik helemaal vergeten! Robotron 64 is inderdaad een toffe game en een must voor liefhebbers van het origineel en vergelijkbare games zoals Smash TV. Die heb ik echt talloze keren gehuurd destijds.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Vaktix » 08 dec 2018, 17:47

Galious schreef:Robotron 64 is ook een hartstikke leuke hidden gem. Heerlijke twin-stick shooter die uitstekend speelt met de c-buttons. Ook grafisch ziet deze er wat mij betreft nog prima uit.

Voor deze game alleen zou ik nog een N64 willen aanschaffen. Had het een tijdje geleden ontdekt en het lijkt me echt geweldig!

Space? SPAAACE!
Vaktix

Berichtdoor Gozert » 08 dec 2018, 17:56

Het is gelukkig ook een hele goedkope game; zelfs nu N64 prijzen door het dak gaan.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Dennis! » 08 dec 2018, 20:56

Vind het echt een flutding op een paar titels na zoals de Zelda's , Mario 64/Kart en Conker e.d.

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor Kokos » 09 dec 2018, 21:37

Eigenlijk niet zo veel, naast:

- De 2 Zelda-games waren heel goed, wel heel verschillend. Sommigen hebben weerstand tegen OoT, maar ik kan het heel goed begrijpen dat het de beste game ooit is voor sommigen. Vind hem zelf ook heel goed, de game herspelen zou ik geen last vinden.
- De Banjo-games
- GoldenEye was ook een genot, het is ook nog eens een licentiegame, maakt het zelfs nog specialer!
Kokos

Volgende