Help me choose: 21-09: Bonusronde PS1

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Help me choose: 21-09: Bonusronde PS1

Berichtdoor toejam » 08 feb 2018, 11:29

Zoals ik bij mijn verzameldoelen al stelde wil ik een aantal systemen eens onder de loep nemen dit jaar. Ik heb nogal veel liggen waarvan ik niet precies weet wat ik nu heb of waarom.

Een mogelijke oplossing is om alle games te spelen die ik heb, maar ik ken mezelf een beetje en vermoed dat het harder aangroeit dan ik het weg kan werken :evil2:

Nou heb ik daarvoor het volgende in gedachten; a la de verzamelingsdisplaytopics die zo af en toe voorbij komen ga ik hier gewoon in willekeurige volgorde per systeem elke paar dagen een setje games plaatsen. Hierbij geef ik mee waarom ik iets heb en wat ik er van weet. Dan hoop ik in de dagen daarna wat reacties te krijgen in de zin van 'dat is prut, gewoon weg doen' en 'how the f* heb je dat en dat nog nooit gespeeld! heiligschennis ga je schamen!'.

Die input neem ik mee als overweging in mijn keuze wat ik gewoon hou omdat het kan, wat ik nog een keer wil gaan spelen en wat er toch uiteindelijk weg mag.

En aan dat laatste kan ik nog een leuke incentive koppelen, want onder de inhoudelijke reacties ga ik een paar games verloten die ik weg ga doen. Mochten die er niet zijn, scoor ik wel ergens wat om alsnog te verloten. En elke reactie is in dat geval een lootje, dus als ik zeven setjes plaats en je reageert er op zes, heb je zes lootjes te pakken en extra kans! :thumbup:

Mocht je suggesties, op- of aanmerkingen over het proces hebben hoor ik die uiteraard ook graag, want ik ben zeker niet gebaat bij een nutteloze exercitie in het opstapelen en fotograferen van mijn collectie games. Al helpt het alleen al om even een keer goed te checken wat ik nu precies allemaal heb :)

Posthistorie:

Gameboy (1-12) (verdict)
Gameboy (13-24) (verdict)
Gameboy (25-36) (verdict)
Gameboy (37-48) (verdict)
Gameboy (49-60) (verdict)
Gameboy (61-74) (verdict)
Gameboy (75-83) (verdict)
And the winners are...

Gameboy Color:

Gameboy Color (1-10) (verdict)
Gameboy Color (11-21) (verdict)
Gameboy Color (22-30) (verdict)
Gameboy Color (31-35) (verdict)
And the winners are...

Playstation 1:

PS1 (Intro en 1-9) (verdict)
PS1 (10-18) (verdict)
PS1 (19-27) (verdict)
PS1 (28-36) (verdict)
PS1 (37-45) (verdict)
PS1 (46-54) (verdict)
PS1 (55-63) (verdict)
PS1 (64-72) (verdict)
PS1 (73-81) (verdict)
PS1 (82-90) (verdict)
PS1 (91-99) (verdict)
PS1 (100-108) (verdict)
PS1 (109-117) (verdict)
PS1 (118-126) (verdict)
PS1 (127-135) (verdict)
PS1 (136-144) (verdict)
PS1 (145-153) (verdict)
PS1 (154-162) (verdict)
PS1 (163-171) (verdict)
PS1 (172-180) (verdict)
PS1 (181-189) (verdict)
PS1 (190-198) (verdict)
PS1 (199-207) (verdict)
PS1 (208-216) (verdict)
PS1 (217-225) (verdict)
PS1 (226-234) (verdict)
PS1 (235-243) (verdict)
PS1 (244-252) (verdict)
PS1 (253-261) (verdict)
PS1 (262 to the end) (verdict)
And the winners are...

Wii U, Wii & Gamecube

Wii U, Wii & Gamecube (1-9) (results)
Wii U, Wii & Gamecube (10-18) (results)
Wii U, Wii & Gamecube (19-25) (results)
Wii U, Wii & Gamecube (26-34) (results)

And the winner is...

Sega Megadrive / Mega CD

Megadrive Hardware (1-4)
Megadrive (1-9) (verdict)
Megadrive (10-18) (verdict)
Megadrive (19-27) (verdict)
Megadrive (28-36)
Megadrive (37-45)

Bonusronde PS1 (verdict)

Laatst bijgewerkt door toejam op 24 sep 2018, 08:07, in totaal 102 keer bewerkt.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Help me choose: Gameboy Collection (1-12)

Berichtdoor toejam » 08 feb 2018, 11:29

Afbeelding

Bionic Commando gekocht vanwege de titel. Bekend van de arcade en C64, geen idee of het wat is op de Gameboy
Jurassic Park vermoedelijk uit een lotje, nooit gespeeld
Tetris de klassieker, die heb ik dubbel voor de link kabel. Blijft sowieso
The Lion King ooit gehoord dat die ook op de gameboy wel goed is, maar geen idee
Total Carnage ziet er heel leuk uit, maar nog geen goede indruk van het spel
F1 Race heb ik er 2 van voor met de link cable en vind ik ook wel grappig om tegen elkaar te doen
Dr. Mario (Jap) heb ik uit een pakketje Japanse games maar zit volgens mij geen wezenlijk verschil in met de Europese
Dr. Mario vind ik een leuke game voor als ik Tetris even zat ben :) Zou je de Japanse en Europese kunnen linken? :dontknow:
Universal Soldier was een matige film en dit klinkt als een matige tie-in?
4 in 1 fun pak ziet er niet zo heel fun uit eigenlijk
Space Invaders (Jap) is natuurlijk best een klassieker, maar is dat het ook op de Gameboy?
Mole Mania (Jap) is wel een leuke puzzelgame die goed op de Gameboy past

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor OldSchool » 08 feb 2018, 11:39

Tetris kan inderdaad niet weg! Klassieker en inderdaad met twee spelers te spelen. F1 Race ben ik nu juist 4 carts van aan het verzamelen, omdat die geschikt is om met 4 personen te spelen.

Jurassic Park niet recent gespeeld, wel vroeger. In mijn herinnering een vage gameplay. Het is niet blijven hangen, zegt denk ik al genoeg.

Space Invaders is van zich zelf al een primitief spel, maar op de Gameboy vind ik er persoonlijk geen zak aan. Er zijn vele betere systemen om het spel op te spelen.

Dr Mario is een leuk spel, inderdaad te linken. Die vind je voor een paar euro, maar staat ook op praktisch elke multi-cart. Zou ik in ieder geval zeker houden!

Lion King ken ik niet van de Gameboy, wel van de Game Gear. Moeite van het opstarten aldaar niet waard, i.m.o.

De rest kan ik je niet bij helpen :).

OldSchool

Berichtdoor OldSchool » 08 feb 2018, 11:42

toejam schreef:En aan dat laatste kan ik nog een leuke incentive koppelen, want onder de inhoudelijke reacties ga ik een paar games verloten die ik weg ga doen. Mochten die er niet zijn, scoor ik wel ergens wat om alsnog te verloten. En elke reactie is in dat geval een lootje, dus als ik zeven setjes plaats en je reageert er op zes, heb je zes lootjes te pakken en extra kans! :thumbup:

Haha, zit je in de marketing business ofzo?
:lol:

Ook zonder incentive een leuk topic!

OldSchool

Berichtdoor Galious » 08 feb 2018, 11:50

Ik ben alleen bekend met Tetris, maar dat je die moet houden is natuurlijk een no-brainer. Ik kan me verder geen enkele voorstelling maken van Total Carnage op de Game Boy, noch van de game, noch waarom iemand die game op dat platform zou willen spelen. Sommige dingen moet je gewoon niet willen :tongue1:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor KillingRaptor » 08 feb 2018, 11:51

Tetris en Dr. Mario sowieso houden, van de andere heb ik over het algemeen eerlijk gezegd geen idee... Alleen Universal Soldier een matige film noemen? Tsk tsk tsk... :glare:
Bionic Commando heb ik wel even gespeeld bedenk ik me nu, die vond ik niet slecht eigenlijk.

KillingRaptor

Berichtdoor Ruud » 08 feb 2018, 12:17

Tetris en Dr Mario houden (alhoewel je 1 van de 2 Dr Mario uiteraard weg kan doen)
The Lion King kan je beter spelen op de SNES of Mega Drive. Deze versie is wel beter dan de NES versie (heeft tenminste wel alle levels).

Mole Mania heb heb het nooit gespeeld maar ik heb heel veel ;positieve berichten over gelezen. Is volgens mij ontwikkeld door Miyamoto. Zou ik dus zeker ook houden.

Rest neit mee bekend. Bionic Commando is denk wel tof en F1 Race lijkt me een prima race-game voor de GB.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Swey » 08 feb 2018, 12:37

Tetris en dr Mario zijn fundamentals uiteraard, perfect voor een snel potje en zeker dr Mario is best uitdagend om voorbij lvl 22 te komen.

Bionic commando is een hele goeie port, zeker de moeite waard als je een snes of GameCube gameboy player heb, is ook een spel wat hoger is de prijs is, rond de €20,- is momenteel niet ongewoon. Behalve Total carnage( die ken ik niet) heb ik de rest van de spellen gehad op een enkel moment en direct weer weggedaan
Swey

Berichtdoor LTGreenBean » 08 feb 2018, 12:44

KillingRaptor schreef:Tetris en Dr. Mario sowieso houden, van de andere heb ik over het algemeen eerlijk gezegd geen idee... Alleen Universal Soldier een matige film noemen? Tsk tsk tsk... :glare:
Bionic Commando heb ik wel even gespeeld bedenk ik me nu, die vond ik niet slecht eigenlijk.

Helemaal met mitch eens op alle fronten.

Vooral het tisk tisk tisk gedeelte! Onze Belgische helden film een beetje afdoen ... boooeee

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor Rikske » 08 feb 2018, 13:32

Total Carnage arcade is geweldig, de gameboy versie ziet er ook wel tof uit. Top-down shooter, zou die niet meteen weg doen. Tetros en Dr Mario natuurlijk ook niet.
Rikske

Berichtdoor Theo79 » 08 feb 2018, 14:08

Als je een gameboy classic hebt dan heb je ook een tetris zo simpel is het. In al zijn eenvoud een geniaal spel.
Theo79

Berichtdoor joebatters » 08 feb 2018, 14:21

universal soldier op de sega md is ook best n leuk spel, hoe deze op de gb speelt geen idee

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor Rookworst88 » 08 feb 2018, 14:22

De games waar ik wat over te melden heb:
Jurassic Park - Vroeger heel veel gespeeld bij een buurjongetje. We wisselden dan op een middag games uit om in de tuin te gaan spelen, en ik wilde altijd Jurassic Park spelen. Vond het erg moeilijk, maar herinner me dat ik het altijd zijn leukste spel vond ;)
Tetris - Tja, must have natuurlijk ;)
The Lion King - Lijkt redelijk op de SNES versie, maar is zowaar nog moeilijker (mede door het kleine scherm) geen slechte game overigens van wat ik me herinner (die had dat buurjongetje ook :) )
F1 Race - Mijn allereerste Gameboy-game ooit, zat bij mijn Gameboy toen ik hem kreeg. Ik heb het veel gespeeld, maar wist nooit echt wat ik aan het doen was. Wel leuk eens te proberen met link-cable, maar geen hele geweldige game. Wel veel tracks volgens mij!
Dr. Mario Vind ik persoonlijk leuker dan Tetris in Multiplayer, maar eerlijk gezegd wel alleen bekend met de NES versie.
Space Invaders - Zou ik persoonlijk gewoon lekker ergens anders op spelen als ik echt behoefte heb aan die game ;)
Mole Mania (Jap) - Persoonlijk nooit gespeeld maar wel hele goede verhalen over gelezen en filmpjes van gezien. Staat bij mij nog op het lijstje om ooit aan te schaffen in ieder geval :)

Rookworst88

Berichtdoor Rikske » 08 feb 2018, 14:42

Rookworst88 schreef:The Lion King - Lijkt redelijk op de SNES versie, maar is zowaar nog moeilijker (mede door het kleine scherm) geen slechte game overigens van wat ik me herinner (die had dat buurjongetje ook :) )

Ja de SNES versie is leuk he! :tongue1: Maar de Gameboy versie kan nog frustrerender zijn inderdaad.
Rikske

Berichtdoor Rookworst88 » 08 feb 2018, 14:45

Rikske schreef:
Rookworst88 schreef:The Lion King - Lijkt redelijk op de SNES versie, maar is zowaar nog moeilijker (mede door het kleine scherm) geen slechte game overigens van wat ik me herinner (die had dat buurjongetje ook :) )

Ja de SNES versie is leuk he! :tongue1: Maar de Gameboy versie kan nog frustrerender zijn inderdaad.

We moeten hem nog altijd afmaken :( Komt goed hoor! Beloofd is beloofd.

Rookworst88

Berichtdoor LTGreenBean » 08 feb 2018, 18:21

Rookworst88 schreef:
Rikske schreef:

We moeten hem nog altijd afmaken :( Komt goed hoor! Beloofd is beloofd.

...damn :sad: een spel zo moeilijk dat je je buurjongetje moet afmaken...

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor Rookworst88 » 08 feb 2018, 18:37

:lol: :lol: :lol:

Rookworst88

Berichtdoor Flozem » 08 feb 2018, 18:59

Bionic Commando is een van de spellen die ik als puber speelde. Zeker een van de betere GB titels.

DrMario vind ik op de NES speelbaarder. Zwartwit op een klein GB scherm is niet mijn ding. Dan is Tetris de betere keus.

Universal Soldier is feitelijk een Turrican port. Best een leuke game, maar heeft best een onoverzichtelijke schermindeling.

Total Carnage en Mole Mania zijn zeer verdienstelijke titels.

De rest is de moeite niet waard imho.
Flozem

Berichtdoor toejam » 09 feb 2018, 07:42

Bedankt voor alle reacties tot dusver, hier kan ik zeker wel wat mee :)

LTGreenBean schreef:
KillingRaptor schreef:Tetris en Dr. Mario sowieso houden, van de andere heb ik over het algemeen eerlijk gezegd geen idee... Alleen Universal Soldier een matige film noemen? Tsk tsk tsk... :glare:

Helemaal met mitch eens op alle fronten.

Vooral het tisk tisk tisk gedeelte! Onze Belgische helden film een beetje afdoen ... boooeee

Je weet wat ze zeggen van de nostalgische puist toch.. de huid eromheen glimt mooi, maar uiteindelijk is het gewoon gevuld met pus en kun je hem het best doorprikken :evil2:

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor LTGreenBean » 09 feb 2018, 07:53

Wham bam van Damme Will kick yo ass booiiiiii

LTGreenBean

Berichtdoor toejam » 09 feb 2018, 08:01

LTGreenBean schreef:Wham bam van Damme Will kick yo ass booiiiiii

Oke oke.. ik geef toe, die nieuwe serie is eigenlijk best heel vermakelijk. Ondanks dat ze Van Damme hadden kunnen vervangen door een cyborg die waarschijnlijk een betere acteerprestatie had geleverd :tongue2:

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor LTGreenBean » 09 feb 2018, 11:19

toejam schreef:
LTGreenBean schreef:Wham bam van Damme Will kick yo ass booiiiiii

Oke oke.. ik geef toe, die nieuwe serie is eigenlijk best heel vermakelijk. Ondanks dat ze Van Damme hadden kunnen vervangen door een cyborg die waarschijnlijk een betere acteerprestatie had geleverd :tongue2:

Ik denk dat ik een review ga schrijven over jou Toejam , ik laat verbaal geen spaan van je heel!

:tongue2:

LTGreenBean

Berichtdoor toejam » 09 feb 2018, 12:48

LTGreenBean schreef:Ik denk dat ik een review ga schrijven over jou Toejam , ik laat verbaal geen spaan van je heel!

Kom maar langs... als je durft :thumbup:

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Matsor » 09 feb 2018, 13:00

Bionic Commando - na tetris de beste GB titel van dit lotje.
Jurassic Park - leuke soundtrackt, rest is meh.
Tetris de klassieker - inderdaad!
The Lion King - meh
Total Carnage - crappy versie, geen soundtrack.
F1 Race - erg leuk, houden!
Dr. Mario - de moeite niet waard als je de NES-versie hebt. Kleuren stacken is beter dan grijswaarden op een klein scherm.
Universal Soldier - redelijke game.
4 in 1 fun pak - absoluut geen fun
Space Invaders (Jap) - booooooooooooooooorrring.
Mole Mania (Jap) - hele toffe game!
Matsor
Pinball Wizard 2016

Berichtdoor LTGreenBean » 09 feb 2018, 13:09

toejam schreef:
LTGreenBean schreef:Ik denk dat ik een review ga schrijven over jou Toejam , ik laat verbaal geen spaan van je heel!

Kom maar langs... als je durft :thumbup:

Uterechtse heuvelrug here i cometh!

LTGreenBean

Volgende