21-12: Sega Saturn Showcase (49 The End)

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: 20-12: Sega Saturn Showcase (38-48)

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 20 dec 2018, 13:24

Mooi om al dat saturn spul zo bij elkaar te zien.

Ik wil ook meer met Light gun games gaan doen. En dat kan nu ook. Ik kwam er een paar weken geleden pas achter dat de extra glasplaat van mijn B&O crt tv er heel simpel af kan. Waardoor je nu wel een stuk accurater kunt schieten. Enige light gun game die ik nu heb is House of the Dead 2 op de DC. En daar haal ik al een hoop fun uit.

Een King of Fighters game kun je eigenlijk niet mis mee gaan. Altijd leuk.
Soviet strike vind een hele goede game maar toch zit mijn liefde Desert strike op de MD nog dieper.

Ik heb zelf ook een action replay. De versie met extra memory.
Als ik hem met mijn pal systeem gebruik dan speelt hij bijna alle Japanse games wel goed af. Ik merkte alleen bij Darius 2 wat haperingen.

Als ik hem op mijn Japanse Saturn gebruik om een pal game te spelen heb ik wisselend succes. Bijvoorbeeld Shinobi X wordt door die 60hz dan ineens Shinobi X Turbo Edition. Die Ninja's zijn veel te snel man :biggrin:
Don Cannoli 79

Berichtdoor segatarian » 20 dec 2018, 16:23

Houde of the dead 2 is een super game idd.
Confidental mission is ook een goede voor de DC
segatarian

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 20 dec 2018, 18:27

Jazeker ! House of the Dead 2 is super.
Confidential mission kende ik nog niet. Ik heb er net een filmpje van gekeken en dat ziet er leuk uit. Thanks for the tip :thumbup1:
Don Cannoli 79

Berichtdoor toejam » 20 dec 2018, 21:09

segatarian schreef:mooie set zeg.
king of fighters 95 is een toffe game. evt te spelen met de action replay 3 in 1 card, je hebt de card er niet bij zitten? die zou op een Japanse saturn wel werken.
..
sakura wars, leuk dat je hier de bijna onvindbare muis bij hebt. zou de muis ook werken bij titels als warcraft 2?

Ja ik heb bij KoF de ROM card zitten. Deze versie van KoF 95 werkt ook niet met de generieke memory expansions omdat in dit pack alle sprite data zit opgeslagen. Maar in andere spellen heb je er dus helemaal niks aan.

De shuttle mouse is inderdaad wel een geinig ding, vooral omdat hij in deze tijd gewoon al 4 knoppen had. Ik heb Warcraft niet op de Saturn, weet wel dat hij ook werkt met de light gun games, in elk geval de Virtua Cops.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor toejam » 21 dec 2018, 08:21

Afbeelding

En het beste peerd van stal vergeten, want die stond in de vitrine.

Tunder Force Gold Pack Vol. 2 - Compilatie van Thunder Force IV en AC met wat extra's. AC is de console port van een arcade port van Thunder Force 3 van de Mega Drive, maar dan net anders zeg maar.

Ik heb voor de Saturn ook nog wel een klein wensenlijstje. Thunder Force 5 staat het hoogst. Clockwork Knight 2 en Golden Axe Warrior zijn nog een paar titels die betaalbaar zijn. Radiant Silvergun, Astal en Shinobi X zal ik een keer tegen aan moeten lopen op een gunstig moment.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: 21-12: Sega Saturn Showcase (49 The End)

Berichtdoor arjen1981 » 21 dec 2018, 09:04

Mooie collectie Toejam!
arjen1981

Berichtdoor segatarian » 21 dec 2018, 14:27

radiant silvergun staat nu op marktplaats.
golden axe the duel valt wel tegen, neem aan dat je die bedoeld, warrior is op de master system een Zelda kloon.
shinobi x is een van de beste 2d games die ik heb gespeeld en dat met pre rendered graphics
segatarian

Berichtdoor Galious » 21 dec 2018, 16:27

Thunder Force :wub:
Met Thunder Force kun je nooit verkeerd gaan, maar ik zou Gold Pack Vol. 1 hoger op de verlanglijst zetten dan deel 5 :smile:
Deel 5 is mijn minst favoriete deel uit de serie. Nog steeds solide gameplay, maar de 3D graphics zijn daar echt spuuglelijk (ook vergeleken met andere 3D shoot 'em ups uit dezelfde generatie) en dat doet toch wat afbreuk aan de sfeer van de serie.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor toejam » 21 dec 2018, 19:48

arjen1981 schreef:Mooie collectie Toejam!

Thanks! Ben er zelf ook wel blij mee :)
segatarian schreef:radiant silvergun staat nu op marktplaats.
golden axe the duel valt wel tegen, neem aan dat je die bedoeld, warrior is op de master system een Zelda kloon.
shinobi x is een van de beste 2d games die ik heb gespeeld en dat met pre rendered graphics

Hmm, ja bieden vanaf 150 euro voor Radiant Silvergun. Als ik dat geld er voor over zou hebben zou ik wel een buy it now op eBay doen.
The duel inderdaad, heb gewoon een zwak voor de serie. Maar het is ook geen dure titel.
Galious schreef:Thunder Force :wub:
Met Thunder Force kun je nooit verkeerd gaan, maar ik zou Gold Pack Vol. 1 hoger op de verlanglijst zetten dan deel 5 :smile:
Deel 5 is mijn minst favoriete deel uit de serie. Nog steeds solide gameplay, maar de 3D graphics zijn daar echt spuuglelijk (ook vergeleken met andere 3D shoot 'em ups uit dezelfde generatie) en dat doet toch wat afbreuk aan de sfeer van de serie.

Reden dat ik Gold Pack 1 niet op mijn lijst heb staan is omdat ik deel 3 nog steeds voor de Megadrive wil, en van deel 2 die 8 way scrolling levels me heel erg tegen staan. Maar TF3 staat zeker hoger op mijn lijst dan 5 :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Vorige