21-12: Sega Saturn Showcase (49 The End)

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: 04-12: Sega Saturn Showcase (1-9)

Berichtdoor toejam » 09 dec 2018, 09:30

Afbeelding

Shinsetsu Yumemi Yakata - Ofwel The Mansion of Hidden Souls. Interessant avontuur maar om te spelen is de Europese/Amerikaanse versie aan te raden
Saturn Bomberman Fight! - Dat geldt niet voor deze titel aangezien die alleen in Japan uitgekomen is. Bomberman-game met de focus op multiplayer battles. Perspectief is heel isometrisch wat het net even anders maakt dan veel andere Bomberman-games. Tot zes spelers, dus hopelijk is de bank groot genoeg :)
Toh Shin Den URA - Voor zover ik weet is deze tweede port van Battle Arena Toshinden naar de Saturn een verbetering ten opzichte van de eerste ogenschijnlijk nogal luie poort. Ik kan ze alleen niet vergelijken want ik heb het andere deel niet. Desalniettemin ziet deze game er op de Playstation toch wel beter uit.
Momotarou Douchuuki - Daar is ie weer, de grand daddy van de party games en ik vermoed de inspiratie van Nintendo om Hudson te vragen dit te doen maar dan met Mario-karakters
Zero4 Champ DooZy-J Type-R - Schijnbaar waren er al zoveel racers in deze tijd dat zulke creatieve namen nodig waren om nog iets unieks neer te zetten. Japanse tuner-auto's, anime cutscenes en solide gameplay met prima handling van de auto's.
Clockwork Knight - Dit is wel een favorietje van mij. Een 2D-platformer met leuk leveldesign en net genoeg uitdaging om het interessant te maken
Street Fighter Zero 2 - De Alpha-serie is niet echt mijn favoriete tijd uit de SF-franchise maar dit is wel een prima port van de arcadeversie en in vs altijd prima. Deel 3 voor de Saturn is (alles relatief) onbetaalbaar.
Marriage - Ah die gekke Japanners weer. Een simulatie om te oefenen met het daten van verschillende potentiële partners (uiteraard alleen van de andere sekse) en dit te ontwikkelen tot de juiste keuze voor het huwelijk. Hoe was deze generatie zonder deze game zo ver gekomen..
Sega Rally - Met maar 4 tracks en 3 auto's is het qua content een hele beperkte game natuurlijk. Maar het is wel een dijk van een conversie vanaf de arcade en als ik de Saturn aansluit is dit een game die ook altijd wel even uit de kast komt.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: 09-12: Sega Saturn Showcase (10-18)

Berichtdoor segatarian » 09 dec 2018, 11:24

hidden souls vond ik een erg stijve game, nog niet veel geprobeerd
saturn bomberman fight, deze is dan anders dan de pal versie (zoder fight)? bomberman is altijd wel leuk iig. staat nog op mijn wishlist
zero 4 champ heb ik toevallig ook liggen, aardige street race game
clockwork knight is een mooi 2d spel, niet de leukste 2d game , maar wel waardig genoeg
Marriage, was dit de voorbode dat stads japaners zichzelf aan een anime huwelijk verbinden :P
sega rally is kort , maar zeer krachtig.
segatarian

Berichtdoor toejam » 11 dec 2018, 13:06

Afbeelding

Desire - Het verlangen naar de zon was iets te groot bij deze titel. Om te spelen heb ik een keer de Engelse pc versie ergens 'gevonden' :)
Last Bronx - Prima 3D fighter van Sega zelf die zich qua speelbaarheid goed kan meten met de bekende namen.
Hokuto no Ken - Ja dan is de Megadrive-versie van Last Battle een dijk van een game. Deze is alleen voor de echte fans. Lange anime-scenes worden afgewisseld met turn based combat
D - Een puzzelgame met horrorthema vind ik altijd wel interessant, maar de uitvoering van deze laat wat te wensen over. Ik had deze ook PAL bij mijn eerdere Saturn vandaar dat ik nu een keer voor weinig deze gekocht heb
Dragon Force - Gave game, gehinderd door de taalbarriere
Can Can Bunny Premiere 2 - Visual Novel
Suchie-Pai Adventure: Doki Doki Nightmare - Typisch Japanse dating sim/adventure
Bakuretsu Hunter - Ik heb deze zelf niet gespeeld maar voor zover ik weet is dit een digitale comic
Grandia - Toffe RPG-serie waar we hier helaas niet alle delen van gekregen hebben. Deze is wel hier op de PS1 verschenen.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor segatarian » 11 dec 2018, 17:25

dragon force is een super game, japans zal wel lastig zijn om door te spelen
D trekt me niet
Grandia is een goede titel, jammer alleen japans
last bronx is een ok spel
de rest heb ik nooit gespeeld
segatarian

Berichtdoor Galious » 11 dec 2018, 18:12

Ik zie een hoop exotische titels waar ik nog nooit van gehoord heb. Maar een titel als Suchie-Pai Adventure: Doki Doki Nightmare intrigeert wel, op youtube zie ik shoot 'em up stukjes voorbij komen die er wel grappig uitzien. Ik denk niet dat er verder veel chocola van te maken valt, maar als dating sim lijkt dit me een uitermate geschikte kandidate voor een speeddate :smile:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor toejam » 14 dec 2018, 16:49

Galious schreef:Ik zie een hoop exotische titels waar ik nog nooit van gehoord heb. Maar een titel als Suchie-Pai Adventure: Doki Doki Nightmare intrigeert wel, op youtube zie ik shoot 'em up stukjes voorbij komen die er wel grappig uitzien. Ik denk niet dat er verder veel chocola van te maken valt, maar als dating sim lijkt dit me een uitermate geschikte kandidate voor een speeddate :smile:

Ik ga hem voor je schrijven, met de nadruk op hoeveel lol je er als westerling uit kunt halen

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor toejam » 14 dec 2018, 17:04

Afbeelding

X-Men vs Street Fighter - Topper uit de Capcom-stal. Dit is de versie met 4 MB memory expansion inbegrepen dus de meeste animaties van de arcadeversie doen het hier ook
Lunar Silver Star Story - Dit is een titel die ik nog wel een keer op de PlayStation zou willen importeren, enorm goed opgezette RPG maar deze versie is alleen voor de verzameling
Puyo Puyo Sun - Ik ben gewoon dol op Puyo Puyo. Punt.
Samurai Shodown IV: Amakusa's Revenge - Top fighter van SNK speelt heerlijk weg
Godzilla - Hoe kun je een mooi concept als Godzilla omzetten naar een turn based strategy game.. zonde
Virtua Fighter 2 - Zoals eerder gezegd niet echt een favoriet van mij op de saturn. Prima game maar ik heb er geen klik mee
Super Robot Wars F Final - Jap only serie van turn based tactische strategie games. Ooit gekocht omdat ik Sakura Wars ook wel heel goed vind maar heb me hier nog niet aan gewaagd
Soul Hackers - Prima game in het Shin Megami Tensei-universum en gelukkig heeft deze een Westerse release op de 3DS gekregen
Hang On GP '95 - De Hang On-serie is wel vaker een beetje hit and miss geweest en dit is voor mij toch meer een miss. De handling van de motoren en vooral hoe je door bochten gaat doet voor mij afbreuk aan het speelplezier helaas.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Apenheul » 14 dec 2018, 17:11

Heya, Soul Hackers is een gave game, ik heb alleen de remake gespeeld maar gaaf dat je het origineel hebt!
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Galious » 14 dec 2018, 17:22

Ik wist niet dat de Hang On serie verder ging na Super Hang On. Deze Saturn versie ziet er helaas niet al te best uit, als ik zo op youtube wat gameplay beelden bekijk. De fighters zijn allemaal tof en met Puyo Puyo kun je nooit verkeerd gaan. Jelly!

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor segatarian » 14 dec 2018, 17:43

wat zijn er toch ontzettend veel japan exclusives uitgekomen. volgens mij 3x zo veel als de pal titels.
ik bezit alleen hang on en virtua fighter 2 uit dit lotje. vf2 is een goede game.
segatarian

Re: 14-12: Sega Saturn Showcase (19-27)

Berichtdoor arjen1981 » 15 dec 2018, 09:14

Grandia destijds op de PSX gespeeld. Tegenwoordig hoor je er nog weinig van maar ik vond dit destijds echt wel een pareltje. Ook deel 2 op de Dreamcast vond ik erg leuk. Ik ben benieuwd hoe die games vandaag de dag nog zijn.

Ook Dragon Force heb ik veel gespeeld. Nooit uitgespeeld maar denk ik niet dat dit nu vandaag de dag nog echt te spelen is. Toen was de omvang en de vele units op het scherm indrukwekkend.

Maar het zijn vooral wel prachtige fighters die je er tussen hebt zitten zeg. Kan me voorstellen dat je die vaak nog wel even in de Saturn stopt?
arjen1981

Berichtdoor segatarian » 15 dec 2018, 11:05

@ Arjen, in het begin had ik wel wat moeite met dragon force, maar uiteindelijk kreeg ik het spel wel goed door en is hij prima uit te spelen.
de engelse versie iig.

blijft zonde hoeveel geweldige Japanse games geen engelse vertaling hebben gehad.
Dat is dan wel een pre dat de psx wel een engelse Grandia heeft
segatarian

Berichtdoor toejam » 16 dec 2018, 15:53

Dragon Force is ook meer 16 bit+, sprite based met wat foefjes die de Megadrive niet had gekund. Als je van tactische rpg's houdt dan is deze naar mijn idee vandaag de dag nog prima speelbaar.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor toejam » 16 dec 2018, 16:15

Afbeelding

Gale Racer - Een draw distance van een oude aardappel maar dit is dan ook wel een hele vroege Saturn game. Leuk om een keer gezien te hebben, maar niet iets om echt te spelen
Yuukyuu no Kobako Official Collection - Alleen voor als je de anime kent, want veel spel zit er niet in
Layer Section - Razendsnelle vertical shmup en een dijk van een arcade port
Virtua Fighter Remix - De eerste Virtua Fighter op de Saturn was dan ook best lachwekkend. Deze lost dat wel goed op
DX Jinsei Game - Best bijzonder dat deze officiele port van MB van Levensweg alleen in Japan is uitgekomen. Party on!
Christmas Nights - Hoe kerst wil je het hebben. Maar op het thema na is het een demo met de nodige interessante extra's. Wederom leuk om een keer gezien te hebben
Neon Genesis Evangelion - Wederom een game waar ik de anime van heb verslonden. De game is een tactische robot fighter en op zich prima te spelen als je de basis vertaald hebt
Street Fighter Zero - Geweldige opening van een nieuwe reeks SF-delen.
Sentimental Graffiti - En nog zo'n mooie dating sim voor de Saturn. Wat zouden we zonder moeten..

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: 16-12: Sega Saturn Showcase (28-36)

Berichtdoor segatarian » 16 dec 2018, 17:01

ben wel nieuwsgierig geworden naar layer section en sentimental graffiti
segatarian

Berichtdoor Galious » 16 dec 2018, 17:13

Layer Section is awesome, ja! De andere games uit de serie (RayStorm en RayCrisis) zijn ook erg tof. Christmas Nights leek me altijd al fascinerend toen er ik voor het eerst over las in CVG, maar ik heb de Nights games helaas nog nooit gespeeld. Wel een mooie toepasselijke voor deze tijd van het jaar :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor c4ke » 17 dec 2018, 09:55

Weer een lekkere variatie aan Saturn games die voorbijkomen met zeker wat solide klassiekers! Volgens mij kan je je Saturn collectie eenvoudig organiseren in je kast:

2D Fighters & Shooters / Overige

Waarbij de categorie overige op een aantal games na (zoals Sega Rally, Nights) kan worden geskipt, haha. :P

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 17 dec 2018, 13:16

Ik ben ff door de laatste pagina's heen gescrolld, man wat een lekkere collectie games. Dat is vast al wel eerder opgemerkt maar dat geeft niets.

In het laatste setje zie ik Layer section. Mooi dat iedereen het er over eens is dat dat een hele goeie game is. :smile: Ik speel hem zelf regelmatig en ik heb vaak de deuntjes van de eerste paar levels in mn hoofd zitten. Pretty catchy stuff !

De game kwam in Europa uit als Galactic Attack maar zelf heb ik alleen de Japanse versie. Deel 2 van Layer section schijnt minder goed te zijn. Nooit gespeeld maar de overstap van 2d sprites naar 3d rendered graphics vind ik in ieder geval al erg jammer.
Don Cannoli 79

Berichtdoor toejam » 17 dec 2018, 16:26

c4ke schreef:Weer een lekkere variatie aan Saturn games die voorbijkomen met zeker wat solide klassiekers! Volgens mij kan je je Saturn collectie eenvoudig organiseren in je kast:

2D Fighters & Shooters / Overige

Waarbij de categorie overige op een aantal games na (zoals Sega Rally, Nights) kan worden geskipt, haha. :P

De meeste games uit de categorie overige kostten me een euro of 2 en heb ik veelal gekocht omdat ik ofwel iets had met het onderwerp, een anime die ik gezien had of een cover die ik mooi vond. Of er zat een poster of soundtrack bij die ik wel grappig vond. Ja het zijn games waar je niet voor gaat zitten, eens :)

Don Cannoli 79 schreef:Ik ben ff door de laatste pagina's heen gescrolld, man wat een lekkere collectie games. Dat is vast al wel eerder opgemerkt maar dat geeft niets.

In het laatste setje zie ik Layer section. Mooi dat iedereen het er over eens is dat dat een hele goeie game is. :smile: Ik speel hem zelf regelmatig en ik heb vaak de deuntjes van de eerste paar levels in mn hoofd zitten. Pretty catchy stuff !

De game kwam in Europa uit als Galactic Attack maar zelf heb ik alleen de Japanse versie. Deel 2 van Layer section schijnt minder goed te zijn. Nooit gespeeld maar de overstap van 2d sprites naar 3d rendered graphics vind ik in ieder geval al erg jammer.

Dank je wel, het is inderdaad wel leuk om alles zo op een rijtje te zien :)

Raystorm en Raycrisis zijn in elk geval de spirituele opvolgers. Maar ondanks dat die 3d rendered graphics bevatten zou ik ze niet zomaar afserveren. Het is wel op een manier gedaan die mij in elk geval wel heel erg aanstaat.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 17 dec 2018, 22:26

Ja het is ook niet dat ik door die 3d graphics gelijk afhaak hoor. in Layer section 2 schijnt je vliegtuigje wat langzamer te bewegen. Ik ben een beetje allergisch voor langzame games. Ach, als ik hem voor een leuk prijsje tegenkom geef ik hem denk ik wel een kans.
Don Cannoli 79

Berichtdoor toejam » 18 dec 2018, 16:50

Afbeelding

Neo Generation II - Geprezen als de eerste Anime-game die naar het westen is gekomen, geen idee of die claim waar is, is dit een life sim waarin je schoolmeisjes begeleidt in hun carrière. De westerse release is Graduation, volgens mij alleen voor PC uitgekomen
Riglordsaga - Het schijnt dat dit best een degelijke RPG is, maar ik vind de grafische stijl niet echt mooi. Dit is er wel zo 1 die ik waarschijnlijk weg ga doen
Fighting Vipers - Voor het eerst op de 360 gespeeld een aantal jaar geleden. Prima 3d fighter met wat eigen elementen zoals armor wat kapot kan maar zolang je het hebt bescherming biedt tegen bijvoorbeeld worpen. Snel spel en prima te button bashen.
Virtua Cop 2 - Light gun goodness. Briljant
Ginga Eiyuu Densetsu - Als ik zeg Ginga Eiyuu Densetsu dan zeg jij waarschijnlijk ga weg met die niet te spelen Japanse zooi. En dan heb je in dit geval nog gelijk ook.
Flash Sega Saturn: Ochikazuki-hen - Demo disc gebundeld met sommige Saturn consoles
Dead or Alive - Toen ik DoA voor het eerst in de arcade zag, en dat moet in Pacland te Zwolle geweest zijn was ik Tekken en Street Fighter toch echt wel even vergeten. Later toen ik de Cube had was ik best jaloers op de Xbox met z'n DoA 3
With You - Ik heb eerst de anime gezien, maar in dit geval is die anime gebaseerd op de visual novel van deze game
Fighters Megamix - De Saturn is best rijk aan 3D fighters die echt de moeite waard zijn. Ook deze vind ik echt nog wel tof om een keer uit de kast te trekken.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: 18-12: Sega Saturn Showcase (29-37)

Berichtdoor Galious » 18 dec 2018, 17:01

Bij Dead or Alive zijn de ogen van de dames niet direct de eerste focus, maar bij deze cover art hebben ze dat netjes opgelost ;)
De Sega fighters lijken me allemaal wel leuk. Ik ken ze helaas alleen van de reviews in CVG, daar zat ik af en toe wel te kwijlen bij de screenshots van dit soort games die ik niet kon spelen.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor segatarian » 18 dec 2018, 17:47

virtua cop 2 is zeker een toffe lightgun game.
echte arcade feel.
Ik ben het met je eens dat de saturn ook goede 3d fighters heeft, toch ben ik het een beetje ontgroeid of zoiets, speel het nog maar zelden op een of andere manier.
segatarian

Berichtdoor toejam » 20 dec 2018, 10:42

Afbeelding

En bijna de afsluiter. Kwam er namelijk achter dat ik nog wat vergeten ben.

King of Fighters '95 - Gekocht omdat ik een memory expansion wou hebben, en dacht dat die hier bij zou zitten maar deze blijkt 1 van de 2 Saturn-games te zijn die gebruik maken van een rompack.
Angelique Special 2 - Het hoogtepunt van de collectie natuurlijk. Zo'n typisch Japanse collector's edition die bij niemand mag ontbreken. Inlcusief lunchtrommel met handdoekje, tandenborstel en nog wat andere meuk
3D Control Pad - Mijn enige unboxed item voor de Saturn maar vond het gewoon wel een grappig ding om te hebben. Zijn een handje vol games die hem ondersteunen
Virtua Cop - Ook hier een lightgun set omdat ik dat gewoon tof vind om te doen. Ik heb overigens nog een 3rd party gun die zowel Saturn als Playstation compatible is voor het geval er iemand mee wil doen :)
Sakura Wars - Mooie limited edition tjokvol goodies maar met als belangrijkste bonus een muis en muismat. Vond de serie enorm goed en ben samen met een translation guide voor deze game gaan zitten. Was best wel even doorbijten maar ik heb hem uitgespeeld.
Sega Saturn - Zo'n boxed Jap saturn kost ongeveer net zoveel als een Europese controller.
Bubble Bobble - Hoogtepunt van mijn PAL collectie. Prima compilatie maar echt zwaar teleurstellend artwork
Hi-Octane - Ben een keer wat op gaan halen en kon daar voor 5 euro deze game meteen meenemen. Nou heb ik deze al eens gespeeld in een grijs verleden en wou het daar ook bij laten. Deze 3D game heeft het niet gehaald bij mij
Saturn Backup Memory - Als die 32kb intern geheugen vol zit moet je toch ergens heen met je savegames :)
Soviet Strike - Beter dan de PS1 versie maar ook daar is het een dijk van een game in de Strike-serie
Pro Action Replay - Hiermee kan ik in elk geval de paar PAL games die ik heb spelen. Helaas is dit een versie zonder ingebouwde memory expansion maar daar kom ik mee weg :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: 20-12: Sega Saturn Showcase (38-48)

Berichtdoor segatarian » 20 dec 2018, 12:36

mooie set zeg.
king of fighters 95 is een toffe game. evt te spelen met de action replay 3 in 1 card, je hebt de card er niet bij zitten? die zou op een Japanse saturn wel werken.
virtua cop is leuk, ik heb deel 2 met een lightgun.
sakura wars, leuk dat je hier de bijna onvindbare muis bij hebt. zou de muis ook werken bij titels als warcraft 2?
Ik had vroeger ook een hagel witte saturn, koste idd niet veel,
bubble bobble met Rainbow islands blijft leuk
hi octane is nietbest idd
soviet strike is best een geslaagd spel wel
segatarian

VorigeVolgende