21-12: Sega Saturn Showcase (49 The End)

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: 20-11: Sega Dreamcast Showcase (19-27)

Berichtdoor LTGreenBean » 20 nov 2018, 22:12

:beg:
toejam schreef:
LTGreenBean schreef:Echt he, je bent een paar maanden niet op het forum en mensen gaan spontaan hun pen pen triicelon weg gooien .... hoe dan!!??

Love u XX

Wie doet z'n Pen Pen weg?!?

Afbeelding

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor toejam » 22 nov 2018, 11:21

Afbeelding

Laatste paar Japanse Dreamcast games uit mijn collectie. Deze hebben allemaal ergens een speciaal plekje in de gameroom.

Triggerheart Exelica - Mooie shmup met een hele interessante feature waarin je vijanden beet pakt en als schild/wapen kunt gebruiken. Door deze mechanic overigens niet heel makkelijk omdat het wel heel makkelijk is om die verkeerd te gebruiken
Soinc Adventure 2 - Net als de andere Sonic Adventure ben ik niet echt een grote fan, maar wel van mooie verpakkingen en dat is deze zeker.
The House of the Dead 2 - Fantastische light gun rail shooter, 1 van mijn favoriete games op het systeem
Garou Mark of the Wolves - Voor mij de beste SNK-fighter. Deze speelt echt heerlijk weg. En dan vooral met Bonne Jennet, die neemt het niet zo serieus
Capcom vs. SNK Millennium Fight 2000 - Prima en solide crossover fighter die veel bij vs matches uit de kast komt.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: 22-11: Sega Dreamcast Showcase (28-32)

Berichtdoor arjen1981 » 22 nov 2018, 11:33

Triggerheart Exelica kende ik niet maar je zegt het zelf al. Op SA 2 na zijn de rest allemaal pareltjes.

De vraag met de Sonic Adventure games is: Zijn deze de moeite waard om alleen voor het eerste level te houden. Voor de verpaking en de mooie coin die er in zit zou ik het niet direct doen als je echt wilt opruimen.

The House of The Dead 2 is inderdaad geweldig. Ik heb deze nooit helemaal uit kunnen spelen maar menig pogingen bij de laatste baas gedaan. Typing of the Dead gaat mij gek genoeg beter af.
arjen1981

Berichtdoor toejam » 22 nov 2018, 11:50

arjen1981 schreef:De vraag met de Sonic Adventure games is: Zijn deze de moeite waard om alleen voor het eerste level te houden. Voor de verpaking en de mooie coin die er in zit zou ik het niet direct doen als je echt wilt opruimen.

Toch maar even inhaken, op Evolution na ga ik helemaal niks weg doen van wat er van de Dreamcast voorbij komt, daarom heet het nu ook Showcase ;)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Sp33dFr34k » 22 nov 2018, 11:54

Damn, die HotD is gaaf, mooie aanwinsten!

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor arjen1981 » 22 nov 2018, 11:59

toejam schreef:
arjen1981 schreef:De vraag met de Sonic Adventure games is: Zijn deze de moeite waard om alleen voor het eerste level te houden. Voor de verpaking en de mooie coin die er in zit zou ik het niet direct doen als je echt wilt opruimen.

Toch maar even inhaken, op Evolution na ga ik helemaal niks weg doen van wat er van de Dreamcast voorbij komt, daarom heet het nu ook Showcase ;)

Sorry man ;) Ik heb jou topic helemaal verkeerd begrepen. Op één of andere manier heb ik uit de posts gedacht dat je opzoek was naar ieder zijn mening over het uitdunnen van de collectie ;) Ik vond het een gaaf idee overigens als het wel zo was en dacht hetzelfde al te gaan doen voor mijn ps2 collectie haha
arjen1981

Berichtdoor toejam » 22 nov 2018, 12:03

arjen1981 schreef:Sorry man ;) Ik heb jou topic helemaal verkeerd begrepen. Op één of andere manier heb ik uit de posts gedacht dat je opzoek was naar ieder zijn mening over het uitdunnen van de collectie ;) Ik vond het een gaaf idee overigens als het wel zo was en dacht hetzelfde al te gaan doen voor mijn ps2 collectie haha

Dat heb ik inderdaad met de Gameboy, PS1, Wii (U) en Megadrive gedaan ja, maar Dreamcast, Saturn en Vita zijn vrij kleine collecties die ik heb waar wel wat leuke exoten tussen zitten dus die wou ik zo even langs lopen in foto's. Neemt niet weg dat ik het wel heel leuk vind om jouw mening (en die van anderen) te lezen over wat ik in mijn verzameling heb :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Galious » 22 nov 2018, 12:45

Shoot'em ups, fighters en lightgun games zijn altijd gaaf, helemaal die mooie HotD bundel! Had nog niet eerder van Triggerheart Exelica gehoord.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor toejam » 22 nov 2018, 13:09

Galious schreef:Shoot'em ups, fighters en lightgun games zijn altijd gaaf, helemaal die mooie HotD bundel! Had nog niet eerder van Triggerheart Exelica gehoord.

Dat lijkt me er wel 1 voor jou ;) Op de Live Arcade van de 360 is hij wereldwijd uitgekomen, verder alleen fysiek in Japan te krijgen.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor segatarian » 22 nov 2018, 15:09

sonic adventure 2, vind ik een solide game en is het doorkruisen toch wel een keer waard.
de knuckles levels zijn ook wel leuk, alleen de tails levels vond ik wat minder.
het latere level op rails door de ruimte was toen toch wel een speciaal stukje actie, waar ze in latere sonics oipnieuw gebruik van hebben gemaakt.
opzienbarend hoeveel er van die jap only birthday packs verkocht zijn, ziet ze vaak. geloof maar 2 dagen verkocht.

capcom vs snk is 1 van de leukere street fighters wmb.

the house of the dead, zeker met met gun pack is eentje om met trots te bewaren :)
De rest ken ik niet
segatarian

Berichtdoor c4ke » 22 nov 2018, 18:38

toejam schreef:Laatste paar Japanse Dreamcast games uit mijn collectie. Deze hebben allemaal ergens een speciaal plekje in de gameroom.

Triggerheart Exelica behoort tot een van de laatste officieel uitgegeven spellen voor de Dreamcast en is inderdaad ook weer een prima shoot 'em up. Samen met de jubileum uitgave van SA2 en de HotD boxset zijn dit absoluut leuke titels om ook ter display te hebben staan. :-)

Verder zag ik ook nog F355 Challenge voorbijkomen. Ik kan deze game persoonlijk wel waarderen. Het gaat dan niet eens zozeer om als eerste te finishen, maar om zelf een zo goed mogelijke race te rijden en hopelijk dan nog ergens in de middenmoot te eindigen. XD

Virtua Fighter 3tb laat ik telkens links liggen. Telkens als ik die graphics weer zie denk ik; "meh". Is deze game het waard om toch te hebben/spelen?

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor toejam » 27 nov 2018, 10:25

Afbeelding

En het laatste setje Dreamcast, dit keer mijn PAL games die allemaal in 1 foto te vangen zijn.

Heavy Metal Geomatrix - heb ik Japans om te spelen, maar deze kon ik heel goedkoop sealed krijgen
Fighting Force 2 - Heb ik weggedaan op de PS1, maar ook deze is sealed en kostte niet zoveel
Wild Metal - Laatste gesealde game is er 1 die ook maar beter gesealed kan blijven. Hier slaat de Dreamcast de plank nogal mis
Power Stone - Deze heb ik dus dubbel kom ik nu achter :biggrin:
Jet Set Radio - Meest recente aanwinst in de collectie en een voor mij echt typische Dreamcast-ervaring. Hele toffe game en heel wat anders dan anders
Giga Wing - Net als deel 2 die ik Japans heb is dit geen hele makkelijke shmup maar wel heel gaaf om te spelen, al is het maar het eerste level :)
Mortal Kombat Gold - Leuke titel om te hebben maar niet echt een hoogtepunt in de MK-franchise
Roadsters - Deze zou ik ook nog wel overwegen om weg te doen. Besturing is matig, graphics zijn flauw en er is niet zoveel aan deze titel wat mij kon boeien
Hydro Thunder - Ook dit vind ik een heerlijke Dreamcast-game zeker in multiplayer
Shenmue - Zal maar eerlijk toegeven dat ik deze nog nooit gespeeld heb. Staat zeker nog wel ergens op mijn to-do-list
Red Dog - Ook deze is op zijn best met meerdere mensen op de bank en dat niemand echt ervaring heeft met de game naar mijn idee.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: 27-11: Sega Dreamcast Showcase (33-END)

Berichtdoor segatarian » 27 nov 2018, 11:53

heavy metal geo, moet ik ook nog spelen, ook een gesealed geval. wel benieuwd of dit wat is
FF2 vind ik eigenlijk niet veel aan
wild metal idem
jet set radio, is mijn ding niet helemaal, wel origineel concept en verzorgt spel
giga wing is leuk, wel wat makkelijk met eindeloze levens, maar heb hem dan ook nog niet op hard gespeeld.
mortal kombat gold is 1 van mijn meest gespeelde mortal kombat titels. dit spel is onder de massa niet geliefd, maar ik heb er vele leuke multiplayer uren aan beleefd. met name het in de diepte weg stappen en het rond gooien van hoofden was erg vermakelijk. niet de mooiste dc game.
roadsters is wel een muffe game
hydro thunder, krijgt geen liefde, zou het wel moeten krijgen, erg goedkope onderschatte game
shenmue is wel een bijzondere een bizar mooie game. open world is niet aan mij besteed, maar de kwaliteit is immens.
benieuwd wat jij er van gaat vinden. is wel een game waar je wat uren in moet stoppen.
Red dog, verliest zijn charme snel, vind ik.
segatarian

Berichtdoor arjen1981 » 27 nov 2018, 14:12

Shenmue moet je liggen. Het is persoonlijk mijn favoriete game op de Dreamcast.

JSR en Power Stone zijn ook zeker DC klassiekers.
arjen1981

Berichtdoor Galious » 27 nov 2018, 14:55

Giga Wing :wub2:
Shenmue zou ik me ook nog wel een keer aan willen wagen, maar ik vraag me af of die nog wel zo leuk is om te spelen als je er geen nostalgie voor hebt of dat de Yakuza serie een beter alternatief is.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor segatarian » 27 nov 2018, 16:27

vind hem vrij gelijkwaardig aan de yakuza serie, misschien nog wel wat diepgaander zelfs
segatarian

Berichtdoor c4ke » 27 nov 2018, 18:29

Bam! Power Stone, Jet Set Radio, Giga Wing, Hydro Thunder en Shenmue...dit zijn zonder twijfel allemaal toptitels voor de Dreamcast. Allemaal pure kwaliteit waar iedere Dreamcast bezitters ooit van geproefd zou moeten hebben.

Nog wel even het hoesje/frontje van Red Dog even omwisselen met die van Giga Wing. Zo heb je weer een topgame in topconditie. ;-)

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor Rikske » 27 nov 2018, 20:50

Heel mooi lijstje dit hoor. Ben zelf vooral fan van Power Stone!
Rikske

Berichtdoor toejam » 04 dec 2018, 13:03

Afbeelding

En door met de Sega Saturn. Wellicht ten overvloede maar dit is vanaf hier alleen een showcase-topic waar ik hooguit wat tegen kom waarvan ik me niet helemaal meer bewust was dat ik het had. Ook mijn Saturn-collectie past prima in de ruimte die ik er voor bedacht had en ik koop er ook niet zoveel meer bij.

Nights into Dreams - Unieke ervaring op de Saturn die met de 3D-controller een stuk prettiger wordt. Vind dit zelf als spel echter niet heel boeiend
Ninku - Tie-in met de gelijknamige anime maar een niet onaardige fighter
Virtua Fighter Kids - Aardige variant op Virtua Fighter die ik leuker vind dan het origineel
Riglordsaga 2 - 1 van de zeer beperkt speelbare rpg's die ik voor de Saturn heb. Maar voor de prijs hoefde ik het niet te laten
Wangan Dead Heat - Aardige racer, vooral in 2 player wel leuk om even aan te zetten
Blue Seed - Zie Riglordsaga
DX Nippon Tokkyuu Ryokou Game - Jammer dat we dit soort games nooit in het westen krijgen, deze is namelijk wel leuk. Bordspel gebaseerd op het rondreizen in de regio.
Sword & Sorcery - Mooie game om te zien, wederom jammer dat deze niet gelokaliseerd is
Vampire Hunter - De Darkstalkers games zijn niet mijn favoriete fighters maar ze staan wel garant voor interessante karakters en versus-vermaak

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor c4ke » 04 dec 2018, 14:42

toejam schreef:En door met de Sega Saturn. Wellicht ten overvloede maar dit is vanaf hier alleen een showcase-topic waar ik hooguit wat tegen kom waarvan ik me niet helemaal meer bewust was dat ik het had.

Ben benieuwd welke titels er nog meer voorbij zullen gaan komen. Zeker wat betreft Japanse import heeft deze console heel veel moois te bieden. Dus kom maar op met die showcase. :-)

Vampire Hunter is in ieder geval een titel uit dit setje die ik wel kan waarderen. Ben zelf bekend met de Dreamcast en PS1 varianten van deze game.

Als import liefhebber hebben de Saturn en PC Engine ook zeker mijn interesse weten te wekken. Echter heb ik deze systemen helaas niet in mijn collectie en zal ik (vooralsnog) ook niet meer gaan aanschaffen.

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Re: 04-12: Sega Saturn Showcase (1-9)

Berichtdoor segatarian » 04 dec 2018, 15:47

Goh een hoop Japanse exclusives. kan er niet veel over vertellen.
Virtua fighter kids is een goede varriant, vind VF2 wel ietsjes leuker.
Aardig om te vermelden dat VF1 een gerushte port is, met een lage frame rate. zo hebben ze deel 1 wel in 60 hz uitgevoerd in VF portrait versie.
Nights is een begrip, maar heeft bij mij (ook met 3d controller) niet veel speeltijd gehad, het concept ,je zelf door hoepels bewegen, interesseert me niet zo.De controls zijn wel spot on.
Vampire hunter is wel een goede 2d fighter, een om te bewaren wel. deze kun je ook nog zonder rom card spelen.
segatarian

Berichtdoor Jalf » 04 dec 2018, 16:40

Ik heb laatst bij Magixbuttons ook een paar JAP Saturn games (Lunar en Sword & Sorcery) gekocht voor een prikkie. Wat is de makkelijkste manier om die op een EU Saturn te spelen? En wat zijn de kosten?

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor Galious » 04 dec 2018, 16:50

Het tofste van de Darkstalkers games vind ik de horror setting en characters, maar de gameplay heeft me nooit zo kunnen bekoren als andere Capcom fighters. Maar het is wel een mooie titel voor in de verzameling.

DX Nippon Tokkyuu Ryokou Game lijkt me ook een leuke game. Erg jammer inderdaad dat we dit soort titels niet in het westen zien. Zo lijken de Densha de Go games me ook helemaal geweldig. Maar is zo'n bordspel een beetje te spelen in het Japans?

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor segatarian » 04 dec 2018, 16:53

@JAlf
Een pro universal adapter of een action replay 3 in 1
die laatste is wat duurder, maar heeft ook een ram card ingebouwd waardoor je de Japanse fighters die ram ondersteuning nodig hebben kunt spelen.

afhankelijk van waar je het koopt en in doos ed.
van €15 (marktplaats find, losse universal) tot €50 voor een cib ongeveer.

ik zag gisteren een universal card op marktplaats, vrij bieden.
staat op een tientje nu.
https://www.marktplaats.nl/a/spelcomputers-en-games/games-sega/m1348039888-sega-saturn-pro-universal-adapter.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet
segatarian

Berichtdoor toejam » 04 dec 2018, 18:47

Ik heb een Japanse Pro Action Replay en die maakt hem wel regiovrij, helaas geen ram card. Maar ik heb dan ook maar 3 PAL-spellen waarvan ik er maar 1 de moeite waard vind om te spelen en die komt nog wel voorbij.

Galious schreef:Het tofste van de Darkstalkers games vind ik de horror setting en characters, maar de gameplay heeft me nooit zo kunnen bekoren als andere Capcom fighters. Maar het is wel een mooie titel voor in de verzameling.

DX Nippon Tokkyuu Ryokou Game lijkt me ook een leuke game. Erg jammer inderdaad dat we dit soort titels niet in het westen zien. Zo lijken de Densha de Go games me ook helemaal geweldig. Maar is zo'n bordspel een beetje te spelen in het Japans?

Eens, het mist niet dat puntje perfectie wat sommige crossover games en bepaalde SF-delen wel hebben.

Densha de Go is prima te spelen in het Japans, dat is een kwestie van 1 keer de commando's vertalen en dan weet je wel wat je moet doen. Meeste visuele informatie is gewoon met getallen.

Maar dit bordspel heb je wel wat meer geduld voor nodig omdat je continue opdrachten en andere informatie krijgt die je moet zien toe te passen op de keuzes die je maakt. Dus dan ben je wel erg veel aan het vertalen in plaats van aan het spelen.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

VorigeVolgende