Wat vinden jullie van de Super Nt (Anologue)?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Wat vinden jullie van de Super Nt (Anologue)?

Berichtdoor OnceWas » 20 okt 2017, 17:26

Via Nintendolife.com kwam ik de Super Nt tegen:
https://www.analogue.co/pages/super-nt/

Analogue levert volgens mij best mooie (maar ook aardig aan de prijs zijnde) producten. Vroeger al de Neo Geo Slim CMVS, later de Nt en Nt Mini (voor NES spellen) en een console voor SNES spellen. De prijs is een stuk vriendelijker dan hun andere producten.

Wat mij erg aanspreekt is de 'zero lag' en de analoge uitgangen waardoor je het apparaat ook makkelijk aan een CRT beeldbuis kunt hangen.
Ik heb namelijk even een NES Classic Mini in huis gehad en met dit apparaat heb ik best wat lag ervaren. B.v. bij Super Mario Bros (deel 1) level 1-1; aan het einde van dit level moet je een heel kort aanloopje nemen en hoog in de vlaggenmast springen. Ik ben natuurlijk best wat ouder geworden, maar zo slecht kan mijn timing nooit zijn. Met de originele NES ging dat destijds wel probleemloos. Op mijn LED tv heb ik al alle beeldverbeteraars uitgezet, game modus uitgeprobeerd, etc. Ik bleef lag ervaren.

De Super Nt is compatible met Super Nintendo en Super Famicom games. Ik vind dat wel bijzonder het formaat cartridge varieert toch tussen Super Nintendo (US) en Super Famicom(Jap)/Super Nintendo(Eur)?

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de Super Nt vinden.

OnceWas

Re: Wat vinden jullie van de Super Nt (Anologue)?

Berichtdoor synergy » 20 okt 2017, 18:03

Ik had 'm al gepost, en ik ga 'm bestellen! Die zwarte of transparante versie ziet er zo sexy uit! Ook gaaf dat je de wireless 8bitdo controller kan gebruiken zonder dongle.

Hopelijk komt er een optie om met een SD kaart de Super Famicom games te patchen voor translation patches.

Ik heb al de CMVS Slim en NT Mini van Analogue en beide bevallen zeer goed!
synergy

Berichtdoor koekiemonster » 20 okt 2017, 18:12

Ik vind de transparante wel charmant, maar een echte eyecatcher is het device niet.

De prijs is wel goed.

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor OnceWas » 20 okt 2017, 18:13

synergy schreef:Ik had 'm al gepost, en ik ga 'm bestellen! Die zwarte of transparante versie ziet er zo sexy uit! Ook gaaf dat je de wireless 8bitdo controller kan gebruiken zonder dongle.

Hopelijk komt er een optie om met een SD kaart de Super Famicom games te patchen voor translation patches.

Ik heb al de CMVS Slim en NT Mini van Analogue en beide bevallen zeer goed!

Ah, sorry voor de dubbelpost. Was dat in een nieuw of in het snes mini topic?

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de zwarte. Ziet er inderdaad super uit!

Gaaf dat je ook de andere apparaten van Anologue hebt. De Super Nt is nu wel een stuk betaalbaarder. Ik had ergens gelezen dat Anologue veel geleerd heeft van de andere apparaten en zodoende goedkoper kunnen ontwikkelen en produceren. Hopelijk komt er nog eens een keer een goedkopere variant van de CMVS en Nt mini.

OnceWas

Berichtdoor Flozem » 20 okt 2017, 18:22

Lijkt me een interessant apparaatje. Ben alleen een beetje huiverig voor onze aasgieren bij de douane...
Flozem

Berichtdoor sparky » 20 okt 2017, 21:12

Ik dacht overigens te lezen dat de super nt mede goedkoper is omdat deze GEEN analoge uitgangen heeft maar enkel hdmi. Vet apparaat, maar ik twijfel nog mede door het analoog verhaal.
sparky

Berichtdoor OnceWas » 20 okt 2017, 21:47

sparky schreef:Ik dacht overigens te lezen dat de super nt mede goedkoper is omdat deze GEEN analoge uitgangen heeft maar enkel hdmi. Vet apparaat, maar ik twijfel nog mede door het analoog verhaal.

Verdorie zeg, je hebt gelijk! Geen analoge uitgang. Dan valt ie voor mij ook af.
https://www.analogue.co/pages/super-nt/

OnceWas