Favoriete SNES game?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Favoriete SNES game?

Berichtdoor Galious » 28 sep 2017, 16:59

Rookworst88 schreef:De SNES is denk ik de enige console waar ik niet een favoriet wil noemen omdat ik dan teveel games tekort doe :p

Dit dus. Ik kan echt niet kiezen. Maar als je een Super Scope tegen m'n hoofd zou houden dan zou ik waarschijnlijk Super Mario World zeggen :)

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Gozert » 28 sep 2017, 17:13

Als je een top 50 van SNES games probeert te maken voelt het nog kut om een aantal games niet te noemen. :D
Gozert

Berichtdoor Sseb » 28 sep 2017, 17:25

Na een weekje Snessen:
Afbeelding

Er zijn waarschijnlijk slechtere games om mee te beginnen want ik vind ze tot nu toe alle drie even vermakelijk :thumbup1:
Zo nu en dan een nieuwe game kopen en spelen heeft voor mij zijn charme en daarom voor mij geen mini-SNES maar een ordinaire ouderwetse console.
Sseb

Berichtdoor Rizchark » 29 sep 2017, 13:52

Sseb schreef:Na een weekje Snessen:
Afbeelding

Er zijn waarschijnlijk slechtere games om mee te beginnen want ik vind ze tot nu toe alle drie even vermakelijk :thumbup1:
Zo nu en dan een nieuwe game kopen en spelen heeft voor mij zijn charme en daarom voor mij geen mini-SNES maar een ordinaire ouderwetse console.

Dat zijn drie hele leuke games! Als kind speelde ik veel F-zero! Geweldige herinneringen aan!
Rizchark

Berichtdoor Marth Daul » 29 sep 2017, 14:27

De SNES heeft mega veel top games, voor mij is en blijft Super Mario World de BESTE game ooit op alles.
Een game die op de Snes wel mijn hart heeft veroverd is The Magical Quest.

May the Force be Cute :cool:
Marth Daul

Berichtdoor Matsor » 29 sep 2017, 20:54

Magical quest draag ik ook een warm hart toe. Heb sinds kort deel 2 ontdekt, the great circus mystery. Erg tof ook!
Matsor
Pinball Wizard 2016

Berichtdoor Rizchark » 03 okt 2017, 00:05

Matsor schreef:Magical quest draag ik ook een warm hart toe. Heb sinds kort deel 2 ontdekt, the great circus mystery. Erg tof ook!

Die ken ik niet, is die ook voor de Europese snes uit gekomen?
Rizchark

Berichtdoor Cekootje » 03 okt 2017, 07:53

Nu de SNES mini uit is zit ik weer goed in Super Mario World. Wat een ontzettend leuk spel is dat toch. Hij was een beetje verwaterd maar ik vind hem toch de leukste SNES game ooit.

Wie helpt me aan Metroid II voor de Gameboy?
Cekootje

Berichtdoor Matsor » 03 okt 2017, 08:51

Rizchark schreef:
Matsor schreef:Magical quest draag ik ook een warm hart toe. Heb sinds kort deel 2 ontdekt, the great circus mystery. Erg tof ook!

Die ken ik niet, is die ook voor de Europese snes uit gekomen?

Jazeker!
Matsor
Pinball Wizard 2016

Berichtdoor Sp33dFr34k » 03 okt 2017, 09:14

Wel dikke game ja, cover heb je vast weleens voorbij zien komen.

Afbeelding

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor joebatters » 03 okt 2017, 09:54

die cover is n oude box wat van mij is geweest

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor Tom » 03 okt 2017, 11:29

Super Mario World alleen is de aanschaf van een Super Nintendo of Snes Mini al waard.

Zo extreem veel fun in een game, het zou verboden moeten worden! :)

Snes games ogen nog lekker fris vandaag de dag. In Super Mario World verbaas ik mij nog steeds over de hoge kwaliteit geluid. Als je in een grot level bent hoor je echo sound effects bijvoorbeeld. Erg goed gedaan! Los van alle andere prachtige deuntjes natuurlijk.

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Jalf » 04 okt 2017, 12:29

Echt lastig om één game te noemen.

Zelda ALTTP is waarschijnlijk de game die de meeste indruk op me heeft gemaakt in de jaren 90. Als 13 jarig jochie wekenlang met mn beste vrienden die hele wereld doorspitten om alle hartcontainers en andere geheimen te ontdekken.. De eerste stapjes in the Lost Woods, de eerste keer naar de Dark World.. Dit blijft één van de beste herinneringen aan mijn jeugd.

Super Metroid vind ik waarschijnlijk de beste SNES game. Ik kocht hem van het verjaardagsgeld van mijn 15e verjaardag en speelde de game in een week uit, maar wat een game! De sfeer, het ontdekken, de soundtrack, de opbouw, het leveldesign.. echt alles klopt...

Als het gaat om de game waar ik in multiplayer het meest mee gespeeld heb dan gaat het tussen Street Fighter II en Mario Kart. Die games heb ik echt jarenlang gespeeld tegen vrienden. Meer dan welke Call of Duty of moderne Mario Kart dan ook. Tijdloze games die tot op de dag van vandaag prima speelbaar zijn.

En tenslotte de game waar ik me in mijn eentje het langst mee heb vermaakt. Die eer gaat naar Sim City. Wekenlang bouwde ik aan mijn perfecte stad in de jacht op die ene ultieme beloning: het Mario standbeeld, dat je kreeg wanneer je gehucht was uitgegroeid tot een 'megapolis'.

Hier één favoriet uit kiezen voelt een beetje als moeten zeggen welk van je kinderen je het liefst hebt. Bijna niet te doen. Ik hou van ze allemaal.. :wub:

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor Rizchark » 11 okt 2017, 00:52

Jalf schreef:Echt lastig om één game te noemen.

Zelda ALTTP is waarschijnlijk de game die de meeste indruk op me heeft gemaakt in de jaren 90. Als 13 jarig jochie wekenlang met mn beste vrienden die hele wereld doorspitten om alle hartcontainers en andere geheimen te ontdekken.. De eerste stapjes in the Lost Woods, de eerste keer naar de Dark World.. Dit blijft één van de beste herinneringen aan mijn jeugd.

Super Metroid vind ik waarschijnlijk de beste SNES game. Ik kocht hem van het verjaardagsgeld van mijn 15e verjaardag en speelde de game in een week uit, maar wat een game! De sfeer, het ontdekken, de soundtrack, de opbouw, het leveldesign.. echt alles klopt...

Als het gaat om de game waar ik in multiplayer het meest mee gespeeld heb dan gaat het tussen Street Fighter II en Mario Kart. Die games heb ik echt jarenlang gespeeld tegen vrienden. Meer dan welke Call of Duty of moderne Mario Kart dan ook. Tijdloze games die tot op de dag van vandaag prima speelbaar zijn.

En tenslotte de game waar ik me in mijn eentje het langst mee heb vermaakt. Die eer gaat naar Sim City. Wekenlang bouwde ik aan mijn perfecte stad in de jacht op die ene ultieme beloning: het Mario standbeeld, dat je kreeg wanneer je gehucht was uitgegroeid tot een 'megapolis'.

Hier één favoriet uit kiezen voelt een beetje als moeten zeggen welk van je kinderen je het liefst hebt. Bijna niet te doen. Ik hou van ze allemaal.. :wub:

Goede keuzes Jalf en mooi verwoord!!! :D Mooie herinneringen!!!
Rizchark

Berichtdoor Thud » 11 okt 2017, 12:12

Yoshi's Island

Op de 3D computer graphics achtige stukken na is de game nog steeds zo prachtig als toen ie uit kwam. Ik speelde hem pas veel later, maar sindsdien probeer ik hem elk jaar op te pakken met kerst. Het is een heerlijke game om die 100% completion te krijgen. Kan soms nog verrekt lastig zijn, maar het is een gezonde uitdaging. Game is een en al liefde. Heeft ook Super Mario 64 afgestoten van mijn favoriete game allerlei tijden. Ik beschouw het ook als Miyamoto's beste werk en de man heeft toch aardig wat gemaakt. Alles klopte eraan, ook die klote apen die mij uitlachen in world 3.

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest

Dit is toch wel een game waar ik 20 jaar voor nodig heb gehad om hem goed te spellen haha. Rare's humor en woordgrappen begonnen vroeg. De eerste game was een vrolijke bedoeling ondanks de flaws. DKC2 deed alles beter. Muziek, visuals, characters, bonussen, boss battles, level design.

Ik denk het enige wat ontbrak was die meer ontspannen sfeer die DKC wel had. Er zit toch een soort grimmige sfeed in de game hoe verder je bij K.Rool komt. Toxic Tower was vroeger mijn nachtmerrie. Tot ik een paar jaar geleden de snes weer aanhookte en de game uitspeelde.

Thud

Berichtdoor Tom » 11 okt 2017, 12:44

Ik vind Donkey Kong Country persoonlijk velen malen leuker om te spelen dan deel twee of deel drie.

Ten eerste omdat je met Donkey Kong speelt en een "heavy" met een "light" character werkt beter naar mijn idee dan twee lichte characters zoals in DKC2. De baby in deel drie is dan wel weer een zwaargewicht maar die gewoon irritant.

De levels van het eerste deel hebben meer een "natuurlijker" gevoel zoals de jungle, de bossen het ijs etc. Het is nog niet zo over the top en er zit best wel wat rust in het spel.

Deel twee is een verbetering maar voor mij persoonlijk blijft het eerste deel het meest puur en nostalgisch :)

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Kokos » 24 okt 2017, 19:49

Shin Megami Tensei II waarschijnlijk, altijd van de serie gehouden en het is gewoon een sterk hoofddeel. Maar ik herinner me dat ik het een verbetering vond op werkelijk elk vlak tegenover deel 1.

Daarna hangt het af van de situatie, maar ik heb een zacht plekje voor Final Fantasy 4, vanwege de simpliciteit en het lekker tempo, met de diverse groep personages en soundtrack. Maar ik heb liever de PSP-versie.
Donkey Kong Country 2 en Super Metroid mogen er ook zijn, heel goed gemaakte games. Als we echter mods mogen tellen, Chrono Trigger: Lavos' Awakening geniet dan van mijn voorkeur en Super Metroid heeft ook mods die het een nog leukere, versere game maken.
Kokos

Berichtdoor MHZ » 25 okt 2017, 17:44

Mega Man X.
MHZ

Vorige