Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment Syst

Berichtdoor TBX » 18 okt 2017, 13:49

Hoe werkt de music hack? Ik heb eerst de hack geinstalleerd erna een .mp3 van 3 min. omgezet naar .wav en als naam music gewijzigd. Nu is er helemaal geen muziek meer aanwezig. Iemand een idee?

TBX

Berichtdoor MHZ » 18 okt 2017, 23:19

Moest het geen .PCM formaat zijn die Wave file?
MHZ

Berichtdoor TBX » 19 okt 2017, 10:05

Ik heb zelf nooit een .pcm file gehad, en de file die standaard inzit is .wav file. Anders hoe wil ik het naar .pcm converteren, ik zie niet echt veel op google.

TBX

Berichtdoor MHZ » 20 okt 2017, 10:20

Sorry ik bedoelde te zeggen dat het Wave formaat PCM moet zijn. Met een programma als cool edit (tegenwoordig heet het iets anders) kun je een wave file opslaan als een .wav met pcm.
MHZ

Berichtdoor Flozem » 20 okt 2017, 10:22

MHZ schreef:Sorry ik bedoelde te zeggen dat het Wave formaat PCM moet zijn. Met een programma als cool edit (tegenwoordig heet het iets anders) kun je een wave file opslaan als een .wav met pcm.

Audacity kun je daar goed voor gebruiken. Dat is sowieso een goede freeware audio editor.
Flozem

Berichtdoor Tom » 20 okt 2017, 14:39

Iemand hier al meer games op de Mini gezet?

Ik merk dat ik een groot aantal 2 players games mis en aangezien ik daar een Super Nintendo vooral voor gebruik ben ik wel erg benieuwd wanneer we een degelijke hack hebben die werkt met de meeste games. Waarschijnlijk is die er al maar misschien heeft hier iemand al een review.

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor OnceWas » 20 okt 2017, 15:02

Tom schreef:Iemand hier al meer games op de Mini gezet?

Ik merk dat ik een groot aantal 2 players games mis en aangezien ik daar een Super Nintendo vooral voor gebruik ben ik wel erg benieuwd wanneer we een degelijke hack hebben die werkt met de meeste games. Waarschijnlijk is die er al maar misschien heeft hier iemand al een review.

Oei, oei, oei....... een moderator die deze vraag stelt... Praten over een hack is toch een no-go op dit forum?

OnceWas

Berichtdoor OnceWas » 20 okt 2017, 15:04

Oei, oei, oei....... een moderator die deze vraag stelt... ;-) Praten over een hack is toch een no-go op dit forum?

OnceWas

Berichtdoor Seroczynski » 20 okt 2017, 15:05

Ik heb geen review, maar hakchi2 werkt behoorlijk goed. Tegenwoordig kan hij zelf switchen naar RetroArch als dat nodig is.
Seroczynski

Berichtdoor apie74 » 20 okt 2017, 15:11

Heb er nu ook NES, Master System en Mega Drive games op staan. Werkt allemaal prima. Door deze Youtuber wordt het allemaal kort en simpel uitgelegd.

https://www.youtube.com/watch?v=wHxXor-rzkA&t=199s

Mooie is ook dat je games met Retroarch in 'Bilinear filtering mode' kan spelen zodat de spellen er wat origineler en minder blokkerig uitzien. Jammer dat Nintendo deze optie niet standaard heeft meegeleverd als keuze.

Ps. Weet niet of ik dit soort info hier mag delen maar volgens mij willen we er allemaal beter op worden toch :wink:

Afbeelding
apie74

Berichtdoor Tom » 20 okt 2017, 15:53

@meesje

Maar nee hoor. Ik zou alleen graag zien dat je niet speelt op rol als "moderator" zoals ook al in het Nintendo Switch topic met Joey.

viewtopic.php?f=10&t=3939&start=1700

Over deze hack is meerdere malen gesproken hier. Het delen van roms is uiteraard niet toegestaan mocht je daar aan denken eventueel.

@apie74

Zeker, op Youtube staan veel video's maar mooi om een link te krijgen van een die je wil aanraden :)

Ik zal er eens naar kijken!

@Seroczinski
Mooi! Dan lijkt het mij het proberen waard nu.

Ik neem aan dat games toevoegen die op 60hz draaien het beste zullen werken of zal dit niets uitmaken?

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor OnceWas » 20 okt 2017, 17:13

@Tom
De regels van de verschillende forums haal ik af en toe door elkaar. Hier mag kennelijk wel gesproken over de hack (delen van roms natuurlijk niet), maar bij budgetgaming mag er helemaal niet over gesproken worden. Sorry voor de verwarring en onterecht aanspreken op de rol van 'moderator'.

Echter in het Switch topic vind ik dat wel terecht: in mijn ogen mag de moderator wel proberen het gesprek weer on-topic te krijgen i.p.v. het off-topic te houden. Ik klik het Switch topic aan en dan heb ik geen behoefte om eerst veel discussie te lezen over de SNES Mini. In mijn ogen mag een moderator dan ook wel ingrijpen.
Het kan natuurlijk zijn dat ik door andere forums 'verwend' ben wat een moderator z'n taken/bevoegdheden zijn. ;-)

OnceWas

Berichtdoor Joey » 20 okt 2017, 19:03

meesje schreef:@Tom
De regels van de verschillende forums haal ik af en toe door elkaar. Hier mag kennelijk wel gesproken over de hack (delen van roms natuurlijk niet), maar bij budgetgaming mag er helemaal niet over gesproken worden. Sorry voor de verwarring en onterecht aanspreken op de rol van 'moderator'.

Echter in het Switch topic vind ik dat wel terecht: in mijn ogen mag de moderator wel proberen het gesprek weer on-topic te krijgen i.p.v. het off-topic te houden. Ik klik het Switch topic aan en dan heb ik geen behoefte om eerst veel discussie te lezen over de SNES Mini. In mijn ogen mag een moderator dan ook wel ingrijpen.
Het kan natuurlijk zijn dat ik door andere forums 'verwend' ben wat een moderator z'n taken/bevoegdheden zijn. ;-)
OK, bij deze "grijp ik in". Ik vind je houding (in meerdere topics) op dit forum vrij negatief en aanvallend @meesje en wil je vragen hier iets meer op te letten.

We zijn hier als moderators minder streng als het gaat om zaken als on- en offtopic, omdat we juist graag een open en gezellige sfeer stimuleren, zonder dat mensen zich druk hoeven maken om allerlei regels. Natuurlijk grijpen we in als het uit de hand loopt, maar in dit geval ging het op een normale en natuurlijke manier in een Nintendo-georiënteerd topic over een ander apparaat van hetzelfde merk. Ons inziens geen reden om daar een stokje voor te steken.

Ik zou het op prijs stellen als je me in het vervolg een PM wilt sturen als je twijfels hebt over mijn rol als moderator. Als je verder wilt discussiëren mag dat via PM, hier gaan we ontopic verder. ;)
Joey
Moderator

Berichtdoor OnceWas » 20 okt 2017, 19:33

Joey schreef:
meesje schreef:@Tom

OK, bij deze "grijp ik in". Ik vind je houding (in meerdere topics) op dit forum vrij negatief en aanvallend @meesje en wil je vragen hier iets meer op te letten.

We zijn hier als moderators minder streng als het gaat om zaken als on- en offtopic, omdat we juist graag een open en gezellige sfeer stimuleren, zonder dat mensen zich druk hoeven maken om allerlei regels. Natuurlijk grijpen we in als het uit de hand loopt, maar in dit geval ging het op een normale en natuurlijke manier in een Nintendo-georiënteerd topic over een ander apparaat van hetzelfde merk. Ons inziens geen reden om daar een stokje voor te steken.

Ik zou het op prijs stellen als je me in het vervolg een PM wilt sturen als je twijfels hebt over mijn rol als moderator. Als je verder wilt discussiëren mag dat via PM, hier gaan we ontopic verder. ;)

Dan “grijp ik in” vind ik erg flauw. Ik hou mijn kritische opmerkingen wel voor me.
"vrij negatief en aanvallend", was een dergelijke opmerking ook niet handiger om in een PM te sturen? Ik val jou niet persoonlijk aan als moderator, ik ben alleen kritisch naar wat een moderator hier wel/niet doet.

OnceWas

Berichtdoor JokerJur » 20 okt 2017, 20:05

Je kunt dan beter een forum zoeken over het modereren van fora in plaats van dat onderwerp steeds aan te boren op een gezellig forum over games. ;) Als er ergens echt iets over de schreef gaat dan hoor je dat wel van ons of dan kun je ons via PM ergens op wijzen als je denkt dat we iets over het hoofd zien.
JokerJur
Moderator

Berichtdoor Thud » 20 okt 2017, 21:25

Het wordt hacken genoemd, maar het stelt weinig voor.

Je doet een truukje met de power en reset knop. Laat een programma het device flashen en dat is het. Voor de zekerheid dump je de kernel zodat je altijd nog terug kan gaan naar de oorspronkelijke stand.

Ik weet zeker dat ze het bij budgetgaming ook gewoon doen, maar het eerder verzwijgen. Er is ook veel meer mogelijk dan alleen games erop zetten. Je kan betere covers gebruiken en custom borders instellen met een klein beetje extra werk. Games zoals FFVI hebben de nodige patches gekregen omdat er toch wat kritiek was op de vertalingen bijvoorbeeld en fans een betere script hebben gemaakt.

Met hakchi unlock dus eigenlijk een scala aan dingen die je kan customizen. Als je een andere emulator liever erop wilt zetten dan kan dat ook.

Ik heb toch bijzonder veel plezier gehaald uit het spelen van games die niet eerder had kunnen spelen. Een Mario's Super Picross of een van de Fire Emblems bijvoorbeeld.

Thud

Berichtdoor OnceWas » 20 okt 2017, 21:54

JokerJur schreef:Je kunt dan beter een forum zoeken over het modereren van fora in plaats van dat onderwerp steeds aan te boren op een gezellig forum over games. ;) Als er ergens echt iets over de schreef gaat dan hoor je dat wel van ons of dan kun je ons via PM ergens op wijzen als je denkt dat we iets over het hoofd zien.

Ach, mijn fout was dat ik een moderator wees op zijn off topic opmerking. Ik ben ieder geval blij om te lezen via een PM dat een ander de off topic berichten ook vervelend vond. Doe er je voordeel mee.

Nu zakt mijn broek af...... Bij de help staat dit:
Wat zijn moderators?
Moderators zijn gebruikers of gebruikersgroepen die in staan voor de dagelijkse werking van het forum. Ze kunnen, in de forums die ze modereren, berichten wijzigen en verwijderen; onderwerpen sluiten, openen, verplaatsen, splitsen en verwijderen. In het algemeen moeten ze er gewoon op toe zien dat mensen niet van het onderwerp afwijken (off-topic) gaan of ongepaste inhoud plaatsen.

Dus in het Switch topic lekker over de Snes classic mini praten is niet off topic.....? :wallbash:

OnceWas

Berichtdoor VASH SAN » 20 okt 2017, 22:54

In dit topic continu door zeuren over het modereren en andere zaken is anders ook behoorlijk off topic.

Dus ik zal maar even iets on topic bijdragen.

Ik heb er ook 1 weten te bemachtigen! !!+!

Huzaaaaaah

En ik bemerk enorm veel slowdown bij Megaman X
VASH SAN

Berichtdoor TBX » 21 okt 2017, 00:12

MHZ schreef:Sorry ik bedoelde te zeggen dat het Wave formaat PCM moet zijn. Met een programma als cool edit (tegenwoordig heet het iets anders) kun je een wave file opslaan als een .wav met pcm.

Ik heb het met audacity opgeslagen maar alsnog werkt hij niet? Het blijft stil. Als iemand hier zelf heeft uitgeprobeerd kan diegene een via PM link toesturen? Dan weet ik het tenminste of die dan wel of niet werkt.

TBX

Berichtdoor Tom » 21 okt 2017, 09:38

@meesje

Komt wel goed, je boodschap is aangekomen en we bedoelen het niet vervelend. Het is altijd leuk als je een eigen inbreng hebt en je mening geeft over games dus laat dat vooral maar door blijven gaan :) Heb je zelf al je Snes mini uitvoerig getest en welke game(s) speel je vooral?

Ik ben tot nu toe bezig met Super Mario World en deze is eigenlijk alles dat ik kan wensen. Ik merk inderdaad wel wat slowdown bij bepaalde stukken maar dat mag de pret niet drukken.

Thud schreef:Het wordt hacken genoemd, maar het stelt weinig voor.

Je doet een truukje met de power en reset knop. Laat een programma het device flashen en dat is het. Voor de zekerheid dump je de kernel zodat je altijd nog terug kan gaan naar de oorspronkelijke stand.

Ik weet zeker dat ze het bij budgetgaming ook gewoon doen, maar het eerder verzwijgen. Er is ook veel meer mogelijk dan alleen games erop zetten. Je kan betere covers gebruiken en custom borders instellen met een klein beetje extra werk. Games zoals FFVI hebben de nodige patches gekregen omdat er toch wat kritiek was op de vertalingen bijvoorbeeld en fans een betere script hebben gemaakt.

Met hakchi unlock dus eigenlijk een scala aan dingen die je kan customizen. Als je een andere emulator liever erop wilt zetten dan kan dat ook.

Ik heb toch bijzonder veel plezier gehaald uit het spelen van games die niet eerder had kunnen spelen. Een Mario's Super Picross of een van de Fire Emblems bijvoorbeeld.

Dat van die borders is wel een leuke toevoeging. Het laat mij denken aan de Super Game Boy en het maakt het geheel nog wat vrolijker en heerlijk 90's. Leuk dat je nieuwe kan toevoegen op die manier en ik ben benieuwd welke ze allemaal gemaakt hebben om uit te kiezen. Het lijkt mij dat je erg toffe custom borders kan bedenken met bepaalde thema's of een bepaalde game (character)

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Thud » 21 okt 2017, 13:17

Tom schreef:Dat van die borders is wel een leuke toevoeging. Het laat mij denken aan de Super Game Boy en het maakt het geheel nog wat vrolijker en heerlijk 90's. Leuk dat je nieuwe kan toevoegen op die manier en ik ben benieuwd welke ze allemaal gemaakt hebben om uit te kiezen. Het lijkt mij dat je erg toffe custom borders kan bedenken met bepaalde thema's of een bepaalde game (character)

Het gaat via FTP. Dit topic heeft erg veel nuttige informatie plus links naar custom borders/boxarts. Evenals instructies hoe je zelf borders kan maken.

Ik denk dat het op reddit ook wel staat, maar daar heb ik niet gekeken.

Thud

Berichtdoor Apenheul » 21 okt 2017, 13:31

Ik ben persoonlijk nogal gecharmeerd van die Ambilight-achtige border, daardoor lijkt de game over te vloeien in de randen en vergeet ik vaak dat ik slechts naar 4:3 zit te kijken.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Thud » 21 okt 2017, 14:19

Ik heb de standaard houten SNES border. Geeft wel een leuk effect :P.

Thud

Berichtdoor Tom » 21 okt 2017, 16:02

Ik heb ook die ambilight-achtige border. Best leuk gedaan!

@Thud
Bedankt voor de link. Zal ik eens kijken deze week. Custom borders is wel iets waar ik blij van kan worden :)

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Matsor » 21 okt 2017, 20:25

Ze moeten gewoon 4:3 LCD televisies gaan produceren. Weg met die borders!
Matsor
Pinball Wizard 2016

VorigeVolgende