Gamecube Chronology Challenge #109

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Gamecube Chronology Challenge #87

Berichtdoor toejam » 07 jan 2019, 19:39

Klinkt als een jaren 80 movie tie-in

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Gamecube Chronology Challenge #88

Berichtdoor ikk » 12 jan 2019, 13:29

Spyro: Enter the Dragonfly, uitgebracht op 29 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Heb vroeger wel is kort wat stukjes van PS1 Spyro games gespeeld bij vrienden en die waren altijd wel leuk. Enter the Dragonfly zal hopelijk ook wel weer een leuke collect-a-thon platformer worden. :)

Ripto komt weer langs en ditmaal zijn niet de draken maar de dragonflies gevangen genomen en moet je ze zien te bevrijden. Om ze allemaal te verzamelen moet je ze in 8 levels en de hub wereld opsporen en challenges doen. Behalve de dragonflies moet je ook weer gems verzamelen alleen hebben die geen nut behalve in 1 level waarin je iemand moet betalen om een brug te bouwen. Gelukkig zijn de levels interessant genoeg om te doorzoeken en hebben ze allemaal een eigen prima soundtrack. De challenges bieden ook wat variatie in de gameplay en er zitten best wat leuke tussen, zoals de platform en slide challenges. De controls voelden in het begin niet ideaal, omdat je niet direct stopt maar doorglijdt. Gelukkig went dit snel genoeg en had ik er al snel geen last meer van.

Ik miste wel wat boss battles, hoewel gezien het gevecht met Ripto is het misschien maar beter dat er niet meer in zitten. Ripto is namelijk de eindbaas en dat gevecht was nogal irritant. Elke keer als je neer ging moet ie herladen en krijg je geen cutscene maar het gevecht begint direct weer. Ripto spawnt tijdens het laden op een random plek binnen de cirkel waarin je vecht en dat kan dus ook achter je zijn... Het is zelfs een keer gebeurt dat ik geraakt werd op het moment dat het spel blijkbaar klaar was met laden, maar het scherm nog net zwart was.

Spyro: Enter the Dragonfly is gewoon een prima platformer. De levels zijn leuk om te doorzoeken voor collectibles en de controls zijn prima. Alleen jammer dat de enige boss battle die erin zit nogal tegenviel.

Ok, dus hierboven wat ik geschreven had tijdens/na het spelen. Meestal zoek ik pas na het schrijven een review op en ik was nogal verbaasd over de negatieve reviews. De framerate zou kut zijn, en ja er zijn zeker wat drops maar ik heb er tijdens het spelen niet veel last van gehad. Ik heb zelfs reviews gezien die beweren dat het zo buggy is dat het bijna niet te spelen is en dat is echt onzin. Het is 1x gebeurt dat het level niet volledig was geladen maar dit laadde alsnog nadat ik een tunnel weer in en uit ging. Ook was er de keer dat ik geraakt werd door de eindbaas terwijl het scherm nog zwart was en is het een paar keer gebeurt dat mijn aanval niet geregistreerd werd waardoor ik je wat health verliest, maar het spel is eenvoudig en gul met health pickups dus je kan die paar gratis hits wel hebben. Als dit de slechtste Spyro game is ben ik heel benieuwd naar A Hero's Tail en A New Beginning die nog gaan komen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #89

Berichtdoor ikk » 14 jan 2019, 18:50

Mario Party 4, uitgebracht op 29 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Mario Party is altijd leuk en deze heb ik wel is met vrienden gespeeld, hoewel dit niet onze go to Mario Party is. Ik kwam er laatst pas achter dat deze ook een story mode heeft, dus die ga ik eindelijk maar is proberen :D

Voor de Story Mode hebben Goomba, Shy Guy, Toad, Boo en Koopa een eigen bord gemaakt, dit zijn de 5 borden die je ook in party mode kunt spelen. Je moet een karakter kiezen, ik ging voor Wario, en daarmee een potje van 15 beurten op al hun borden winnen. Wanneer je op een bord hebt gewonnen moet je nog een minigame tegen de maker spelen waarna je een cadeau krijgt. Nadat je alle 5 de cadeaus hebt gewonnen komt Bowser met het laatste bord; Bowser's Gnarly Party. Op dit bord moet je weer winnen, dan krijg je een langere minigame tegen Bowser en dan krijg je nog een cadeau en speel je het Bowser's Gnarly Party bord vrij voor de party mode.

Het spel stond op normal waardoor ik bijna alle minigames wel kon winnen en dus elke keer dat ik langs de shop kwam en er een magic lamp was kon ik die wel kopen. De magic lamp brengt je gelijk naar de ster waardoor ik de meeste potjes vrij eenvoudig heb gewonnen. Alleen op het laatste bord had ik mijn eerste poging verloren door bizar veel pech. Ik heb op dat bord heel veel enen gegooit, had gegeven moment zelfs een streak van 3 enen achter elkaar. Vervolgens had Donkey Kong 2 sterren uit hidden blocks en moest ik in de laatste beurt ineens al mijn munten ruilen met Donkey Kong door een reversal of fortune. Om dit soort pech kan je altijd lachen in Mario Party, mits je het met vrienden speelt. In de story mode het hele bord hierdoor opnieuw moeten spelen is wat minder.

Wat volgens mij het grootste verschil van Mario Party 4 is vergeleken met de andere Mario Party games zijn de mega mushroom en de mini mushroom. Deze kun je in de winkel kopen voor slechts 5 coins en je krijgt 1 van de 2 elke keer dat je op een mushroom vakje staat waarvan er heel wat zijn op elk bord. Met de mega mushroom wordt je groot en krijg je 2 dobbelstenen. Terwijl je groot bent kun je niks doen op de vakjes waar je langskomt, dus geen winkel of loterij in en zelfs geen ster kopen. Hier staat tegenover dat je elke speler waar je langskomt platstampt en 10 coins van ze steelt. Met de mini mushroom wordt je juist heel klein en geeft je een dobbelsteen met alleen 1 t/m 5 ipv de normale 1 t/m 10. Het enige nut hiervan is dat je voor bepaalde paden klein moet zijn om die kant op te kunnen. De mega mushroom voegt wel wat leuke strategie toe voor wanneer je hem gebruikt om het meeste te verdienen zonder belangrijke vakjes te missen die je niet kunt gebruiken als je groot bent. Of wil je wel dezelfde kant op als een speler met mega mushroom als je dan voor diegene komt te staan. De mini mushroom is helaas alleen nuttig wanneer de ster achter 1 van de paden staat waarvoor je klein moet zijn.

Maar goed, het leukste van de Mario Party games zijn natuurlijk de minigames, dus laat ik maar eindigen met mijn 5 favorieten uit Mario Party 4:
Booksquirm -> je staat in een opengeklapt boek waarvan telkens een bladzijde met gaten erin om klapt en je moet dus onder het gat staan om niet geplet te worden.
Paths of Peril -> zo snel mogelijk een parkoer van smalle paadjes afleggen zonder te vallen.
Dungeon Duos -> met een teamgenoot een aantal puzzels oplossen voor het andere team.
Mr. Blizzard's Brigade -> sneeuwpoppen die sneeuwballen gooien die je moet te zien ontwijken.
Toad's Quick Draw -> Toad houdt een vlag omhoog in een bepaalde kleur en je moet als eerste de ballon met dezelfde kleur stuk schieten.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor toejam » 14 jan 2019, 22:41

Ah, hier begon de deceptie op de Gamecube. Wij hebben zo veel MP3 gespeeld op de 64, dat een nieuwe Mario Party op een nieuw systeem alleen maar beter kon zijn, toch? Meer dan een handvol avonden hebben we hier niet aan besteed helaas en het bleek ook de laatste Mario Party ooit voor ons als gezin.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Jalf » 15 jan 2019, 16:30

Dit was mijn eerste kennismaking met Mario Party, daar de Nintendo 64 op Mario 64 en Zelda OOT destijds verder volledig aan me voorbij was gegaan. Ik heb me er heel erg mee vermaakt. Ik vond ze op de Cube allemaal wel prima eigenlijk. 8, 9 en 10 vond ik echt een stuk minder.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor ikk » 15 jan 2019, 19:32

Ik heb alleen de 4 Mario Party's op de Gamecube en deel 10 gespeeld en persoonlijk vind ik het allemaal leuke spellen (10 was wel wat minder). Mijn favoriet is toch echt deel 5, maar de N64 delen heb ik nooit gespeeld dus ik weet niet beter :tongue1:

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #90

Berichtdoor ikk » 19 jan 2019, 17:42

X-Men Next Dimension, uitgebracht op 29 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Weer een vechtspel, 3 weken van releases en 3 vechtspellen. Na Godzilla: Destroy All Monsters Melee (15-11-2002) en Rocky (22-11-2002) dit keer X-Men Next Dimension. Voor ik begin lees ik altijd even de achterkant en daar kwam ik dit keer wat interessants tegen. Op de achterkant staat namelijk Super Hero tm, blijkbaar is het woord Superhero getrademarked door Marvel en DC samen.

In het hoofdmenu wordt ik gelijk overspoeld met verschillende modussen. Story, arcade, versus, survival, team, time attack en practice mode. Zoals gewoonlijk ben ik meteen de story mode ingedoken. De sentinels willen alle mutanten uitroeien, te beginnen met de X-Men. Magneto en de brotherhood worden betaald om de X-Men aan te vallen. Het eerste gevecht ben je Forge, een personage waar ik nog nooit van heb gehoord. Met Forge moet je eerst tegen Mystique en vervolgens tegen Nightcrawler. Voor het 3e gevecht kun je uit 6 personages kiezen, alleen staan er geen namen bij en herkende ik ze niet allemaal van de afbeelding... Tijdens het 3e gevecht zat ik nog steeds te stoeien met de controls en toen ik verloor was ik er eigenlijk ook wel klaar mee.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #91

Berichtdoor ikk » 26 jan 2019, 15:10

James Bond 007: Nightfire, uitgebracht op 29 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik nog aan het verzamelen was voor de Gamecube was dit de eerste titel waar een vriend naar vroeg toen die langs kwam om te gamen. Ik had al is een andere James Bond titel geprobeert op de Gamecube en daar vond ik vrij weinig aan maar volgens hem was deze wel heel leuk. Die avond hebben we aardig wat potjes gespeeld, de multiplayer is namelijk erg leuk. Bij ons was vooral het level met de brug in trek (Ravine); 2 tegen 2, beide teams een kant van de brug en alleen de snipers gebruiken. :) De singleplayer heb ik nog nooit gespeeld, dus hopelijk is die even vermakelijk.

Voor je begint aan de story mode moet je een codename (save slot) aanmaken. Hier kun je ook gelijk de control opties kiezen en je hebt best veel opties. Je kunt kiezen uit de Goldeneye controls, maar ook modernere controls waardoor Nightfire nu nog prima te spelen is. De eerste missie begint wel tof, er wordt een Franse geheim agent achtervolgt door wat auto's en het is aan jou om met je sniper vanuit een helikopter die auto's af te schieten. Nadat je de geheim agent hebt gered moeten jullie samen met de auto een vrachtwagen vol explosieven achtervolgen en nog meer vijanden afschudden of afschieten. Dit is natuurlijk een groots begin, dus ik verwachtte dat het hierna alleen maar minder zou worden maar de meeste missies zijn heerlijk over the top. Zo moet je een kasteel infiltreren, vluchten met een sneeuwscooter met machinegeweer en met je auto op het ijs sneeuwscooters en helikopters afschieten.

Ik heb tot aan de 5e missie gespeeld (Double Cross). Dat is best een lange missie waarin je gijzelaars moet bevrijden. Bij 1 van de laatste gijzelaars was ik te laat waardoor ze werd afgeschoten en vervolgens mocht ik de hele missie weer opnieuw beginnen. Ondanks dat het best een leuk spel is en je extra skins en maps voor de multiplayer kunt vrijspelen in de singleplayer had ik hier geen zin in.

James Bond 007: Nightfire kan ik iedereen aanbevelen, de singleplayer is prima maar de multiplayer is echt fantastisch.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor Fing3r » 26 jan 2019, 15:17

Volgens mij ook gewoon de beste Bond game op de NGC, wij hebben ons hier ook altijd prima mee vermaakt.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor WonderZwaan » 27 jan 2019, 23:43

ikk schreef:Die avond hebben we aardig wat potjes gespeeld, de multiplayer is namelijk erg leuk. Bij ons was vooral het level met de brug in trek (Ravine); 2 tegen 2, beide teams een kant van de brug en alleen de snipers gebruiken. :) De singleplayer heb ik nog nooit gespeeld, dus hopelijk is die even vermakelijk.

Dat level is inderdaad het leukst! Wij deden ook vaak 2 vs. 6 bots op hogere moeilijkheidsgraden. Je hebt van die Snow Guards die minder opvallen in het sneeuwlandschap. Wie het eerste 120 punten pakte won dan. Is ook leuk met de verschillende explosieven sets. Je hebt er één met alleen maar handgranaten enzo, dat duurde eindeloos haha. Maar met de afstandsbestuurbare raketwerpers vlieg je door de potjes heen!
WonderZwaan

Berichtdoor Jalf » 28 jan 2019, 10:42

Ja, die bestuurbare rockets waren tof. Zat ook zo'n camera op. Beetje zoals de redeemer uit Unreal Tournament. Ik heb me ook erg met deze game vermaakt in multiplayer. Singleplayer ook uitgespeeld trouwens, die was ook vermakelijk.

Jalf

Berichtdoor ikk » 28 jan 2019, 22:12

Die raketten waren ook leuk ja! En dan steeds hopen dat je niet werd afgeschoten terwijl je de raket bestuurde :p

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #92

Berichtdoor ikk » 01 feb 2019, 20:29

6 December 2002, op de console releasedag na was dit de dag met de meeste (9) releases voor de Gamecube. En dat terwijl november ook al goed gevuld was met releases. Alle publishers wilden natuurlijk voor de kerst hun games voor de jonge console in de schappen hebben liggen. Maar goed, de eerste game uitgebracht op 6 december 2002; NBA Live 2003.

Afbeelding

Afbeelding

Het is (gelukkig) alweer even geleden sinds de laatste basketbal game, dat was #26 NBA Courtside 2002. Dit is gewoon een sport waar ik helemaal niks mee heb, dus heb ik weer slechts 1 wedstrijd gespeeld zodat ik door kan naar de volgende game. :innocent:

Toch moet ik toegeven dat NBA Live 2003 een stuk beter is dan NBA Courtside 2002. Het ziet er grafisch veel mooier uit, de spelers zijn veel beter geanimeerd en de controls zijn een stuk beter. Ook is het nu een stuk uitdagender en ben ik dat ene potje genadeloos ingemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #92

Berichtdoor Apenheul » 01 feb 2019, 20:49

NBA Live heb ik wel eens op de SNES gehuurd en toen vond ik dat wel leuk, dit zal dan ook wel niet tegenvallen maar ik kan me voorstellen dat je snel doorgaat :)
Apenheul
Beheerder

Re: Gamecube Chronology Challenge #93

Berichtdoor ikk » 04 feb 2019, 19:00

Mat Hoffman's Pro BMX 2, uitgebracht op 6 december 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Een BMX stunt spel. Het is weer even geleden dat ik zoiets gespeeld heb, hopelijk kan het zich meten met Aggressive Inline en de Tony Hawk games.

Mat Hoffman's Pro BMX 2 heeft een aantal modussen:
Road trip: Dit is de story mode, je begint op een locatie en wanneer je daar genoeg punten hebt verdient kun je de road trip vervolgen.
Session: Hier kun je met een tijdslimiet van 2, 5 of 10 minuten proberen een zo hoog mogelijke score neer te zetten. Helaas kun je alleen kiezen uit de locaties die je hebt vrijgespeeld in de road trip.
Free ride: Hier kun je zonder tijdslimiet een level verkennen en oefenen, maar helaas kun je ook hier alleen kiezen uit de locaties die je hebt vrijgespeeld in de road trip.
Multiplayer: Hier kun je kiezen uit een aantal verschillende multiplayer minigames.

Zoals altijd ben ik direct de story mode in gedoken. Het eerste level is een warenhuis in Oklahoma city. Je krijgt hier 4 challenges, 2 waarvoor je wat dingen moet verzamelen door hoog genoeg te springen of ver genoeg te grinden, 1 waarvoor je een extra gebied binnen het level opent en 1 waarvoor je 20,000 punten moet verdienen. Helaas krijg ik het niet voor mekaar om genoeg punten te halen. Probleem is dat gewoon springen een truc doen en landen niet veel punten oplevert. Om punten te verdienen moet je of combo's doen door tussen de trucs een manual te doen wat me in de Tony Hawk spellen ook al niet lukt en hier nog lastiger lijkt. Of je moet tijdens de sprong sneller draaien met L of R alleen lukt het me dan bijna nooit om goed te landen. Je hebt een tijdslimiet van 2 minuten en verder dan 12,000 punten ben ik niet gekomen.

Wel heb ik het spel nog even aan laten staan terwijl ik dit schrijf, want de soundtrack is prima.:D

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor toejam » 04 feb 2019, 19:40

BMX games vind ik over het algemeen wel leuk als er gewoon een race in zit. Maar dit soort Tony Hawk-clones heb ik nooit echt kunnen waarderen.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Jalf » 05 feb 2019, 11:55

Deze heb ik nooit gespeeld, maar ik heb me wel erg vermaakt met Dave Mirra op de Cube. Ik zag dat de soundtrack van deze game met namen als Pennywise en Agent Orange dik in orde is. Misschien toch maar eens checken.

Jalf

Re: Gamecube Chronology Challenge #94

Berichtdoor ikk » 05 feb 2019, 20:12

Tiger Woods PGA Tour 2003, uitgebracht op 6 december 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Golf is weer zo'n sport waar ik niks mee heb, het gaat me altijd veel te traag.

Direct na het startmenu een bericht dat ik extra geld kan krijgen voor mijn career omdat ik wat andere savegames van EA titels op de memory card heb staan (in mijn geval Freekstyle, Harry Potter en SSX Tricky). Er staan nog meer savegames op van EA titels, maar die tellen blijkbaar niet mee of misschien ziet 'ie er max 3. Ik begon met $4400,-.

In het hoofdmenu is de optie game modes geblokkeerd totdat je de tutorial hebt gedaan. Hier leer je wat verschillende slagen, hoe je moet mikken en putten. Het slaan is hier anders dan ik elk ander golf spel dat ik heb gespeeld. Je moet de stick naar beneden doen, dan gaat de golf stick omhoog en wanneer je de stick omhoog doet slaat 'ie. Hoe hoog de golf stick op dat moment was bepaald hoe hard je slaat.

Na de tutorial kon ik eindelijk een game mode selecteren en er zijn aardig wat modussen. Uiteindelijk heb ik alleen de tiger challenge gespeeld. In deze mode moet je telkens 9 holes spelen tegen een andere golfer. Elke golfer die je verslaat speel je vrij en daarnaast speel je een dream hole vrij.

Tiger Woods PGA Tour 2003 is beter dan ik vooraf had verwacht. Alle korte cutscenes voordat iemand slaat kun je skippen en wanneer de tegenstander heeft geslagen kun je doorspoelen zodat je niet zolang op die bal hoeft te wachten. Wanneer je zelf hebt geslagen kun je terwijl de bal spin geven terwijl die nog vliegt, zodat je wat te doen hebt tijdens het wachten. Dit alles voorkomt dat je lang zit te wachten voor je iets kunt doen.

Toch houdt ik het voor nu bij 1 wedstrijd, want er is op 6 december 2002 nog een golfspel uitgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #94

Berichtdoor WonderZwaan » 05 feb 2019, 23:58

ikk schreef:Direct na het startmenu een bericht dat ik extra geld kan krijgen voor mijn career omdat ik wat andere savegames van EA titels op de memory card heb staan (in mijn geval Freekstyle, Harry Potter en SSX Tricky). Er staan nog meer savegames op van EA titels, maar die tellen blijkbaar niet mee of misschien ziet 'ie er max 3. Ik begon met $4400,-.

Dat is wel een grappige gimmick! Geen psycho mantis misschien, maar het idee is wel leuk.
WonderZwaan

Re: Gamecube Chronology Challenge #95

Berichtdoor ikk » 06 feb 2019, 19:38

Ace Golf, uitgebracht op 6 december 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een golf spel uitgebracht op dezelfde dag als Tiger Woods PGA Tour 2003.

Ace Golf heeft in ieder geval geen verplichte tutorial, ik kan gelijk beginnen met de tour mode. Die tutorial is ook niet nodig want de controls zijn heel eenvoudig. Je doet de C-stick omlaag, dan gaat een balkje lopen en op het juiste moment moet je hem weer omhoog doen om te slaan. Hoe recht omhoog je de C-stick doet bepaald waar je de bal raakt, als je dus een bochtje maakt kan de bal heel scheef gaan.

In de tour mode moet je elke wedstrijd 18 holes spelen tegen een stuk of 12 andere golfers en degene met het minste aantal slagen wint. Dit betekent dat als je 1 hole verpest dat het al heel lastig wordt om nog hoog te eindigen. Gelukkig zie je de andere golfers niet dus hoef je daar niet op te wachten. Hier staat tegenover dat je niks kunt doen nadat je geslagen hebt en ook de korte cutscenes voordat je gaat slaan kun je niet skippen waardoor je alsnog best veel downtime hebt.

In Ace Golf kun je wel de eigen golf clubs, ballen, accessoires en caddy kiezen die je kunt vrijspelen en die bepaalde stats geven. Ook kun je je clubs en ballen levelen, waardoor je beter wordt hoe meer je speelt. Helaas heb ik daar weinig aan want na de eerste wedstrijd van 18 holes was ik hier wel klaar mee.

Als je een golf spel wil, zou ik deze overslaan en voor Tiger Woods PGA Tour 2003 gaan.

Afbeelding

ikk

Berichtdoor Dynamike » 06 feb 2019, 20:32

Zonde dat het al zo snel tegenvalt. Helpt het als je meer arcadegolf zoekt in een game dan the real deal? Ik zelf doe liever Everybody's Golf dan een lastige simulatie. Tiger Woods heb ik nog nooit gedaan eigenlijk, maar dat lijkt me altijd zo serieus.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor ikk » 06 feb 2019, 21:10

Dynamike schreef:Zonde dat het al zo snel tegenvalt. Helpt het als je meer arcadegolf zoekt in een game dan the real deal? Ik zelf doe liever Everybody's Golf dan een lastige simulatie. Tiger Woods heb ik nog nooit gedaan eigenlijk, maar dat lijkt me altijd zo serieus.

Eigenlijk had ik verwacht dat Ace Golf wel een leuke arcade golf titel zou zijn, maar de versimpelde controls zorgden er alleen maar voor dat ik het gevoel had minder controle te hebben over de slagen. Tiger Woods aan de andere kant moest je even een verplichte tutorial door maar daarna had je wel echt het gevoel van controle en speelde voor mijn gevoel sneller doordat je veel downtime kunt skippen of doorspoelen. Ik heb ook geen andere golf games waar ik het mee zou kunnen vergelijken, aangezien ik verder alleen golf op Wii Sports en Ribbit King (komt ooit nog aan bod) heb gespeeld.

Overigens laten deze 2 golf titels wel mooi zien wat ik zo leuk vind aan deze hele challenge. Tiger Woods zag ik vooraf als weer zo'n jaarlijkse sportfranchise waar ik even snel doorheen moet, terwijl Ace Golf me een leuke arcadegolf game leek die op de retrocollect database een hidden gem genoemd wordt. Vervolgens heb ik me toch een uurtje prima vermaakt met Tiger Woods en ben ik best benieuwd naar de volgende terwijl ik blij was toen die ene wedstrijd Ace Golf afgelopen was. Leuk om te zien dat mijn verwachtingen vooraf en de ervaringen van anderen weinig blijken te zeggen over mijn ervaring met een spel. :smile:

ikk

Berichtdoor Jalf » 07 feb 2019, 10:54

Ace Golf vond ik toen ie uitkwam echt fantastisch in multiplayer. Heb hem toen meerdere malen achter elkaar gehuurd bij de videotheek. Singleplayer heb ik volgens mij nog nooit geprobeerd.

Jalf

Berichtdoor toejam » 07 feb 2019, 19:45

Vind het ook wel verrassend dat je Tiger Woods boven Ace Golf prefereert. Nu heb ik die laatste nooit gespeeld, maar ik hou er ook wel van als het een beetje arcade-achtig is. Lijkt trouwens een GC-exclusive

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Gamecube Chronology Challenge #96

Berichtdoor ikk » 07 feb 2019, 20:16

Medal of Honor: Frontline, uitgebracht op 6 december 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Medal of Honor, 1 van de grote franchises uit het gouden era voor WW2 games.

Al op het hoofdmenu weet Medal of Honor: Frontline door de soundtrack de juiste sfeer neer te zetten. Vervolgens begint de story mode direct met D-Day. Je start in 1 van de boten die richting Omaha Beach vaart en op het strand aangekomen moet je, terwijl je beschoten wordt door onzichtbare vijanden in bunkers, andere soldaten opzoeken en dekking geven zodat ze kunnen hergroeperen. Hoe geef je ze dekking terwijl je de vijanden niet kunt zien? Simpelweg door maar tegen de bunker aan te schieten... :confused1: Vervolgens moest ik degene met explosieven op dezelfde manier dekking geven zodat hij het prikkeldraad kon opblazen en toen ik door het ontstane gaat liep ging ik neer en kon ik weer opnieuw beginnen vanaf het moment dat je op het strand staat. Ondanks dat de sfeer prima wordt neergezet en de controls prima zijn had ik weinig zin om door te spelen.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

VorigeVolgende