Gamecube Chronology Challenge #109

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Gamecube Chronology Challenge #79

Berichtdoor Jalf » 03 dec 2018, 12:17

De game werd destijds in reviews nogal streng aangepakt herinner ik me, maar ik heb me er destijds prima mee vermaakt. Ik had ook niet zoveel moeite met het verzamelen van die items steeds. Ik vond dat wel leuk eigenlijk. Ik herinner me vooral de prachtige Dinosaur Planet. Vooral dat level met dat meer. Zonde dat Rare naar Microsoft is gegaan. Ik had hier graag een vervolg of een remake van gezien.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor Apenheul » 03 dec 2018, 12:26

ikk schreef:Heb het stuk over Star Fox Adventures nog is geluisterd en vond het vooral interessant hoeveel (voor die tijd) geavanceerde technieken zijn geïmplementeerd om het er zo indrukwekkend uit te laten zien. Veel kleine effecten die je nauwelijks opmerkt, maar die wel bijdragen aan de immersie.

Ja dat vind ik ook, veel technieken die nu nog steeds gebruikt worden en als 'medium / high end' beschouwd worden werden in die game al gedemonstreerd zonder dat het de performance aantast.
Apenheul
Beheerder

Re: Gamecube Chronology Challenge #80

Berichtdoor ikk » 08 dec 2018, 21:03

Ty the Tasmanian Tiger, uitgebracht op 22 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Het enige dat ik van deze titel weet is dat het een paar jaar terug een remaster heeft gehad dus zal wel een prima 3D platformer zijn.

Het begint met een veel te lange cutscene, waarin alle voice actors een overdreven Australisch accent hebben. Na de cutscene kun je eindelijk het eerste level in alleen wordt je in dit level veel te vaak onderbroken door een kaketoe die je uitlegt wat de controls zijn om de volgende hindernis te overbruggen. De controls zijn prima (zelfs onder water) en de levels zijn best groot en helemaal afgeladen met collectibles.

De collectibles in elk level:
300 opals: rode ballen die overal voor het oprapen liggen.
10 gouden tandwielen: deze zijn vaak goed verstopt of vind je aan het eind van een puzzel of op een lastig te bereiken platform.
5 bilbies: beestjes in kooien die goed verstopt zijn.
8 thunder eggs: dit zijn de belangrijkste en krijg je door opdrachten en races in de levels te doen en door alle andere collectibles te verzamelen.

Inclusief het eerste tutorial level heb je toegang tot 3 levels en om meer levels te unlocken moet je 16 thunder eggs verzamelen. Helaas had ik na het spelen van de eerste 3 levels slechts 12 thunder eggs en vond ik de levels niet interessant genoeg om ze helemaal te doorzoeken voor collectibles.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor toejam » 09 dec 2018, 08:42

Jeuj een collect 'em up uit de hoogtijdagen van het genre :) Het is een prima game maar al die randvoorwaardelijke zaken die er bij komen kijken nemen ook bij mij het spelplezier van deze titel wel weg ja.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Apenheul » 09 dec 2018, 12:10

Deze heb ik vaak mee in mijn hand gestaan op beurzen, volgens mij hoef ik het niet meer op te pakken na dit zo gelezen te hebben :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Jalf » 10 dec 2018, 10:05

Ik herinner me Ty als een best vermakelijke game. Er waren veel van dit soort multiplatform platform games in die periode. Tak, Vexx, Ty, Pac-Man World, Spryo, Rayman, Crash Bandicoot...
Ik heb deze een jaar of twee geleden nog eens samen met mijn dochter doorlopen. Ik vond hem nog prima speelbaar. Ik heb deel 2 en 3 (USA only) ook nog liggen voor de NGC. Volgens mij is er zelfs nog een deel 4 verschenen voor PC. Nooit iets gehoord over een remake trouwens.

Jalf

Re: Gamecube Chronology Challenge #81

Berichtdoor ikk » 10 dec 2018, 23:01

Scooby-Doo! Night of 100 Frights, uitgebracht op 22 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

De serie heb ik nooit gezien en van dit spel wist ik vooraf ook niks. De achterkant zegt alleen dat de voice actors uit de serie hebben meegewerkt en dat er 12 grote levels zijn met 20 "classic villains". Dat er niks over de gameplay staat baart me wat zorgen, maar we gaan het zien.

Het opent met een cutscene met nogal gedateerde animatie. Iedereen is ontvoert, dus moet Scooby-Doo ze vinden en bevrijden. Alleen Shaggy is toch niet ontvoerd(?), want die kom je wel is tegen om te helpen met puzzels. Blijkbaar is Scooby-Doo! Night of 100 Frights een 3D platformer en zitten overal door de levels scooby snacks verspreid om te verzamelen. Op sommige plekken zitten snack gates, daar moet je een bepaald aantal scooby snacks betalen om verder te kunnen.

De map is opgedeeld in 3 secties, het huis, een vissersstadje en een tuin en die secties zijn weer opgedeeld in levels. Je zult steeds heen en weer moeten reizen tussen de 3 secties omdat je telkens een item uit een andere sectie nodig hebt om verder te kunnen. Op sommige plekken, vaak na een boss fight, kom je uitvindingen van de professor tegen waardoor je kopstoten kunt geven of hoger kunt springen zodat je nieuwe vijanden aan kunt en nieuwe paden kunt openen.

Eerlijk gezegd was ik positief verrast door deze game, ondanks dat ik niks heb met de franchise. De controls zijn prima en de levels zitten best goed in elkaar met wat interessante puzzels, verborgen optionele paden waar je extra collectibles kunt vinden (door bijvoorbeeld een uitstekend boek de boekenkast in te rammen) en wat toffe boss fights. Ook speelt er af en toe een laugh track als je aan een kroonluchter hangt of een vijand een kopstoot geeft. En zitten er vijanden in uit de serie als Redbeard en Master Mind, mij zegt het niks maar wellicht dat hier fans zijn die er warm van worden.

Uiteraard zitten er ook wat minpunten in zoals je schaduw die af en toe verdwijnt waardoor je niet kunt zien of je een sprong gaat halen of niet. Ook heb je geen controle over de camera, maar die laat steeds een deel van het level zien en volgt je een beetje. Meestal werkt dit prima alleen een paar keer wordt je hierdoor gedwongen om naar een platform te springen dat je niet kunt zien. Toch heb ik me er prima mee vermaakt.

Vlak voor de eindbaas krijg je nog een laatste snack gate waar je 850 Scooby snacks voor moet hebben, laat ik er nou nog maar 700 hebben... Toch maar even een guide erbij gepakt om te kijken waar ik het snelste de benodigde snacks vandaan kon halen. Gelukkig kostte het met behulp van de guide slechts een kwartiertje om de benodigde snacks te verzamelen en kon ik richting de eindbaas, die ik bij de 2e poging al neer had. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor toejam » 11 dec 2018, 09:04

Deze heb ik wel voor de PS2 maar nog niet gespeeld. Had vroeger ook nooit echt een klik met de serie maar dit ziet er op zich nog wel interessant uit.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Jalf » 11 dec 2018, 11:34

Nooit interesse in deze game gehad en dat is vooral omdat ik die serie vroeger echt verschrikkelijk vond. Scooby en Shaggy vond ik gewoon niet grappig, maar die vreselijke, betweterige Velma was gewoon onuitstaanbaar.

Begrijp ik nou dat je hem gewoon direct uitgespeeld hebt? :D

Jalf

Berichtdoor Tom » 11 dec 2018, 13:33

Jalf schreef:..Zonde dat Rare naar Microsoft is gegaan. Ik had hier graag een vervolg of een remake van gezien.

Ja zonde inderdaad. Ik heb begrepen dat het ook een heel ander team is tegenwoordig dan in de tijd van de N64. Het was toen wel magisch goed!
Tom
Moderator

Berichtdoor ikk » 11 dec 2018, 19:05

Jalf schreef:Begrijp ik nou dat je hem gewoon direct uitgespeeld hebt? :D

Jazeker, het is geen heel lang lang spel en zolang ik me ermee vermaak zal ik tijdens deze challenge zoveel mogelijk proberen uit te spelen.
En natuurlijk wil ik zoveel mogelijk Gamecube titels het uitgespeelde retro game topic in zien te krijgen :biggrin:

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #82

Berichtdoor ikk » 26 dec 2018, 13:47

Rocky, uitgebracht op 22 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Ik was geen fan van de films en ik ben geen fan van vechtspellen, dus ik verwachtte hier niet veel van.

Rocky opent met een intro van alle vechters met fragmenten uit de films. Vervolgens heb je 4 modussen die je kunt doen, behalve de standaard exhibition match, tournament en trainingsmodus heb je ook de movie mode. Dit is de verhaal mode waarin je alle gevechten van de films langsgaat en uiteraard ben ik daar gelijk mee begonnen.

Elk gevecht begint met een intro waarin de vechters worden aangekondigd. Vervolgens vecht je 4 rondes, na elke ronde krijg je punten afhankelijk van hoeveel klappen je hebt uitgedeeld en hoeveel je daadwerkelijk geraakt hebt. Ook krijg je hier tips van je coach die je verteld wat de zwakke plek van je tegenstander is die daadwerkelijk helpen. Na de 4 rondes wordt de winnaar aangekondigd en krijg je kort wat training voor je door kunt naar de volgende tegenstander. Tijdens de wedstrijden hoor je het gejoel van het publiek, maar tussen de wedstrijden en in alle menu's wordt het Rocky theme song gespeeld.

Het is een verrassend goede boxing game met prima controls alleen grafisch valt het wat tegen. Helaas is dit gewoon mijn genre niet en had ik het na de eerste wedstrijd wel gezien.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor toejam » 26 dec 2018, 15:41

Rocky tegen onze eigen Rico met afro :) Beste van de game..

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Jalf » 27 dec 2018, 11:01

Rocky... die stond samen met games als Zoocube, International Superstar Soccer en Topgun jarenlang in de schappen met zo'n grote gele 9,99 sticker er op. Ik herken die boxart bijna niet zonder die sticker :D

Ik heb hem destijds gekocht en vond het best een toffe game. Sommige van die trainingslevels waren puur buttonbashing, maar stiekum wel vermakelijk. En Rocky werd er sterker van tijdens de gevechten. Lijkt me best leuk om hem nog eens te spelen. Heb hem volgens mij niet meer in de collectie op dit moment.

Jalf

Re: Gamecube Chronology Challenge #83

Berichtdoor ikk » 27 dec 2018, 22:32

Wreckless: The Yakuza Missions, uitgebracht op 22 november 2002.

Afbeelding

Blijkbaar is dit spel ontwikkeld voor de XBOX en vervolgens gedowngrade voor de Gamecube en PS2. Ach het is een combat racer, een genre waar ik altijd wel van kan genieten dus ik ben benieuwd.

Aan het begin van het spel kun je kiezen tussen 2 story modes, Dragon Adventure en Spy Adventure. Ook zijn er 2-player missies. Natuurlijk ben ik voor Dragon Adventure gegaan. Qua moeilijkheidsgraden kun je alleen kiezen uit easy en hard (en bonus die je unlocked door hard te halen).

De eerste missie begint en grafisch valt het heel erg tegen. Je kunt in-game geen controls vinden dus je hebt de manual nodig. Voor de eerste missie moet je wat Yakuza auto's slopen. Om dit te doen heb je een rocket launcher op je auto met een beperkt aantal raketten. Behalve de raketten kun je ze ook blijven botsen tot ze total loss zijn. Om je te helpen heb je een adrenaline shot die je 3 x kunt gebruiken per missie, dit laat alles korte tijd in slow-motion gaan waardoor je makkelijk je rocket launcher kunt mikken en aankomende voertuigen kunt ontwijken. Dit speelt best snel en alles wat je tegenkomt kun je kapot rijden, dus dat is altijd wel vermakelijk.

Vervolgens krijg je missies waarvoor je een bus moet beschermen tegen Yakuza auto's of je moet illegale Dim Sum stalletjes omver rijden. Maar dan komen de frustrerende missies. Zo is er een missie om zakken bloed af te leveren bij een ziekenhuis waarbij je moet voorkomen dat ze stuk gaan. Elke keer dat je botst gaat er 1 stuk, wie dacht dat het een goed idee was om de speler te dwingen voorzichtig te rijden in een combat racer?! Volgende missie is een stuk precisie rijden over smalle platforms boven water. Hier zitten ook wat sprongen tussen wat wel tof was, maar ook liften waar je op moet wachten. Heel fijn die liften gecombineerd met een tijdslimiet...

Na wat pijn een moeite ben ik bij de 8ste missie (van de 10) gekomen en daar heb ik het uiteindelijk opgegeven. Deze begon met een soort boss fight, een grote dump truck met vaten erop die je moet raken door er via een ramp tegenaan te springen. Vervolgens moet je een gebouw op rijden via smalle paden en nauwe bochten met Yakuza auto's op elke verdieping die je naar beneden proberen te duwen. Als het je toch lukt naar boven te komen mag je weer wachten op een lift, moet je wat oppakken en vervolgens moet je naar een helikopter zien te komen waarvoor de marker staat waar je vandaan komt. Dus ik van het gebouw af springen op zoek naar de marker, staat die blijkbaar bovenop een ander gebouw die met een brug verbonden is met degene waar ik net vanaf sprong. Oh, en je hebt maar 4 minuten de tijd waarvan je de helft kwijt bent aan het slopen van die dump truck...

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor Apenheul » 28 dec 2018, 00:45

Ahja Wreckless had ik destijds op de Xbox en zag er voor die tijd echt enorm mooi uit op dat platform. De replays hadden onwijze effecten op het scherm wat een echte next-gen vibe had. Ook vond ik de game best wel aardig om te spelen maar (wat ik ook al in jouw bericht lees) werd het al snel verschrikkelijk moeilijk.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor ikk » 28 dec 2018, 08:36

Het is echt zonde wat ze met de Gamecube en PS2 ports gedaan hebben, de XBOX versie ziet er zoveel beter uit. :sad:

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #84

Berichtdoor ikk » 30 dec 2018, 13:55

Star Wars Jedi Knight 2: Jedi Outcast, uitgebracht op 22 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Het eerste deel, Jedi Academy, heb ik wel is op de pc via LAN gespeeld met vrienden en was best een leuke shooter. Heb de singleplayer nooit geprobeert en heb eigenlijk nooit iets over Jedi Outcast gehoord, dus ik ben benieuwd.

Bij het opstarten van het spel merkte ik wat aparts, het startscherm had Franse tekst... Maar goed ik heb de Franse versie, dus misschien is dit de default. Helaas kon ik in het menu ook geen taal optie vinden. :O Laatste hoop was nog de settings van de Gamecube controleren, want SpyHunter had er ook ineens Duits van gemaakt maar die settings stonden nog gewoon op Engels. MERDE!

Tijdens het verzamelen voor de Gamecube heb ik nooit op de regio's van de games gelet, omdat voor zover ik wist alle spellen (op een paar Franse exclusives na) toch wel Engels waren en anders taal opties hadden. Daarbij vond ik de verschillende kleuren driehoekjes op de spines ook wel leuk staan op de plank. Na 83 spellen gaat dit me dus toch problemen opleveren... Maar goed, the show must go on! Ik ga het gewoon proberen in het Frans en als het een leuke game is regel ik nog wel een Engelstalige.

We gaan de story mode maar proberen. Franse tekst kom ik nog wel uit, maar de cutscenes zijn ook Frans ingesproken dus van het verhaal ga ik niks mee krijgen. Gelukkig heb je niet veel instructies nodig, loop gewoon de enige kant op waar je heen kan, schiet de storm troopers neer en druk op de actieknop als iets licht geeft. Het is gelukt om een turret te activeren en daarmee de deur open te schieten en vervolgens ging ik dood doordat ik vast zat in de ingang van de lift toen die omhoog ging en kon ik helemaal opnieuw beginnen... Ik laat het hier maar bij.

De controls en het schieten werkt prima met een aim assist die alleen zorgt dat je niet exact op de vijand hoeft te mikken maar die je ook niet de uitdaging volledig ontneemt. Het is dus best een aardige game, alleen vind ik het nog niet boeiend genoeg om nog een Engelstalige te kopen. Misschien dat iemand me nog kan overtuigen om het toch nog een tweede kans te geven, maar anders blijft het hierbij.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #84

Berichtdoor Apenheul » 30 dec 2018, 14:07

Haha, de game moet voor mij ook wel heel erg goed zijn om het in het Frans te spelen hoor, maar wellicht heeft HeatherGrace deze gespeeld en kan zij er meer over vertellen?
Apenheul
Beheerder

Re: Gamecube Chronology Challenge #85

Berichtdoor ikk » 01 jan 2019, 13:58

Donald Duck PK, uitgebracht op 28 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb altijd een zwak gehad voor Donald Duck en met Quack Attack had ik me nog best vermaakt, dus hier heb ik best zin in.

Het spel opent met een cutscene van Katrien, die Donald afzeikt waarna de neefjes hem uitlachen en Donald om 1 of andere reden beweert dat hij wel een superheld zou kunnen zijn. Blijkbaar luistert een professor mee, want die neemt ineens een scherm over en haalt Donald naar zich toe. Donald krijgt een kostuum en wordt Donald PK. PK staat voor Platyrhynchos Kineticus, oftewel energized duck.

Donald Duck PK is een platformer, vergelijkbaar met Quack Attack alleen heb je nu een geweer voor de combat en is er minder variatie in de levels. Je hebt geen controle over de camera, je kunt hem alleen achter je krijgen met L. Helaas werkt dit alleen wanneer er genoeg ruimte is, wat vaak niet het geval is. Hierdoor zie je af en toe vijanden en vallen te laat waardoor je wat damage krijgt waar je weinig tegen kunt doen. Gelukkig hoef je je nooit echt zorgen te maken om je health, want het spel is heel gul met health pickups. Ook zijn er voldoende checkpoints, alleen moet je 15 munten betalen om die te activeren maar die heb je meestal wel.

De combat is nogal simplistisch, je kunt locken met R en schieten met B. De vijanden schieten langzame projectielen op je af die je moet ontwijken terwijl je terugschiet. Er zitten een paar verschillende vijanden in met wat verschillende patronen, maar de combat wordt nooit echt interessant. Erg jammer want de combat maakt een groot deel uit van het spel.

Na 2 levels heb ik opgezocht hoeveel levels er eigenlijk zijn, want ik was er wel weer klaar mee. Blijkbaar zijn er 13 levels die in 10 min te halen zijn als je doorloopt. Nog 11 te gaan, ga ik het uithouden? Het probleem met Donald Duck PK is niet dat de mechanics slecht in elkaar zitten. Behalve de camera werkt alles en de controls zijn ook prima. Er gebeurt alleen niks boeiends, de combat is saai en de level design is nogal ongeïnspireerd wat de platforming ook saai maakt. Sommige stukken van levels worden meerdere keren hergebruikt, ik heb volgens mij in level 2 wel driemaal dezelfde 3 kratten in water gezien waarvan je richting een V-vormig platform moet springen. Zelfs de bazen zijn saai! De eerste baas krijg je halverwege het spel en die is heel simpel. De echte eindbaas heeft 2 irritante fases die niet heel lastig zijn, maar vooral onnodig lang duren.

Dat wil niet zeggen dat er niks positiefs over Donald Duck PK te zeggen valt. De artstyle is best tof gedaan, cell shaded graphics werken altijd wel goed voor dit soort cartoony spellen. Ook zitten er best wat komische stukken in. Zo moet je wetenschappers redden en wanneer je in de buurt van een wetenschapper komt gaat er een timer lopen. Vind je de wetenschapper niet op tijd, dan vind je alleen nog een plasje en een hoed. Ook moest ik best even lachen om het einde. Na de eindbaas krijg je een cutscene met Donald die trots is dat hij nu een echte superheld is. Waarna de professor de simulatie uitzet en vraagt wanneer Donald klaar is voor de echte training.

Helaas kan ik dit spel niemand aanraden.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor toejam » 01 jan 2019, 17:31

Ik ben het met je eens, er zijn best een aantal toffe Donald Duck games, maar deze hoort daar wat mij betreft niet bij.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor WonderZwaan » 01 jan 2019, 23:23

Donald Duck PK zie je nog regelmatig in uitverkoopbakken voor een prikkie liggen, heb er wel eens over getwijfeld omdat de kaft er best goed uitziet. Jammer om te lezen dat het spel zelf eigenlijk al na een minuut of 20 begint te vervelen.
WonderZwaan

Berichtdoor Jalf » 04 jan 2019, 09:47

In die tijd moest je bij een licentiegame echt drie keer uitkijken voor je tot aankoop over ging. Negen van die tien keer zaten die games vol met bugs en camera-issues. En als die er niet in zaten waren ze vaak dodelijk saai...

Jalf

Re: Gamecube Chronology Challenge #86

Berichtdoor ikk » 05 jan 2019, 13:37

Reign of Fire, uitgebracht op 29 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

De film heb ik ooit wel gezien, maar weet er vrijwel niks meer van. Hopelijk is het spel wat memorabeler.

Het intro begint best aardig, het begin van het verhaal wordt verteld met wat fragmenten uit de film. Vervolgens begin je met de tutorial. Je rijd in een pick-up met een minigun en de tutorial gaat in een kleine 10min alle controls en de 3 verschillende wapens langs. Je moet dus een stukje rijden, wapen upgrades oppakken zodat je met je minigun, rockets en heat seaking missiles op zappelins kunt schieten. Helaas is dit het allemaal net niet. Grafisch ziet het er voor 2002 al slecht uit, het aimen is mij te gevoelig en kan niet aangepast worden in de opties en wanneer je met de auto tegen iets aanrijdt dan wordt je een stuk achteruit gelanceerd alsof je tegen een luchtkussen gereden bent.

Na de tutorial maar begonnen aan de eerste missie en het begint gewoon met een escort missie... Je moet wat trucks beschermen tegen raptors en hele kleine vliegende draakjes. Die kleine draakjes zijn ontzettend irritant, voor een spel waarin je voornamelijk vliegende vijanden moet neerschieten kun je niet hoog genoeg mikken en moet je dus steeds wachten tot er 1 wel binnen bereik vliegt. Vervolgens als je ze hebt neergeschoten dan vallen ze in dezelfde vlieghouding naar de grond, waardoor je het niet directziet wanneer er 1 dood is.

Later in de missie komen ook grotere draken voor en die kampen met dezelfde problemen als de kleine draakjes alleen zijn deze nog irritanter omdat ze duikaanvallen doen. Die duikaanvallen geven maar een klein moment waarin je hoog genoeg kunt mikken om ze te raken en daarbij moet je ze heel vaak raken voor ze eindelijk neergaan. Erg uitdagend is het spel ook niet, want ondanks dat ik niet de moeite heb genomen om het vuur te ontwijken heb ik in de hele eerste missie blijkbaar maar 15% health verloren.

Na deze eerste missie was ik er wel klaar mee. Best jammer, want tussen de opties kwam ik ook dragon controls tegen dus je zult een gegeven moment ook als draak kunnen spelen. Helaas is het spel niet boeiend genoeg om door te spelen tot dat punt.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Re: Gamecube Chronology Challenge #87

Berichtdoor ikk » 07 jan 2019, 19:04

The Scorpion King: Rise of the Akkadian, uitgebracht op 29 november 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij heb ik dit spel wel is in een lijstje met de slechtste Gamecube titels zien staan, dus ik verwacht hier niet veel van.

Het opent met een slecht geanimeerde cutscene, maar het klinkt wel alsof The Rock de stem voor zijn character gedaan heeft dus dat is iets positiefs. Vervolgens zet ik 2 stappen en krijg ik een schermvullende lap tekst die eigenlijk alleen uitlegt dat je met A en B kunt aanvallen. Dan krijg je een paar tutorial gevechten, waarbij je maar 1 of 2 moves mag gebruiken. Zo kreeg ik bij 1 van de tutorial gevechten uitgelegd dat wanneer je A en B tegelijk in drukt een grab aanval doet, alleen registreert het spel de helft van de tijd niet eens dat je ze tegelijk in drukt... Gelukkig heb je de meeste moves niet nodig, want met alleen op A en B rammen kom je een heel end en anders heb je nog een simpele move waarmee je de vijand zijn benen onder hem vandaan schopt of gewoon schopt terwijl die op de grond ligt. Als je die blijft spammen kan je bijna niet verliezn. Bovendien liggen er genoeg health pickups mocht je ze nodig hebben.

Dit spel gooit je gewoon steeds in een klein gebied met wat vijanden en laat je pas verder gaan als je alle vijanden verslagen hebt. Ondanks dat dit spel niet de mooiste is, weinig variatie heeft en de combat niet zo boeiend is, zou ik hem nog niet tussen de slechtste games op de gamecube willen zetten. Dit dacht ik tenminste tot ik op een punt kwam waar ik 11 vijanden moest verslaan in een gebied om verder te kunnen, dus ik versla de eerste 3 en vervolgens spawnt de rest niet. Ik kon niet door de deur naar het volgende gebied omdat er nog vijanden zouden zijn. Er waren wat platforms met houten palen, dus daar nog tegen slaan maar dat deed ook niks. Ook terug gaan naar het vorige gebied en weer opnieuw naar binnen werkte niet. Zelfs de laatste save herladen werkte niet, dus na een half uurtje gespeeld te hebben kon ik onmogelijk verder...

Nadat ik het spel afsloot dat stuk maar opgezocht in een longplay en blijkbaar moet je een dash aanval doen tegen 1 van die houten palen en werkt gewoon schoppen of slaan niet... Deze mag snel weer terug de kast in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikk

VorigeVolgende