Gamecube Chronology Challenge #40

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Gamecube Chronology Challenge

Berichtdoor Gamesphere » 29 jul 2017, 14:27

Meer liefde voor monkey ball voor de gamecube :)!! Zo'n goede game is dat. Deel 2 vond ik nóg beter, maar ook deze heb ik echt grijsgedraaid. Het leukste blijft toch wel de main game (naar het doel rollen). Maar ook monkey target heb ik eeuwig gedaan. Deze game is heel leuk voor multiplayer. Vroeger speelden we dit vaak met z'n vieren thuis, dat was altijd chaos :lol: .

Afbeelding
Gamesphere
Winnaar Pokémon Battle

Berichtdoor Galious » 29 jul 2017, 14:34

Super Monkey Ball was ook een van mijn eerste GameCube games. Het was een blinde aankoop uit de budgetbak die goed uitpakte. Ik had nooit verwacht dat het zo'n geweldig leuke game zou zijn :)

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Ruud » 29 jul 2017, 17:14

Ik heb Super Monkeyball ooit cadeau gedaan aan mijn neefje. Hij vertelde mij laatst dat hij daar in eerste instantie helemaal niet blij mee was want het waa geen game van Nintendo (jonge fanboy). Uiteindelijk toch een van zijn favoriete Gamecuba games geworden..

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor Ratchet » 29 jul 2017, 17:33

Monkey Ball is geweldig! De man game natuurlijk, maar zeker Monkey Flight heeft uren opgeslokt. De credit zijn trouwens ook leuk dus speel vooral even door.

Deze launch game liet zien hoe superieur de GC controller was ten opzichte van alles wat ervoor was uitgekomen. Totale controle door dat rubber laagje op de analoge stick, echt heel prettig!
Ratchet

Berichtdoor ikk » 30 jul 2017, 18:57

NHL Hitz 20-02, uitgebracht op 10 mei 2002.

Afbeelding

Afbeelding

In tegenstelling tot Fifa, NBA en NFL kan ik de NHL serie altijd wel waarderen. NHL Hitz 20-02 begon alweer goed, ik werd in het startmenu gelijk verwelkomt door een toffe soundtrack.

Er zijn 3 modussen; je kunt een losse wedstrijd spelen, een championship doen of skill games.

Ik ben begonnen met de skill games, dat zijn korte challenges die je verschillende technieken leren. Wanneer je alle challenges op level 1 hebt gehaald, kun je ze op het volgende niveau doen. Ik heb alle challenges alleen op level 1 gedaan en vervolgens ben ik aan de championship begonnen.

In de championship heb ik 2 wedstrijden gespeeld en ondanks dat ik beide keren ben ingemaakt heb ik me zeker vermaakt. Het is ontzettend leuk om tegenstanders door ramen te duwen of hard genoeg te tackelen dat de helm afvliegt. De commentator maakt het dan ook helemaal af met opmerkingen als "This guy just got taken down to obedience school, today's lesson; stay down and play dead."
Je kunt ook een gevecht beginnen met een tegenstander door ze in de rode cirkel te tackelen. Degene die het eerst op het ijs valt, moet het veld uit en wordt vervangen door een andere speler.

Behalve het tackelen en vechten is het daadwerkelijke ijshockeyen ook wel leuk. Doordat er maar 4 man per team zijn blijft het overzichtelijk en speelt het verassend snel. De controls zijn simpel en heb je snel geleerd, zodat je dit spel makkelijk even op kan pakken om een wedstrijd te spelen.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor Ratchet » 30 jul 2017, 19:12

Arcade ijshockey games zijn altijd leuk, dat mis ik wel bij de huidige generatie consoles. Deze kende ik nog niet. Ik neem aan dat het 3 spelers + een keeper is? Dan is 4 tegen 4 wel ideaal ja. Lekker al die regels weglaten en hup, spelen.

Sowieso zijn er recentelijk goede arcade sportgames uitgekomen? Nba showdown (?) was het net niet geloof ik. Verder kan ik zo niks noemen. Jammer
Ratchet

Berichtdoor Jalf » 31 jul 2017, 11:06

Deze NHL Hitz heb ik niet en ook nog nooit gespeeld, maar Monkey Ball is één van de NGC games die zich bijna altijd wel binnen een straal van 2 meter van mijn Gamecube bevindt. Was tevens mijn eerste NGC game. Monkey Target heb ik ook echt kapot gespeeld.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor ikk » 01 aug 2017, 21:08

The Simpsons Road Rage, uitgebracht op 17 mei 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Simpsons Road Rage heb ik nooit eerder gespeeld en ook niks over gehoord of gelezen. Simpsons Hit & Run is het Simpsons spel dat altijd genoemd wordt als "HET" Simpsons spel op de gamecube, dus mijn verwachtingen van Road Rage waren laag.

Simpsons Road Rage heeft 3 modussen; Road Rage, Sunday Drive en missies.

Road Rage:
In deze modus moet ben je taxi chauffeur en moet je mensen oppikken en ergens afzetten binnen een tijdslimiet, net als Crazy Taxi. Als de tijd op is wordt gekeken hoeveel geld je hebt verdient en als je genoeg hebt kun je kiezen wat je vrijspeeld. Dit kan een nieuwe startlocatie zijn binnen Springfield, een auto of een personage.

Sunday Drive:
Hier kun je vrij door Springfield rondrijden zonder tijdslimiet. Je kunt ook mensen oppikken en ergens afzetten, maar je krijgt er niks voor.

Missies:
Er zijn 10 missies en in de meeste moet je binnen de tijd een bepaald aantal dingen omver rijden (standbeelden, mascottes, etc.). Ook zijn er 2 missies waarbij je iemand ergens af moet zetten.
In elke missie ben je een ander personage uit de Simpsons met een eigen auto. Tijdens de missies heb je de kans om Burns tegen te komen, die probeert dan tegen je aan te rijden waardoor je tijd verliest. De missies hebben vaak een strakke tijdslimiet en meestal zijn ze alleen te halen wanneer je in eerdere pogingen de juiste route hebt gevonden. Het heeft mij zo'n 2 uur gekost om alle missies te halen.

Springfield is best een leuke stad om doorheen te rijden, doordat je allerlei bekende locaties en personages ziet. Het is ook leuk dat je alles omver kunt rijden en je hebt schansen en dergelijke om te springen en wanneer je springt draait de camera opzij zodat je je sprong beter kunt zien. Het is ook wel leuk dat je met zoveel verschillende personages rond kan rijden en ze hebben allemaal hun eigen teksten die rechtstreeks uit de serie komen, als "I am so smart, S-M-R-T. I mean S-M-A-R-T." Toch zijn de controls wat minder dan bij Crazy Taxi en de missies zijn ook minder leuk dan die van Crazy Taxi. Tenzij je een hele grote Simpsons fan bent zou ik je eerder Crazy Taxi aanbevelen dan Simpsons Road Rage.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor toejam » 02 aug 2017, 08:56

Doet een beetje denken aan Crazy Taxi? Ik ken deze persoonlijk ook niet, maar ziet er niet eens zo gek uit. Artstyle werkt wel

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor ikk » 02 aug 2017, 09:03

toejam schreef:Doet een beetje denken aan Crazy Taxi? Ik ken deze persoonlijk ook niet, maar ziet er niet eens zo gek uit. Artstyle werkt wel

Klopt, grafisch ziet het er leuk uit en springfield is leuk om doorheen te rijden, maar qua gameplay is simpsons road rage het mindere broertje van crazy taxi.

ikk

Berichtdoor Galious » 02 aug 2017, 10:33

Als groot fan van The Simpsons lijkt dit me echt lachen, maar ik heb de game nog nooit gespeeld. Ik hoop in elk geval wel dat je in The Homer kunt rijden :smile:

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor ikk » 03 aug 2017, 20:26

Galious schreef:Als groot fan van The Simpsons lijkt dit me echt lachen, maar ik heb de game nog nooit gespeeld. Ik hoop in elk geval wel dat je in The Homer kunt rijden :smile:

Ja, die zit erin! Speel je vrij als je alle missies hebt gehaald, zie de laatste foto van die game.
Zitten best veel van die toffe auto's in, ook mr Plow, Plow King en de schoolbus. :tongue1:

ikk

Berichtdoor ikk » 03 aug 2017, 20:31

Super Smash Bros Melee, uitgebracht op 24 mei 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Super Smash Bros Melee heb ik vroeger veel bij vrienden gespeeld en ondanks dat ik er altijd heel slecht in was, heb ik het altijd een leuk spel gevonden.

Melee heb ik al in geen jaren meer gespeeld, maar Smash Bros U speel ik nog wel is met mijn neefje. Toen ik voorstelde om Melee een keer te spelen kreeg ik de vraag of Mewtwo erin zat. En toen ik zei dat je die uiteindelijk vrij kan spelen maar er in het begin nog niet in zat kreeg ik de reactie:
"Wat is het dan voor kansloos spel?" Toch hebben we een paar potjes gespeeld en hebben we ons er allebei mee vermaakt.

Zelf ben ik ook nog verder gegaan met classic en adventure mode en de 100 man melee (mijn record is 75). Bij classic mode heb je 9 gevechten en als eindbaas Master Hand. Adventure mode is een mix van vechten en met tijdslimiet door levels heen lopen met als eindbaas Giant Bowser. Ook heb je nog de event matches, dit zijn losse challenges die variëren van Pikachu verslaan met niks dan pokéballs tot kleine Donkey Kong verslaan met Giga Donkey Kong.

Ook het verzamelen van de trophies blijft leuk, je krijgt er 1 per character voor het uitspelen van classic en adventure mode, ze zitten in adventure mode in de levels verstopt, je krijgt ze soms als je een event haalt, enz.

Super Smash Bros Melee is nog steeds een top game, die ik misschien wel weer wat vaker op ga pakken.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor Galious » 03 aug 2017, 20:44

Ik vind het concept van Smash Bros zo gaaf met alle Nintendo characters, van bekend tot obscuur, en alle liefdevolle fanservice in de game, maar de gameplay is helaas totaal niet mijn ding. Misschien dat ik me nog wel eens door de adventure mode sla en dat die klik er ooit komt, maar ik betwijfel het.

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Pius » 03 aug 2017, 21:29

Voor mij een van de beste (en meest gespeelde) games ooit :)

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Jalf » 04 aug 2017, 09:09

Het idee van allemaal Nintendo characters en items in één grote fighter klinkt zo vet, maar het vechtsysteem waarbij je elkaar uit beeld moet meppen en je tot in den treure weer terug kan komen vind ik helaas niet leuk. Melee vond ik nog wel leuk vanwege de toffe adventure mode, maar de rest van de serie kan me helaas echt gestolen worden.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor ikk » 05 aug 2017, 17:43

Dark Summit, uitgebracht op 24 mei 2002.

Afbeelding
Fun fact, er zijn 2 verschillende covers voor Dark Summit. De linker is de UKV versie en de rechter is de FAH versie en heeft dezelfde artwork als de Amerikaanse cover.

Afbeelding

Dark Summit is een snowboard spel en dat was ook het enige wat ik ervan wist voor ik begon.
Je hebt een practice mode waarin je simpelweg van een berg af kunt snowboarden en trucs kunt doen met een aantal obstakels waar je overheen kunt springen, zoals poelen groene en rode smurrie.

In de campaign moet je uiteraard ook van een berg naar beneden snowboarden, maar zijn er behalve de poelen met smurrie nog meer obstakels, zoals andere snowboarders en skiërs en op sommige stukken zelfs mijnen. Verder is het in de campaign de bedoeling om een bepaald aantal punten te halen tijdens de afdaling. Deze punten verdien je door trucs te doen en challenges te halen. Er loopt ook een verhaal door wat alleen in tekst vertelt wordt van challenges en soms iets door een narrator, maar heb er weinig van meegekregen.

Voor 1 challenge moest ik iemand volgen naar een bom die aan het eind van een rail zat om die op te pakken en zo de berg te redden. Deze heb ik niet gehaald doordat de rail een bocht om gaat en het is al ontzettend lastig om op die rail te komen, laat staan om erop te blijven...
Voor de volgende challenge moest ik iemand uitschelden en hem vervolgens voor blijven, omdat het gewoon leuk was volgens de challenge tekst. Geen idee hoe dit in het verhaal past. :dontknow:

De controls zijn niet heel goed, sturen en springen gaat prima maar flips zet ie vaak te laat in waardoor je op je muil gaat. Ook spring je met snelheid hoger dan verwacht waardoor ik de meeste rails enzo miste. Ook de soundtrack valt tegen, staat zacht en is continu hetzelfde deuntje.

Dark Summit viel nogal tegen, maar gelukkig is de eerste SSX game al over 10 games aan de beurt :D

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor Shantomio » 05 aug 2017, 18:39

Lol, die review van Driven is hilarisch.
Goed werk.

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor Galious » 05 aug 2017, 22:50

ikk schreef:Voor de volgende challenge moest ik iemand uitschelden en hem vervolgens voor blijven, omdat het gewoon leuk was volgens de challenge tekst. Geen idee hoe dit in het verhaal past. :dontknow:

Briljante challenge. Het kan hierna alleen nog maar bergafwaarts gaan :laugh:

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor ikk » 11 aug 2017, 16:34

Virtua Striker 3 ver.2002, uitgebracht op 24 mei 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een voetbal spel...

Behalve de standaard Training en Matches, heb je in Virtua Striker 3 ook de modus Road to International Cup. In deze modus kun je een team kiezen en een schema maken. In dit schema kun je oefenwedstrijden plannen en een trainingskamp waar je je individuele spelers kunt trainen.

Maar goed, hoe speelt een wedstrijd in vergelijking met de vorige voetbal games ISS2 en Fifa World Cup 2002?
Net als in ISS2 hoef je ook in Virtua Striker zelf niet van speler te wisselen, maar wordt dit voor je gedaan. Toch vond ik het in Virtua Striker totaal niet storend. Ook kun je net als in ISS2 kun je in hier ook weer formatie en spelers kiezen. Aanvullend kun je ook tijdens de wedstrijd wisselen tussen defensief, aanvallend en "normale" speelstijl voor je team.

Met het passen moet je wat meer oppassen dan met de vorige spellen, want de bal wordt echt gespeeld naar waar je met de stick naar wijst. Ook als dat een tegenstander is. Dit is even wennen maar het werkt wel goed.
Wat ik minder vond aan Virtua Striker was dat je heel snel de bal verliest en weer afpakt. Hierdoor kost het heel veel moeite om los te breken en te scoren en leek het op momenten echt een tackle fest...

Persoonlijk vind ik Virtua Striker de betere van de drie voetbalspellen die ik tot nu toe gespeeld heb.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor ikk » 13 aug 2017, 12:56

NBA Courtside 2002, uitgebracht op 24 mei 2002.

Afbeelding

Afbeelding

Als ik eerlijk ben had ik hier nog minder zin in dan in de Fifa games, want ik heb helemaal niks met basketbal. Nooit leuk gevonden om naar te kijken of zelf te spelen, zelfs niet in games. NBA Courtside heeft hier ook niks aan kunnen veranderen.

Ik heb de controls opgezocht in de handleiding en vervolgens 1 wedstrijd gespeeld. Het afpakken van de bal lukt zeer zelden en de tegenstander lijkt het niet eens te proberen. Ik kon steeds zo naar de andere kant rennen en de bal in de basket proberen te gooien. Het enige verschil in punten werd veroorzaakt doordat een speler wel is mis gooit en het andere team de bal vangt en vervolgens weer naar de andere kant rent en wel raak gooit. De score was dus hetzelfde geweest als we niks dan vrije worpen hadden gedaan.

Misschien dat iemand die van de sport houd het wel een leuk spel vind, maar ik zal deze nooit meer in mijn gamecube duwen.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor Galious » 13 aug 2017, 13:10

Eentje voor de prullenba(s)k(et) dus :)

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Shantomio » 13 aug 2017, 14:19

Galious schreef:Eentje voor de prullenba(s)k(et) dus :)

Lol :lol:
Maar dit is ook geen titel waar ik blij van zou worden.

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor ikk » 15 aug 2017, 21:38

Eighteen Wheeler American Pro Trucker, uitgebracht op 31 mei 2002.

Afbeelding

Afbeelding

In dit spel kun je rondrijden met vrachtwagens. Klinkt niet heel spannend maar het spel is best ok.

Het heeft 2 modussen, Parking challenge en Arcade.

Parking challenge:
In de parking challenge moet je (heel verrassend) binnen de tijd parkeren. Wanneer je geparkeerd hebt, krijg je een nieuwe timer en moet je weer ergens anders heenrijden in hetzelfde level om te parkeren. Je moet zo per challenge 5 keer parkeren. Er zijn allerlei obstakels en wanneer je een obstakel raakt, verlies je een paar seconde.
Als je weet waar je moet parkeren en ergens genoeg tijd hebt, kun je er ook voor kiezen om obstakels weg te halen zodat je daar bij de volgende parkeerplaats geen rekening mee hoeft te houden. Deze challenges zijn best lastig, aangezien je scherpe bochten krijgt met obstakels en soms ook achteruit moet parkeren tussen de obstakels door. De tijdslimiet is vaak ook strak waardoor je soms helemaal geen obstakels kunt raken.
Ik heb 3 van de 4 challenges gehaald, de laatste was op een berg met veel obstakels en was me na 5 pogingen nog niet gelukt.

Arcade:
In arcade mode moet je binnen de tijd je lading ergens heen brengen. Als je op tijd aankomt krijg je een bonus game waarbij je je vrachtwagen moet parkeren. De tijdslimiet is nogal strak, maar er rijden soms auto's rond die je tijd geven als je ze raakt en wanneer je achter een andere vrachtwagen rijd ga je slip streamen en krijg je een boost.
Er rijd ook een rivaal rond in een andere vrachtwagen die rijd als een idioot en alles en iedereen aanrijdt. Wanneer je eerder dan je rivaal aankomt krijg je extra punten. De omgevingen zijn best tof, zo kun je over een smal bergpad rijden of door een woestijn terwijl er een tornado voor je zit die auto's en andere obstakels voor je neus gooit.
Mijn high score was $59370.

Moet zeggen dat ik me best heb vermaakt met Eighteen Wheeler American Pro Trucker, ondanks dat ik er vooraf niet veel van verwachtte.

Afbeelding

Afbeelding

ikk

Berichtdoor Galious » 15 aug 2017, 22:22

Deze lijkt me wel lachen. Ik ben altijd wel te porren voor een arcade racer en al helemaal als je in een dikke truck kunt karren :thumbup1:

nmkl pjkl ftmch
Galious

VorigeVolgende