Het grote Playstation 2 topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Het grote Playstation 2 topic

Berichtdoor Zach » 25 aug 2017, 16:59

Mijn favoriete console en waarschijnlijk de console waar ik de meeste uren in heb zitten. Ondanks dat ik een PS4 heb met genoeg topgames lonkt de PS2 wel elke keer. Nu bezig met Sakura Wars: So Long My Love. Ik vermaak mij er prima mee en vind de SRPG-segmenten best wel leuk. Hier is ook wel het grondwerk gelegd voor Valkyria Chronicles. Wel jammer dat Gemini zo weinig in de game voorkomt tot dusver. Echt zo'n game die nu wel een publiek zou kunnen vinden. Zeker met de populariteit van VN games. Een vervolg of lokalisaties van eerdere delen zie ik wel zitten.

Vorige week Shadow Hearts 1 gekocht en daarmee heb ik eindelijk de trilogie compleet en kan ik daar gauw mee beginnen.
Vandaag ook Hauntin Ground gehaald. Leek mij typisch zo'n hidden gem game. Erg benieuwd.
Zach

Berichtdoor Rookworst88 » 25 aug 2017, 18:09

Ik ben eigenlijk pas afgelopen jaar wat meer de Playstation 2 in gedoken. Vroeger hadden wij een "omgebouwde" en hadden we gewoon teveel spellen waardoor je door de bomen het bos niet meer zag en we vaak altijd dezelfde speelden.

Nu pas ontdek ik de Jak and Daxter games en Sly Raccoon en het bevalt me echt enorm goed, Jak 1 deed me bijna denken aan de Banjo-Kazooie tijden :)
Om nog maar te zwijgen over alle RPG's die ik nog niet gespeeld heb.

Rookworst88

Berichtdoor LTGreenBean » 25 aug 2017, 18:45

de beste rpg's ooit

Afbeelding

Afbeelding

my 2 cents :wub:

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor Joey » 25 aug 2017, 23:11

Rookworst88 schreef:Ik ben eigenlijk pas afgelopen jaar wat meer de Playstation 2 in gedoken. Vroeger hadden wij een "omgebouwde" en hadden we gewoon teveel spellen waardoor je door de bomen het bos niet meer zag en we vaak altijd dezelfde speelden.

Nu pas ontdek ik de Jak and Daxter games en Sly Raccoon en het bevalt me echt enorm goed, Jak 1 deed me bijna denken aan de Banjo-Kazooie tijden :)
Om nog maar te zwijgen over alle RPG's die ik nog niet gespeeld heb.
Jak & Daxter is inderdaad een super game. Jammer dat ze met deel 2 en 3 een andere weg ingeslagen zijn.
Joey
Moderator

Berichtdoor Rookworst88 » 26 aug 2017, 10:38

Ik heb ze hier liggen. Zijn ze wel de moeite waard nog om te spelen ondanks de andere weg? Of verzuurd het alleen maar mijn herinnering van deel 1? ;)

Rookworst88

Berichtdoor Zach » 26 aug 2017, 12:59

LTGreenBean schreef:de beste rpg's ooit

my 2 cents :wub:

Wat vind je van Xenogears dan? Dat is mijn favoriet.
Xenosaga 3 vind ik veel beter dan deel 1. De opzet van deel 1 vind ik wel tof. Alleen jammer dat X2 zo middelmatig is.
Zach

Berichtdoor LTGreenBean » 28 aug 2017, 16:38

Xenosaga 3 heb ik nog steeds niet maar dat komt door 2 inderdaad die was heel vreemd. 3 maar eens halen dan

Xenogears moet ik nog doen

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor Zach » 03 sep 2017, 16:25

In X2 zit een glitch dat je flink kunt levelen in een zeer korte tijd. Wel handig als je wat sneller door de game wilt.
Zach

Berichtdoor toejam » 03 sep 2017, 18:34

Dit zou mijn interesse zeker wel hebben, maar ik geef het niet veel kans dat dit ooit massaproductie gaat zien.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Jeroen » 03 sep 2017, 23:59

Zelf heb ik de eerste PS2 nog wel, maar speel ze af op m'n eerste gen. PS3 oftewel een FATBOY ;)

Ding is al 2x/3x voorzien van een reball, al dan niet reflow en Idem gegaan van standaard 60Gb naar 500Gb naar 1Tb.

Veelal zijn de FATBOY's de hoek in gegaan en kozen mensen voor de SLIM versies.
Echter is de machine mij te multifunctioneel of een stap terug te doen naar een uitgeklede SLIM.

Jeroen

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 04 sep 2017, 07:00

Jeroen schreef:Zelf heb ik de eerste PS2 nog wel, maar speel ze af op m'n eerste gen. PS3 oftewel een FATBOY ;)

Ding is al 2x/3x voorzien van een reball, al dan niet reflow en Idem gegaan van standaard 60Gb naar 500Gb naar 1Tb.

Veelal zijn de FATBOY's de hoek in gegaan en kozen mensen voor de SLIM versies.
Echter is de machine mij te multifunctioneel of een stap terug te doen naar een uitgeklede SLIM.

Reflows en dat soort dingen houden vaak niet zo lang vol helaas.
Ik speel nu PS2 games op een PS2 met HDMI aansluiting. Op mijn TV geeft dat ontzettend mooi resultaat en t heeft geen drol gekost.
Er zijn 100 verschillende mods om de ps3 beter te coolen. De meeste mods zijn niet ingebrijpend genoeg.

Dit had ik van internet en had ik zelf allemaal gedaan bij mijn exemplaar, ook had ik nog de koeling pasta vervangen en t maakte nog geen verschil aan t einde:
Spoiler: weergeven
Heres a few tips. MOD YOUR CASE!!!] Cut a hole]using any can and heat it up on the stove. When hot place it on the center of the area where the fan is and let it melt on threw... Provides airflow into your system to keep it cool.. To cover the hole, use a 6 and a half inch car speaker cover to make it look nice. UPGRADE YOUR POWER SUPPLY! The 231 unit runs much cooler than the factory installed one. Also, cut 4 holes with a drill on the side where the warranty sticker is to allow the hot air to escape more freely. You can cover with a screen that you can buy at a smoke shop... UPGRADE YOUR FAN TO A 19 BLADE FAN! Provides max airflow throughout the system. Get some 1.5 inch rubber pegs and Crazy Glue them to the corners on the bottom case to allow air into the fan hole.

Er zijn nog veel meer trucjes die mensen gebruiken om hun ps3 fat bter te koelen. Hele waterkoelsystemen. Of de power supply buiten de behuizing te bouwen. Ik vond t allemaal wat te ver gaan en had dus maar besloten t anders aan te pakken. Geen spijt van. De PS3 Super slim heeft me nog nooit problemen gegeven.
Arjan Gameboyman

Berichtdoor Superplayer » 04 sep 2017, 23:05

Met de komst van de PS2 was ik eigenlijk een beetje klaar met gamen. Wat ik me vooral kan herinneren was de eerste keer dat ik Devil May Cry speelde, dat was zo vet! Voor de rest heb ik FFX en Disgaea veel gespeeld. Plus Capcom fighters uiteraard.
Superplayer

Berichtdoor Sigma » 04 sep 2017, 23:35

Ah ye.. de PS2.. ik denk wel de beste all-round console ooit gemaakt. Hoewel de SNES mij de meeste 'nostalgie' geeft is de PS2 wel veelzijdiger en een heel stuk goedkoper. PS2 consoles kosten echt geen drol (€ 7,50 voor een phat hier bij de recycling) en de games meestal ook niet. Helaas zijn er een aantal titels wel steeds zeldzamer en beginnen de prijzen van de PS2 games ook langzaam te stijgen. Misschien moeten we een lijstje maken met de "MUST HAVES!" voor de PS2?

Mijn eerste gooi;

- Final Fantasy X
- Final Fantasy X-2 (Ja die vond ik erg leuk :P)
- Final Fantasy XII
- Castlevania - Lament of Innocence
- Castlevania - Curse of Darkness
- Eigenlijk alle GTA titels incl. de "stories"
- Ratchet & Clank 1, 2 & 3
- Jax & Daxter (alleen deel 1 denk ik zo)
- Megaman Anniversary
- Kingdom Hearts I + II

Vul maar aan :)

Overigens ben ik nu bezig met Megaman X Command Missions. 't is weer eens iets anders dan de standaard Megaman
Sigma

Berichtdoor TBX » 02 okt 2017, 10:01

Ik wil een PS2 halen, en wat games inhalen! Maar.. heb ik een HDMI switch nodig? Ik wil het met een wide screen formaat spelen mits het mogelijk is.

TBX

Berichtdoor Sigma » 02 okt 2017, 10:54

TBX schreef:Ik wil een PS2 halen, en wat games inhalen! Maar.. heb ik een HDMI switch nodig? Ik wil het met een wide screen formaat spelen mits het mogelijk is.

PS2 werkt op scart/composite. Je zal dus een converter nodig hebben als je dat naar HDMI wil zetten. Maar ik ben niet echt thuis op dat gebied, wellicht de andere bashers hier wel :)
Sigma

Berichtdoor Jake Armitage » 02 okt 2017, 11:58

Sigma schreef:PS2 consoles kosten echt geen drol

De PS2's kosten momenteel idd geen drol heb toevallig voor de verzameling net een PS2 Slim CIB (als nieuw) gekocht voor €25 :). Wat betreft spelen op de Ps2 vindt ik composite beeld i.c.m. digitaal geluid prima te doen.

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor Sp33dFr34k » 02 okt 2017, 12:55

Sigma schreef:
TBX schreef:Ik wil een PS2 halen, en wat games inhalen! Maar.. heb ik een HDMI switch nodig? Ik wil het met een wide screen formaat spelen mits het mogelijk is.

PS2 werkt op scart/composite. Je zal dus een converter nodig hebben als je dat naar HDMI wil zetten. Maar ik ben niet echt thuis op dat gebied, wellicht de andere bashers hier wel :)

Beste kwaliteit wat je uit een PS2 krijgt is 480P d.m.v. een component kabel. Dit zou je evt. nog kunnen upscalen middels een OSSC of XRGB ofzo.

Afbeelding

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor Gozert » 02 okt 2017, 14:42

Jake Armitage schreef:
Sigma schreef:PS2 consoles kosten echt geen drol

De PS2's kosten momenteel idd geen drol heb toevallig voor de verzameling net een PS2 Slim CIB (als nieuw) gekocht voor €25 :). Wat betreft spelen op de Ps2 vindt ik composite beeld i.c.m. digitaal geluid prima te doen.

Ik vind de PS2 een opvallend goed composite signaal hebben vergeleken met andere consoles, inderdaad.
Gozert

Berichtdoor toejam » 02 okt 2017, 15:50

Arjan Gameboyman schreef:Ik speel nu PS2 games op een PS2 met HDMI aansluiting. Op mijn TV geeft dat ontzettend mooi resultaat en t heeft geen drol gekost.

Gebruik je zo'n externe converter of heb je hem echt gemod met een HDMI-poort? Ik vraag me bij die hdmi-adapters altijd af waarom er een audio-jack op zit.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 04 okt 2017, 13:34

toejam schreef:
Arjan Gameboyman schreef:Ik speel nu PS2 games op een PS2 met HDMI aansluiting. Op mijn TV geeft dat ontzettend mooi resultaat en t heeft geen drol gekost.

Gebruik je zo'n externe converter of heb je hem echt gemod met een HDMI-poort? Ik vraag me bij die hdmi-adapters altijd af waarom er een audio-jack op zit.

Yesh! ik gebruik dat rare ding. Die audio jack is gebruik ik niet.

Eigenlijk moet je eerst zn composite kabel testen. Die van de PS3 passen ook gewoon.
Levert dan geen mooie resultaten dan kun je zn HDMI dingetje proberen.

Op composite zien mn PS1 games en DVDs er mooi uit maar PS2 games niet zo mooi.
Op HDMI dingetje zijn PS1 games en DVDs lelijk maar PS2 games zien er dan wel goed uit.

Dit ligt allemaal puur aan je TV en zul je dus moeten testen.
Arjan Gameboyman

Berichtdoor toejam » 04 okt 2017, 19:34

Ik speel nu alleen op een CRT-tv, die van de demopod om precies te zijn. Ik heb een Ali-componentkabel voor de PS2, maar mijn versterker kan geen component in naar hdmi-uit sturen en de tv heeft geen component meer. Ik zit een beetje te dubben of ik nog een PS2 met een wireless controller in de slaapkamer ga zetten, maar dan zou ik ook zo'n HDMI-ding aanschaffen voor die paar euro. Schijnt goed te zijn voor de romantiek :innocent:

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Zach » 04 okt 2017, 19:57

Sigma schreef:Helaas zijn er een aantal titels wel steeds zeldzamer en beginnen de prijzen van de PS2 games ook langzaam te stijgen. Misschien moeten we een lijstje maken met de "MUST HAVES!" voor de PS2?

Mijn eerste gooi;

- Final Fantasy X
- Final Fantasy X-2 (Ja die vond ik erg leuk :P)
- Final Fantasy XII
- Castlevania - Lament of Innocence
- Castlevania - Curse of Darkness
- Eigenlijk alle GTA titels incl. de "stories"
- Ratchet & Clank 1, 2 & 3
- Jax & Daxter (alleen deel 1 denk ik zo)
- Megaman Anniversary
- Kingdom Hearts I + II

Vul maar aan :)

Kleine persoonlijke aanvulling:
Soul Calibur II
Virtua Fighter 4: Evolution
Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga
Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga 2
Shin Megami Tensei: Devil Summoner: Raidou 1
Shin Megami Tensei: Devil Summoner: Raidou 2
The Thing
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Zone of The Enders
Zone of The Enders 2
Silent Hill 2
Silent Hill 3
Silent Hill 4
Shadow Hearts
Dragon Quest: Journey of The Cursed King
Persona 3: FES
Persona 4
Ico
Shadow of The Colossus
Killer 7
Okami
Resident Evil 4
Psychonauts
Fahrenheit
Katamari Damacy
Beyond Good And Evil
Viewtiful Joe
Viewtiful Joe 2
Maximo
Maximo 2
God Hand
Timesplitter 2
Xenosaga 3
Zach

Berichtdoor reactor » 08 okt 2017, 15:04

Na de Ps1 ben ik overgestapt naar de Microsoft console.
Daarna er wel nog een Cube bijgekocht.
De Ps2 echter sprak mij in die periode totaal niet aan.
Eigenlijk heb ik pas jaren later een kapotte Ps 2 gekregen ,die dan gefixt en toen pas wat games op uitgeprobeerd.
Uiteindelijk eigenlijk nog maar 1 game op de Ps2 uitgespeeld,GOW.

Ben wel beginnen collecten voor de Ps2 ,en in de loop der tijd wel mooie titels toegevoegd.
Ik neem me nu al een tijdje voor om enkele games eens voldoende aandacht te geven .
Maar tijdgebrek...
De Ps2 (en nog een paar andere consoles) is eigenlijk de reden dat ik niet voor current gen ga.
Anders komt het er nooit van om de console eens de aandacht te geven die ze eigenlijk wel verdiend.

I wonder what my life would be
Without the other world in my TV
Because it helps me
To escape this fucked up society

:party: collectie :party:
reactor

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 08 okt 2017, 15:54

reactor schreef:Na de Ps1 ben ik overgestapt naar de Microsoft console.
Daarna er wel nog een Cube bijgekocht.
De Ps2 echter sprak mij in die periode totaal niet aan.
Eigenlijk heb ik pas jaren later een kapotte Ps 2 gekregen ,die dan gefixt en toen pas wat games op uitgeprobeerd.
Uiteindelijk eigenlijk nog maar 1 game op de Ps2 uitgespeeld,GOW.

Ben wel beginnen collecten voor de Ps2 ,en in de loop der tijd wel mooie titels toegevoegd.
Ik neem me nu al een tijdje voor om enkele games eens voldoende aandacht te geven .
Maar tijdgebrek...
De Ps2 (en nog een paar andere consoles) is eigenlijk de reden dat ik niet voor current gen ga.
Anders komt het er nooit van om de console eens de aandacht te geven die ze eigenlijk wel verdiend.

Heel verstandig.
Gewoon lekker een paar jaar achterlopen en je bent een heel stuk goedkoper uit. Als de PS5 al een tijdje uit is koop ik wel een PS4. Ik ben nu net pas bezig met de PS3. :laugh:
Arjan Gameboyman

Berichtdoor Zach » 08 okt 2017, 17:11

Ik speel vrij veel op mijn PS2 en het beeld is vrij lelijk op mijn HD TV. Ik moest toch een nieuwe AV-kabel kopen, dus ook maar zo'n Av2HDMI adaptertje gekocht. Even kijken of het werkt. Anders maar een Composiet kabeltje aanschaffen.
Zach

VorigeVolgende