Jackie's Mega Corner

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 27 apr 2017, 15:55

HARDWARE VIEW *+ REPOST*

Sega Mega Drive VA4

Bouwjaar: 1990 (Model 1)
Regio: NTSC-J (Japan)

Ik ben eerst maar gestopt met het bekijken van de Mega Drive PCB's/moederborden. Ik was benieuwd hoe de verschillende revisies (VA's) klinken over mijn pyramide boxen en ben tot de conclusie gekomen dat zelfs Mega Drives die hetzelfde type moederbord hebben kleine verschillen in geluid vertonen. Waaraan dit nu precies ligt kan ik niet verklaren, maar de verschillen zijn te klein voor de meeste mensen denk ik. Toch blijf ik wel nieuwsgierig...

De allereerste Japanse Mega Drives uit 1988 met het VA0 PCB/moederbord hebben mooi geluid, zolang de geluiden maar niet te hard zijn, want dan gaat het vervormen (distortion). Bare Knuckle II/Streets Of Rage II heeft hier op bepaalde plekken last van door te zware bassen, zoals health oppakken en sommige muziek (vooral de bar in level 1), maar is te accepteren. Ecco The Dolphin en Gunstar Heroes daarintegen worden te schel (niet door bas dus) en kon ik niet aanhoren. (Edit: Ik heb zowieso al moeite met bepaalde geluiden uit deze games, dus verandert er eigenlijk niet heel veel.) Volgens de website, waarvan die link iets verder naar beneden staat, hebben de VA1, VA2 en VA3 ook last van dit soort vervormingen, maar ik neem aan in steeds mindere mate. Over de VA3 heb ik namelijk erg goede dingen gelezen.

Nu had ik al eerder wat geschreven over de Europese VA4, maar ook over de Japanse VA4. Die laatste heb ik verwijderd, omdat ik even het één en ander moet bijschaven. Ik vond het geluid minder mooi dan die van de VA0, omdat het allemaal wat killer overkwam. Nu heb ik weer een (andere "nieuwe") Japanse VA4 aangesloten en voila!, het geluid is perfect. Geen vervorming, geen overdadig schelle klanken, met het ietwat warme geluid van de VA0 intact. Mijn set-up is perfect nu! Extra mooi beeld door de Open Source Scan Converter, perfect geluid (op sommige sound effects in games na die van zichzelf al slecht zijn), originele 6 Button Controllers... Nu alleen de game collectie nog wat uitbreiden, en toch nog maar een paar extra 6 Button Controllers erbij. Toch blijf ik nog op de uitkijk voor een VA3, of eventueel een VA2, of VA1. Waarom? Ik blijf toch wel nieuwsgierig naar deze versies, en dan heb ik in feite de eerste vijf revisies bij elkaar, wat ook wel mooi zou zijn, maar niet vereist.

Voor meer info (is al vaker geplaatst, maar ik maak er in deze post een mooie bundel van, met helemaal onderaan deze post een link naar de MegaAmp sound mod voor de Mega Drive):

http://www.sega-16.com/forum/showthread ... m-bad-ones

http://segaretro.org/Mega_Drive_PCB_revisions

De enige Mega Drives met echt slecht geluid zijn: model 1 VA7 en model 2 VA0 t/m VA2.3, waarvan VA0 t/m VA1.8 hetzelfde moederbord hebben als de model 1 VA7, en dus het slechtste zijn. Alle high defs model 1 hebben over het algemeen gewoon goed geluid. Zonder de high def text word het lastiger ze te onderscheiden en kan alleen door de console open te maken en de geprinte text op het moederbord te lezen. Bij model 2 is het erger, alleen de latere VA3 en VA4 hebben echt goed geluid en worden ook wel de 3/4 variant genoemd, omdat het moederbord kleiner is. Dit moet je aan de onderkant van de console door de ventilatiegaten kunnen zien. Gelukkig zijn er sound mods, die na installatie zelfs de "slechste" versies het meest heldere geluid van alle Mega Drives geeft. Zou ik zoiets doen met een VA0? No way! Voor zo'n mod zou ik speciaal een "slechte" kopen, zodat die gelijk verbouwd kan worden :thumbup1:

Hieronder een filmpje met de verschillen in geluid en een link naar de Mega Amp sound mod:

Een goede sound mod voor de Mega Drive:

http://www.sega-16.com/forum/showthread.php?26568-Introducing-the-Mega-Amp-The-universal-Genesis-audio-circuit

Laatst bijgewerkt door jack-deejz op 13 jan 2018, 11:46, in totaal 7 keer bewerkt.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

Berichtdoor jack-deejz » 27 apr 2017, 17:58

Zo, ik heb die 70 games op pagina 15 even omhoog gebracht naar 75 games, omdat er nog een paar genres en games mistten (stond al wat van aangegeven in de edit onderaan die post). Nabewerken in posts op een forum hoort misschien niet echt, maar bij sommige dingen kan het geen kwaad, en moet het soms om dingen te corrigeren, zolang het maar geen invloed heeft op de rest van de thread, toch?

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

Berichtdoor Apenheul » 27 apr 2017, 18:14

Mooi hoe je in het verschil tussen die modellen duikt. Ik was net wat voorbeelden aan het luisteren van verschillende modellen en wat ik van model 2 kon vinden klonk inderdaad ietwat overstuurd t.o.v. model 1.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor jack-deejz » 29 apr 2017, 18:37

Ik zou nog foto's plaatsen van mijn Open Source Scan Converter set-up, en dat komt er nu eindelijk aan. Er zou eerst iemand met een DSLR of iets dergelijks langs komen, maar daar heb ik niets meer van gehoord. Contact met hem loopt altijd traag, omdat we beide onze eigen dingen te doen hebben en hij is een freelance fotograaf, dus heeft hij niet altijd tijd. Ik ga er in ieder geval niet op wachten. Voor de rest ken ik niemand die hoge kwaliteit foto's en video's kan maken, dus komt het weer aan op mobiele telefoons. Aangezien ik het niet leuk vind steeds maar aan een ander te moeten vragen of degene foto's voor mij kan maken, heb ik maar een nieuw mobieltje gekocht.

Ik had nog een oude Nokia en Samsung om te bellen en smsen, en er staan wat simpele spellen op, meer kan er niet mee gedaan worden. Ik ben niet zo weg van touch screen, dus ben ik toch maar weer voor een simpeler model gegaan, deze keer met meer mogelijkheden. Het is een robuuste telefoon die tegen een stootje kan en ook waterbestendig is, en heeft een, jawel, 2 megapixel camera (niet veel dus + kleine sensor). Dit is em:

Afbeelding

Ik heb er net wat foto's mee gemaakt, met alles op de automatische stand. Zelfs de camera heeft handmatige mogelijkheden, zoals o.a. de belichting en witbalans instellen. Hier ga ik later even wat mee prutsen. Foto's van mijn OSSC set-up maak ik vanavond als er geen licht van buitenaf komt, zo komt hopelijk het beeld van de tv mooi naar voren. Maar eerst hier wat foto's van mijn op dit moment nog erg bescheiden collectie, tenminste, een gedeelte ervan. Ik heb nog wel meer Sega spul, boeken en LP's, maar dat kan later altijd nog. Dus hier de bovenste helft van mijn vitrinekast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door jack-deejz op 29 apr 2017, 19:47, in totaal 10 keer bewerkt.

jack-deejz

Berichtdoor Marth Daul » 29 apr 2017, 19:10

Kan de foto's niet zien, tenzij het rechthoeken zijn met een vraagteken in ...

May the Force be Cute :cool:
Marth Daul

Berichtdoor jack-deejz » 29 apr 2017, 19:26

Marth Daul schreef:Kan de foto's niet zien, tenzij het rechthoeken zijn met een vraagteken in ...

Aangepast.

jack-deejz

Berichtdoor jack-deejz » 29 apr 2017, 19:27

De foto's zijn met zo'n camera niet van al te beste kwaliteit, maar ik ga vanavond proberen het meeste eruit te halen.

jack-deejz

Berichtdoor Marth Daul » 29 apr 2017, 19:40

jack-deejz schreef:De foto's zijn met zo'n camera niet van al te beste kwaliteit, maar ik ga vanavond proberen het meeste eruit te halen.

das niet erg, de foto's geven een goed beeld weer

May the Force be Cute :cool:
Marth Daul

Berichtdoor jack-deejz » 29 apr 2017, 23:13

Ik heb de foto's kunnen maken, ondanks dat de camera ontzettend traag is. Ook werd het beeld al gauw overbelicht. Ik heb de besten er maar uit gekozen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door jack-deejz op 29 apr 2017, 23:35, in totaal 1 keer bewerkt.

jack-deejz

Berichtdoor Apenheul » 29 apr 2017, 23:28

Die scanlines zien er mooi uit op die foto's!
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor segatarian » 30 apr 2017, 14:56

nice!
segatarian

Berichtdoor jack-deejz » 30 apr 2017, 19:32

Afbeelding

Developer: Novotrade International, 1992
Players: 1

Een action-adventure met een sterke focus op het gevoel van er alleen voor staan, eenzaamheid in een grote open wereld. Het is een beetje Sega's tegenhanger van Nintendo's Metroïd. Waarschijnlijk niet eens zo bedoeld, want de maker wilde een unieke speelervaring leveren. In plaats van te moeten schieten, vechten of van platform naar platform te springen, mag je in deze game rondzwemmen als een dolfijn, genaamd Ecco. Zijn naasten zijn door iets in de lucht opgezogen en nu moet Ecco gaan uitzoeken waar ze zijn gebleven, met de grote oceaan en al z'n onderwatergrotten en paden, vele vijanden en andere wezens als startplek. Gelukkig heeft Ecco een aantal moves tot zijn beschikking die hem kunnen helpen op zijn reis.

Er kan in alle richtingen gezwommen worden, ook versneld, als een onderwater sprint. Verder heeft hij een aanval om tegenstanders mee te verwonden of doden, en om kleine visjes mee op te eten voor health. Ook kan hij sonar gebruiken om met vriendelijke wezens te communiceren, bepaalde objecten vooruit te stuwen of om zijn omgeving te scannen, en laat een map zien. Deze sonar word in de loop van het spel steeds sterker door "upgrades" en kan dan ook als aanval gebruikt worden. Tenslotte is er naast de health meter ook een lucht meter. Een dolfijn is een zoogdier, dus kan hij niet onderwater ademen en moet af en toe ergens lucht happen dus!

Afbeelding Afbeelding
(images via sega-16.com)

Naast vriendelijke wezens waarmee je kunt praten, zoals o.a. andere dolfijnen, orka's en walvissen, zijn er ook glyphs in het spel te vinden. Dit kunnen informatiebronnen zijn, of een barricade, of een sleutel waarmee de barricade weg geschoten kan worden (met je sonar). Nadeel wel is als je de barricaderende glyph mist, moet je opnieuw de sleutel halen. Praten met andere wezens en glyphs helpen je een eind op weg en geven je soms ook side-quests. Verder kom je verschillende vijanden tegen, van kwallen en roggen tot haaien en grote inktvissen, en dat is dan nog in de hedendaagse tijd. Na door de oceaan, antarctische wateren en Atlantis te zijn gezwommen mag je terug de tijd in, naar de prehistorie. Maar dat is nog lang niet het einde, er komen nog andere locaties voorbij om antwoorden te vinden, en nieuwe vijanden en wezens. Veel van de 27 levels zijn groot, sommige zelfs zo groot dat je de weg kunt kwijtraken als je geen sonar gebruikt. Gelukkig is er een password system en kun je altijd weer in het level starten waar je was gebleven.

De graphics zijn goed gedaan en zetten je echt in een andere wereld. De animaties voor Ecco zijn ook goed gedaan en hij lijkt vloeiend te bewegen. Animaties voor de andere wezens zijn echter minimaal, maar niet slecht. Er zitten ook leuke details in het spel, zoals hoe verder je de diepte inzwemt, hoe donkerder het word, of het opspattende water als je eruit springt. De soundtrack is ook erg mooi en heeft de juiste sfeer voor dit spel. Alleen het nummer van het Open Ocean level vind ik minder goed. De sound effects zijn van wat mindere kwaliteit, met een aantal die te schel zijn gemaakt. De gameplay is snel, soepel en vloeiend, zeker voor een onderwater spel. Toch zijn er hier en daar onvermijdelijke momenten dat je geraakt moet worden, zelfs als er met absolute precisie gezwommen word. Maar deze game draait meer om doorzettingsvermogen. Ook al kom je met één health bij het einde van een level, in het volgende level is alles weer bijgevuld en vol. Soms gewoon doorgaan is de beste optie, ook al lijk je zonder lucht te komen zitten. Zoals wij in Groningen wel zeggen: "Kop d'r veur!"

Voor wie is Ecco? Het is niet per se voor liefhebbers van 2D Metroïd games. Ondanks dat ik eerder een vergelijking gaf, zijn het toch twee compleet verschillende games, door de manier van spelen. Dit is een avonturenspel met veel en vaak snelle actie, waarbij een doorzettingsvermogen hebben wel nodig is. Er zijn frustrerende momenten en vooral de latere levels worden erg moeilijk, maar niet onmogelijk. Dit spel is voor iedereen die eens wat anders wil dan springen, vechten of schieten, maar toch van actie houd en een doorzettingsvermogen heeft. Alleen dan is het een absolute aanrader.

(Er zijn ook twee vervolgen op dit spel, namelijk Ecco: The Tides Of Time en Ecco Jr.)

Laatst bijgewerkt door jack-deejz op 06 jan 2018, 13:39, in totaal 3 keer bewerkt.

jack-deejz

Berichtdoor segatarian » 30 apr 2017, 21:19

toen dit spel uitkwam zat ik kwijlend naar het scherm te kijken, wel een van de mooiere spellen in die tijd.
Hij is wel aardig moeilijk of frustrerend af en toe.
heb tot nu toe alleen de dreamcast game uitgespeeld.
ik weet nog dat ik als kind al moeite had te ontdekken dat ik na een gesprek met een dolfijn hoog in de lucht moest springen.
mijn engels was dan ook niet best :P. daardoor bleef ik al een tijd in het begin hangen.
segatarian

Berichtdoor jack-deejz » 30 apr 2017, 21:57

Waarschijnlijk dan per ongeluk achter gekomen door gewoon hoog uit het water te springen? Ik had deze game vroeger en heb het toen ook uitgespeeld. Die laatste paar levels komen heel veel aan op onthouden, en steeds maar weer een stukje verder komen. Een aantal andere, eerdere levels zijn ook moeilijk vanwege bepaalde vijanden. Toch een mooi spel als je door weet te zetten. Het verhaal boeide mij toen wel, hoe ver gezocht het ook is.

Ik had de Japanse versie kort geleden ook, maar de Japanse teksten maakten het spel toch minder. Voor games als deze wil ik een Mega Key converter met dip switches kopen en dan de Amerikaanse versies halen.

jack-deejz

Berichtdoor segatarian » 01 mei 2017, 10:12

ok, ik ga er zeker nog wel een keer voor zitten. vind de verhaal lijn idd. wel tof.
Ik denk dat ik de mega cd variant dan ga doen. zelfde spel, maar met cd geluid :P
segatarian

Berichtdoor jack-deejz » 01 mei 2017, 18:16

SOUNDTRACK

Gauntlet IV (zonder IV in Japan)

Composers: Hitoshi Sakimoto, Masaharu Iwata, Hal Canon & Earl Vickers

Eén van de betere Mega Drive soundtracks, van een arcade port die het origineel heeft overtroffen. Toch begint de soundtrack naar mijn mening pas echt op 2:22 minuten, na de simpel klinkende intro en treasure room deuntjes.

Laatst bijgewerkt door jack-deejz op 13 mei 2017, 13:19, in totaal 1 keer bewerkt.

jack-deejz

Berichtdoor jack-deejz » 05 mei 2017, 01:38

MEGA DRIVE LAN

Er zijn volgens mij geen consoles uit die tijd die dit na kunnen doen, een 16-bit LAN. Mensen die het spel Zero Tolerance, een first-person shooter, in die tijd hadden gekocht, konden een formulier die bij de game kwam invullen en opsturen voor een System Link Cable. Hiermee kan het spel via een mini-LAN in co-op worden gespeeld. Hiervoor zijn dan wel twee consoles, twee tv's en twee keer dezelfde game nodig. Toch wel indrukwekkend voor die tijd. Hieronder een paar filmpjes:

jack-deejz

Berichtdoor segatarian » 05 mei 2017, 16:46

ja tof dat al kon, er was ook een modem voor de megadrive en een muis.
maar als je dat eenmaal hebt, staat het er waarschijnlijk alleen voor de sier. moet ook mijn eerste link 2 link game gear game nog doen, al heb ik die kabel al 4 jaar.
segatarian

Berichtdoor Apenheul » 05 mei 2017, 17:57

Super gaaf, als ik dat in die tijd had dan weet ik wel hoe mijn jeugd er uitgezien had ^_^
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor jack-deejz » 06 mei 2017, 15:28

Als ik die mogelijkheid toen had, dan was dat zeker een vaste prik voor zo nu en dan geweest. Ondanks dat het zicht in Zero Tolerance door een klein stukje van het scherm word weergegeven is het een erg goed spel en had ik toen meerdere malen gehuurd, vooral omdat er 40 levels zijn, en gelukkig een password system. Samen met Bloodshot de beste first-person shooter voor de Mega Drive.

jack-deejz

Berichtdoor Apenheul » 06 mei 2017, 15:48

Trouwens wat Ecco the Dolphin betreft; ik heb in de tijd van verschijing alleen een Super Nintendo gehad maar toen ik op PowerPlay Ecco the Dolphin zag vond ik het wel erg jammer dat ik die niet kon spelen. Het zag er zo lekker vloeiend uit.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor jack-deejz » 07 mei 2017, 13:56

Afbeelding

Developer: Atari Games, 1991
Players: 1-2

Geld winnen met illegale gevechten en proberen kampioen hierin te worden, dat is Pit-Fighter. Een fighting game die eigenlijk meer speelt als een beat 'em up, vooral omdat er in alle richtingen bewogen kan worden en het draait zo goed als niet om het maken van combo's (een beetje). Dit is een port van de arcade game die een jaar eerder was verschenen, en is de meest speelbare versie van het spel. Nu betekent dit niet dat het spel ontzettend vloeiend speelt, maar bied toch fighting pleasure, vooral met twee spelers. Dit word dan in co-op gespeeld met meer tegenstanders, en heeft af en toe een grudge match tussendoor waarbij je de andere speler drie keer naar de grond moet zien te krijgen. In single player grudge matches vecht je tegen een spiegelbeeld van jezelf.

Om in het options menu te komen druk je tijdens het titelscherm of de demo op A. Hierin kan de difficulty ingesteld worden, de game mode gekozen worden (normal of practice, waarvan de laatste gewoon een grudge match is), de muziek en sound effects beluisterd worden en de taal ingesteld worden. Voordat je met het spel begint kan er uit drie verschillende karakters gekozen worden, namelijk Buzz (worstelaar), Ty (kick boxer, amerikaanse stijl dacht ik) en Kato (zwarte band martial artist). De basis moves zijn slaan (snel, maar weinig bereik), schoppen (handig om tegenstanders op afstand te houden) en springen. Door combinaties met de vuurknoppen te maken worden er andere moves uitgevoerd, zoals je tegenstander oppakken en weggooien, een flying kick of een special move. Als een tegenstander (of jijzelf) op de grond ligt kan er ook tegenaan geschopt of geslagen worden, waardoor snel opstaan aangemoedigd word. Schoppen is in deze situatie veel effectiever. Er kan ook geblokt worden, maar is erg onhandig gedaan.

Afbeelding Afbeelding
(images via sega-16.com)

De gevechten vinden plaats in bars en garages, met altijd publiek aanwezig. Dit publiek doet vanaf de zijlijn mee, en te dichtbij komen betekent een duw terug de arena in. Sommige zetten soms ook een stap de arena in om een aanval te doen die jou, als het raak is, health kost. Zolang ze deze korte tijd in de arena staan kun je ze neerhalen met kans op een wapen. Maar wapens zijn er genoeg te vinden in het spel, zoals messen, ninja sterren, barkrukken en stokken. Ook kunnen er dingen opgepakt worden om naar de tegenstander te gooien, zoals metalen en houten tonnen, kratten van hout en motoren. Verder kan er nog de power pil gevonden worden tijdens sommige gevechten, wat extra kracht en incasseringsvermogen geeft. Ook is er een leuke verscheidenheid aan tegenstanders, zoals o.a. een biker, een wapengek, een gevaarlijke babe en een reus van een vent met kettingen om zijn nek, om er een paar te noemen. Het begint simpel, maar word steeds uitdagender.

De graphics zijn het zwakste punt van dit spel. Dit zijn digitized graphics van voor de eerste Mortal Kombat. Digitized graphics waren gecompresseerde foto's die gebruikt werden voor de (bewegende) karakters en eventueel achtergronden en objecten. Dit was niet altijd even mooi, en deze versie van Pit-Fighter is daar ook geen uitblinker in (geen één Pit-Fighter eigenlijk). Die grote zwarte statusbalk in het bovenste gedeelte van het scherm is ook wel jammer, maar heb ik eigenlijk niet zoveel last van. De minimalistische soundtrack vind ik wel wat hebben. Het is niet heel melodieus en heeft hier en daar wat irritante geluiden, maar is mij altijd bijgebleven, misschien wel door de simpelheid. De sound effects en voices zijn goed genoeg, niks speciaals. De gameplay is het sterktste punt hier. Het is een rasechte button basher, dat wel. Er komt niet heel veel tactiek bij te kijken, maar eenmaal gewend aan deze wat andere manier van vechten levert het toch resultaten op, het speelt dan wel lekker weg.

Pit-Fighter is één van de games waar ik makkelijk plezier aan kan beleven op de Mega Drive. Geen overflow aan actie, weinig poespas, geen stukken die met absolute precisie gespeeld moeten worden, geen oneindige knoppen combinaties voor combo's, gewoon weten wat je karakter kan en dan maar rammen op die knoppen. Iedereen die ook maar een beetje interesse heeft in vechtspellen kan deze denk ik wel waarderen.

Laatst bijgewerkt door jack-deejz op 13 mei 2017, 17:14, in totaal 3 keer bewerkt.

jack-deejz

Berichtdoor Galious » 07 mei 2017, 14:18

Mooi om eens wat liefde voor deze ondergewaardeerde (en maar al te vaak afgekraakte) fighter te zien :thumbup1:

Ik was indertijd flink onder de indruk van de 3-player arcade game die ze bij ons in Rotterdam in de speelhal hadden staan. Ik keek enorm uit naar de Mega Drive port vanaf de dag dat ik de review daarvan in mijn lijfblad Mean Machines las en ik kocht de game dan ook direct toen die hier uit kwam. Geen moment spijt van gehad. De review en de port waren spot-on. Ik vind het nog steeds een toffe game en deze Mega Drive versie speelt ook nog eens (veel) lekkerder dan de originele arcade game omdat je beter overzicht hebt op het speelveld.

Dit is wat mij betreft echt zo'n one-of-a-kind game. Er is eigenlijk geen andere fighter die dat brute geweld van een illegaal ondergronds gevechtstoernooi zo goed belichaamt. Een Bloodsport licentie had de game niet misstaan, zou de perfecte movie tie-in zijn geweest. Ty zou zo voor Van Damme door kunnen gaan :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor jack-deejz » 07 mei 2017, 18:59

Ik zit al een tijdje te twijfelen over wat voor soort 2D spel ik het liefst zou willen maken sinds ik vorig jaar een kleine demo heb gemaakt, en een nieuwe soort Pit-Fighter heb ik ook aan gedacht. Eigenlijk zit ik te twijfelen tussen een aantal verschillende games. Een action-platformer met wat horror elementen en de nadruk op vechten, met als main character een Samurai Shodown-achtig figuur. Of een speedy action-platformer waarin ook gevochten en/of geschoten kan worden, maar met de nadruk op zo snel mogelijk bij je doel komen. Of een action-platformer die zich grotendeels in een stad afspeelt, waarbij er door b.v. ramen gesprongen kan worden om nieuwe delen van het level open te leggen. Dat afspelen in de stad zou ook met een soort deathmatch kunnen, waarbij de gebouwen dan ook stuk kunnen enzo, en dan een beetje in de stijl van Elevator Action. Of een action-platformer met sterke Ierse en Noorse mythologie erin, met de art stijl gebaseerd op het stripverhaal van Slaine - De Gehoornde God. Of een beat 'em up, een kruising tussen Streets Of Rage II en Alien vs. Predator of zo. Of dus een Pit-Fighter-achtige game. Of misschien wel een pinball game in de stijl van de Naxat games, of een shoot 'em up in de stijl van de Thunder Force serie.

Ach ja, Pit-Fighter is in ieder geval een goede game, voor de Mega Drive dan.

jack-deejz

Berichtdoor toejam » 08 mei 2017, 08:22

Als ik aan Pit Fighter denk denk ik vooral aan de epic failure op de Commodore 64. Helaas was dat mijn referentiepunt. Gecombineerd met de overweldigend negatieve smaak die de game schijnbaar heeft achtergelaten heb ik de overige ports ook nooit echt een kans gegeven. De arcadeversie vond ik nou ook niet heel bijzonder maar door de lovende woorden van onder meer Mr. Galious over de SMD-versie heb ik daar toch nog eens wat beter naar gekeken. En toen ik die voor een prikkie kon kopen heb ik het dan ook meteen gedaan. En geen spijt van gehad. Dit combineert de facetten van de arcade-versie met de beperkingen van de console op een manier die echt heel goed werkt.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

VorigeVolgende