Jackie's Mega Corner

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor segatarian » 25 dec 2016, 12:00

je word niet vergeten :) jullie ook allemaal fijne dagen!
Avatar gebruiker
segatarian
 
Berichten: 4197
Geregistreerd: 22 dec 2013, 17:29
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 25 dec 2016, 22:26

DOCU

In de tweede helft van de jaren '80 begonnen game music composers bands te vormen om zo hun creaties live te spelen. Eén daarvan is de S.S.T. Band, waarvan S.S.T. voor Sega Sound Team staat. In deze docu gaat het vooral over deze groep, maar ook de andere bands komen er in voor:


Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 25 dec 2016, 22:54

ACCESSOIRES

Dempa XE-1 AP

Een controller uit 1989 met analoge controls, jawel, bijna tien jaar voordat het bij het grote publiek doorbrak, maar was alleen uitgebracht in Japan. Het was de eerste controller met een analoge stick, een analoge slider, shoulder buttons en handgrepen. Omdat de controller heel erg rond is, en ook nog eens groter is dan een X-Box controller, worden deze shoulder buttons anders bediend (zie filmpje beneden). De slider kan versteld worden zodat ie naar boven/beneden gaat, of links/rechts, of daar tussenin (diagonaal), en kan b.v. handig zijn als throttle of naar links en rechts sturen.Verder heeft deze controller turbo mogelijkheden en is compatible met een aantal andere systemen, waar bij sommige een extra adapter nodig is. De games die compatible zijn:

Mega Drive
After Burner II
Ayrton Senna's Super Monaco GP II
Fastest 1
Galaxy Force II
MUSHA (niet aan te raden wegens overgevoeligheid met het bewegen van je karakter)

Mega-CD
After Burner III
Night Striker
Star Blade

32X
After Burner Complete
Space Harrier


Laatst bijgewerkt door jack-deejz op 08 jan 2018, 17:43, in totaal 2 keer bewerkt.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Galious » 25 dec 2016, 23:16

Cool, nog nooit gezien die controller :smile:

nmkl pjkl ftmch
Avatar gebruiker
Galious
Moderator
 
Berichten: 14552
Geregistreerd: 21 sep 2014, 19:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 25 dec 2016, 23:27

Ben er zelf ook nog niet zo lang achter :smile:

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 26 dec 2016, 00:16

* DEZE POST OVER DE JAPANSE VA4 HEB IK VERWIJDERD, SAMENGEVOEGD EN OPNIEUW GEPOST OP PAGINA 17 *

Laatst bijgewerkt door jack-deejz op 27 apr 2017, 16:05, in totaal 7 keer bewerkt.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor segatarian » 26 dec 2016, 11:04

geinig die controller.
ik had vorige maand in 1 van de megadrive topics iets gepost met een artikel die helpt de modellen onderling te kunnen herkennen.
Avatar gebruiker
segatarian
 
Berichten: 4197
Geregistreerd: 22 dec 2013, 17:29
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Pius » 26 dec 2016, 11:13

Lol die controller ziet er oprecht bizar uit :P

"Come back when you can put up a fight."
Avatar gebruiker
Pius
 
Berichten: 11205
Geregistreerd: 16 mei 2015, 22:00
Woonplaats: Breda

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Pius » 26 dec 2016, 11:13

Lol die controller ziet er oprecht bizar uit :P

"Come back when you can put up a fight."
Avatar gebruiker
Pius
 
Berichten: 11205
Geregistreerd: 16 mei 2015, 22:00
Woonplaats: Breda

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 26 dec 2016, 11:19

segatarian schreef:ik had vorige maand in 1 van de megadrive topics iets gepost met een artikel die helpt de modellen onderling te kunnen herkennen.


Klopt, heb ik gelezen. Ik ben hier al een aantal maanden mee bezig en ga af en toe mijn ervaring met een bepaald model posten in dit topic. Ik heb het beste europese model aan mijn vader gegeven, want hij vind het ook nog steeds wel tof spul. Ik ga binnenkort even bij hem langs om dat model open te maken, zodat ik kan zien welk moederbord erin zit. Mijn beschrijving van die europese kan ik min of meer al wel bedenken.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 26 dec 2016, 11:36

SOUNDTRACK

Daze Before Christmas

Composer: Kim M. Jensen & Geir Tjelta

Ook maar even wat kerstmuziek van mijn kant.


Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 26 dec 2016, 12:05

Och wat stom, ik was de duel mode in Streets Of Rage II vergeten :doh: Heb mijn game view even een beetje moeten aanpassen.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Pius » 26 dec 2016, 13:44

Even een klein positief puntje van kritiek zo met de kerst: Ik vind je topic cool en ik lees het met plezier ondanks dat ik niks met de SMD heb. Dus daarvoor chapeau. De mate van nieuwe content is voor mij persoonlijk wel een lichtelijke "informatie overflow". De meeste mensen zitten maar een aantal keer per dag op het forum en gaan dan rustig alles lezen en becommentariëren. Dus 1 post per dag en dan mensen lekker daarop laten reageren discussiëren zou ik zelf meer voor zijn. Zo zorg je er ook voor dat je niet binnen een maand alle dingen die je wil delen al gepost hebt en je houdt ruimte voor reacties.

Weet niet of andere dit ook zo ervaren hoor, dus misschien ligt het gewoon aan mij :P

"Come back when you can put up a fight."
Avatar gebruiker
Pius
 
Berichten: 11205
Geregistreerd: 16 mei 2015, 22:00
Woonplaats: Breda

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 26 dec 2016, 14:48

Pius schreef:Even een klein positief puntje van kritiek zo met de kerst: Ik vind je topic cool en ik lees het met plezier ondanks dat ik niks met de SMD heb. Dus daarvoor chapeau. De mate van nieuwe content is voor mij persoonlijk wel een lichtelijke "informatie overflow". De meeste mensen zitten maar een aantal keer per dag op het forum en gaan dan rustig alles lezen en becommentariëren. Dus 1 post per dag en dan mensen lekker daarop laten reageren discussiëren zou ik zelf meer voor zijn. Zo zorg je er ook voor dat je niet binnen een maand alle dingen die je wil delen al gepost hebt en je houdt ruimte voor reacties.

Weet niet of andere dit ook zo ervaren hoor, dus misschien ligt het gewoon aan mij :P


Ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Ik ben wat te hard van stapel gelopen, en daarbij kunnen de game views en andere zaken misschien ook nog wel wat uitgebreider, zodat er ook meer over te zeggen valt. En meer tussenpozen, zodat er ook gereageerd kan worden op reacties. Ik zal eerlijk zijn, ik heb in mijn leven maar op een paar forums gezeten, op één hand te tellen. Wat vind jij, een nieuwe start maken en dingen uitgebreider en langzamer bespreken?

Trouwens, ik heb eigenlijk net weer een game view geschreven en zit nu opgeslagen in mijn copy en paste, dus moet ik die wel even plaatsen nog, anders ben ik de hele tekst kwijt.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 26 dec 2016, 14:48

Afbeelding


Developer: Takara, 1994
Players: 1-2


Een fighting game in de stijl van Street Fighter II, maar met de karakters allemaal bewapend en is in Japan bekend onder de naam Samurai Spirits. Dit is een port van het Neo Geo spel die een jaar eerder uitkwam. Omdat de Mega Drive cartridges veel kleiner zijn dan die van de Neo Geo, moesten er hier en daar dingen opgeofferd worden. Toch heeft Takara hier een geslaagde port van gemaakt en heeft dat (gelukkig) ook nog met een paar andere Neo Geo ports gedaan. Ook zijn er een aantal van die ports mislukt, jammer genoeg. Ondanks dat dit spel veel leent van Street Fighter II, meer dan b.v. Mortal Kombat doet, is het toch een geheel andere speelstijl en is op de Neo Geo een waardevolle serie. Blij toe, dat er toch één op de Mega Drive verschenen is.

Afbeelding Afbeelding
(images via sega-16.com)

Je kunt kiezen uit elf compleet verschillende karakters, waaronder katana specialist Haohmaru, ninja Hanzo Hattori, schermster Charlotte, kruiperig monster met Freddy Krueger klauw Gen-An, kabuki Kyoshiro Senryo en dual-wielding Jubei Yagyu. Ook zijn er twee karakters die een dier bij zich hebben die mee kunnen helpen met vechten. Jammer genoeg mist Earthquake, het grootste karakter uit het originele spel, en daarmee dus ook zijn stage. De Super Nintendo versie heeft deze wel, maar zit weer met wat andere problemen, later hier meer over.

De zes knoppen controller van Sega komt hier goed van pas. Drie knoppen voor de kicks, en drie knoppen voor de slashes. Drie gradaties in snelheid en kracht, zoals bij Street Fighter II. Verder heb je natuurlijk de flying en crouching attacks en kun je aanvallen blokken. Ook kun je door op de D-Pad twee keer snel naar voren of naar achteren te drukken een dash naar voren maken of aanvallen ontwijken. Ook kunnen de wapens met elkaar gelocked worden en moet je zo snel mogelijk op de vuurknoppen drukken om te winnen in zo'n duel. Hiermee sla je het wapen uit de handen van de tegenstander, toch is echter iemand niet hulpeloos zonder wapen. De reach en de special moves zijn weg, maar de aanvallen zijn snel. Wat special moves betreft, ieder karakter heeft een aardig setje, maar niet heel veel, ongeveer zo'n twee tot vijf. De scheidsrechter die op de achtergrond met de partij meeloopt is ook goed gedaan en gooit soms items de ring in, zoals vlees om je health bij te vullen.

Afbeelding Afbeelding
(images via sega-16.com)

De sprites zijn groot en gedetailleerd, en de animaties zijn goed gedaan, ondanks dat er een aantal animaties missen. Hetzelfde geldt voor de achtergronden en stages. Het in- en uitzoomen van het origineel is ook verdwenen, maar gelukkig speel je het spel ingezoomed. De SNES versie heeft dan wel Earthquake en zijn stage, maar mist ook animaties en het in- en uitzoomen, en wordt jammer genoeg altijd uitgezoomed weergegeven. Terug naar de Mega Drive versie, er missen ook een stuk of wat sound effects en voices, en degenen die er wel in zitten zijn van redelijke kwaliteit. De muziek is echter wel goed gedaan, en recreëert de sfeer van het origineel redelijk goed. De gameplay is ongeveer net zo snel en soepel als de Neo Geo versie, alleen is er slow-down. De karakters die een dier bij zich hebben zorgen hiervoor, en sommige moves ook. De game wordt daardoor niet onspeelbaar, maar is toch wel jammer, want het haalt de snelheid eruit.

De Mega Drive staat niet bekend om zijn denderende one-on-one fighters. Dit is één van de betere, samen met een handje vol anderen, maar niet zo goed als b.v. Street Fighter II': Special Champion Edition of het Amerikaanse Weaponlord. Toch is deze niet voor iedereen weggelegd. Ook al vind iemand Street Fighter II tof, dan hoeft degene deze niet leuk te vinden. Het speelt anders, het is minder rushen en meer timen. De sfeer die er vanaf deel drie/vier op de Neo Geo bij kwam, heeft deze serie tot mijn favoriete fighters aller tijden gemaakt (niet beat 'em ups dus). Maar sinds de Neo Geo te duur is geworden om er voor te verzamelen, neem ik zeer zeker genoegen met deze port.

Edit: onderstaand filmpje bevat gameplay footage, maar is hier en daar wel in geknipt en lijkt soms raar:


Laatst bijgewerkt door jack-deejz op 12 sep 2018, 20:35, in totaal 9 keer bewerkt.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 26 dec 2016, 14:51

Moest deze even posten, anders was ie verloren gegaan. Zie 2 posts naar boven.

Edit: in dit tempo was ik er trouwens niet in een maand door geweest, maar zou hier nog vele maanden mee zoet kunnen zijn.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Galious » 26 dec 2016, 15:10

Ik heb mijn stukje over Thunder Force III toevallig net af, maar ik zal wel wachten dan om dat te posten ;)
Zal ik die dan morgen doen?

nmkl pjkl ftmch
Avatar gebruiker
Galious
Moderator
 
Berichten: 14552
Geregistreerd: 21 sep 2014, 19:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor jack-deejz » 26 dec 2016, 18:48

Is goed. Maar wat vind jij, kan ik beter meer tijd steken in de lengtes van de game views enzo en langer wachten tussen de posts? Mijn idee over dit topic was in eerste instantie dat het elkaar allemaal vlot opvolgt, zodat het voor degene die nog vanaf het begin moet lezen het niet ontzettend veel is. Dus ik dacht een combo hiervan, met alleen de nodige info en minimaal zoveel posts per pagina. Wat vinden jullie?

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
Avatar gebruiker
jack-deejz
 
Berichten: 1045
Geregistreerd: 29 okt 2016, 14:11
Woonplaats: Groningen

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Galious » 26 dec 2016, 23:29

Ik vind het enthousiasme en de inspiratie die je in dit topic stopt geweldig, maar door de hoge frequentie van posts kan het inderdaad een beetje lastig worden om te reageren op alle dingen die je zou willen, omdat er dan misschien alweer een paar posts bij zijn gekomen tegen de tijd dat je het forum bezoekt. Dan kunnen er ook verschillende onderwerpen door elkaar gaan lopen, wat de flow van het topic niet ten goede komt. Ik ben het dus wel eens met Pius, met 1 of 2 posts per dag wordt het misschien wat beter behapbaar voor de lezers en ik denk dat het ook meer voldoening voor jou schenkt als er gereageerd wordt op je mooie stukken :)

nmkl pjkl ftmch
Avatar gebruiker
Galious
Moderator
 
Berichten: 14552
Geregistreerd: 21 sep 2014, 19:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Bamilolly » 27 dec 2016, 07:58

Was hattori hanzo ook niet de naam van de zwaard maak specialist uit kill bill?

--Its over NINE THOUSAND!!!!--

http://youtu.be/SiMHTK15Pik
Avatar gebruiker
Bamilolly
 
Berichten: 2645
Geregistreerd: 23 aug 2014, 11:36

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Joey » 27 dec 2016, 08:41

Ik zou ook iets langer wachten tussen posts en me beperken tot ongeveer 1 post per dag. Dan is het voor forumleden die het forum niet even vaak bezoeken ook nog goed te volgen en is er meer tijd voor iedereen om te reageren.

Ook ik vind dit topic namelijk erg tof en ik waardeer je enthousiasme, maar als ik ergens op wil reageren is die post vaak alweer ondergesneeuwd door 1 of meerdere nieuwe contentstukken, waardoor ik vaak toch besluit niet te reageren.
Avatar gebruiker
Joey
Moderator
 
Berichten: 7103
Geregistreerd: 17 dec 2013, 19:16

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor segatarian » 27 dec 2016, 13:33

Dit is 1 van mijn favoriete topics op het moment.
Iets rustiger aan kan idd geen kwaad.
het zal zo nu en dan wel voorkomen dat je wat minder reacties krijgt.
kan oa. zijn doordat mensen al kennis hebben van een spel of item die je post en er weinig extra over te melden hebben.

1 op 1 fighters ben ik niet zo'n fan van, streetfighter heeft me nauwelijks geboeid, mortal kombat vond ik destijds wel leuk. voor de rest heb ik nog wat met powerstone en soul calliber op de dreamcast.
Avatar gebruiker
segatarian
 
Berichten: 4197
Geregistreerd: 22 dec 2013, 17:29
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor segatarian » 27 dec 2016, 13:37

Hier nog een pareltje van sega. de multimega. megadrive, megacd, discman in 1 .

Afbeelding
Avatar gebruiker
segatarian
 
Berichten: 4197
Geregistreerd: 22 dec 2013, 17:29
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Galious » 27 dec 2016, 15:27

Als beloofd, een “guest” GAME VIEW :smile:

Thunder Force III

Developer: Technosoft 1990
Players: 1


Thunder Force IV is hierboven al in de spotlight gezet, maar diens voorganger is ook nog steeds een Force to be reckoned with onder de 16-bit shmups! Thunder Force III is het deel dat de serie voorgoed als side-scroller vestigde. De allereerste Thunder Force was een multi-directional, topdown shooter waarin je vrij rond kon vliegen op search-and-destroy missies en deel II (de eerste uit de serie die voor de Mega Drive verscheen) was een 50/50 mix van topdown en side-scrolling stages. De laatste soort stages waren een stuk toffer dan de topdown levels en voor het derde deel werd dus gelukkig besloten om de game een pure 2D side-scrolling schoot ‘em up te maken en dat pakte fenomenaal goed uit!

De Mega Drive was nog geen 2 jaar oud toen Thunder Force III een nieuwe standaard neerzette voor shooters. De graphics zijn zeer gedetailleerd, de levels enorm gevarieerd met veel parallax scrolling voor een indrukwekkend diepte-effect en ze bevatten enkele prachtige grafische effecten zoals de golvende vuurzee in de achtergrond van planeet Gorgon.

In het begin van de game kun je kiezen uit 5 verschillende planeten om je missie te beginnen, daarna ga je de rest van de 4 levels in een vaste volgorde af. De levels zijn als gezegd bijzonder gevarieerd. Zo heb je op de eerder genoemde vuurplaneet Gorgon vlammende pilaren die plotseling uit het lava omhoog schieten en je pad blokkeren; op de groene planeet Hydra wordt je zicht soms belemmerd door bomen en lianen; op de waterplaneet Seiren heb je tunnels van koraal en verraderlijke stromingen, etc. Kortom, de levels zijn stuk voor stuk heel verschillend en daardoor zeer memorabel. En dat geldt ook voor je arsenaal aan wapens.

Afbeelding Afbeelding

De Thunder Force serie heeft een kenmerkend power-up systeem. Je begint in bijna elk deel (vanaf TFII) met een standaard Twin Shot, een voorwaarts vurende dubbele pea shooter, en een Back Shot, waarmee je tegelijk naar voren en naar achteren kunt knallen. In de levels kun je upgrades vinden voor deze 2 standaard wapens en verder kun je nog 3 andere wapens bemachtigen, waaronder een brede Wave shot, een Fire shot met missiles die naar boven en beneden vuren, en de Hunter, een homing shot. Daarnaast heb je nog de Claw options die je kunt oppikken voor nog meer vuurkracht, een Shield dat enkele hits kan absorberen en een 1-up item. Overigens hoef je je nooit zorgen te maken om speed-ups, want je kunt de snelheid van je schip altijd zelf instellen op 4 verschillende niveau’s. De lagere snelheden zijn vooral nuttig om door nauwe passages te manoeuvreren en de hogere snelheden voor het meer hectische vuur- en dodge werk.

Anders dan gebruikelijk in shoot ‘em ups behoud je je vorige wapen als je een nieuwe power-up oppakt, je kunt in totaal 5 verschillende wapens bij je dragen waartussen je kunt wisselen en dat voegt een mooie laag strategie toe aan de gameplay. Het gaat er dan om de beste wapens voor een bepaald (deel van een) level of een boss fight te vinden, wat je leven een stuk makkelijker kan maken. Maar pas wel op, want ga je dood, dan verlies je het wapen dat je op dat moment gebruikte, je 2 standaard wapens uitgezonderd maar die verliezen hun upgrade als je die had bemachtigd.

Na de initiële 5 levels ga je door naar een gigantisch ruimteschip (à la R-Type stage 3) waar het level je helemaal langsvoert en dat je stukje bij beetje kapot knalt totdat je uiteindelijk het binnenste van het schip kunt enteren om het gigantische gevaarte voorgoed te vernietigen. Altijd mijn favoriete soort levels in shooters. Daarna ga je naar de final stage en dring je door tot het diepste van de vijandelijke basis.



Thunder Force III is op de Normal difficulty zeker niet de moeilijkste shoot ‘em up op de Mega Drive, dus het is ook voor minder bedreven liefhebbers van het genre een hele goede titel om in te stappen. Voor experts biedt de game echter ook volop uitdaging op de hogere difficulties Hard en Mania. Het spel speelt nog steeds heerlijk, de controls zijn uiterst responsief (al is er soms wel een beetje slowdown en sprite flicker), de graphics zijn uitstekend (ik prefereer dit stijltje eerlijk gezegd boven boven het iets meer gestileerde Thunder Force IV) en ik kan natuurlijk niet afsluiten zonder de fantastische soundtrack te noemen. Thunder Force III is Mega Drive muziek op zijn best met geweldige opzwepende deuntjes, waarvan met name de Gorgon stage muziek tot een van mijn all-time favorieten is gaan behoren.

Je zult overigens vergeefs zoeken naar een PAL versie van Thunder Force III, want de game is alleen voor de Amerikaanse Genesis en de Japanse Mega Drive verschenen. De Genesis versie is indertijd wel geïmporteerd naar Nederland (zo heeft mijn exemplaar een papieren inlay met een Nederlandse vertaling van de handleiding) en speelt gewoon probleemloos af op een PAL Mega Drive, dus ga daar als de donder achteraan om deze briljante shoot ‘em up aan je Mega Drive collectie toe te voegen. Verplichte kost!

Laatst bijgewerkt door Galious op 27 dec 2016, 16:24, in totaal 1 keer bewerkt.

nmkl pjkl ftmch
Avatar gebruiker
Galious
Moderator
 
Berichten: 14552
Geregistreerd: 21 sep 2014, 19:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor segatarian » 27 dec 2016, 15:58

Mooie review.
Ik ga mijn beurs maar eens opentrekken om games uit deze serie te bemachtigen.
schmups games zijn toch wel een van mijn favorite genre.
schmups van bovenaf gezien ben ik ook niet vies van
Avatar gebruiker
segatarian
 
Berichten: 4197
Geregistreerd: 22 dec 2013, 17:29
Woonplaats: Hellevoetsluis

VorigeVolgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Top