Jackie's Mega Corner

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Jackie's Mega Corner

Berichtdoor Shantomio » 17 sep 2017, 19:58

Heel vet die SEGA DUCKHUNT!

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor jack-deejz » 05 okt 2017, 09:57

Inderdaad Nintendo, wat een rip-off! :tongue1:

Het was een tijdje rustig hier in dit topic, door verschillende redenen. Eén daarvan is dat ik later dit jaar aan de medicatie moet vanwege een bijna niet meer functionerende alvleesklier. Dit is echter een lang verhaal en al een langlopende kwestie, en op dit forum ook niet belangrijk. Ik zal wel blijven posten hier, maar de komende maanden eerst in veel mindere mate (vanwege andere redenen). En wat ik ook jammer vind...

IS DAT PAPRIUM VERSCHOVEN IS NAAR BEGIN VOLGEND JAAR!!! :sad:

Maar goed, ik zal binnenkort weer eens wat posten, en een heleboel andere topics nalezen die ik al die tijd niet gevolgd heb (een hele klus).

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

Berichtdoor segatarian » 05 okt 2017, 17:40

Yeessss! je bent terug!
dacht even dat je hier niet meer zou komen.
Vervelend dat je gezondheids problemen hebt. hopelijk kom het goed allemaal!

zal met smart wachten op je nieuwe posts :)

ik had op wiki pedia de duckhunt review aangepast en deze sega arcade kast bij het verhaal betrokken.
was een dag later alweer verwijderd.. stelletje fan boys :P
segatarian

Berichtdoor segatarian » 01 nov 2017, 12:32

Een klein reviewtje van sonic 3D op de megadrive.

Afbeelding

Dit spel ken ik van de sega saturn en heb hem daar maar weinig op gespeeld.
Over het geheel genomen trekt deze game mijn aandacht niet echt.
voor de saturn zijn de graphics niet heel bijzonder, de controls niet super en daarom dus niet veel liefde gehad.

Onlangs kreeg ik van Kenneth een sonic 3D voor de megadrive binnen.
Achter op de doos staat dat dit 32 meg avontuur het mooiste ooit is op 16 bit verschenen.

Zonder hoge verwachtingen schuif ik de game in de megadrive.
Ik zet hem aan en er verschijnt een sega logo met een destijds nieuwe sega scream.
Vervolgens start een indrukwekkend FMV filmpje dat ik nog nooit zo op een 16 bit card ben tegen gekomen. netjes..hier is blast processing voor nodig.
De game zelf is tot mijn verbazing nauwelijks minder mooi dan de saturn, kleurrijk, en fantastische graphics voor een 16 bit.
Ik denk dat traveler tales dit spel ongeveer net zo mooi heeft gekregen als donkey kong voor de snes, dit had ik niet verwacht. ongekend niveau.
had zomaar een 32x titel kunnen zijn.
Op een of andere manier lijkt de game ook beter te spelen. Zonder veel moeite besef ik dat ik bijna een uur verder ben en bij stage 6 kom ik er achter dat het bedtijd is. Al met al ben ik zelf verbaasd hoe ik bij deze game dus wel geduldig het spel kan spelen en hem eigenlijk best leuk vind.
Sonic 3D stond niet echt hoog op mijn lijst. maar zie nu in dat de megadrive versie zeker wel de moeite waard is.
Of mensen vinden deze game goed, of hij word gehaat. Ik lijk van een afgunstige houding nu in elk geval om te zijn.
Ik vind hem leuk. NIet zo leuk als de 2d 16 bit sonic's maar goed genoeg en met een super geluid en graphics.
Het enige verschil zo lijkt, met de saturn versie is dat bv. de tegels van vloer ingevuld zijn met textures, bij de md versie zijn ze slechts gekleurd.

De bedoeling van deze game is alle flickies (vogeltjes) te bevrijden en door de ring te gooien, waarop de ring toegang bied tot het volgende deel van het level. Het spel is nog steeds gebaseerd op rennen en robotnik's robot's te vernielen (hier komen flicky's uit) stage 3 van een zone is zoals altijd, een eindbaas. De controls zijn niet helemaal ideaal, maar zeker speelbaar en niet zo sloom als ik dacht. stuurt een beetje als marble madness.
Deze game ga ik zeker opnieuw spelen.
segatarian

Berichtdoor jack-deejz » 01 nov 2017, 18:40

Mooie review segatarian. Kwam filmpjes van deze game vandaag toevallig op YouTube tegen zonder ernaar gezocht te hebben. De besturing zal inderdaad wel wennen zijn, misschien vergelijkbaar met Light Crusader?

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

Berichtdoor segatarian » 01 nov 2017, 23:08

het is wat soepeler de besturing, maar het is wat moeilijker t.o.v. light crusader om ergens recht op af te mikken.
segatarian

Berichtdoor Joey » 02 nov 2017, 19:03

Ik heb me vroeger prima met deze game vermaakt.
Joey
Moderator

Berichtdoor MHZ » 06 nov 2017, 15:29

Sonic 3D. Leuke game.

Er komt een DX editie uit. De programmeur van deze game komt met een verbeterde versie uit. Wel leuk dat er na meer dan 20 jaar een update komt.

https://youtu.be/PzGJkncqx04
MHZ

Berichtdoor jack-deejz » 07 nov 2017, 17:50

@MHZ
Altijd goed zulke info! Deze ken ik trouwens al, deze van Traveller's Tales oprichter Jon Burton (net opgezocht). Jammer dat het een ROM hack is, maar kan ook niet anders.

jack-deejz

Berichtdoor jack-deejz » 09 nov 2017, 00:20

ZONDE?

Na het lezen van wat verhalen en comments op het internet kwam ik wederom tot de conclusie dat het 16-bit tijdperk nog een paar jaar langer had mogen duren. Zo las ik dat een port van Capcom's arcade game Alien vs. Predator voor de 32X gecancelled was, omdat die niet verkocht vanwege de nieuwe generatie consoles, de add-on die nooit echt ten volle was benut. Verder las ik dat iemand zich afvroeg hoe goed een SVP chipped game in combinatie met de 32X zou kunnnen zijn, als Sega verder was gegaan met die chip. Sega wilde zelfs een SVP add-on maken waar dan games voor ontwikkeld konden worden, zodat er voor de chip maar één keer betaald werd, maar werd gecancelled vanwege de 32X. Nog een paar jaar erbij, en Capcom en Konami hadden echt kunnen bloeien op de Mega Drive (en 32X), net zoals Treasure en Technosoft. Takara met een Samurai Shodown II port op de 32X.

Ook jammer dat Paprium is verschoven naar begin volgend jaar. Gaat deze game laten zien dat er nog meer uit de oudere console te halen valt? Hun vorige game Pier Solar & The Great Architects schijnt goed te zijn, met mooie graphics en sound, maar geen extra chipset. Toch wel een aantrekkelijk idee, games die met extra chipsets voor de 32X ontwikkeld worden, maar dure business. Misschien dat iemand, of WaterMelon Games die stap ooit nog gaat wagen, maar met zo'n kleine doelgroep lijkt me dat onrealistisch. Toch, een game die de mond doet openvallen, draaiend op hardware van meer dan 20 jaar oud, is een leuke gedachte, al moet voor de lage resolutie wel een gepast scherm gekozen worden.

Wat niet zonde is, is dat er voor de Open Source Scan Converter een nieuwe firmware update is gekomen (ondertussen is er al weer een nieuwe). Dankzij een extra optie is de weergave, die al heel erg mooi was, nog beter geworden. Ik zal binnenkort met de sublieme 2 megapixel camera ( :tongue1: ) van mijn telefoon even wat foto's hiervan maken en hier plaatsen, aangezien er vorige keer een aantal mensen nieuwsgierig waren naar het beeld. Misschien deze week.

jack-deejz

Berichtdoor segatarian » 09 nov 2017, 17:20

tja wat had de 32x kunnen worden idd.
Ik heb weleens met de gedachte gespeeld(als als als) als sega klanten voor de 32x add on hadden kunnen sparen.
bv. door 5 sega games te kopen o.i.d. of er dan niet veel meer mensen zo'n ding in huis hadden?
samen met een goede reclame boodschap, zoiets als "pump your megadrive into the next era" collect for a 32bit sega 32x add on. oid.
daardoor zouden er mogelijk meer saturn ports naar de 32x konden komen (zeker die op 1 cpu draaide)
de 32x heeft meer te bieden dan de svp chip zonder 32x, maar die combo samen had mogelijk zwaardere saturn, of arcade board model2 games kunnen draaien?
als het dan ook nog 32x-megacd (svp chipped) was had je ook nog cd geluid. maar niet iedereen had dan weer een megacd.
kan mij ook herinneren dat sega helemaal niet happy was met de svp chip. maakte de game duurder dan ze zelf wilde. een van de redenen dat ze juist de 32x hebben ontwikkeld. mooiere games voor de megadrive, met een eenmalige aanschaf van een niet te duur geprijsde add-on en de 32x games waren niet duurder dan die van de mega drive

ik ben benieuwd of er dan nog nieuwe dingen verschijnen voor de 32x, zal mij ook verbazen.
maar ik hou je topic in de gaten :)
segatarian

Berichtdoor jack-deejz » 10 nov 2017, 17:13

segatarian schreef:"pump your megadrive into the next era"

Tja, pimpen deden de meeste mensen toen nog niet echt veel, pompen gelukkig wel :tongue1:

segatarian schreef:daardoor zouden er mogelijk meer saturn ports naar de 32x konden komen (zeker die op 1 cpu draaide)

Saturn ports, altijd mooi meegenomen, maar arcade ports van Capcom, SNK en meer Super Scaler ports zouden voor mij een grotere reden zijn geweest om één aan te schaffen, en eventueel originele platformers van b.v. Treasure of Konami. Een paar jaar extra voor die generatie had wel wat mooie verassingen kunnen opleveren.

De instelling van Sega was goed, zolang mogelijk oudere consoles blijven ondersteunen, maar er was te weinig tijd om het te kunnen uitvoeren en te zware concurrentie van nieuwkomer Sony. Master System, Mega Drive en nieuwere generatie games op één console kunnen spelen blijft een leuke gedachte, maar meer zal het helaas niet worden.

What could have been, will never be.

jack-deejz

Berichtdoor zwaardgast » 10 nov 2017, 17:34

jack-deejz schreef:
segatarian schreef:"pump your megadrive into the next era"

Tja, pimpen deden de meeste mensen toen nog niet echt veel, pompen gelukkig wel :tongue1:

segatarian schreef:daardoor zouden er mogelijk meer saturn ports naar de 32x konden komen (zeker die op 1 cpu draaide)

Saturn ports, altijd mooi meegenomen, maar arcade ports van Capcom, SNK en meer Super Scaler ports zouden voor mij een grotere reden zijn geweest om één aan te schaffen, en eventueel originele platformers van b.v. Treasure of Konami. Een paar jaar extra voor die generatie had wel wat mooie verassingen kunnen opleveren.

De instelling van Sega was goed, zolang mogelijk oudere consoles blijven ondersteunen, maar er was te weinig tijd om het te kunnen uitvoeren en te zware concurrentie van nieuwkomer Sony. Master System, Mega Drive en nieuwere generatie games op één console kunnen spelen blijft een leuke gedachte, maar meer zal het helaas niet worden.

What could have been, will never be.

de 32X was de ondergang van sega, ze hadden beter in een keer naar de saturn kunnen gaan inplaats van de vele add ons. Die gemiste tijd en geld kon geinvesteerd worden in de saturn en dan hadden ze het financieel nog goed.

Maar volgens mij heb je eigenlijk de dreamcast voor de zwaardere 2D arcade games.

Vele 2D games op de dreamcast verschenen waaronder bijvoorbeeld garou mark of the wolves en the last blade 2, de street fighter 3 serie dat zijn toch wel de zwaardere 2d Arcade games. Grafisch gezien wel het top punt wat old school 2D betreft voordat alle games in 3D veranderden of modern 2D maar dat is naar mijn mening toch net wat anders.
zwaardgast

Berichtdoor segatarian » 10 nov 2017, 20:57

zoals het met de 32x gegaan is, had beter niet mogen gebeuren inderdaad.
@zwaardgast de dreamcast kon zowel 2d als 3d games heel goed voor zijn tijd, die zijn onmogelijk voor de 32x.
de saturn was sterker in 2d dan 3d.
@jack ja zou mooi zijn arcade ports, naast saturn gems

de saturn heeft 2 Hitachi SH2 cpu's op 28,8 mhz
de 32x Hitachi SH2 cpu's op 23 mhz
segatarian

Berichtdoor segatarian » 18 nov 2017, 15:19

Mickey mania side by side md vs snes
segatarian

Berichtdoor jack-deejz » 21 nov 2017, 16:27

Mickey Mania is op de MD beter voor zover ik weet, maar er is ook een PS1 versie die ook heel goed schijnt te zijn. Het ging toen een beetje over en weer. Het ene spel draaide beter op de MD, de ander op de SNES. Globaal zie ik het eigenlijk zo (met de meest bekende genres uit die tijd):

beat 'em ups/brawlers = MD
fighters = SNES
shoot 'em ups = MD
run 'n gunners = MD
rpg's = SNES
adventure = SNES
platformers = gelijk
racing = gelijk
sport = MD
puzzel = SNES
strategy = MD
simulation = SNES

Beetje nek aan nek zoals ik het zie. Een ander zou het misschien anders zien, kwestie van smaak en welke games je het liefst speelt of gespeeld hebt.

Er zou toen bijna een Mickey Mania 2 komen trouwens:

jack-deejz

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 21 nov 2017, 19:03

Ik vind fighters er op de snes vaak beter uit zien en het geluid van stemmen e.d. is beter maar de mega drive versies vond ik vaak fijner spelen. Dit kwam voornamelijk door 6 button gamepad maar ik heb ook weleens begrepen dat er bij de snes vaak meer input lag was.
Bij Mortal Kombat o.a.zou dit merkbaar moeten zijn maar ik kan het niet checken want ik heb hem niet voor de snes.

De rest van je overzicht kan ik me wel aardig in vinden denk ik :thumbup1:
Don Cannoli 79

Berichtdoor segatarian » 22 nov 2017, 13:17

Zal over het algemeen wel aardig loppen idd.

Hoe gaat het nu met je gezondheid Jack?
segatarian

Vorige