SEGA Mega Drive topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: SEGA Mega Drive topic

Berichtdoor Rikske » 02 feb 2018, 10:22

Ik was vorige week bij de eindbaas gekomen (die erg lastig is, 1 hit is dood) maar toen moest ik stoppen. Ik dacht ik probeer het nog een keertje en toen liep hij dus vast. :( De 2e playthrough is wel een stuk makkelijker, Sonic bestaat vooral uit dingen onthouden, waar de enemies en de spikes etc. zitten.

Sonic 1 moet ik me ook nog eens aan gaan wagen ja. Misschien als je hem nu eens speelt dat je er ook veel makkelijker doorheen loopt.
Rikske

Berichtdoor Ruud » 02 feb 2018, 11:42

Succes. Ik heb Sonic 2 vorig jaar voor het eerst uitgespeeld.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor segatarian » 02 feb 2018, 18:57

leuk spel. toffe muziek ook
afgelopen 25 jaar regelmatig uitgespeeld
segatarian

Berichtdoor Apenheul » 02 feb 2018, 19:53

Dit haat ik in Sonic games:

Afbeelding

Bubsy is nog leuker dan dit soort levels.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 02 feb 2018, 20:42

Haha, ja ik haat Tails ook ! Druktemaker.
Oh je bedoelt het super irritante verzuipen omdat die bubbels elke keer net te laat komen. Dat is sowieso het slechtste aspect aan de Sonic games maar om te roepen dat Bubsy nog leuker is gaat mij te ver :smile:
Don Cannoli 79

Berichtdoor segatarian » 03 feb 2018, 18:12

onderwater levels zijn meestal frustrerend. @apenheul op je plaatje doet diegene niet echt zijn best om in de bel te springen op de laatste tel nog even naar rechts lopen :P gelukkig heeft tailes het wel overleeft :biggrin:
er hadden idd best wat meer bellen mogen zijn .
segatarian

Berichtdoor synergy » 03 feb 2018, 18:15

segatarian schreef:onderwater ijs levels zijn meestal frustrerend.

fixed
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor segatarian » 03 feb 2018, 18:30

ijs levels ook niet echt favoriet nee
segatarian

Berichtdoor gekkehenkie » 06 maart 2018, 11:44

Sonic 2 speel ik alleen met Tails als ik coop speel, dan heeft hij nog nut. Als ik alleen speel is Tails een blok aan je been tijdens de bonuslevels.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor gekkehenkie » 06 maart 2018, 11:52

Ik heb net Tanglewood gepreorderd. De verwachte releasedate is juni 2018. Er zit een aardig prijskaartje aan maar dit soort initiatieven steun ik graag. En een puzzle / platformer past precies in mijn straatje.

https://tanglewoodgame.com/index.html

Ik denk dat deze eerder op de deurmat valt dan Paprium :smile: .

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor synergy » 06 maart 2018, 13:34

Het blijft idd akelig stil bij de ontwikkelaar van Paprium. Een kleine update is toch niet zoveel gevraagd?!

edit: oh jee, dit ziet er niet al te best uit allemaal

http://www.sega-16.com/forum/showthread.php?22142-Paprium-Official-Thread&p=806150&viewfull=1#post806150
synergy

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 06 maart 2018, 21:11

@ gekkehenkie : Tanglewood is een tof project en gaat denk ik eerder het daglicht zien dan Paprium inderdaad.

@synergy :
Ach internet soapdrama's , die game komt wel een keer. Pier Solar is er ook uiteindelijk gekomen. Ik heb zelf Paprium 2x gepreordered . Je kunt cancelen en je geld terugkrijgen maar laat ze het maar houden. Mocht die game niet uitkomen , jammer dan heb ik pech. Blijf ik gewoon Streets of Rage spelen :smile:
Don Cannoli 79

Berichtdoor synergy » 06 maart 2018, 21:18

Don Cannoli 79 schreef:Ach internet soapdrama's , die game komt wel een keer. Pier Solar is er ook uiteindelijk gekomen. Ik heb zelf Paprium 2x gepreordered . Je kunt cancelen en je geld terugkrijgen maar laat ze het maar houden. Mocht die game niet uitkomen , jammer dan heb ik pech. Blijf ik gewoon Streets of Rage spelen :smile:

Het verschil alleen met Pier Solar is dat er nu veel aanwijzingen zijn dat Paprium technisch helemaal niet mogelijk is op een Megadrive/Genesis.

Een paar gasten hebben bijvoorbeeld het aantal kleuren geanalyseerd van de in-game beelden en dat kan een Megadrive helemaal niet renderen. Zie deze site voor meer analyses: https://papriumfiasco.wordpress.com/

Ik ga zeker nog geen refund vragen, wacht nog rustig even af. Genoeg andere games te spelen in de tussentijd! Zou het alleen jammer vinden als dit een scam blijkt te zijn, want de game ziet er zo gruwelijk uit (ook al is het nep).
synergy

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 06 maart 2018, 21:44

Ik had er her en der wel wat over gelezen idd. Ik denk ook niet dat de beelden van de Paprium trailer in-game zijn. Dat is in de game industrie ook niet heel vreemd. Op de E3 zien we ook vaak trailers van games die er uiteindelijk lang niet zo mooi uitzien wanneer ze in de winkel liggen.

Zoals iemand hier op het forum geloof ik ook al een keer zei denk ik dat Paprium er wel een keer gaat komen maar het zal er misschien niet zo baanbrekend mooi uit gaan zien als de "gameplay beelden"doen geloven. Als die dan 80% zo mooi en leuk als Streets of Rage 2 is ben ik meer dan tevreden. Paprium is op zn minst ambitieus te noemen.

Ja man, mocht het een scam blijken zou ik het ook echt heel jammer vinden. Na die trailer van vorig jaar was ik hyped voor die game.
Nu nog steeds maar er zijn wel wat donkere wolken.

Stel nou dat die game uiteindelijk wél alles doet wat het beloofd qua graphics, sound en gameplay.....
Dan soldeer ik die game vast in de Mega Drive en zal ik het in het bejaardenhuis nog spelen :wink:

edit: ik schijn in een eerdere post al eens gezegd te hebben dat ik Paprium in de Mega Drive zou solderen.... Toch maar eens op Marktplaats gaan kijken voor een soldeerbout ,dan kan ik vast oefenen

Laatst bijgewerkt door Don Cannoli 79 op 06 maart 2018, 22:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Don Cannoli 79

Berichtdoor synergy » 06 maart 2018, 22:11

Don Cannoli 79 schreef:Als die dan 80% zo mooi en leuk als Streets of Rage 2 is ben ik meer dan tevreden.

Hear hear!
synergy

Berichtdoor synergy » 06 maart 2018, 22:38

Don Cannoli 79 schreef:edit: ik schijn in een eerdere post al eens gezegd te hebben dat ik Paprium in de Mega Drive zou solderen.... Toch maar eens op Marktplaats gaan kijken voor een soldeerbout ,dan kan ik vast oefenen
:lol:
synergy

Berichtdoor sparky » 07 maart 2018, 14:25

Don Cannoli 79 schreef:
@synergy :
Ach internet soapdrama's , die game komt wel een keer. Pier Solar is er ook uiteindelijk gekomen. Ik heb zelf Paprium 2x gepreordered . Je kunt cancelen en je geld terugkrijgen maar laat ze het maar houden. Mocht die game niet uitkomen , jammer dan heb ik pech. Blijf ik gewoon Streets of Rage spelen :smile:

Dit is precies het antwoord wat ik ook wilde typen! Ik heb hem zelfs ook 2x besteld :lol:
sparky

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 08 maart 2018, 22:08

Hahaha, gelukkig nog zo'n gek die er 2 heeft besteld :wink:
Don Cannoli 79

Berichtdoor EMP » 10 maart 2018, 18:40

Hallo allemaal,

Mijn Sega Megadrive (1) heeft heel veel moeite de controllers te herkennen. Ik heb de connector al schoongemaakt, maar dat hielp niet.

Vaak herkent hij alleen player 1, of doet van 1 van beide controllers niet alle knoppen/richtingen het. Met veel morrelen aan het snoer doet hij het vaak wel weer, maar dit moet toch beter kunnen...

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Het is vooral de controller van player 2 die niet herkend wordt, zelfs al wissel je de controllers om (ik denk dus dat het aan de console ligt).

Alle tips welkom!
EMP

Berichtdoor segatarian » 10 maart 2018, 22:54

misschien een gammele controller port, zal vervangen moeten worden denk ik, misschien als laatste optie eerst nog even met contact spray proberen?

mocht je toch twijfelen dat het aan je controller ligt, maak hem dan even open en reinig alle magneetjes en toets punten op het printplaatje met contactspray of alcohol
segatarian

Berichtdoor EMP » 12 maart 2018, 22:30

segatarian schreef:misschien een gammele controller port, zal vervangen moeten worden denk ik, misschien als laatste optie eerst nog even met contact spray proberen?

mocht je toch twijfelen dat het aan je controller ligt, maak hem dan even open en reinig alle magneetjes en toets punten op het printplaatje met contactspray of alcohol

Het zou zeker aan de controller poort kunnen liggen ja, goeie! Zal hem binnenkort eens open maken en de soldeerverbindingen eens controleren, of vervangen indien nodig.

De controllers heb ik al eens helemaal schoongemaakt, dus de poort is de verdachte.
EMP

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 05 apr 2018, 09:12

Nieuws over Paprium:

Ik kreeg deze mail:

Dear ..........

You're receiving this message because you have a preorder (or more) at WM's Magical Game Factory !

Thanks for your patience. It's been exactly one year since we started taking orders for PAPRIUM (and a couple more years of wait for our hardcore MGF fans), It's been extremely stressful year for everyone, we bet.

Regarding what's going on:

We had an issue with the DATENMEISTER chip-set manufacturing which resulted in some last minute changes. I've worked round-the-clock for the last couple of weeks to find a workaround and been very scarce on updates, my apologies.

In the next (couple) days we have to adjust the game to reflect those changes. Moreover, in the mean time, there will be an additional round of QC and testing. Rest assured everyone involved has been working hard to solve all the issues and ensure a superior product. Our aim is to deliver the ultimate Mega Drive / SEGA Genesis game, in time for the system 30'th anniversary.

Thanks everyone for your comprehension, and my sincere apology for the lack of news.
PS: We have posted this message on facebook but it took some extra days for the newsletter to send, sorry for the inconvenience.

For the one that would find the extra wait just too much, contact our support for a refund. For the others, a huge thanks, you won't be disappointed !

For any concerns, please contact the costumer support.
http://www.magicalgamefactory.com/en/fa ... support_5/

Thanks!

Fonzie
WATERMELON TEAM

Dus...
Don Cannoli 79

Berichtdoor synergy » 05 apr 2018, 10:58

Ik las het, gelukkig dat er wat nieuws is! Wel blijft het raar dat ze gewoon bijna een jaar niks van zich laten horen.
synergy

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 05 apr 2018, 12:36

Ja man, die "Fonzie" die dit allemaal in goede banen moet leiden schijnt een enorme weirdo te zijn en wil nog weleens verdwijnen geloof ik. Snap ik wel, heb ik ook wel vaak last van. Alleen ik hoef geen Mega Drive game te releasen waar een hoop mensen op wachten :smile:

Er zijn een hoop verhalen te vinden over deze game. Op het forum van WM staan ook wel interessante dingen zoals bijvoorbeeld:

A new game based on paprium with the same engine should be out in 2019, Yuzo Koshiro accepted to make the whole soundtrack and sega is thinking about editing it as streets of rage 4.

https://www.magicalgamefactory.com/en/b ... /?from=440

Geen idee of dat mensen zijn die daadwerkelijk correcte info lekken of dat het BS is maar over een nieuwe game praten die in 2019 moet uitkomen terwijl Paprium nog niet eens uit is vind ik wel stoere praat.
Ik zou me wel kunnen voorstellen als het een goede engine is die van Paprium dat er in de (verre) toekomst meer games kunnen verschijnen.
Don Cannoli 79

Berichtdoor synergy » 05 apr 2018, 13:19

Don Cannoli 79 schreef:Alleen ik hoef geen Mega Drive game te releasen waar een hoop mensen op wachten :smile:

En heb je niet het geld van je pre-orders al op je bankrekening staan. :laugh:
A new game based on paprium with the same engine should be out in 2019, Yuzo Koshiro accepted to make the whole soundtrack and sega is thinking about editing it as streets of rage 4.

Dat zou wel echt heel, heel, heel erg tof zijn! Is dat toevallig niet op 1 april gepost, net zoals die "beta" ROM van Paprium? :biggrin:
synergy

VorigeVolgende