De NEC TurboGrafx / PC Engine

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: De NEC TurboGrafx / PC Engine

Berichtdoor MrSirius » 20 okt 2016, 19:46

We hebben al een PC Engine topic, dus die ga ik een dezer dagen samenvoegen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Genjuro » 21 okt 2016, 12:10

Dreef schreef:Nog een toppertje is Gate of Thunder.
De voorganger van Lords of Thunder.

Verstandige keus Genjuro. Ben ook voor een Duo-R gegaan van Doujindance.
Tot nu toe geen spijt van.

Lords of Thunder stond nog niet op het lijstje, bedankt voor de tip!

Vandaag al een mailtje gekregen van Doujindance dat de console op de post is gegaan en met wat
linkjes naar handige Youtube filmpjes, toch handig.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Genjuro

Berichtdoor Genjuro » 28 okt 2016, 07:58

De console is binnengekomen!

Een leuk en mooi apparaat en de RGB mod ziet er ook erg goed uit, dus ik ben er blij mee.
Ik heb helaas nog geen CD's kunnen proberen, maar dat komt nog wel. Wel wat jammer dat er zo'n ongelofelijk kort snoer
aan de controller zit, dat wordt ook nog even om een verlengkabeltje zoeken (suggestie?).

Genjuro

Berichtdoor Niets » 09 nov 2016, 16:39

Genjuro schreef:De console is binnengekomen!

Een leuk en mooi apparaat en de RGB mod ziet er ook erg goed uit, dus ik ben er blij mee.
Ik heb helaas nog geen CD's kunnen proberen, maar dat komt nog wel. Wel wat jammer dat er zo'n ongelofelijk kort snoer
aan de controller zit, dat wordt ook nog even om een verlengkabeltje zoeken (suggestie?).

8pin miniDIN werkt goed als verlengkabels, deze gebruik ik ook. Beetje googelen voor een goedkope en je bent voor €5,- incl verzenden klaar!

Digimon > Pokémon
Niets

Berichtdoor Genjuro » 11 nov 2016, 10:38

Dank voor de tip, Niets!

Ik zal dit weekend even opzoek, misschien dat er ook nog wel één te krijgen is bij een elektrozaak in de buurt.

Genjuro

Berichtdoor skivoz » 14 nov 2016, 17:03

kennen jullie ook deze verkoper?

http://www.ebay.nl/itm/PC-Engine-DUO-ja ... 6016.l4276

Het verhaal klinkt goed en het lijkt me dat alle klussen gedaan zijn en het ding er weer jaren tegenaan kan....

skivoz

Berichtdoor Genjuro » 15 nov 2016, 10:33

Ik ben ook niet bekend met de verkoper, maar het verhaal en de foto's lijken wel goed en hij heeft ervaring zo te zien.

Op deze manier heb je inderdaad wel een mooi complete console waar je mee vooruit kan. Mijn (doujindance) PC Engine
bevalt me tot nu prima, dus ik kan de PC Engine wel aanbevelen.

Genjuro

Berichtdoor Marth Daul » 06 maart 2017, 13:41

Ben van plan om er dit jaar ook voor te gaan, een voor mij eigenlijk totaal onbekende console.

Vraag me eigenlijk af hoe het komt dat deze console hier vroeger zo ongezien/ ongekend was ? Ken niemand die er ooit één heeft gehad en had er zelf tot een goed jaar geleden nooit echt over gehoord.

Ga beginnen met de standaard hu-card versie. Heb een lijstje met games waar ik mee wil beginnen en allen ( op Dracula na ) zijn op de Hu-cards uitgekomen. Zijnde wel zowel de Japanse als US versies.
Neem aan dat die ook hun eigen console nodig hebben of een omgebouwde of spelen die gewoon standaard af ?

Moest iemand er een goede te koop weten aan een goede prijs mag je me dat altijd laten weten.

Ik heb de naam van Blaasvis al enkele malen tegen gekomen op dit forum, ook in dit topic. Weten jullie soms hoeveel hij vraagt om zo'n console regiovrij te maken en eventueel een rgb-mod ? Kan je hem hier gewoon via pb contacteren want het lijkt me niet zo'n actief lid ?

May the Force be Cute :cool:
Marth Daul

Berichtdoor Marth Daul » 06 maart 2017, 13:51

http://www.benl.ebay.be/itm/RETRO-FREAK ... SwEzxYZjf4

zelfs de pc engine is nu in een "nieuwe" versie verkrijgbaar, van deze console had ik eerlijk nog nooit gehoord

Marth Daul

Berichtdoor Jotyjo » 06 maart 2017, 20:03

Marth Daul schreef:Ik heb de naam van Blaasvis al enkele malen tegen gekomen op dit forum, ook in dit topic. Weten jullie soms hoeveel hij vraagt om zo'n console regiovrij te maken en eventueel een rgb-mod ? Kan je hem hier gewoon via pb contacteren want het lijkt me niet zo'n actief lid ?

Ik weet niet hoeveel Blaasvis vraagt voor regiovrij mod en rgb-mod. Ik weet wel dat hij deze mods uit kan voeren. En je kan hem altijd een pb sturen :smile:, want hij is zeker actief.

Bananya <3: the kitty who lives in a banana

Reality is broken, we have to fix that with games.
Jotyjo

Berichtdoor Dennis! » 06 maart 2017, 20:13

Ik heb die van mij (pc engine duo) laten ombouwen met alle toeters en bellen. Ding is dat ik afgelopen week heb besloten om min of meer heel mijn collectie ga verkopen om een andere wens waar te kunnen maken. Mocht er interesse zijn laat maar weten.

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor Marth Daul » 06 maart 2017, 21:01

@Dennis: je mag me steeds een bericht sturen met je games, kan ik kijken dat er tussen zitten die op mijn verlanglijst staan. Wat je graag voor je console zou hebben mag natuurlijk ook, maar ik vrees dat de prijs van een duo boven mijn prijs gaat liggen.

Marth Daul

Berichtdoor Marth Daul » 07 maart 2017, 19:47

Niet echt veel reacties hier, maar jullie zijn zeker allen te druk bezig met Zelda op de Switch te spelen, haha

Voor de gamers hier met een PC Engine, waar kopen jullie zoals jullie Hu Cards ? Zijn er soms goede webshops of Ebay sellers die te vertrouwen zijn ?
Heb de games die ik wil al wel gevonden op ebay, maar sellers uit China vertrouw ik toch niet echt en ik kijk zo op tegen de torenhoge verzendkosten ...

Kijk uit naar jullie adresjes.

Thx guys !

Marth Daul

Berichtdoor synergy » 07 maart 2017, 20:22

Marth Daul schreef:Niet echt veel reacties hier, maar jullie zijn zeker allen te druk bezig met Zelda op de Switch te spelen, haha

Voor de gamers hier met een PC Engine, waar kopen jullie zoals jullie Hu Cards ? Zijn er soms goede webshops of Ebay sellers die te vertrouwen zijn ?
Heb de games die ik wil al wel gevonden op ebay, maar sellers uit China vertrouw ik toch niet echt en ik kijk zo op tegen de torenhoge verzendkosten ...

Thx guys !

Yup, op eBay kun je soms nog wel mooie dingen vinden uit de EU. Of Japan en dan gratis laten verzenden, maar dan moet je even aan de verkoper laten weten dat er een lage waarde op het pakketje moet staan om zo inklaringskosten en btw te voorkomen ;) Vaak werken ze wel mee. Soms bieden ze het zelf al aan.

Er is ook af en toe zo'n verkoper op Marktplaats met leuke PC Engine games (ben z'n naam ff kwijt). Niet te duur en daar hoef je sowieso niet bang voor te zijn dat je importkosten betaald.
synergy

Berichtdoor Dreef » 07 maart 2017, 22:41

Ik denk inderdaad dat Ebay de beste optie is.
Heb al een aantal games geïmporteerd uit Azië, ook met redelijke verzendkosten.
Dat ging tot nu toe altijd prima. Ebay is ook wat veiliger vergeleken met Marktplaats.

Tof dat je voor de Pc-Engine gaat. Ik vind het echt een geweldige console.
In welke titels heb je interesse Marth Daul?
Dreef

Berichtdoor Galious » 07 maart 2017, 23:07

Marth Daul schreef:Niet echt veel reacties hier, maar jullie zijn zeker allen te druk bezig met Zelda op de Switch te spelen, haha

Thx guys !

Ebay is ongetwijfeld de beste optie, maar soms kun je ook wat PC Engine titels vinden in webshops. Press Start Games heeft bijvoorbeeld een paar leuke titels op HuCard. Be Ball, Chozetsu Rinjin Berabo Man (Bravo Man) en Dungeon Explorer zijn leuke en betaalbare games :)

https://www.press-startgames.com/c-3103189/games/

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Marth Daul » 27 maart 2017, 17:46

Ondertussen, dankzij Dennis hier van het forum, ben ik ook de trotse eigenaar geworden van een Duo PC Engine die direct ook al gemod is.
Tijd om erop te spelen had ik nog niet maar ik hoop er spoedig eens werkt van te maken en deze voor mij onbekende console te ontdekken.

Zal er ook eens wat foto's van posten in mijn "aankopen" topic.

Marth Daul

Berichtdoor Genjuro » 27 maart 2017, 19:21

Gefeliciteerd met je aankoop Marth Daul, daar ga je een hoop plezier aan beleven!
Ik heb tot nu toe een hoop plezier beleeft aan mijn Duo.

Zoals gezegd is op Ebay is een hoop te vinden, waaronder in Japan waar de vezendkosten best meevallen. Yamatoku-classic heeft heel veel in de veiling en kun je soms een mazzeltje treffen, maar het verzenden wil bij deze partij nog wel eens lastig zijn.

PCE Works heeft hele mooi reproductie games en boxen van hele hoge kwaliteit. Niet iedereen wil aan de repro's, maar het is wel een manier om spellen te spelen die anders onbetaalbaar zijn (wel via hun site bestellen, op Ebay gaan ze soms voor het dubbele).

Genjuro

Berichtdoor Apenheul » 27 maart 2017, 20:59

Ik denk dat je daar een goede koop aan gedaan hebt Darth Daul! PC Engine consoles en games zijn in de afgelopen paar jaren weer ontzettend in prijs gestegen waardoor instappen steeds duurder en lastiger wordt. Een (deel van een) verzameling overkopen is waarschijnlijk uiteindelijk de voordeligste manier om aan goede games te komen.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Bamilolly » 28 maart 2017, 15:35

De pc engine is een mooie console Marth Daul. Heb er ook veel plezier van.........krijgt de laatste tijd helaas wat weinig speeltijd maar ik heb er al mooie pareltjes op gespeeld. Overigens kun je voor de Duo ook cd s branden. In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt heeft dat geen effect op je lazer. Ik draai de dure cd titels ook gewoon via een cd-r (langzame brandsnelheid instellen). Omdat de duo de eerste console was met cd technologie was het te duur om de cd`s te beveiligen (was ook geen noodzaak toe omdat home copying nog niet groot was/volgens mij niet eens bestond). Dus dan kan je toch Dracula X spelen zonder 200 plus euro af te rekenen ;)

Goedkopere titels en hucard games zou ik inderdaad gewoon in de diverse shops halen. Super star soldier is een (volgens mij) betaalbare game die echt super tof is.

--Its over NINE THOUSAND!!!!--

http://youtu.be/SiMHTK15Pik
Bamilolly

Berichtdoor Marth Daul » 28 maart 2017, 16:37

Thx voor de tip Bamiloly.

Marth Daul

Berichtdoor synergy » 28 maart 2017, 21:09

Bamilolly schreef:Overigens kun je voor de Duo ook cd s branden. In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt heeft dat geen effect op je lazer. Ik draai de dure cd titels ook gewoon via een cd-r (langzame brandsnelheid instellen).

Doe nou niet: http://www.neo-geo.com/forums/archive/i ... 16012.html

Gaat even goed, maar je belast je PCE wel enorm. Je moet het zelf weten hoor :)
synergy

Berichtdoor Bamilolly » 29 maart 2017, 09:19

Heb er echt enorm veel op ingelezen en discussies over gehad met bezitters. Vooral op het pcenginefx forum veel over gelezen. Als je lens kapot gaat wijten mensen dit vaak aan het lezen van gebrande cd s, de conclusie was dat dit puur toeval was maar dat men een zondebok zoekt.

Schijnt zelfs zo te zijn dat de pcengine minder moeite heeft met modern gebrande cd s omdat de kwaliteit veel hoger is.

Maargoed, ieder zijn eigen afweging natuurlijk ;)

Bamilolly

Berichtdoor Apenheul » 29 maart 2017, 11:38

Ik denk dat je een paar dingen langs elkaar moet leggen in deze discussie. Enerzijds heb je temaken met Chinese whispers rondom wat een gebrande CD-R met de laser zou doen; wat ik lees in dat topic op het Neo Geo forum is dat sommigen de bel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. De laser diode hoeft niet harder te werken of (nog erger) feller te branden bij een CD-R. Wat wel is is dat er sneller leesfouten voor kunnen komen bij gebrande CDs en dat de laser dan opnieuw een stuk moet lezen, daarvoor moet de kop teruggeplaatst worden waardoor de cervo-motor opnieuw aan moet. Dat is niet alleen zo bij gebrande CDs maar ook bij geperste CDs met een krasje o.i.d. Dat die cervo-motor geactiveerd wordt versnelt tijdelijk de natuurlijke slijtage van de bewegende onderdelen.

De vraag is dan natuurlijk: hoeveel sneller dan de natuurlijke slijtage, en hoe weegt dat op tegen mogelijke slijtage door omgevingsfactoren zoals luchtvochtigheid, temperatuur en trilling bij verplaatsing? En hoe weegt het kopen van b.v. Castlevania voor 100 Euro voor een grotendeels onbekende en potentiele slijtage op tegen het op termijn laten vervangen of onderhouden van onderdelen?
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Bamilolly » 29 maart 2017, 12:39

Denk dat Niels het keurig heeft afgewogen en geformuleerd. Iedereen kan op basis daarvan een afweging maken het wel/niet te doen. Natuurlijk ben ik ook altijd een voorstander van het origineel (anders zou ik hier nog op het forum zitten :P) maar wat ik graag wil spelen op de pc engine is echt onbetaalbaar. En het kopen van die titels op de virtual consoles slaat de plak ook een beetje mis als je een Duo R heb staan thuis.

Bamilolly

VorigeVolgende