SNES (Super Nintendo) topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: SNES (Super Nintendo) topic

Berichtdoor Tom » 25 feb 2018, 16:35

Zijn ze niet meer te krijgen?
Tom
Moderator

Berichtdoor Gozert » 25 feb 2018, 16:44

Uitverkocht.
Gozert
Moderator

Berichtdoor KillingRaptor » 09 apr 2018, 14:08

Dit is wel heel erg cool gemaakt, iemand heeft de sprites van Donkey en Diddy uit Donkey Kong Country vervangen door het klassieke design van Donkey Kong en Donkey Kong Jr.

KillingRaptor

Berichtdoor Seroczynski » 09 apr 2018, 14:31

KillingRaptor schreef:Dit is wel heel erg cool gemaakt, iemand heeft de sprites van Donkey en Diddy uit Donkey Kong Country vervangen door het klassieke design van Donkey Kong en Donkey Kong Jr.

Geinig haha, ziet er wel comisch uit.

Fun fact: naar verluid is Grumpy Kong de Donkey Kong uit de classic, waar de SNES Donkey Kong dus Donkey Kong Jr. uit de classic is, en Diddy een totaal nieuw character.
Seroczynski

Berichtdoor Tom » 10 apr 2018, 12:32

Ziet er vet uit! Maar blij dat ze niet voor dit gekozen hebben toen :)
Tom
Moderator

Berichtdoor Tom » 16 apr 2018, 17:39

Hoe staat het met de Snes titels bij iedereen hier? Ik heb het idee dat de prijzen wat zijn gezakt. Ideaal voor als je nog wat zoekt :)

Super Metroid verkocht ik los als cart voor 75,- a 80,- Nu zie ik meerdere voor 50,- a 55,-

Yoshi's Island compleet (mooie staat) was een tijd toch 90,- a 100,-

Nu zie ik deze voor 65,- a 70,-

DKC 3 compleet in mooie staat was eerst toch wel 75,- als ik het mij goed herinner en nu 50,-

Zie ik het verkeerd of zijn de prijzen echt wat gezakt?
Tom
Moderator

Berichtdoor Jumpman » 16 apr 2018, 21:05

De prijzen zijn gezakt sinds de Nintendo SNES Mini Classic goed beschikbaar is.
Jumpman

Berichtdoor Gozert » 17 apr 2018, 22:49

Ik weet niet of er een direct een causaal verband tussen die twee is, om eerlijk te zijn. Mensen die al op zoek waren naar de originele games (i.e. verzamelaars) zullen over het algemeen niet snel tevreden zijn met een emulatiedoosje, officieel gelicenseerd product of niet. Die zullen gewoon op zoek blijven gaan voor de authentieke cartridges en de originele hardware. De SNES Classic Mini is dan gewoon leuk voor er bij, maar zal de verzameldrang niet tot nauwelijks inperken. Misschien dat het de potentiële instroom nieuwe verzamelaars iets doet afnemen, maar tegelijkertijd kan de SNES Classic Mini die ook juist weer vergroten door de nostalgie aan te wakkeren.

Overigens klopt het wel dat de prijzen voor veel titels iets gezakt zijn. Super Metroid viel mij ook al op. Super Castlevania IV pikte ik twee maanden geleden voor €35 op tijdens RetroGameCon, terwijl ik die niet al te lang geleden eigenlijk enkel voor €50 of meer aangeboden zag staan. Ook kwam ik nog behoorlijk wat andere goede deals tegen, maar dat waren games die ik al in bezit had of niet zo heel hoog op de wishlist staan.

EarthBound is ook een goed voorbeeld. Die heb ik twee jaar geleden voor €175 over kunnen nemen, en dat was toen geen slechte deal. Inmiddels zou het niet al te lastig moeten zijn om er een onder de €150 te kunnen bemachtigen. Sterker nog, volgens Pricecharting zijn er deze maand al aardig wat cartridges voor €120-130 van eigenaar geruild. Als ik het me goed herinner had Jur hem eerder dit jaar ook op Press-Start Games staan voor €150. Ik herinner me dat RetroGameFreak die ooit voor €250 had staan (al zegt dat ook e.e.a. over RGF natuurlijk :D).

Laten we hopen dat dit doorzet. :)
Gozert
Moderator

Berichtdoor Sseb » 17 apr 2018, 23:24

Mijn laatste SNES aankoop was Pop'n Twinbee cart only voor 16 euro een tijdje geleden, maar volgens mij was die nooit echt duur.
Sseb

Berichtdoor Tom » 18 apr 2018, 09:01

Ik denk ook dat het de verzamelaars niet echt zal beinvloeden. De Snes mini is een leuke aanvulling meer niet meer dan dat.

Het zal inderdaad zo zijn dat de meeste verzamelaars inmiddels het meeste wel hebben. Zelf merk ik dat ik al jaren de spellen niet meer speel via de cart en dat emulatie een uitkomst is.

Als de spellen straks niet meer gespeeld zouden kunnen worden op de originele hardware dan zullen ze misschien gewoon als verzamelobject gezien gaan worden. Waar je naar kan kijken en van kan blijven genieten maar niet meer kan spelen :)
Tom
Moderator

Berichtdoor Gozert » 18 apr 2018, 10:01

Dat laatste zal nog wel even duren, gelukkig. Die cartridges zijn gebouwd om lang mee te kunnen, zolang je ze goed bewaart en waar nodig onderhoudt (i.e. lege batterijen verwijderen of vervangen om lekkage te voorkomen).

Zelf speel ik vrijwel enkel op de originele hardware. Zodra er emulatie aan te pas komt, haak ik veel sneller af. Waarschijnlijk door het psychische element iets tastbaars te hebben, waardoor het makkelijker is iets persoonlijke waarde te geven. Mocht ik om wat voor reden dan ook m'n collectie wegdoen, dan zal ik waarschijnlijk nog steeds gebruik maken van een Super Nt en SD2SNES of wat tegen die tijd de beste oplossing is (wie weet wordt er ooit nog een flashcart ontwikkeld met 100% compatibiliteit).
Gozert
Moderator

Berichtdoor Matsor » 18 apr 2018, 10:17

Misschien zijn er inmiddels ook een aantal handelaren eindelijk wat wijzer geworden, nadat ze al minstens 10 beurzen lang nog steeds iedere keer dezelfde volle kratten mee terug naar huis nemen. Uiteindelijk moet dat kwartje toch een keer vallen.
Matsor
Pinball Wizard 2016

Berichtdoor Gozert » 18 apr 2018, 10:23

Hopelijk wel meer dan kwartje. ;)
Gozert
Moderator

Berichtdoor Seroczynski » 18 apr 2018, 10:40

Gozert schreef:Mocht ik om wat voor reden dan ook m'n collectie wegdoen, dan zal ik waarschijnlijk nog steeds gebruik maken van een Super Nt en SD2SNES of wat tegen die tijd de beste oplossing is (wie weet wordt er ooit nog een flashcart ontwikkeld met 100% compatibiliteit).

Om even in te haken op dat laatste, er is inmiddels een update voor SD2SNES waardoor SuperFX games ook speelbaar zijn geworden.
Seroczynski

Berichtdoor Gozert » 18 apr 2018, 11:21

Klinkt veelbelovend! Nu nog SA-1 en dan is dat voor mij voldoende. :)
Gozert
Moderator

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 06 sep 2018, 14:27

Nieuwe video van Strafefox op YT over Zelda A Link to the past.
Heel mooi Nederlands kanaal is dat. Ik kan als Siciliaan zijnde deze Hollandsche glorie zeker waarderen !

Don Cannoli 79

Berichtdoor synergy » 06 sep 2018, 14:29

Don Cannoli 79 schreef:Nieuwe video van Strafefox op YT over Zelda A Link to the past.
Heel mooi Nederlands kanaal is dat. Ik kan als Siciliaan zijnde deze Hollandsche glorie zeker waarderen !

Oehh nieuwe Strafefox, altijd erg goed! Straks ff kijken!
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor Sp33dFr34k » 06 sep 2018, 14:47

Het vervelende is dat ik nog maar een paar games zoek, en die zijn allen zeker niet echt gangbaar te noemen wat het wel lastig maakt. Dat gezegd hebbende, ik zoek ook niet meer erg hard... :)

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor Jumpman » 06 sep 2018, 15:44

Sp33dFr34k schreef:Het vervelende is dat ik nog maar een paar games zoek, en die zijn allen zeker niet echt gangbaar te noemen wat het wel lastig maakt. Dat gezegd hebbende, ik zoek ook niet meer erg hard... :)

Welke SNES games zoek je nog? Ik heb hier behoorlijk wat dubbele. Ik verzamel zelf ook SNES games.
Jumpman

Berichtdoor Sp33dFr34k » 06 sep 2018, 16:06

Even een copy/pasta van mijn website:

Aliens vs Predator
Super Nintendo Biker Mice from Mars
Super Nintendo Donald Duck Mahou No Boushi
Super Nintendo Inspector Gadget
Super Nintendo Joe & Mac 3
Super Nintendo Legend of the Mystical Ninja
Super Nintendo Nosferatu
Super Nintendo Peace Keepers
Super Nintendo Sonic Blast Man
Super Nintendo Sonic Blast Man 2
Super Nintendo The Combatribes
Super Nintendo The Jetsons: Invasion of the Planet Pirates
Super Nintendo The Mask
Super Nintendo Tin Star

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 06 sep 2018, 16:29

synergy schreef:
Don Cannoli 79 schreef:Nieuwe video van Strafefox op YT over Zelda A Link to the past.

Oehh nieuwe Strafefox, altijd erg goed! Straks ff kijken!

Juist ! :thumbup1:

Ik zag in 1 vd comments op YT dat hij van plan is om zijn verzameling filmpjes een keer uit te brengen op Blu-Ray.
Dat zou ik best willen kopen denk ik.
Don Cannoli 79

Berichtdoor synergy » 06 sep 2018, 18:10

Don Cannoli 79 schreef:Juist ! :thumbup1:

Ik zag in 1 vd comments op YT dat hij van plan is om zijn verzameling filmpjes een keer uit te brengen op Blu-Ray.
Dat zou ik best willen kopen denk ik.

Ik ook! Zijn filmpjes ontstijgen de gemiddelde YouTube kwaliteit, absoluut Blu-Ray release waardig.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor Superplayer » 09 sep 2018, 12:50

Zelda III: kan me nog goed herinneren dat ik deze toendertijd bij de Makro kreeg van mn ouders. Nog steeds één van mijn all-time favo games! Alles speelt gewoon zo lekker in deze game.
Superplayer

Berichtdoor Swey » 16 sep 2018, 10:47

Wow, deze Channel kende ik nog niet, supermooi gedaan. Tot mijn schaamte de snes Zelda nog niet gespeeld, was eigenlijk de hoofd reden om de snes Classic mini te kopen, krijg wel de kriebels om het te spelen als ik dit zie!
Swey

Berichtdoor Tom » 25 jan 2019, 13:46

@Swey

Heb je Zelda ondertussen al gespeeld? :)
Echt een klassieker op de Super Nintendo!
Ik had deze vroeger van de Media Markt in Duitsland. Games waren daar toch wat aantrekkelijker qua prijs maar de schermteksten zijn wel Duits :biggrin:
Vreemd genoeg nooit moeite mee gehad en het pasr voor mijn beleving helemaal bij het spel.

"Speichern und ende"
Tom
Moderator

VorigeVolgende