SNES (Super Nintendo) topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: SNES (Super Nintendo) topic

Berichtdoor Phille » 08 aug 2017, 22:52

Sigma schreef:En anders koop ik je losse cartridge wel :)

Ik moet The Fireman nog en CIB kan me rug op haha ;)

Heb de cartridge al een tijdje ondertussen maar ben mijn cartridges langzaam aan het omwissel voor cib :wink:
Phille

Berichtdoor Sigma » 08 aug 2017, 22:57

Phille schreef:
Sigma schreef:En anders koop ik je losse cartridge wel :)

Ik moet The Fireman nog en CIB kan me rug op haha ;)

Heb de cartridge al een tijdje ondertussen maar ben mijn cartridges langzaam aan het omwissel voor cib :wink:

Mocht je losse carts verkopen hoor ik het wel ;) Succes iig!
Sigma

Berichtdoor Sigma » 10 aug 2017, 16:42

Vandaag gek genoeg een mini SNES kunnen pre-orderen!! :)
Sigma

Berichtdoor Tom » 10 aug 2017, 17:29

Cool! Waar nog? :) En naar welke games kijk je het meest uit?

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Sigma » 10 aug 2017, 17:34

Tom schreef:Cool! Waar nog? :) En naar welke games kijk je het meest uit?

Bij CoolBlue. Hij is misschien dan wel 99,- daar ipv 89,- maar wel 'gratis' verstuurd. Bovendien kunnen al die Marktplaatsklojo's lekker mijn rug op met hun oplichting haha.

De game waar ik het meest naar uit kijk? Ik denk Starfox/wing 2, Mario RPG en Earthbound. Alle 3 vanwege het feit dat ik ze nog niet gespeeld heb. Ja.. zelfs als SNES RPG liefhebber heb ik Mario RPG en Earthbound nog niet gespeeld.. En nu ga ik mij diep schamen in dat hoekje daar.
Sigma

Berichtdoor synergy » 10 aug 2017, 18:28

Sigma schreef:Ja.. zelfs als SNES RPG liefhebber heb ik Mario RPG en Earthbound nog niet gespeeld.. En nu ga ik mij diep schamen in dat hoekje daar.

Zo raar is dat niet als ze nooit een PAL release gezien hebben :smile:
Ik kijk ook uit om Earthbound te spelen, want die heb ik niet fysiek.
synergy

Berichtdoor maartenkoster » 16 aug 2017, 12:47

Ik ga altijd voor CIB. Ik wil ze altijd compleet hebben. :drool: :drool: Vorig jaar heb ik Simcity 2000 voor de SNES op de kop getikt. Was een super leuk spel. Nu denk ik in September nog meer SNES titels op de kop zal tikken. Waaronder Killer Instinct Mortal Kombat 1 Mario Kart. :drool: :drool: Maar ik moet er heelaas voor wachten in September. Dan ga ik naar Zwolle. Bij de beurs van Press Start games. Ik hoop er niet op dat ik japanse Gameboy Games ziet. Anders ga ik deze kopen. Dus ik twijfel een beetje. :bored:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Its all about games. Generation to Generation. :drool: :drool:
maartenkoster

Berichtdoor Seroczynski » 16 aug 2017, 14:20

Voor Mario RPG heb ik een aangepaste JAP cart gekocht met de Engelse vertaling erop, supertof was dat.
Seroczynski

Berichtdoor MHZ » 16 aug 2017, 17:20

De enige SNES RPG die heb uitgespeeld toen, was Super Mario RPG. Het zegt dus al genoeg.
MHZ

Berichtdoor Phille » 17 aug 2017, 14:00

Kan van iemand een gesealde versie overnemen van Secret of Evermore. Nu buiten het verzamelen, speel ik ook al mijn SNES games. Zouden julie de seal eraf doen om te spelen of zo laten?
Phille

Berichtdoor Rikske » 17 aug 2017, 14:17

Zelf koop ik al mijn games om ze ook daadwerkelijk te spelen, maar denk dat het juiste antwoord is dat je hem beter gesealed kan bewaren.
Rikske

Berichtdoor Galious » 17 aug 2017, 14:50

Ligt eraan of je extra betaalt voor de gesealde versie of dat je 'm voor een mooie deal kunt overnemen. In dat laatste geval zeg ik bevrijd die game eindelijk uit z'n plastic gevangenis en speel hem in godsnaam!

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Marth Daul » 17 aug 2017, 14:50

Phille schreef:Kan van iemand een gesealde versie overnemen van Secret of Evermore. Nu buiten het verzamelen, speel ik ook al mijn SNES games. Zouden julie de seal eraf doen om te spelen of zo laten?

DE dag van vandaag zou ik nooit een gesealde game van 20-30 jaar geleden kopen om hem te spelen. Niet alleen gooi je geld weg maar je maakt nog iets uniek kapot.
Ik koop ook enkel om te spelen en zou deze dus laten voorbij gaan of hem nemen als verzamelstuk maar dan niet openen.

May the Force be Cute :cool:
Marth Daul

Berichtdoor Seroczynski » 17 aug 2017, 16:34

Ik zou een gedeelde game ook zeker niet openmaken om te spelen, dan koop ik wel een cart-only daarnaast.

Zag ooit een keer een Virtual Boy op Marktplaats staan. Verkoper meldde dat hij helemaal nieuw was en dat hij hem enkel uit het seal had gehaald om even een paar minuten te testen..... Doodzonde
Seroczynski

Berichtdoor Tom » 17 aug 2017, 17:14

Sealed laten en cart om te spelen zou ik ook adviseren.

Ligt erg aan de prijs trouwens. PAL ? En welke code?

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Matsor » 17 aug 2017, 18:54

Dikke kans dat die gesealde evermore helemaal geen officieel nintendo seal is...dan is het qua waarde gelijk aan een minte cib.
Matsor
Pinball Wizard 2016

Berichtdoor maartenkoster » 17 aug 2017, 19:00

Seroczynski schreef:Voor Mario RPG heb ik een aangepaste JAP cart gekocht met de Engelse vertaling erop, supertof was dat.

Ik heb toevallig Super Mario RPG voor de Super Famicom. Die ga ik bewaren totdat het meer waard is :drool: :drool: .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Its all about games. Generation to Generation. :drool: :drool:
maartenkoster

Berichtdoor Phille » 17 aug 2017, 19:09

Tom schreef:Sealed laten en cart om te spelen zou ik ook adviseren.

Ligt erg aan de prijs trouwens. PAL ? En welke code?

125€ pal hol

Matsor schreef:Dikke kans dat die gesealde evermore helemaal geen officieel nintendo seal is...dan is het qua waarde gelijk aan een minte cib.

Mja dat kan natuurlijk. Dat is het ellendige met retrogames in het algemeen, al die fake stuff die er tussen zit. Overlaatst op fb nog een bericht van een shop eigenaar gelezen die een namaak Gameboy game had die als 2 druppels water op het orgineel leek. Ik weet al niet meer hoe hij het te weten is gekomen maar hij is er toch bij uit gekomen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Phille

Berichtdoor remymozer » 17 aug 2017, 19:58

In het topic over de 1-Chip SNES heb ik van de week een vrij lange post geplaatst (waar ik nog geen respons op heb gehad) en ik heb nog een aantal vervolgvragen, maar die post ik dus hier, in het algemene SNES (Super Nintendo) topic.

BEELDKWALITEIT

Of het nu gaat om de ''standaard'' versie van de SNES (2-Chip) of om de 1-Chip versie, wat is dé manier om de beste beeldkwaliteit te krijgen?

1. Ik ben op zoek naar een (goede) ''ouderwetse'' beeldbuis TV, want dat is de beste optie qua beeldkwaliteit om de console op aan te sluiten, toch?

2. Dan de aansluiting van de console op de TV. Wat is in het geval van een ouderwetse beeldbuis TV de beste manier om de boel aan te sluiten? Ik heb nu een AV-kabel (origineel van Nintendo) die vanaf de SNES uitloopt in composiet (3x tulp; rood/wit/geel). Die drie tulpstekkers gaan vervolgens in een SCART-blokje, die op zijn beurt in de TV gaat.

Zo heb ik bijvoorbeeld ook nog een SNES AV-kabel die (naast composiet) ook uitloopt in S-Video; is dat een betere optie (als ik een TV heb die een S-Video ingang heeft)?

Aangezien ik momenteel nog geen ouderwetse televisie heb, gebruik ik de volgende methode om de SNES via HDMI op een flatscreen TV aan te sluiten:

Afbeelding

2. Zijn er nog mods die de beeldkwaliteit ten goede zouden komen? Ik ben bijvoorbeeld deze zaken tegen gekomen:

''On certain combinations of SNES models and TVs/Monitors, a bright vertical line may be visible in the middle of the screen. The cause seems to be a voltage drop caused by insufficient bypass capacitors. Photo 1 shows a 470uF cap to place across the voltage regulator to help diminish the appearance of this line.''

Afbeelding

Bovenstaande condensator (capacitor) is verkrijgbaar in een kit; is dat iets om mee aan de slag te gaan?

https://console5.com/store/pal-nintendo-snes-cap-kit-snsp-cpu.html
remymozer

Berichtdoor Phille » 17 aug 2017, 22:26

Ik denk dat dit YouTube kanaal wel interessant kan zijn voor u: https://youtu.be/RAi8AVj9GV8

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Phille

Berichtdoor Gozert » 17 aug 2017, 23:24

Voor je aan mods gaat denken kun je beter eerst kijken of je betere video kabels kunt krijgen. Composite is al niet best op een CRT, maar op een groot HD scherm is het mijns inziens echt knudde. S-video is al een hele verbetering, maar RGB is ideaal. Dat zal een wereld van verschil betekenen.
Gozert

Berichtdoor Matsor » 18 aug 2017, 10:15

Beste beeldkwaliteit is je SNES aansluiten d.m.v. een RGB-kabel op een professionele video monitor (sony PVM/BVM bijvoorbeeld). Het verschil met een consumenten TV is echt behoorlijk groot.
Matsor
Pinball Wizard 2016

Berichtdoor remymozer » 22 aug 2017, 02:46

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik probeer wat wijzer te worden wat betreft de verschillende video-aansluitingen die er mogelijk zijn, maar ik vind het nogal verwarrend, wat overigens aan mij ligt, ik ben immers erg onwetend op dit gebied.

In deze thread wordt er dieper ingegaan op de verschillende opties, maar ik krijg het maar niet helder op een rijtje voor mezelf.

viewtopic.php?f=11&t=289

Here goes:

De manier waarop ik de Super Nintendo heb aangesloten, met de A/V kabel naar composiet (geel/rood/wit) is dus niet al te best. Het feit dat ik de composiet-stekkertjes in een SCART-blokje steek, en die vervolgens in de TV, verandert daar niets aan, het blijft composiet (relatief lage kwaliteit)?

Oké, dus RGB is dé manier om met de Super Nintendo de beste videokwaliteit te verkrijgen. Hoe doe ik dat? Hoe zien die kabels eruit? Waar koop ik ze? Ik vind heel wat over RGB-SCART, snap er weinig van. Echt geen idee wat dit zegt:

Op normale huis tuin en keuken TV's wordt RGB tot stand gebracht via een SCART aansluiting. Je hoort daarom vaak gesproken worden over RGB SCART. SCART aansluitingen zijn echter niet per definitie RGB. SCART aansluitingen kunnen ook gebruikt worden om een S-VHS of composiet signaal over te brengen.

:wallbash:

Ik heb een tijdje geleden een A/V naar SCART kabel gekocht, maar die gaf op mijn flatscreen TV echt bizar slecht beeld (was ook een goedkope kabel, ik weet niet of dat uitmaakt?), maar blijkbaar moet ik een A/V naar RGB-SCART hebben, want al zien de SCART-aansluitingen er op het oog hetzelfde uit, er is dus blijkbaar een wezenlijk verschil tussen SCART en RGB-SCART?

Op eBay kom ik deze bijvoorbeeld tegen, zou dat wat zijn?

http://www.ebay.co.uk/itm/RGB-Scart-cable-for-PAL-SNES-Super-Nintendo-consoles-SYNC-from-LUMA-/172817868847?hash=item283cbf682f:g:hyYAAOxygPtSvvL0

Als iemand mij op de juiste weg kan helpen, graag!

Hier overigens een fotootje van de aansluitingen op mijn huidige game tv, een bescheiden Philips flatscreen:

Waar valt YPbPr (component) in dit verhaal?

Afbeelding

Een een ''ouderwetse'' TV is dus ook sowieso een must (het liefst een professionele video monitor, maar die kunnen nog vrij prijzig zijn, neem ik aan). Blijkbaar is trouwens de Sony BVM-20F1U/E een soort van heilige graal waar het gaat om retro gaming?)

Mocht iemand tips hebben over een goede TV om aan te schaffen (Marktplaats ofzo, in de omgeving van Rotterdam, let me know!)
remymozer

Berichtdoor Joey » 22 aug 2017, 08:22

In dit topic lees je meer over de verschillende synckabels bij RGB: viewtopic.php?t=4362

Voor de SNES heb ik zowel de sync on luma als csync kabel getest en csync geeft bij mij toch een stuk beter beeld (op PVM in ieder geval). Bij sync on luma had ik last van een schaakbord-effect, wat vooral bij volvlakken goed te zien was.
Joey
Moderator

Berichtdoor Ruud » 22 aug 2017, 09:37

Joey schreef:In dit topic lees je meer over de verschillende synckabels bij RGB: https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?t=4362

Voor de SNES heb ik zowel de sync on luma als csync kabel getest en csync geeft bij mij toch een stuk beter beeld (op PVM in ieder geval). Bij sync on luma had ik last van een schaakbord-effect, wat vooral bij volvlakken goed te zien was.

Voor de PAL SNES (niet gemod) kan je toch geen csync nemen?

Ruud
Koningsdag Koning 2017

VorigeVolgende