SNES (Super Nintendo) topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

SNES (Super Nintendo) topic

Berichtdoor Gurtus » 08 okt 2016, 11:07

Een algemeen snes topic.
Voor al je snes gerelateerde vragen en ervaringen.

I’M HERE TO KICK ASS AND CHEW BUBBLEGUM, AND I’M ALL OUTTA GUM

check mijn magazine voor reviews en artikelen
viewtopic.php?f=10&t=3323
Gurtus

Re: Algemeen Snes topic

Berichtdoor Gurtus » 08 okt 2016, 11:11

Hoe denken jullie over de snes met betrekking tot de controles bij games ik merk namelijk nog wel eens dat ze wat zweverig kunnen zijn klein voorbeeld

Super mario bros 3 van de allstars collectie ik vind bij smb3 de controles veel zweveriger dan bij een Smw ervaren meer mensen dit zo

Gurtus

Berichtdoor LTGreenBean » 08 okt 2016, 11:30

dat is een lange zin :P

was er nog geen SNES topic!? holy shit :D

maar ja ik snap wel wat je bedoelt.
de SNES versies van mario 2 en 3 zijn echt anders dan de originele. wat je zegt voelt zweverig aan.
ik kon er ook niet mee overweg.

oh man, SNES ...... <3 zoveel liefde

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor Galious » 08 okt 2016, 12:04

Ik heb daar echt geen problemen mee, maar misschien is het wel te lang geleden dat ik de originele NES versies van SMB2 en 3 heb gespeeld.
Maar ze hebben nu eenmaal (ook in All-Stars) iets andere jumping physics dan Super Mario World, die op dat gebied (en menig ander) wel zo'n beetje Super Mario perfection is.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Gurtus » 08 okt 2016, 12:08

LTGreenBean schreef:dat is een lange zin

was er nog geen SNES topic!? holy shit :D

maar ja ik snap wel wat je bedoelt.
de SNES versies van mario 2 en 3 zijn echt anders dan de originele. wat je zegt voelt zweverig aan.
ik kon er ook niet mee overweg.

oh man, SNES ...... <3 zoveel liefde

Kort maar krachtig

Verbaasde mij er ook al over dat dit topic niet bestond

Galious schreef:Ik heb daar echt geen problemen mee, maar misschien is het wel te lang geleden dat ik de originele NES versies van SMB2 en 3 heb gespeeld.
Maar ze hebben nu eenmaal (ook in All-Stars) iets andere jumping physics dan Super Mario World, die op dat gebied (en menig ander) wel zo'n beetje Super Mario perfection is.

Daar heb je zeker gelijk in

Gurtus

Berichtdoor WorldWaker » 08 okt 2016, 12:25

Ik heb nooit op de NES gespeeld, dus ken die mario games niet anders dan de All-Stars versie. Misschien vandaar dat ik nooit moeite heb gehad met de controls.

Geweldig trouwens dat dit topic er nu is, werd wel tijd eigenlijk :P Ik zal het actief blijven volgen en zo nu en dan ook input geven. Ik zit veel achter de PS4, maar zal toch altijd een Snesman blijven :D

Afbeelding

"Is this really about who gets the magic sword or is everyone just a little on edge because they’re hungry?"
WorldWaker

Berichtdoor Pius » 08 okt 2016, 12:52

Ik denk dat dit echt specifiek geldt voor de Mario Games. Ik heb bij bijvoorbeeld A Link to the Past of Super Metroid nooit iets van glibberige controls meegekregen. Het ligt in ieder geval aan de games zelf, want ik vind de vierpuntsdruktoets van de SNES qua responsiveness beter dan die van de NES.

Verder verbaas ik me er extreem over dat er geen SNES topic was :P

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Galious » 08 okt 2016, 13:05

Ja, het kan per game verschillen hoe strak en responsive de controls zijn, maar dat geldt voor games op iedere console. Super Mario games hebben over het algemeen fantastische controls (en dat geldt eigenlijk voor alle 1st party Nintendo games), de enige uitzonderingen daarop zijn voor mij de eerste Super Mario Land op de Game Boy en New Super Mario Bros. op de DS.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor WorldWaker » 08 okt 2016, 13:07

Pius schreef:Verder verbaas ik me er extreem over dat er geen SNES topic was :P

Omdat iedereen ervan uitging dat het er is, heeft niemand gecheckt of het er ook echt is :P

@Galious: de controls in new smb op de ds waren toch niet zo slecht? Ik heb geen moeite gehad en de game vrij makkelijk uitgespeeld... maar misschien is het gewoon een makkelijke game :P

Afbeelding

"Is this really about who gets the magic sword or is everyone just a little on edge because they’re hungry?"
WorldWaker

Berichtdoor Galious » 08 okt 2016, 13:14

Het is ook niet dat New SMB moeilijk is, maar de controls voelden gewoon niet helemaal "juist" aan voor een Mario game. Het was misschien de overgang naar 2.5D, maar ik miste de precisie van de oudere 2D Mario's. Bij New Super Mario Bros. Wii waren de controls juist weer helemaal spot-on.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor LTGreenBean » 08 okt 2016, 13:23

WorldWaker schreef:
Pius schreef:Verder verbaas ik me er extreem over dat er geen SNES topic was :P

Omdat iedereen ervan uitging dat het er is, heeft niemand gecheckt of het er ook echt is :P

daarom heben we Gurtus in dienst hier toch. :) master checker/topic maker!

Oh, thank the maker! ~ C3PO

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor Pius » 08 okt 2016, 13:39

Ik ben het wel een beetje met Galious eens. NSMB op de DS heeft niet de meest strakke controls ter wereld. Super Mario World heeft dat wat mij betreft wel. Ik vind persoonlijk de controls van de Donkey Kong Country trilogie wel iets beter, maar dat is puur persoonlijke voorkeur.

Pius

Berichtdoor WorldWaker » 08 okt 2016, 15:13

Did someone say Donkey Kong? Hell yes! :happy:

Hoeveel ik ook hou van de DKC trilogie, weet ik niet of ik de controls beter vind. In deel 2 is het wel geweldig, maar Donkey en Kiddy voelen toch wel erg zwaar en een beetje klunky. Je hebt echt het idee dat je heel hard op de jump knop moet drukken om ze omhoog te krijgen. Maar misschien is dat aan de andere kant juist wel weer spot on, aangezien het ook gewoon zwaargewichten zijn :P

Afbeelding

WorldWaker

Berichtdoor Pius » 08 okt 2016, 15:54

Het hoort inderdaad bij de charme van die games. ik vind de controls in DKC Returns en DKC Tropical Freeze ook echt briljant. Moet ook wel bij de DKC-serie trouwens want die spellen zijn niet makkelijk :P

Over controls gesproken: Ik kan games als Starwing en Pilotwings die gebruik maken van een 3D-perspectief op de SNES nauwelijks tot niet besturen met een D-pad. Ligt dat aan mij of hebben meer mensen daar last van?

Pius

Berichtdoor Gurtus » 08 okt 2016, 16:22

Oke als jullie 5 games moeten noemen onder de 20 euro die leuk zijn om te spelen

en probeer een beetje the usual suspects te vermijden dus de iets minder bekende games

Gurtus

Berichtdoor Cekootje » 08 okt 2016, 16:33

Hee cool een SNES topic :-)

Wie helpt me aan Metroid II voor de Gameboy?
Cekootje

Berichtdoor Apenheul » 08 okt 2016, 17:04

Gurtus schreef:Oke als jullie 5 games moeten noemen onder de 20 euro die leuk zijn om te spelen

en probeer een beetje the usual suspects te vermijden dus de iets minder bekende games

-Goof Troop
-Pop 'n Twinbee
-Asterix & Obelix
-Plok
-Tetris Attack
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor WorldWaker » 08 okt 2016, 17:10

Pius schreef:Over controls gesproken: Ik kan games als Starwing en Pilotwings die gebruik maken van een 3D-perspectief op de SNES nauwelijks tot niet besturen met een D-pad. Ligt dat aan mij of hebben meer mensen daar last van?

Ik heb Pilotwings nooit gespeeld, maar heb er bij Starwing nooit moeite mee gehad. Sure, de game is erg moeilijk, maar denk niet dat dat voor mij iets met de D-pad te maken heeft. Route 1 is goed te doen, maar heb route 2 en 3 nog nooit helemaal kunnen doorlopen.

Gurtus schreef:Oke als jullie 5 games moeten noemen onder de 20 euro die leuk zijn om te spelen

Dat is moeilijk om zo even snel op te komen zeg. Het eerste wat bij mij opkomt is Illusion of Time. Vind ik echt een geweldige game en is best wel cart only voor onder de 20 euro te vinden denk ik. Zijn broertjes Soul Blazer en Terranigma zijn een stuk zeldzamer en duurder. Hier even snel een lijstje met games <20 euro die ik erg leuk vindt. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk de bekende games eruit te laten. Uiteraard zijn er nog een hele hoop andere leuke games en de usual suspects blijven toppers.

1. Illusion of Time
2. Lemmings 2: The Tribes
3. Power Rangers
4. Plok
5. Disney games (een aantal vind ik erg vermakelijk, onder andere Lion King, Aladdin, Jungle Book en Magical Quest Starring Mickey Mouse)

Afbeelding

WorldWaker

Berichtdoor Pius » 08 okt 2016, 17:14

Onder de 20 euro per stuk neem ik aan? en ik neem ook aan Cart only dan?

Als dat zo is dan kom ik eigenlijk op ongeveer hetzelfde lijstje uit als Niels, hoewel er écht heel veel keuze is in de cart-only hidden gem categorie onder de 20 euro bij de SNES. Goof Troop is echt een briljante Co-op game en Plok is gewoon een extreem goede en leuke platformer. Gradius 3 zou een optie kunnen zijn ipv Pop 'n Twinbee. Pilotwings is overigens ook briljant en die is zelfs CIB onder de 20 euro, maar de game is niet voor iedereen weggelegd helaas.

Persoonlijk zou ik waarschijnlijk voor the Lion King gaan ipv Asterix & Obelix en misschien voor Kirby's Avalanche ipv Tetris Attack, maar dat is allebei een kwestie van persoonlijke voorkeur. Onder de wat bekendere namen zijn F-Zero en Starwing natuurlijk zeer de moeite waard. Mocht je van aparte racing games houden dan is Uniracers ook nog wel een optie.

Pius

Berichtdoor Pius » 08 okt 2016, 17:15

Even ter aanvulling nog: Goof Troop is natuurlijk ook gewoon een prima Single Player game, maar het is vooral in Co-op dat het echt een topper wordt vind ik zelf :)

Pius

Berichtdoor LTGreenBean » 08 okt 2016, 17:24

Top 5
Bubsy
Plok!
Total carnage
Top Gear 2
Rival turf

LTGreenBean

Berichtdoor WorldWaker » 08 okt 2016, 17:26

Ik denk dat ik ook maar eens naar Goof Troop moet hunten dan, heb die game nog nooit gespeeld.

Qua fighters zit het bij de Snes ook wel goed. Street fighter en mortal kombat zijn de no-brainers, maar zelf vind ik killer instinct de leukste. Ik heb ook goeie dingen gehoord over Tiny Toons: Buster Busts Loose en Earthworm Jim, maar die heb ik beide nog nooit gespeeld.

Ik heb trouwens zelf onlangs een snes lotje gekocht met een aantal voor mij onbekende games die allemaal in deze categorie vallen. Die ga ik allemaal een kans geven en als daar nog aanraders bij zitten, laat ik het weten.

Afbeelding

WorldWaker

Berichtdoor Pius » 08 okt 2016, 17:36

Earthworm Jim is briljant, maar vrij duur.

Pius

Berichtdoor Galious » 08 okt 2016, 17:39

Pius schreef:Over controls gesproken: Ik kan games als Starwing en Pilotwings die gebruik maken van een 3D-perspectief op de SNES nauwelijks tot niet besturen met een D-pad. Ligt dat aan mij of hebben meer mensen daar last van?

Ik heb nooit problemen gehad met de d-pad besturing in Starwing en Pilotwings. Starwing is nog altijd mijn favoriete deel uit de serie. En Pilotwings is gewoon vrij moeilijk te besturen in de verschillende onderdelen, sommige expert levels zijn echt pittig, maar dat ligt niet aan de d-pad maar aan de airborne voertuigen/parachute. Dat is net als the real thing een kwestie van oefening baart kunst :)

- Cybernator
- Super Adventure Island
- Super R-Type
- Magic Sword
- Cannon Fodder

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Tom » 08 okt 2016, 18:05

The Lost Vikings

Van de makers van World of Warcraft ;)
Erg goed in co-op ook

Push-Over

Leuke game waar een mier dominosteentjes met elk andere eigenschappen moet verplaatsen om ze zo om te duwen en uiteindelijk de exit te vinden.

Hook

Goede platformer met goede muziek ook. Ik denk dat je deze wel kan waarderen.
Tom
Moderator

Volgende