Atari Lynx Adapters

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Atari Lynx Adapters

Berichtdoor Silenteddie » 23 mei 2016, 09:37

Ik wil even wat interesse peilen.

De Atari Lynx is een fantastische handheld. Zowel de Lynx 1 als de Lynx 2. Ik zou niet kunnen kiezen welke ik de mooiste uitvoering vind, maar deze eerste kleurenhandheld zou in nieumands verzameling mogen ontbreken.

Minpuntje is de stroomconsumptie van het beestje. 6 AA's in een paar uurtjes leeg.
Betere optie is om een adapter te gebruiken, maar de Lynx adapters waren niet van de beste kwaliteit. De snoeren braken snel of leden aan draadbreuk. De adapters zijn daarom nu slecht verkrijgbaar en als je ze al kunt krijgen, in slechte conditie.

Ik heb gekeken of ik het volgende zonder al te veel moeite voor elkaar on krijgen: een adapter met dezelfde specificaties kopen en daar een plugje aanmaken dat op de Lynx past. Dit lukte prima.

De adapter die ik had, had echter een behoorlijk kort snoer; 80 cm of korter. Voor een Lynx is 2 meter geen overbodige luxe. Als ik hier een nieuw stukje snoer aanzet, moet ik iets bedenken om een nette overgang tussen adapter en snoer te krijgen (snoer naar plug is al goed.).

Ik hen zelf een paar Lynxen liggen, die ik nog wil verkopen en het liefst met adapter, dus ik wil een flinke partij van deze adapters maken samen met mijn broertje die electrotechneut is en kan zorgen dat alles goed en veilig in elkaar zit. het eindresultaat wordt een mooie, kleine adapter die minder snel heet wordt en veel minder snel kapot gaat dan de originele adapter.

Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die interesse hebben in zo'n adapter of meerdere. Ik denk dat de prijs uiteindelijk € 7,75 per stuk gaat worden.

Al draagt een aap een gouden ring, een kroon maakt hem pas echt een king.
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016

Re: Atari Lynx Adapters

Berichtdoor WorldWaker » 23 mei 2016, 09:52

Hulde voor de Atari Lynx :beg:

Heb ik vroeger zelf in mijn bezit gehad, maar is helaas lange tijd terug overleden. Heb toen met mijn stomme kop ook alle games weggedaan, en ik had best wel een shitload :sad1:

Begrijp ik goed dat je naast de adapters ook de Lynxen zelf verkoopt? Want dan heb ik misschien wel interesse (voor een mooi Button Bashers prijsje uiteraard :innocent:). Ik had vroeger de dikke, compacte versie van het toestel (weet niet of dat 1 of 2 is eigenlijk). Mocht je die in de aanbieding hebben, dan heb ik zeker interesse :)

Afbeelding

"Is this really about who gets the magic sword or is everyone just a little on edge because they’re hungry?"
WorldWaker

Berichtdoor coastermark » 07 jun 2016, 14:24

Silenteddie schreef:Ik wil even wat interesse peilen.

De Atari Lynx is een fantastische handheld. Zowel de Lynx 1 als de Lynx 2. Ik zou niet kunnen kiezen welke ik de mooiste uitvoering vind, maar deze eerste kleurenhandheld zou in nieumands verzameling mogen ontbreken.

Minpuntje is de stroomconsumptie van het beestje. 6 AA's in een paar uurtjes leeg.
Betere optie is om een adapter te gebruiken, maar de Lynx adapters waren niet van de beste kwaliteit. De snoeren braken snel of leden aan draadbreuk. De adapters zijn daarom nu slecht verkrijgbaar en als je ze al kunt krijgen, in slechte conditie.

Ik heb gekeken of ik het volgende zonder al te veel moeite voor elkaar on krijgen: een adapter met dezelfde specificaties kopen en daar een plugje aanmaken dat op de Lynx past. Dit lukte prima.

De adapter die ik had, had echter een behoorlijk kort snoer; 80 cm of korter. Voor een Lynx is 2 meter geen overbodige luxe. Als ik hier een nieuw stukje snoer aanzet, moet ik iets bedenken om een nette overgang tussen adapter en snoer te krijgen (snoer naar plug is al goed.).

Ik hen zelf een paar Lynxen liggen, die ik nog wil verkopen en het liefst met adapter, dus ik wil een flinke partij van deze adapters maken samen met mijn broertje die electrotechneut is en kan zorgen dat alles goed en veilig in elkaar zit. het eindresultaat wordt een mooie, kleine adapter die minder snel heet wordt en veel minder snel kapot gaat dan de originele adapter.

Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die interesse hebben in zo'n adapter of meerdere. Ik denk dat de prijs uiteindelijk € 7,75 per stuk gaat worden.

Ik heb sinds kort een Lynx en ben nog op zoek naar een goede adapter. Heb je al iets in elkaar geknutseld? Graag zou ik eerst een foto willen zien voordat ik toezeg, maar interesse heb ik zeker.

Afbeelding
coastermark

Berichtdoor OldSchool » 03 dec 2018, 23:12

Iemand enig idee of er ergens nog adapters te krijgen zijn? Ik vind alleen websites met de melding “geen voorraad”.

OldSchool

Berichtdoor Swey » 03 dec 2018, 23:47

Gewoon uit pure nieuwsgierigheid; is het niet een betere optie deze te modden met een rechargeable battery pack?
Swey

Berichtdoor OldSchool » 04 dec 2018, 07:44

Geen idee :). Ik zou niet weten hoe dat werkt. Ik zal dat eens googelen.

OldSchool

Berichtdoor segatarian » 04 dec 2018, 15:56

Altijd goed dat dit soort initiatieven er zijn.
Ik heb geen Lynx meer, kort in bezit gehad, maar ik ben nu eenmaal een segatarian :P
goed apparaat wel.

Kun je de adapters niet open maken en de draadjes op de oorspronkelijke plek vast solderen? altijd beter dan halverwege met een kroonsteentje oid.
Zie ook het adapter topic voor meer info waar je op moet letten voor specificaties.
http://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=368&p=6538&hilit=adapter#p6538
zo kun je bv. polariteit door de draad smpelweg om te draaien aanpassen.
adapters met een hoger Mah is ook nooit een probleem, als het maar niet lager is.
Dit terzijde want geloof dat je al goede adapters gevonden hebt.
segatarian

Berichtdoor Silenteddie » 09 dec 2018, 10:49

Na wat zoeken op de specs heb ik zelf wat op alieexpress gevonden. Werkt perfect. Ze werden toen nog niet als Atari Lyx adapters verkocht, maar tegenwoordig wel.

https://nl.aliexpress.com/item/1PCS-Hig ... 69036.html

enige nadeel is het korte snoerje, maar dat kun je zelf langer maken. ik zet gewoon een stekkerdoos op tafel en ga daarnaast zitten.

Silenteddie
Koningsdag Koning 2016

Berichtdoor OldSchool » 09 dec 2018, 11:29

Held! Ik heb er meteen twee besteld!

OldSchool

Berichtdoor Patrick » 10 dec 2018, 19:53

Super! Ik heb er ook twee in bestelling staan!

'If opportunity doesn't knock, build a door.'
Patrick

Berichtdoor Patrick » 10 dec 2018, 19:54

Super! Ik heb er ook twee in bestelling staan!

'If opportunity doesn't knock, build a door.'
Patrick

Berichtdoor OldSchool » 10 dec 2018, 21:04

Hohoho! Één post per bestelling, hè!

:cool:

OldSchool

Berichtdoor Arnold » 14 dec 2018, 13:06

Bij mijn Atary Lynx zit het probleem in het contact waar de lader in de Lynx zelf gaat. Dus nu moet ik er steeds iets tussen steken zodat de lynx ook echt aangaat als de lader er in zit. Iemand bekend met dit probleem?

Gameroom: 3.5 x 2.5 meter
Nintendo Nes t/m Wii + Switch
Sony Playstation 1 t/m 4
Sega Megadrive en Game Gear
Atari Lynx
Gameboy classic, color en 2DS
Arnold

Berichtdoor Silenteddie » 14 dec 2018, 13:39

Arnold schreef:Bij mijn Atary Lynx zit het probleem in het contact waar de lader in de Lynx zelf gaat. Dus nu moet ik er steeds iets tussen steken zodat de lynx ook echt aangaat als de lader er in zit. Iemand bekend met dit probleem?

Geen ervaring, maar wel over gelezen.
Google eens op Atari Lynx power jack
Ze schijnen vaker los te gaan. Kwestie van solderen.
Of je koopt ergens een nieuwe voor een paar euro en soldeert die eraan.
Hier bijvoorbeeld, maar moet goedkoper kunnen: https://www.ebay.nl/itm/254012918164

Als het probleem dieper zit dan de connectors van de powerjack, wordt het ingewikkelder, ben ik bang.

Silenteddie
Koningsdag Koning 2016

Berichtdoor Arnold » 19 jan 2019, 19:56

Even een late reactie van mijn kant. Ik heb dit probleem opgelost en beschreven in " Broken, let fix it together" forum

Sony Playstation 1 t/m 4
Atari Lynx
Arnold

Berichtdoor OldSchool » 19 jan 2019, 20:52

Ik heb ze 9 december besteld, maar ze zijn nog niet binnen...

Maar dat is Ali :)

OldSchool

Berichtdoor Arnold » 19 jan 2019, 21:56

Dat doet Ali express :biggrin:

Sony Playstation 1 t/m 4
Atari Lynx
Arnold

Berichtdoor coastermark » 21 jan 2019, 22:49

Wat ben ik blij dat er een Lynx adapter is gevonden! Direct besteld. Dat gaat me enorm veel batterijen besparen :laugh:

Afbeelding
coastermark