BB Speeddate - Mini reviews van je nooit gespeelde games

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Berichtdoor MrSirius » 05 sep 2015, 17:53

Button Bashers brengt onze leden graag nieuwe ervaringen en onverwachte ontmoetingen. Ook met de games uit je eigen kast. We weten zeker dat bijna iedereen hier legio games heeft die amper liefde hebben gehad. Daar gaan we iets aan doen.

De laatste keer dat Joey hier was hebben we een hele lading van mijn Megadrive games gespeeld die ik eigenlijk niet of nauwelijks had aangeraakt. Dat was erg tof en gaan we vandaag herhalen. We gaan daarbij een mini review plaatsen van een flink aantal games... En dagen alle leden uit om hetzelfde te doen voor de Grote Button Bashers Speeddate!

De regels

- Speel een game voor 10 tot 20 minuten en laat daarbij een mini review achter. Het gaat puur om een eerste indruk.
- Retro en modern doen allebei mee, maar omdat ik moest kiezen heb ik dit topic maar onder het retro gedeelte geplaatst.
- Besteed daarin aandacht aan de graphics, het geluid en de gameplay
- Eén game per post met de titel en het platform in bold
- Neem daarbij minimaal 1 screenshot en/ of filmpje op die een goede indruk geven van het spel.
- Sluit af met een antwoord op de vraag of je de game absoluut vaker wilt gaan spelen of dat deze (waarschijnlijk) weer in je kast verdwijnt, om nooit meer de binnenkant van een van je consoles terug te zien

Game on! De bel rinkelt en de tijd gaat in. :)

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Re: BB Speeddate - Mini reviews van je nooit gespeelde games

Berichtdoor Joey » 05 sep 2015, 18:50

Ik trap af!

Game: Cybernator
Platform: SNES

Cybernator is een game van Palcom (label van Konami) die me altijd tof heeft geleken, maar die ik zelf niet heb. Toen ik de game bij Steef in de kast zag staan leek het me de perfecte gelegenheid om de game eens uit te proberen.

In deze game bestuur je een "Cybernator", een elite robot die ingezet wordt voor verschillende missies. Voor deze mini review heb ik de eerste missie gespeeld en een kort stukje van de tweede missie. Laat ik beginnen door te zeggen dat de game goed gebruik maakt van alle buttons van de SNES controller. Sommige knoppen hebben zelfs meerdere functies. Met een druk op de B-knop spring je bijvoorbeeld, en wanneer je deze knop inhoudt, dan kun je een stukje vliegen. Voordat je de game voor het eerst gaat spelen doe je er goed aan om de manual te raadplegen voor de controls.

Afbeelding

De game is een run & gun shooter, net als de Contra/Probotector serie. Deze game speelt echter een stuk langzamer, waardoor je ook echt het gevoel hebt dat je een gigantische mech bestuurt. Daarnaast heb je hierdoor een stuk meer reactietijd dan in de eerdergenoemde reeks. Het eerste wat me opviel in de game zijn de goede graphics. De game ziet er heerlijk uit en maakt veel gebruik van mode 7-effecten. De muziek is, zoals we gewend zijn van Konami, ook erg goed.

De eerste missie duurt zo'n 10 minuten en eindigt met een eindbaas. Tijdens deze missie loop en spring je van links naar rechts terwijl je verschillende vijanden moet neerknallen. Je kunt met je mech in 8 verschillende richtingen schieten. Onderweg verzamel je power ups waarmee je je verschillende wapens levelt. De tweede missie is meer een shoot 'm up missie waarbij je onder andere asteroïden moet ontwijken en kapot schieten. De game lijkt dus qua missies ook divers. De moeilijkheid schiet hier wel omhoog, waardoor ik vrij snel dood ging.

Afbeelding

Conclusie
Cybernator heeft een goede indruk op me achtergelaten. Het is een toffe game met ingewikkelde, maar vloeiende controls. Tijd dat ik de game ook zelf aan mijn collectie toe ga voegen!
Joey
Moderator

Berichtdoor MrSirius » 05 sep 2015, 19:15

Ik ken Cybernator goed en heb die game vroeger echt vaak gespeeld. Ik kan dus geen onbevangen mini review plaatsen. Ik kan me volledig vinden in Joeys review, echt een heerlijke en enorm verzorgde game zoals je het van Konami gewend bent uit die tijd. Ik wil als aanvulling er nog bij zeggen dat we de PAL versie hebben gespeeld in 60 hz. Zonder om te schakelen naar 60 hz op een gemodde console wordt hij wat traag, al blijft het een zeer goede en speelbare game.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Tom » 05 sep 2015, 19:31

Ik dacht even dan we een speeddate voor Button-Bashers gingen organiseren maar helaas ;)

Leuk topic! Ik denk dat er genoeg in de kasten staat bij iedereen.
Secret of Mana en Secret of Evermore moet ik nog proberen maar die lijken mij wat minder handig om in 10min te doen.

Ik vind er vast nog een aantal!

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor MrSirius » 05 sep 2015, 21:30

Mijn eerste mini review is van Parodius ook de SNES. Ik had tot vanavond alleen het PC Engine origineel gespeeld. De levels die ik op de SNES heb gespeeld zijn op hoofdlijnen hetzelfde maar net wat meer afgewerkt qua graphics. Joey en ik hebben de 2 speler mode gespeeld. We hoopten dat je dan tegelijk kon spelen a la Lifeforce/ Salamander, maar je moet helaas om en om.

Afbeelding

Gameplay
Iedereen die wel eens een game uit de Gradius/ Nemesis of Salamander reeks van Konami heeft gespeeld weet wat de gameplay inhoudt: 2D horizontale shoot-em-up actie met een systeem waarbij je je power-ups opspaart en zelf activeert wanneer je dat wilt. Dat brengt wel de nodige tactiek met zich mee. Waar het verschil zit is in de stijl en presentatie. Parodius neemt zichzelf niet serieus en is een parodie op Gradius met vliegende pinguïns, piratenschepen met het hoofd van een kat en power-ups die random tekst schieten in plaats van kogels. Is dat tof? Jazeker, met zoveel humor en oog voor detail wel. Ik moest even in het ritme komen en er weer aan wennen dat ik zelf mijn power-ups moest kiezen en activeren maar toen dat er uiteindelijk weer in zat ging dat best goed.

Afbeelding

Graphics & geluid
Ik vond de graphics kleurrijk en goed geanimeerd. Wel vond ik het verschil ten opzichte van de PC Engine kleiner dan ik verwacht had. In het eerste level is er bijvoorbeeld weinig parallax scrolling. In het tweede level heb je dat meer, maar valt het niet zo op tenzij je er heel specifiek op let. De muziek en geluidseffecten kon ik daarentegen alleen maar waarderen. Vooral de bekende muziekstukken die in een 16 bit sausje voorbij komen zijn erg tof.

Afbeelding

Wil ik deze game vaker uit de kast trekken?
Ja, zeker. Parodius is een shooter die niet enorm makkelijk is, maar zeker is te doen als je erin investeert en je bekender raakt met de levels, patronen van de vijand en de power-ups. De humor en kwinkslagen kon ik erg waarderen en ik ben benieuwd wat er verder daarvan inzit. En daar kom je maar op 1 manier achter. Een aanrader voor mensen met een SNES die eens een shoot-em-up willen proberen en daar net als ik niet enorm bedreven in zijn.

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Galious » 05 sep 2015, 22:28

Leuk format. Ik zal hier ook aan bijdragen wanneer ik wat games uit de kast trek die ik nog niet eerder gespeeld heb. De reviews van Cybernator en Parodius kan ik in elk geval alleen maar onderschrijven, dat zijn twee geweldige games!

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Joey » 05 sep 2015, 22:39

Game: The Firemen
Platform: SNES

De tweede game die ik bij Steef uit de kast heb getrokken is The Firemen. Deze game is alleen in Europa/Australië en Japan uitgekomen en is hier best zeldzaam en duur. De kans om deze game eens te proberen liet ik daarom niet aan me voorbij gaan! Voor deze mini review heb ik de eerste twee missies gespeeld.

Afbeelding

De game gaat over twee brandweermannen die worden opgetrommeld om een bedrijf te redden van een vlammenzee op kerstavond. Hierbij is het doel om het vuur te blussen dat op je pad komt en af en toe wat mensen te redden. Je kunt je brandweerslang op twee manieren gebruiken. Je kunt hem als hogedrukspuit gebruiken met de Y-knop om hogere vlammen te blussen en als je je slang gebruikt met de B-knop, dan heeft deze een wijdere range. Elke missie heeft een eindbaas die je moet verslaan door deze op een bepaalde manier te blussen.

De graphics van de game zijn goed, erg kleurrijk. De muziek daarentegen vind ik minder sterk. De geluidseffecten zijn aardig, maar de muziek is repetitief en wist me niet te pakken. Je speelt vanuit een top-down perspectief en je hebt ten alle tijden een mini map in beeld waarop je kunt zien waar je heen moet. Na een kwartiertje spelen vond ik de gameplay eentonig worden. Het enige waar je tegen vecht is het "vuur" (wat logisch is gezien de titel van de game), maar dit gaat snel vervelen. Misschien dat er wat meer variatie later in de game zit, maar de eerste twee missies zijn veelal hetzelfde.

Afbeelding

Conclusie
Mijn verwachtingen waren hoog van deze game, ik had er namelijk al veel goede verhalen over gehoord. Helaas viel de game me wat tegen. De graphics zijn goed, maar het geluid is minder. De gameplay is origineel, maar (in de eerste 2 missies in ieder geval) repetitief. Daarom zou ik The Firemen niet snel zelf aanschaffen, helemaal niet voor de prijs waar de game doorgaans voor gaat.
Joey
Moderator

Berichtdoor KillingRaptor » 05 sep 2015, 22:56

Hier zal ik waarschijnlijk ook wel aan meedragen, heb ook nog wel zo'n titels liggen die ik eens moet beginnen. En Cybernator is inderdaad erg vet!

KillingRaptor

Berichtdoor Dreef » 06 sep 2015, 02:40

Leuk idee.

Ik zal binnenkort eens Wild Gunman uit de kast halen.
Dreef

Berichtdoor LTGreenBean » 06 sep 2015, 05:57

Cybernator, zeker vet :) net als Front Mission Gun Hazard

ik wil speeddaten met Steef om al zijn PC Engine games te testen :P

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor Cekootje » 07 sep 2015, 13:14

Gaaf topic, erg leuke reviews levert het zo op. Ik zal eens kijken of ik ook iets kan vinden.

Wie helpt me aan Metroid II voor de Gameboy?
Cekootje

Berichtdoor Pius » 07 sep 2015, 14:00

Game: Donkey Kong Jungle Beat
Platform: Nintendo Gamecube

Mijn eerste review is van een game die ik gisteren ein-de-lijk heb kunnen kopen op de beurs. Ik was er al lang naar op zoek naar deze game in combinatie met de bongo's omdat ik hem destijds niet heb gespeeld. Dacht dat de controls niets voor mij zouden zijn. Heb gisteren een ruim kwartier gespeeld, dus daar gaan we dan.

Afbeelding

Graphics
Zoals we gewend zijn van een first-party Gamecube spel ziet het er gewoon erg strak uit. Niks extreem bijzonders maar de artstyle en is goed en het is kleurrijk. Het spel draait erg soepel onder een prima framerate. De textures zijn wat simpel en het is zeker niet de mooiste 2D donkey kong, maar dat schaadt de game niet. De actie is namelijk snel en vloeiend en deze graphics zijn daar prima voor.

Afbeelding

Geluid
De geluidseffecten en de muziek van het spel zijn uitstekend op orde. Daar hoef je eigenlijk niet aan te twijfelen bij een Donkey Kong game, en ook deze stelt niet teleur. Daarnaast produceer je zelf ook flink wat geluid door het spelen op de bongo's. Mijn katten waren om die reden niet heel enthousiast over het feit dat ik het spel aan het spelen was ;).

Gameplay
De gameplay met de bongo's heeft mij in positieve zin verrast. Het voelt na een paar minuten al erg intuïtief aan. Het is erg intensief spelen, maar wel erg leuk en heel anders dan hoe je normaal een dergelijke platformer zou spelen. Het leveldesign is duidelijk afgestemd op deze wijze van controls. Het zijn, in tegenstelling tot veel andere dk games, zeer korte levels die je in short bursts kunt spelen. Aan het eind van elke 2 korte levels heb je een bossfight.

Afbeelding

Conclusie
Een prima game met prima besturing die voor mij nu al een hoge fun factor heeft. Ik ga deze niet alleen vaker uit de kast pakken, maar helemaal tot het einde uitspelen :)

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Cekootje » 07 sep 2015, 20:39

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Nintendo DS

Afbeelding

Ik ben een redelijk groot Zelda fan maar toch is deze altijd blijven liggen. Mede door de overeenkomsten met Wind Waker, een Zelda die ik helaas niet zo best vond.

Afbeelding

Graphics
Als je het spel aanzet krijg je de keuze uit twee modi: Adventure en battle. Ik heb me gestort op de adventure, battle klinkt me in de oren als een leuk extraatje maar wat ik van mijn leven niet ga spelen. Phantom Hourglass begint met een intro waarbij het duidelijk is dat er een verband is (een 'link', gna gna) met Wind Waker. Zelfde artstyle en muziek, herkenbare personages ook. De artstyle vind ik persoonlijk erg mooi, pas goed bij een semi top down game als deze. Helaas wordt in de intro ook meteen even de grote verrassing van Wind Waker verklapt... Maarja let's move on.

Gameplay
Intro begint verder leuk met een spannend verhaal over een spookschip die Zelda, ik bedoel Tetra, meeneemt. Klinkt als het klassieke 'save the princess' verhaal dus en eerlijk gezegd vind ik dat helemaal geen probleem.

Eenmaal in het speelveld speelt het als een soort point and click adventure. Wijs met je pen een plek aan op het scherm en onze held Link loopt erheen. De kaart is altijd boven in beeld aanwezig. Door een keer naar beneden te drukken met de analoge stick gaat de kaart naar het aanraakscherm en kun je erop krassen om aantekeningen te maken, best aardig bedacht en een leuke toepassing voor het pennetje. Ook aanvallen gaat eigenlijk beter dan ik had verwacht en na de bekende zwaardtraining speelt het lekker weg.

Afbeelding

Geluid
Als je in je dorpje begint merk je dat het niet het standaard dorp-deuntje dat je kent uit andere Zelda's. Het is wel eentje dat vriendelijk en vertrouwd overkomt, maar verfrissend anders. Hij gaat ook direct in je kop zitten. Geluidseffecten en bijvoorbeeld het deuntje in de grot zijn ook dik in orde.

Conclusie
Hoewel de gameplay te kort was om er echt een oordeel over te vellen ben ik genoeg geprikkeld om in ieder geval één dungeon te bezoeken. Het hele mysterie van de piratenboot met de verdwenen Zelda lijkt me ook interessant, hoewel ik hoop dat dit spel niet zo'n oeverloze overworld (snap je hem?) heeft zoals Wind Waker. Mijn zoontje van 6 kijkt ook altijd graag mee met Zelda games en ook nu weer vraagt ie de oren van mijn kop en meestal is dat een goed teken :-)

Wie helpt me aan Metroid II voor de Gameboy?
Cekootje

Berichtdoor Joey » 07 sep 2015, 21:29

Leuke reviews gasten! Krijg gelijk zin om beide games te spelen. Mooi dat je Jungle Beat nog hebt kunnen vinden op de beurs Pius. Zo te horen moet ik die game nog eens een tweede kans geven. Heb die ooit na een paar minuten spelen weer weggelegd.
Joey
Moderator

Berichtdoor FoxMan » 07 sep 2015, 21:45

Een van de klassiekers voor de originele DS, Phantom Hourglass en Spirit Tracks ook. Ik heb die allebei heel graag gespeeld. Misschien niet helemaal in de lijn van de waar oudere Zelda games, maar een stuk toegankelijker denk ik.

Wind waker was niet mijn favoriete Zelda qua spel zelf, maar de grafische stijl vond ik wel enorm goed en die komt terug in de de games.
FoxMan

Berichtdoor Mark » 08 sep 2015, 00:29

Leuk topic en prima reviews inderdaad. Heb vandaag een paar games opgepakt om een steentje bij te dragen aan dit topic maar was te lui om er een review over te tikken.

Afbeelding
Mark

Berichtdoor Rookworst88 » 08 sep 2015, 12:35

Op een review-pagina, moet je natuurlijk ook negatieve reviews hebben!

WWF Wrestlemania
Nintendo Entertainment System

Mijn broer en ik waren groot fan van de N64 NWO vs WCW wrestling games en hebben dit maandenlang gespeeld en zelfs elkaar door tafels gegooid en met stoelen geslagen als gevolg. Nu zagen we dit weekend tussen mijn NES verzameling de volgende cover pronken:

Afbeelding

Onze worstel-liefde bloeide op, en we dachten; Hulk Hogan en Randy Savage zitten erin, wat kan er fout gaan?

Graphics:
We werden verwelkomd met een mooi glanzend logo: BIGGER, BETTER, BADDER!

Afbeelding

Dat begint goed. De pixelige foto's van de bekende worstelaars zien er nog best prima uit, ze waren prima te onderscheiden.
Eenmaal onze favorieten gekozen, komen we in een weinig smaakvolle arena. Bestaand uit slechts 3 kleuren, blauw, grijs en zwart. Helaas geen publiek die onze show willen zien. Tuurlijk, we moeten onthouden dat het een NES-game is, maar wat meer kleur had best gemogen. De worstelaars bewegen een beetje statisch en we moesten meteen lachen om hoe grappig onze karakters er uit zagen vanaf de voorkant. De kopstoot van Hulk Hogan lijkt op headbangen, dus dat is een plus!

Controls & Gameplay:
Het voelt allemaal erg statisch en traag aan. De NES heeft natuurlijk maar 2 knoppen en dat merk je ook. Want buiten slaan en schoppen om kun je niet veel. Misschien wat teveel gevraagd van ons voor een NES-game, maar ik had bij een worstelgame wel grabs en throws verwacht nog. Ik weet niet of wij dingen gemist hebben, maar het enige wat wij konden was tergend traag naar elkaar toe lopen en knoppen rammen tot onze metertjes op nul kwamen. We vermaakten ons nog het meest met heen en weer rennen in de ring, radslagen maken met BamBam en headbangen met Hulk Hogan.

Muziek:
De muziek is apart. De muziekjes die ik gehoord heb in de 10 minuten dat we speelden was erg goed en catchy, maar vond ik totaal niet passen bij een worstelgame. Een platformer met Hulk Hogan in de hoofdrol had betere bij deze muziek gepast. Maar goed, we mogen niet klagen, want het was wel prettig om naar te luisteren.

Conclusie:
Ik zou de game niet snel nog een keer spelen. Tuurlijk schrijf ik deze review een klein beetje met een knipoog, omdat je van de NES niet teveel moet verwachten in een worstelgame, maar buiten dat is het ook niet lekker speelbaar en ik was ook totaal niet benieuwd naar de single player. Als ik lekker een potje wil worstelen, pak ik de N64 versie er weer bij. Al weet ik niet zeker of die wel de tand des tijds overleeft heeft..
Deze 10 minuten waren leuk om wat te lachen om de hoofden en het rondrennen, maar buiten dat staat ie mij prima in mn kast ;) Hulk Hogan staat in ieder geval mooi op het label!

Afbeelding

Rookworst88

Berichtdoor MrSirius » 08 sep 2015, 13:43

Toffe review! Wrestlemania was mijn derde NES game ooit. Ik had al Popeye en Super Mario Bros 2 en we gingen naar de Bart Smit omdat ik genoeg gespaard had voor een derde spel. Ik had een aantal spellen die ik wel graag wou, o.a. Wizards & Warriors... Maar nadat ik Wrestlemania zag was ik direct om. Ik was toen groot worstelfan en heb er daarna geen seconde meer over nagedacht. Was een geweldige aanschaf waar ik me dagen mee heb kunnen vermaken, vooral in multiplayer. Natuurlijk is die game enorm beperkt en eigenlijk gewoon een goedkope cash-in met weinig afwerking en gameplay... Maar wisten wij veel! Onze helden kwamen tot leven op mijn 37 cm Sharp TV'tje. En dat was magisch. :)

En ja: WCW vs NWO Revenge op de N64 is het beste worstelspel ooit!

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Rookworst88 » 08 sep 2015, 13:48

Thanks! Haha, dat scheelt een heel hoop, als je de game speelde op het moment dat ie recent was. Voel me bijna schuldig dat ik negatief was ;) Ach, de nostalgie die ontstaat voor sommige games die nu misschien onspeelbaar aanvoelen blijft een geweldig gevoel! Een game die meteen in me opkomt met dat gevoel is Skate or Die!

Rookworst88

Berichtdoor Galious » 08 sep 2015, 18:58

Game: Jewel Master
Platform: Sega Mega Drive

Afbeelding

Ik had deze game vroeger wel eens gehuurd volgens mij, maar kon me er weinig van herinneren. Bijna twee jaar geleden was dit toevallig een van de eerste MD games die ik op de beurs in Schiedam kocht voor mijn nieuwe beginnende MD verzameling. Ik heb onlangs kort de game eens opgestart en heb ongeveer tot halverwege het tweede level gespeeld.

Afbeelding

Gameplay:
Jewel Master is een 2D sidescrolling action game a la Rastan, Cadash, Castlevania, etc. Het heeft echter een unieke feature en dat is het customizen van je attacks en andere vaardigheden met behulp van verschillende elemental rings die je verzamelt gedurende het verloop van de game. Je begint met aan elke hand één ring; met de Fire ring aan je linkerhand kun je vlammen uit je hand schieten om aan te vallen, en met de Water ring aan je rechterhand kun je een defensive barrier oproepen. Al gauw krijg je in het eerste level een Wind ring erbij, die je kunt combineren met de andere twee ringen. Met Wind + Fire krijg je bijvoorbeeld een Fireball aanval en met Wind + Water krijg je een Energy Wave aanval. Andere combinaties van Fire, Water, Wind en Earth ringen geven je verder nog o.a. een speed boost, een double jump of een high jump, en nog andere aanvalssoorten. Je kunt maximaal twee ringen per hand dragen, dus de combinatie Earth, Wind & Fire zit er helaas niet in :wink:

Afbeelding

Graphics en Geluid:
Grafisch is het spel dik in orde. Het heeft voor mijn gevoel die typische vroege Mega Drive stijl; de backgrounds en characters zijn nogal plat, maar de character en enemy design is tof en gevarieerd en doet me denken aan ActRaiser. De muziek is ook fantastisch, lekker upbeat en bass-heavy in het eerste level en erg memorabel.

Vaker spelen of terug de kast in?
Deze ga ik zeker weten nog eens uit de kast trekken om hem helemaal uit te proberen spelen! Het experimenteren met de verschillende combinaties ringen in Jewel Master is erg leuk en de actie is tof. Dit is precies zo'n game waarvoor ik weer ben begonnen met een Mega Drive verzameling, want het is awesome om dit soort kleine hidden gems (of in dit geval beter gezegd: juweeltjes) die ik vroeger aan me voorbij heb laten gaan te (her)ontdekken.

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Rookworst88 » 08 sep 2015, 21:39

Ziet er uit als een toffe game! Interessante mechanic met die ringen, was toen vrij uniek denk ik. Leuk topic dit zeg, zo ontdek je in t kort nieuwe games om ff op te zoeken op youtube en vervolgens misschien zelfs aan te schaffen.

Rookworst88

Berichtdoor Pius » 08 sep 2015, 21:51

Ik geniet echt van dit topic!

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Dennis! » 08 sep 2015, 22:10

Rookworst88 schreef:Op een review-pagina, moet je natuurlijk ook negatieve reviews hebben!

WWF Wrestlemania
Nintendo Entertainment System

Mijn broer en ik waren groot fan van de N64 NWO vs WCW wrestling games en hebben dit maandenlang gespeeld en zelfs elkaar door tafels gegooid en met stoelen geslagen als gevolg. Nu zagen we dit weekend tussen mijn NES verzameling de volgende cover pronken:

Afbeelding

Onze worstel-liefde bloeide op, en we dachten; Hulk Hogan en Randy Savage zitten erin, wat kan er fout gaan?

Graphics:
We werden verwelkomd met een mooi glanzend logo: BIGGER, BETTER, BADDER!

Afbeelding

Dat begint goed. De pixelige foto's van de bekende worstelaars zien er nog best prima uit, ze waren prima te onderscheiden.
Eenmaal onze favorieten gekozen, komen we in een weinig smaakvolle arena. Bestaand uit slechts 3 kleuren, blauw, grijs en zwart. Helaas geen publiek die onze show willen zien. Tuurlijk, we moeten onthouden dat het een NES-game is, maar wat meer kleur had best gemogen. De worstelaars bewegen een beetje statisch en we moesten meteen lachen om hoe grappig onze karakters er uit zagen vanaf de voorkant. De kopstoot van Hulk Hogan lijkt op headbangen, dus dat is een plus!

Controls & Gameplay:
Het voelt allemaal erg statisch en traag aan. De NES heeft natuurlijk maar 2 knoppen en dat merk je ook. Want buiten slaan en schoppen om kun je niet veel. Misschien wat teveel gevraagd van ons voor een NES-game, maar ik had bij een worstelgame wel grabs en throws verwacht nog. Ik weet niet of wij dingen gemist hebben, maar het enige wat wij konden was tergend traag naar elkaar toe lopen en knoppen rammen tot onze metertjes op nul kwamen. We vermaakten ons nog het meest met heen en weer rennen in de ring, radslagen maken met BamBam en headbangen met Hulk Hogan.

Muziek:
De muziek is apart. De muziekjes die ik gehoord heb in de 10 minuten dat we speelden was erg goed en catchy, maar vond ik totaal niet passen bij een worstelgame. Een platformer met Hulk Hogan in de hoofdrol had betere bij deze muziek gepast. Maar goed, we mogen niet klagen, want het was wel prettig om naar te luisteren.

Conclusie:
Ik zou de game niet snel nog een keer spelen. Tuurlijk schrijf ik deze review een klein beetje met een knipoog, omdat je van de NES niet teveel moet verwachten in een worstelgame, maar buiten dat is het ook niet lekker speelbaar en ik was ook totaal niet benieuwd naar de single player. Als ik lekker een potje wil worstelen, pak ik de N64 versie er weer bij. Al weet ik niet zeker of die wel de tand des tijds overleeft heeft..
Deze 10 minuten waren leuk om wat te lachen om de hoofden en het rondrennen, maar buiten dat staat ie mij prima in mn kast ;) Hulk Hogan staat in ieder geval mooi op het label!

Afbeelding

Mooi verwoord. Hoewel ik deze game vroeger geweldig vond is het nu nauwelijks meer speelbaar wat mij betreft.

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor MrSirius » 08 sep 2015, 22:35

Rookworsts review van Wrestlemania was ook de inspiratie voor mijn 'bedorven games' topic. ;)

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Ruud » 08 sep 2015, 23:53

Wrestlemania heb ik nog nooit gespeeld. Sterker nog, die game behoort voor mij tot de categorie suffe NES games die ik om onbegrijpelijk nog steeds niet in mijn collectie hebt.

Met een andere wrestling game op de NES, Pro Wrestling, heb ik mij vorig jaar nog prima vermaakt.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Volgende