Huh, is daar nog een sequel van verschenen?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Huh, is daar nog een sequel van verschenen?

Berichtdoor Galious » 23 jan 2015, 20:46

In dit topic wil ik wat sequels van games verzamelen, waar waarschijnlijk lang niet alle fans van de eerdere delen vanaf zullen weten.

Op Nintendo's WiiWare channel zijn bijvoorbeeld nog sequels uitgekomen voor enkele langlopende series waaronder het laatste deel van de 'Crush' pinball serie.

Alien Crush Returns

De meeste liefhebbers zullen wel bekend zijn met het PC Engine/Turbografx origineel van Alien Crush en het vervolg Devil Crash (Devil's Crush), dat ook op de Mega Drive verscheen onder de titel Dragon's Fury (dat zelfs nog een eigen sequel kreeg met Dragon's Revenge, dat echter niet afkomstig is van de originele ontwikkelaar van de 'Crush serie, Naxat Soft). Het officiele Super Famicom vervolg Jacki Crush is ook al wat minder bekend, maar deze WiiWare sequel zal bij velen helemaal onder de radar zijn geglipt.

Een andere sequel van een games serie, die eveneens exclusief op WiiWare verscheen is

Adventure Island: The Beginning

Het generieke 3D graphics stijltje is alleen een beetje een afknapper voor mij. Er gaat toch niks boven 2D pixel art.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Re: Huh, is daar nog een sequel van verschenen?

Berichtdoor KillingRaptor » 23 jan 2015, 22:19

Is die Alien Crush een beetje goed of weet je dat niet?

Ik denk dat Rocket Knight ook een beetje onder de radar is geglipt, een vervolg op Rocket Knight Adventures en Sparkster!

KillingRaptor

Berichtdoor HeatherGrace » 23 jan 2015, 22:26

Die leek me toen zo vet! Vind het jammer dat ie nooit retail is verschenen.

Afbeelding
I am a gamer. Not because I don't have a life. But because I want to live many.
HeatherGrace

Berichtdoor Galious » 24 jan 2015, 00:16

KillingRaptor schreef:Is die Alien Crush een beetje goed of weet je dat niet?

Ik denk dat Rocket Knight ook een beetje onder de radar is geglipt, een vervolg op Rocket Knight Adventures en Sparkster!

Ja, die Alien Crush is naar mijn idee zeer zeker de moeite waard als je fan bent van de andere games uit de serie!

Rocket Knight is een goede, die is in elk geval compleet onder mijn radar geglipt! :confused2: Ziet er tof uit!

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor KillingRaptor » 24 jan 2015, 08:25

Ik vind Dragon's Fury een erg goeie game dus misschien eens kijken naar die Alien Crush. :)

Edit:
Beide van deze games zijn al dan niet bekend voor de liefhebbers van de platformen, maar Decap Attack op de Mega Drive is een spirituele opvolger van Psycho Fox op de Master System. Geen idee of deze hier ook thuishoren maar vond dit wel een leuk weetje. :)

Psycho Fox

Decap Attack

KillingRaptor

Berichtdoor Apenheul » 24 jan 2015, 13:08

Het past niet helemaal binnen de bedoeling van het onderwerp maar ik denk dat veel mensen niet weten dat Virtue's Last Reward de sequel is van 9 Hours 9 Persons 9 Doors.

AfbeeldingAfbeelding

Speel deze games in de juiste volgorde mensen, het kan me niet schelen dat je alleen een Vita hebt maar de impact van VLR is zoveel krachtiger als je ook 999 op DS gespeeld hebt...
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Koldur » 24 jan 2015, 13:38

Alleen jammer dat het derde deel er misschien nooit zal komen, daar baal ik echt van. Als ik dat had geweten had er zelf eerlijk gezegd niet aan begonnen. Je wordt nu echt met een cliffhanger van jewelste achter gelaten en veel plezier ermee.
Koldur

Berichtdoor Apenheul » 24 jan 2015, 13:40

Ja dat is waar..
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Koldur » 24 jan 2015, 13:41

Het zijn sowieso erg goede spellen, alleen hangen ze zo aan het verhaal dat dit echt jammer is. Wel erg creepy gevoel gehad bij het spelen van deze spellen trouwens.
Koldur

Berichtdoor KyronGinn » 24 jan 2015, 13:43

Laat ik er net nog een aangeraden hebben haha.
Parasite Eve voor de PlayStation is wel redelijk bekendAfbeelding
Maar het vervolg heeft een compleet andere naam gekregen:
The 3rd Birthday
voor de PSP
Afbeelding

"Even if the morrow is barren of promises
Nothing shall forestall my return" - Genesis Rhapsodos

Afbeelding
KyronGinn

Berichtdoor Galious » 25 jan 2015, 20:48

KillingRaptor schreef:Beide van deze games zijn al dan niet bekend voor de liefhebbers van de platformen, maar Decap Attack op de Mega Drive is een spirituele opvolger van Psycho Fox op de Master System. Geen idee of deze hier ook thuishoren maar vond dit wel een leuk weetje. :)

Ja, dit soort spirituele opvolgers passen ook goed thuis in dit topic! Ik denk dat de link tussen Psycho Fox en DecapAttack veel beter te zien is in de originele Japanse versie Magical Hat Flying Turbo Adventure, waar DecapAttack een soort remake van is. Ik vind het stijltje van DecapAttack persoonlijk echt verschrikkelijk... Magical Hat ziet er zo veel aansprekender uit, zo cartoony en kleurrijk, net als Psycho Fox!

Psycho Fox is op zijn beurt overigens weer een soort spirituele opvolger van de (Amerikaanse) NES game Kid Kool

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Galious » 25 jan 2015, 21:53

KyronGinn schreef:Laat ik er net nog een aangeraden hebben haha.
Parasite Eve voor de PlayStation is wel redelijk bekend
Maar het vervolg heeft een compleet andere naam gekregen:
The 3rd Birthday
voor de PSP

Ja, die PSP sequel van Parasite Eve is een goede! Parasite Eve 1 en 2 op de PSX waren erg toffe games, maar het 3e deel op de PSP heb ik nog nooit gespeeld.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Galious » 25 jan 2015, 21:56

Apenheul schreef:Het past niet helemaal binnen de bedoeling van het onderwerp maar ik denk dat veel mensen niet weten dat Virtue's Last Reward de sequel is van 9 Hours 9 Persons 9 Doors.

Speel deze games in de juiste volgorde mensen, het kan me niet schelen dat je alleen een Vita hebt maar de impact van VLR is zoveel krachtiger als je ook 999 op DS gespeeld hebt...

9 Hours 9 Persons 9 Doors lijkt me erg gaaf, die staat al een tijd op mijn wantlist, maar ik ben 'm nog niet voor een leuke prijs tegengekomen. Ik wist ook niet dat Virtue's Last Reward een sequel daarvan is. Vreemd overigens dat de sequel wel een Europese release krijgt, maar het eerste deel niet :rolleyes:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Ruud » 26 jan 2015, 11:09

Hier een paar die misschoen ook wat minder bekend zijn.

Maniac Mansion --> Day of the Tentacle
Solstice (NES) --> Equinox (SNES)
Flashback --> Fade to Black
Blaster Master (NES) --> Blaster Master 2 (Genesis). Schijn overigens een slechte sequel te zijn.

Op de Game Boy zijn ook wel wat sequels uitgekomen die minder bekend zijn (The Rescue of Princess Blobette (GB) bijvoorbeeld als sequel van A Boy and His Blob).

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor KillingRaptor » 26 jan 2015, 13:52

Galious schreef:
Apenheul schreef:Het past niet helemaal binnen de bedoeling van het onderwerp maar ik denk dat veel mensen niet weten dat Virtue's Last Reward de sequel is van 9 Hours 9 Persons 9 Doors.

9 Hours 9 Persons 9 Doors lijkt me erg gaaf, die staat al een tijd op mijn wantlist, maar ik ben 'm nog niet voor een leuke prijs tegengekomen. Ik wist ook niet dat Virtue's Last Reward een sequel daarvan is. Vreemd overigens dat de sequel wel een Europese release krijgt, maar het eerste deel niet :rolleyes:

999 is echt een verschrikkelijk goede game! Staat niet voor niets in mijn top 10 games aller tijden! Virtue's Last Reward is ook echt goed maar heb hem niet kunnen uitspelen door een corrupted savefile op de Vita. :sad1:

KillingRaptor

Berichtdoor Galious » 08 jan 2019, 13:53

Nooit geweten dat DJ Boy een sequel had. Dit ziet er wel heel erg fout uit - en het klinkt nog erger. Even more 90's than the actual 90's :biggrin:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Jalf » 08 jan 2019, 14:01

Ik ben er pas recent achter gekomen dat Zombies ate My Neighbours een sequel heeft gekregen in de vorm van Ghoul Patrol (SNES).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor toejam » 08 jan 2019, 14:34

Rush 'n Attack, ofwel Green Beret heeft de vorige generatie nog een digital sequel gekregen

Uitermate matig overigens..

Yo, homeboy gimme five!
toejam