Button Bashers Top 25 Draft: Nintendo DS

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Button Bashers Top 25 Draft: Nintendo DS

Berichtdoor gekkehenkie » 02 dec 2019, 22:26

Goede keuze Ok Impala!. Ik ben er ook naar op zoek gegaan doordat ik hem in bepaalde lijstjes voorbij zag komen. Ik vond hem toen gelukkig bij Game Mania in België voor een mooie prijs. Erg leuk spel met humor en inderdaad mooie animaties.

Ha ha! I died again!

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor Jalf » 04 dec 2019, 11:44

Ghost Trick is een toffe game inderdaad. Ik heb ooit nog een 3DS gewonnen door er een review over te schrijven :).

Binnen enkele dagen dus #25 uit de lijst. Duurt langer dan ik verwacht had voordat we ze alle 25 voorbij hebben zien komen. We zijn al bijna drie maanden onderweg met dit DS topic.

Laatst bijgewerkt door Jalf op 04 dec 2019, 15:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor koekiemonster » 04 dec 2019, 15:41

|GTA China Town Wars
Afbeelding
Release date: maart 2009
Ontwikkelaar: Rockstar Leeds/Rockstar North
Genre: Action-adventure

Het is mooi om te mogen afsluiten, maar ook pijnlijk. Ik zit te jongleren met games. Dat bewijst maar eens hoe goed de Nintendo DS is. Toch even aandacht besteden aan Contra 4, Infinite Space, of toch het bizar leuke Space Invaders Extreme 1 of 2?

Nee, deze titel verdient het om als afsluiter vermeld te worden. Het vierde GTA-deel dat op een Nintendo-platform uitkwam. Het was de knaller op de E3 van 2008. Een eigen exclusieve GTA voor de Nintendo DS. En wat kan je vertellen over GTA aan een wereld die donders goed weet wat GTA is?

Laten we beginnen bij de kwaliteit. Deze game straalt echt effort uit. Het moment dat je de game opstart zie je dat dit een gedownscaled AAA-game is specifiek voor de DS. Met ruim 900.000 regels code is dit geen kleine game. Alles sluit perfect aan op hetgeen de DS goed doet en goed kan en brengt dit over op bijna filmistische manier. Touch-controls zijn geimplementeerd daar waar het logisch is. Er is goed gebruik van de twee schermen en meer focus gelegd op een, mooie, gedetailleerde, goed presterende, 3D-omgeving met zelfs een dag- en nachtcyclus. Dit is stiekem een echte opvolger van GTA2.

De omgeving komt overigens bekend voor. De celshaded graphics proberen namelijk een kopie te tonen van de wereld die we kennen van GTA4 (minus wat omgevingen) en slaagt daar goed in. Veel vrijheid dus, maar voorzien van een geheel nieuw verhaal. Deze keer staat het drug-dealen centraal. Daar zit je money en stiekem ook je fun. Wie wil er niet handelen in heroïne, acid, xtc, wiet en cocaïne? Het vraag en aanbod principe wordt in deze game goed uitgewerkt. Heb je dit door, dan verdien je goud geld.

Als je een auto gaat gebruiken, dan zal je hem moeten starten. Daarbij gebruik je bijvoorbeeld je touchscreen om een schroevendraaier in het slot te manoeuvreren. Normaliter zou ik dit overdreven en vervelend vinden, maar hier werkt het en draagt het echt bij aan de ervaring. Als je dan met je gestolen auto op pad gaat, helpt een routeplanner je op weg. Hij corrigeert ook netjes als je een afslag gemist heeft. Jouw PDA helpt je tenslotte ook aan extra klusjes. Die krijg je natuurlijk netjes via de mail binnen.

GTA voelt zich echt thuis op het kleine DS-scherm en ik kan me geen betere uitwerking voorstellen zoals deze nu is gedaan door Rockstar.
Mij nam het in ieder geval helemaal op. En ik heb deze game in 2019 gespeeld. Daarmee kan ik dus ook bevestigen dat deze game anno 2019 indrukwekkend is en prima mee kan.
Afbeelding
Afbeelding

Mocht je geen Nintendo DS hebben, dan raad ik je er eentje te halen. Alleen al om dit gehele topic. Wil je alleen deze game spelen? Dan heb je aardig wat opties, want naast de Nintendo DS kan je deze ook gewoon kopen voor de Sony PlayStation Portable of op je Smartphone (iOS of Android).

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor koekiemonster » 04 dec 2019, 15:43

WE ZIJN ROND. WAT EEN ERVARING!

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor toejam » 04 dec 2019, 15:59

Interessante afsluiter. Heb deze op de PSP geprobeerd maar vond het niet echt indrukwekkend daar. Maar dit lijkt een titel die ook veel meer gericht is op de DS-hardware en een port heeft gekregen naar de PSP omdat het kon.

Vind het een hele mooie en gevarieerde Top 25 geworden. Ben benieuwd wie er nu echt titels gemist heeft die nog toegevoegd gaan worden.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Jalf » 04 dec 2019, 16:04

Tof! Bedankt iedereen voor de mooie verhalen en herinneringen.

Chinatown Wars was inderdaad een hele leuke GTA ervaring op de DS. Heb hem op een gegeven moment echter weggelegd en nooit meer aangeraakt. Zal deels een kwestie van tijdgebrek zijn geweest, maar ook een teken dat ik de game blijkbaar ook niet zo tof vond dat ik hem niet kon wegleggen. Wat wel bij andere titels uit dit topic (Ghost Trick, Phoenix Wright, Hotel Dusk) het geval was.

ik vind het wel opvallend dat géén van beide Zelda games zijn genoemd. Dat zijn doorgaans toch games die veel liefhebbers hebben. Net als de Mario & Luigi games en de Ace Attorney serie.

Als ik vijf games moet noemen die ik zelf had toegevoegd zijn dat:

- Mario & Luigi: Bowsers Inside Story
- Fire Emblem: Shadow Dragon
- Phoenix Wright Ace Attorney: Justice For All
- Advance Wars: Dark Conflict
- Rhythym Paradise

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor koekiemonster » 04 dec 2019, 16:33

Advance Wars wilde ik ook nog noemen en Bowser Inside Story is ook waanzinnig. Rhythm Paradis heb ik pas een week en ik vermoed dat hij het aflegt tegenover Rhythm Tengoku op de GBA.

Zoveel goede games. Sonic Rush adventure, hadden we Chrono Trigger genoemd?

Ik vond beide Zelda games erg leuk. Veel plezier aan beleefd, maar zit veeeel minder in het geheugen als Minish Cap of de Oracles en daarmee ook wel weer een stap achteruit. Hoewel die capitein uit Phantom Hourglass wel echt een baasje is!

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Flozem » 04 dec 2019, 16:50

China Town wars moet ik binnenkort nog maar eens opstarten. Op de 3DS XL misschien wat beter te doen dan op het toch wat kleine DS scherm. Dat was voor mij destijds de enige afknapper.

Ik wacht nog even met mijn honourable mentions. Kan wel verklappen dat beide Zelda's daar juist niet bij zitten. :p

@Gozert: Bedankt voor het organiseren. Een leuke ervaring om gezamenlijk al reviewend een lijstje samen te stellen.
Flozem

Berichtdoor koekiemonster » 04 dec 2019, 17:14

Gozert bedankt inderdaad voor dit idee en de geweldige ervaring.

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor gekkehenkie » 04 dec 2019, 17:47

Mooi einde. GTA was één van mijn eerste spellen op de DS toen ik ervoor begon te verzamelen. Pas sinds kort opgestart en meteen uitgespeeld. Zelfs na het einde nog een tijd bezig geweest met dealen en extra missies.

Ik zal ook nog een aantal spellen posten die mijns inziens niet mogen ontbreken in een DS-verzameling.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor kingoftherain » 04 dec 2019, 18:12

Dit is een hele leuke opzet. Ik heb een hoop geleerd over spellen waar ik normaal gesproken niet aan zou denken. Top!
Kijk al uit naar de volgende reeks.

My life is a chip in your pile. Ante up!
kingoftherain

Berichtdoor WonderZwaan » 04 dec 2019, 20:44

Leuk topic om te hebben gelezen de afgelopen weken!
Misschien leuk ter vergelijking om maar aan te geven hoe divers deze lijst is: wanneer je hem naast de Top 25 DS games aldus Metacritic legt, zijn er slechts 7 overlappende titels.

Overlappende titels: Grand Theft Auto: Chinatown Wars, Mario Kart DS, New Super Mario Bros., The World Ends With You, Elite Beat Agents, Kirby Power Paintbrush, Radiant Historia.
Opvallende afwezigen in dit topic: de Zelda games, Advance Wars, Animal Crossing, Pokémon, Chrono Trigger.

Vooral die laatste, Chrono Trigger, zou ik iedereen met een interesse in RPGs aanbevelen. Het is een vrij directe port van de SNES game, met een paar kleine toevoegingen en een nutteloze optionele touch-screen methode waar je mee kunt lopen. Toch zou ik het een significante release noemen, omdat dit volgens mij de eerste keer was dat Chrono Trigger in Europa verkrijgbaar was.
WonderZwaan

Berichtdoor Apenheul » 04 dec 2019, 20:46

Erg leuk initiatief van Gozert, ik kijk al uit naar de topics voor andere systemen. En een interessante afsluiter van koekiemonster, ik heb deze nooit uitgespeeld maar het boeide mij langer dan San Andreas en GTA 5 omdat het me terug deed denken aan GTA London :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Ok Impala! » 05 dec 2019, 09:47

Ja, is erg leuk om te doen. Ben benieuwd naar toekomstige lijsten! :smile:
Ok Impala!

Berichtdoor Gozert » 05 dec 2019, 13:20

Erg blij dat jullie dit een tof idee vonden en ook erg leuk vonden om te doen ofwel te volgen! :) Ik vond het zelf ook erg leuk om te zien hoe dit uitpakte, ondanks dat is de laatste helft niet bijster actief ben in dit topic (of Button Bashers in het algemeen) vanwege een erg drukke periode. Gelukkig komt daar over een week of twee verandering in met een kerstvakantie en het afronden van een project in zicht. :) Ik heb in ieder geval een frisse kijk gehad op de DS, waardoor m'n interesse in dat systeem toch significant gestegen is. Er is nog veel moois te ontdekken heb ik gemerkt. Daarom wil ik iedereen die heeft bijgedragen aan dit topic ook hartelijk bedanken! :thumbup:

Verder nodig ik iedereen uit om eventueel zijn of haar eigen bijdragen aan dit topic te leveren van games of series die nog niet aan bod zijn geweest (uiteraard in dezelfde opmaak). Ook deze zal ik indexeren in het openingsbericht. Ik kan me wel voorstellen dat iemand toch nog games mist als Pokémon, een van de Zelda's, een van de Sonic Rush games, Phoenix Wright, Animal Crossing, etc.

Ten slotte spoor ik iedereen die denkt een vergelijkbare bijdrage voor een ander systeem te willen en kunnen leveren aan om te reageren in het algemene top 25 draft topic. Hoe meer interesse, hoe vaker we dit kunnen doen en hoe meer verschillende namen aan bod komen! :)
Gozert
Moderator

Berichtdoor toejam » 05 dec 2019, 15:30

Gozert schreef:Ik kan me wel voorstellen dat iemand toch nog games mist als Pokémon, een van de Zelda's, een van de Sonic Rush games, Phoenix Wright, Animal Crossing, etc.

Ik niet :evil:

Maar bedankt voor het organiseren van dit festijn. Heb meer op de DS gespeeld en nieuwe games ontdekt in de afgelopen 3 maanden dan in de 3 jaar daar voor :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor koekiemonster » 05 dec 2019, 15:39

Ik ga zeker nog titels toevoegen.

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Apenheul » 06 dec 2019, 12:42

Titels die ik nog genomineerd had maar niet in de lijst terecht gekomen zijn waren: Ace Attorney Phoenix Wright, Final Fantast IV, Castlevania Dawn of Sorrow, Etrian Odyssey 3, Shin Megami Tensei Deep Journey en Zelda Phantom Hourglass.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor arjen1981 » 07 dec 2019, 17:24

We gaan Etrian Odyssey dan vast zien vor de Draft van de 3DS Niels? Ik vond dit ook een leuk idee!
arjen1981

Berichtdoor Apenheul » 07 dec 2019, 19:36

Haha dat ligt er maar net aan of ik gekozen wordt voor de 3DS draft :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor jukujosuki » 07 dec 2019, 19:40

Ik wist niet dat Metroid Pinball bestond. Toevallig gisteravond Mario Pinball op de GBA gespeeld :)

jukujosuki

Berichtdoor koekiemonster » 07 dec 2019, 20:25

jukujosuki schreef:Ik wist niet dat Metroid Pinball bestond. Toevallig gisteravond Mario Pinball op de GBA gespeeld :)

Als je die al leuk vond, dan kan ik je mededelen dat Metroid pinball velen malen beter is.

- portable-games.nl
koekiemonster

Vorige