Button Bashers Top 25 Draft: Nintendo DS

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Button Bashers Top 25 Draft: Nintendo DS

Berichtdoor toejam » 06 nov 2019, 09:12

Goed dat je het zegt. Ik heb deze toentertijd nooit gehad. Inmiddels wel aan de collectie toegevoegd maar nog nooit gespeeld. Ik heb alweer een lange shortlist van DS games om nog te spelen, maar ga deze er toch maar aan toevoegen :)

PSP heeft overigens Gameshare, zelfde concept om met 1 game multiplayer te doen met als bonus dat je een ad-hoc wifinetwerk op kunt zetten tussen de PSP's zodat dat ook vandaag de dag nog heel bruikbaar is ;)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Apenheul » 06 nov 2019, 09:32

Volgens mij heb ik de mini games hiervan ook wel eens gespeeld, van die kaartspelletjes met Luigi geloof ik. De eerste NSMB was redelijk geslaagd voor mij in het aanspreken van nostalgie. De formule was wel op zijn best bij NSMBU die ik sowieso tot de top 3 van 2D Mario platformers vind behoren.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Jalf » 06 nov 2019, 13:49

Ochja, de hype die rond ging toen bekend werd dat Nintendo aan een nieuwe 2D Mario werkte.... Sommigen dachten aan een Super Mario Bros 4, anderen aan een Mario World 3...

....En toen bleek het dus om New Super Mario Bros. te gaan... Voor 30 miljoen gamers was het blijkbaar de holy grail, maar ik vond (en vind) het helemaal niks en een grote teleurstelling. Een soort Mario voor dummies met een soort plastic mario, suffe powerups en een teleurstellend level design. NSMBWii en NSMB2 vond ik nóg minder. NSMB Wii U en Luigi U vond ik een flink stuk beter!

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor jukujosuki » 06 nov 2019, 17:04

Jalf schreef:Ochja, de hype die rond ging toen bekend werd dat Nintendo aan een nieuwe 2D Mario werkte.... Sommigen dachten aan een Super Mario Bros 4, anderen aan een Mario World 3...

....En toen bleek het dus om New Super Mario Bros. te gaan... Voor 30 miljoen gamers was het blijkbaar de holy grail, maar ik vond (en vind) het helemaal niks en een grote teleurstelling. Een soort Mario voor dummies met een soort plastic mario, suffe powerups en een teleurstellend level design. NSMBWii en NSMB2 vond ik nóg minder. NSMB Wii U en Luigi U vond ik een flink stuk beter!

New Super Mario Bros. was echt bagger. Destijds op een R4 kaartje gespeeld :lol:

Voor die artificial difficulty van een dronken Mario was erg lame. Zonder dat zou het spel waarschijnlijk TE makkelijk zijn. Lijkt mij dat ze het daarom zo gedaan hebben :biggrin:
jukujosuki

Berichtdoor Flozem » 06 nov 2019, 20:08

Ik heb na Mario 3 nooit meer serieus een mario game gespeeld... Ik vond NSMB Wii tegenvallen, en heb de vervolgtitels net name voor de kids gekocht. Ik heb wat moeite met de afwijkende bewegingssnelheid/sponzige controls.
Flozem

Berichtdoor koekiemonster » 06 nov 2019, 22:22

Flozem schreef:Ik heb na Mario 3 nooit meer serieus een mario game gespeeld... Ik vond NSMB Wii tegenvallen, en heb de vervolgtitels net name voor de kids gekocht. Ik heb wat moeite met de afwijkende bewegingssnelheid/sponzige controls.

Marioworld? Mario 64? Odyssey? Zijn wel echt top hoor!

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Flozem » 07 nov 2019, 07:50

Na de NES heb ik heel wat console geschiedenis overgeslagen. Mario64 trok me niet, en ik vind de 3D Mario's geen echte Mario games. Mario Wii was een regelrechte afknapper. Tegen de tijd dat ik ging verzamelen en Mario World kreeg, kon ik eigenlijk niet meer in de goede flow komen.

Misschien ben ik Mario moe? :p
Flozem

Berichtdoor Swey » 07 nov 2019, 09:35

Ik had hetzelfde met NSMB en NSMB2, uitermate bland games waar geen enkele uitdaging in zat met eerlijk gezegd een beetje floaty controls. Een beetje ervaren platform speler blaast hier zo doorheen. In het geval van deel 2 ben ik alleen bij de eindbaas een keer doodgegaan, de rest was allemaal one-shot. Ik hoop dat mario64 en tzt oddysey leuker zijn
Swey

Berichtdoor jukujosuki » 07 nov 2019, 09:40

Super Mario World was toch wel het beste Mario spel ooit. Zeker voor die tijd.
jukujosuki

Berichtdoor kingoftherain » 08 nov 2019, 20:19

jukujosuki schreef:Super Mario World was toch wel het beste Mario spel ooit. Zeker voor die tijd.

Dat blijft ook mijn favoriet. Een hele wereldkaart met verborgen uitgangen, leuke nieuwe vijanden en flauwe humor.

My life is a chip in your pile. Ante up!
kingoftherain

Berichtdoor Apenheul » 10 nov 2019, 13:02

Toejam

*por* *por*
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor toejam » 10 nov 2019, 13:14

Oh ja, crap had dat gisteren zullen doen maar was ahem afgeleid :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Galious » 10 nov 2019, 13:42

Swey schreef:Ik had hetzelfde met NSMB en NSMB2, uitermate bland games waar geen enkele uitdaging in zat met eerlijk gezegd een beetje floaty controls. Een beetje ervaren platform speler blaast hier zo doorheen. In het geval van deel 2 ben ik alleen bij de eindbaas een keer doodgegaan, de rest was allemaal one-shot. Ik hoop dat mario64 en tzt oddysey leuker zijn

NSMB was inderdaad erg bland en de controls/physics voelden nooit helemaal goed. De Wii versie was veel en veel beter, vond ik, met strakke controls en sterker level design.

De beste Mario games die ik daarna heb gespeeld zijn de Galaxy games. Die zijn echt fenomenaal goed, en volgens de hype gaat Odyssey daar zelfs nog overheen, maar die heb ik zelf nog niet gespeeld.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor toejam » 10 nov 2019, 16:54

Little Red Riding Hood's Zombie BBQ

Afbeelding

Release date: 30 oktober 2009 (PAL, DSiWare)
Ontwikkelaar: EnjoyUp
Genre: Vertical Shooter

Roodkapje heeft net de wolf gedood en is terug onderweg naar huis als er een zombieuitbraak plaats vindt. Gelukkig heeft ze zichzelf op allerhande manieren goed bewapend in de tussentijd en wordt er met een nogal Japanse stijl een spel geïntroduceerd dat behoorlijk onder de radar is verdwenen. Samen met haar vriend Momotaro die uit de Japanse folklore opgestaan is vecht roodkapje zich een weg door allerlei sprookjeswerelden om de orde te herstellen.

Het speelveld wordt gevormd door beide schermen die een pad laten zien dat je niet zelf af kunt wandelen. Jouw karakter staat onderaan en kan alleen van links naar rechts bewegen a la de Base levels in Contra. Je kunt jezelf op de horizontale as sturen met de stylus of het d-pad. Vervolgens gebruik je de stylus om te richten en te schieten. Je kunt dus ook vijanden en objecten op het bovenste scherm raken door goed te mikken. Standaard heeft roodkapje een machinegeweer met een beperkt magazijn. Net als bij veel light gun shooters haal je in dit geval de stylus van het scherm om te herladen. Dit standaard wapen heeft wel een onbeperkte aantal beschikbare magazijnen, maar onderweg vind je ook ammo voor andere wapens zoals een shotgun en een laser. Deze kogels zijn wel beperkt en het is zaak goed na te denken waar je ze inzet.

In tegenstelling tot Contra loop je vanzelf naar voren en ben je op dat moment kwetsbaar voor alles wat je nog niet opgeruimd hebt. Verschillende zombies hebben ook verschillende aanvalspatronen en daarbij is wel wat fantasie gebruikt om ze 'tot leven' te wekken. Waar het spel echter echt uitblinkt zijn de boss levels. Die bieden allemaal een unieke uitdaging en zijn echt wel doordacht ontworpen.

Een paar dingen die toch wat afbreuk doen aan het spel zijn de slowdown als het druk wordt op het scherm, en de reguliere levels die wat meer variatie in gameplay hadden mogen bieden.

Het spel is hier in Europa alleen via DSiWare verschenen. In Amerika is er ook een fysieke versie maar daar mag je echt goed de beurs voor trekken. Sinds een hidden gem-video van ene Metal Jesus is die prijs ontploft.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Apenheul » 10 nov 2019, 17:08

Ah is het een shooter? Ik zag er wel eens beelden van maar begreep totaal niet wat het moest zijn.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Flozem » 10 nov 2019, 17:12

Yup...

"Sinds een hidden gem-video van ene Metal Jesus is die prijs ontploft."

Precies de reden waarom ik deze titel niet heb. Lijkt me een leuke game verder...
Flozem

Berichtdoor Swey » 10 nov 2019, 21:09

Same here, staat al heel lang op mijn lijstje, maar ik weiger de absurd opgepompte prijs ervoor neer te leggen. Denk dat ik deze game nooit zal hebben
Ziet er heel cool uit, wellicht is met een jaar of vijf de hype eraf. Mooie toevoeging aan de lijst!
Swey

Berichtdoor Apenheul » 11 nov 2019, 20:16

Trauma Center: Under the Knife

Afbeelding

Release date: December 2016
Ontwikkelaar: Atlus
Genre: Simulatie

Plotselng ontstaan overal bloedingen en de bloeddruk valt weg, in alle haast vergeet je om de verwondingen te ontsmetten voor je de hechtingen plaatst. Zuster! Injectie! Iets vreemds kronkelt dicht onder het weefsel, de scalpel erin! Het is een risico maar het moet nu echt gebeuren...

En wat een opluchting als er 10 seconden later "operation successful" in beeld staat.

Trauma Center is naar mijn mening een van de meest interessante series die op de DS verschenen is. Het is een operatie-simulatie game in visual novel stijl waarin je de rol aanneemt van Dr. Derek Stiles, een chirurg met bijzonder talent. Het draait om opperste concentratie, snelle en trefzekere hand-oog coordinatie en split-second beslissingen nemen. Waarschijnlijk zul je meerdere malen zwetend en met kramp in de vingers stoom afblazen, het vergt namelijk alles van je kunnen.

In het spel zul je veel spoedoperaties uitvoeren op patienten met vreemde klachten, en in veel gevallen zul je af moeten wijken van standaard operatieprocedures om het tot een goed einde te brengen. Hoe sneller en beter je de operatie uitvoert des te hogere beoordelingen krijg je voor je prestaties. Ondertussen speelt er zich ook nog heel wat af op de achtergrond, er is namelijk een nieuw parasiet ontdekt dat steeds meer slachtoffers claimt, waaronder medewerkers van Dr. Stiles.

Voor mij markeert deze game het begin van alle experimentatie rondom touch-based gameplay op DS. We vergeten maar al te vaak dat de eerste iPhone pas een jaar later uit zou komen. Later is op de Wii een remake verschenen onder de naam Trauma Center: Second Opinion die naar mijn mening wel iets fijner speelt omdat je niet met een stylus op zo'n klein scherm hoeft te tekenen. Voor wie graag samenwerkt met operaties zou ik Trauma Center: New Blood aanraden op Wii. Deze kun je namelijk co-operatief spelen zodat je de handelingen samen af kan stemmen. "ZALF!!! NU!!"

AfbeeldingAfbeelding
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor toejam » 11 nov 2019, 22:34

Ik heb deze met chirurgische precisie onder de neus van iemand anders weggekaapt op de lokale kleedjesmarkt vorig jaar maar het werd operatie succesvol, patiënt overleden voor mij.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor gekkehenkie » 12 nov 2019, 15:58

Mario Kart DS is zo'n titel die ik in de verzameling heb omdat ik het gevoel heb dat ie bij iedereen erin hoort te staan. Ik heb hem al erg lang maar nooit gespeeld. Misschien dat ik er in het nieuwe decennium tijd voor vrij maak.

New Super Mario Bros is één van de eerste spellen die ik speelde op de DS. Ik vond hem erg leuk maar heb dan ook geen ervaring met alle 3D Mario's.

Met Little Red Riding Hood's Zombie BBQ maak je het me wel een beetje lastig Toejam :sad: . Ik had het idee om alle aanbevelingen aan te schaffen zover nog niet in mijn bezit. Dit spel kwam bij mij helaas ook pas op de radar toen de prijs al omhoog was geschoten. Lijkt me erg leuk en alleen al vanwege de naam de moeite waard. Misschien maar een spaarpotje voor aanleggen.

Trauma Center: Under the Knife heb ik allang in bezit maar ik wil hem pas spelen als ik een goed werkende touchscreen heb. Ik ben er wel erg benieuwd naar.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor Flozem » 12 nov 2019, 20:06

Trauma Center is in bezit, maar nog nooit gespeeld.... :doh:
Flozem

Berichtdoor Galious » 12 nov 2019, 20:36

Deze Trauma Center ken ik alleen van de Wii port. Originele game, perfect voor de Wii controllers, maar ik denk niet dat ik het visual novel drama gedeelte heel erg trek, dat had me iets teveel weg van Medisch Centrum West :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Flozem » 13 nov 2019, 07:41

PS: mijn bijdrage volgt vrijdag(ochtend). Eerder gaat niet lukken.
Flozem

Berichtdoor toejam » 13 nov 2019, 08:55

Flozem schreef:PS:

Dit is pre scriptum begrijp ik? :tongue1:

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Flozem » 13 nov 2019, 22:04

;)
Flozem

VorigeVolgende