1001 Video Games You Need To Play Before You Die

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: 1001 Video Games You Need To Play Before You Die

Berichtdoor Gozert » 04 sep 2019, 15:50

Alsnog meer dan ik gespeeld heb, en weer eentje die we af kunnen strepen. Op naar de 10! :lol:
Gozert
Moderator

Berichtdoor Gozert » 10 sep 2019, 12:25

Week 37

Gottlieb Pinball Classics (2006)
Afbeelding Lumines Live (2006)
Afbeelding Rise of Nations: Rise of Legends (2006)
Medieval II: Total War (2006)
Test Drive Unlimited (2006)

Afbeelding OutRun 2006: Coast 2 Coast (2006)
Afbeelding Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (2006)
Afbeelding The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006)
Afbeelding The Legend of Zelda: Twilight Princess (2006)
Afbeelding Viva Piñata (2006)

Afbeelding Trauma Center: Second Opinion (2006)
Slaves to Armok II: Dwarf Fortress (2006)
Afbeelding Pokémon Diamond/Pearl Version (2006)
Tony Hawk's Project 8 (2006)
Virtua Fighter 5 (2006)

Virtua Tennis 3 (2006)
Afbeelding Wii Sports (2006)
Dreamfall: The Longest Journey (2006)
Afbeelding Rayman Raving Rabbids (2006)
Afbeelding Microsoft Flight Simulator X (2006)

Tussenstand: 12/20 (laatst geüpdatet 10-9-2019 om 19:01)
Gozert
Moderator

Berichtdoor Gozert » 10 sep 2019, 12:53

Even een dagje later dan normaal, want gisteren had ik het erg druk en was ik 's avonds te gaar om nog even lekker achter de PC aan te schuiven.

Deze week gelukkig een iets betere score dan vorige week met de volgende titels die ik kan afvinken:

Rise of Nations: Rise of Legends
The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Pokémon Diamond/Pearl Version
Wii Sports
Rayman Raving Rabbids

Niet de meest briljante lijst... Voor Rise of Nations: Rise of Legends heb ik destijds voor InsideGamer een preview mogen schrijven. Als groot fan van de originele Rise of Nations keek ik erg uit naar deze game. Het week qua thematiek flink af van zijn voorganger, maar het concept van magie versus wetenschap sprak me wel aan. Echter, ik herinner me helemaal niets meer van deze game. Echt helemaal niets. Dat is wel erg tekenend, aangezien ik het origineel nog steeds regelmatig speel.

The Elder Scrolls IV: Oblivion heeft destijds ontzettend veel lof ontvangen, maar ik vond het toen al serieus een van de slechtste RPG's die ik ooit gespeeld had. Technisch was de game vooruitstrevend, maar het is jammer dat ze die techniek hebben ingezet om gruwelijk saaie omgevingen zonder enige persoonlijkheid neer te zetten. De personages zagen er ook verschrikkelijk uit met hondslelijke gezichten en intens houterige animaties. Het hielp ook niet dat die personages voorzien waren van suffe dialogen en karige voice acting. De hoeveelheid voice actors was sowieso belachelijk laag, waardoor je heel vaak dezelfde stemmen hoort bij verschillende NPC's. Patrick Stewart was een van de stemacteurs en die deed ook prima werk, maar zijn personage legt al na enkele minuten spelen het loodje. Dat was de investering wel waard... Verder heb ik ook geen goed over voor de combat, de level scaling, het verhaal en de manier waarop deze gepresenteerd werd. Ik voelde geen enkele motivatie om iets aan de main quest te doen en de wereld was te suf om te verkennen. Ik heb de game dan ook weer heel snel weggelegd.

The Legend of Zelda: Twilight Princess was exact wat je er van kon verwachten. Niet meer, maar ook zeker niet minder. Na het (grotendeels) vrolijke The Wind Waker nam de serie nu weer een serieus toontje aan, zoals deze gezet werd door Ocarina of Time en Majora's Mask. De game voelt wat dat betreft ook een beetje als een hybride tussen die twee laatstgenoemden. Ik heb me er uitstekend mee vermaakt, maar er valt wel het een en ander aan te merken. De game voelt namelijk erg leeg op sommige stukken en lijkt wel erg uitgerekt. Absoluut niet mijn favoriet in de serie, maar desalniettemin zeker de moeite waard.

Pokémon Diamond en Pearl zijn wat mij betreft de minst leuke mainline Pokémon games die ik gespeeld heb (en dat is tot en met Black en White). De game is namelijk ontzettend traag, wat totaal niet bij de serie past. Ik vind sowieso dat dit boek rare keuzes maakt op het gebied van de Pokémon games met de derde en vierde generatie. Pokémon Red/Blue hebben een grote historische waarde als beginpunt van een multimedia franchise zoals er maar weinig zijn en Pokémon Gold/Silver verfijnd de formule zonder al te veel te veranderen en wordt door velen beschouwd als een van de hoogtepunten van de serie.

Wii Sports was natuurlijk de pack-in bij de Wii en heeft zeker de nodige leuke avondjes multiplayer bezorgd zonder nu echt een briljante te zijn. Het is vooral heel toegankelijk een daarom snel leuk om er even bij te pakken, zelfs voor mensen die anders weinig met games hebben. Rayman Raving Rabbids is wat dat betreft van hetzelfde laken een pak, maar dan met een andere presentatie. Beide leuk om een keer te doen met wat vrienden, maar vrijwel geen enkele staying power.
Gozert
Moderator

Berichtdoor toejam » 10 sep 2019, 17:04

Afbeelding Lumines Live (2006)
Afbeelding Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (2006)
Afbeelding The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006)
Afbeelding Viva Piñata (2006)
Afbeelding Wii Sports (2006)
Afbeelding Microsoft Flight Simulator X (2006)

Ik kan deze week ook een paar mooie vinkjes zetten. Lumines speel ik af en toe, laatste serieuze sessie was oktober 2017 in de competitie hier.

Double Agent was voor mij de persoonlijke ondergang voor wat betreft achievements. Ik heb samen met een Noor ongeveer 40 uur besteed aan in multiplayer naar elkaar toe rennen en dat de 1 de ander omlegt. Ondertussen wel over van alles en nog wat geouwehoerd en dat maakte de ervaring wel bijzonder. Tenslotte met z'n drieeen de co-op missies doorgewerkt en dat eigenlijk allemaal voor die virtuele puntjes.

Oblivion heb ik mijn 360 voor gekocht. Denk wel 400 uur in gestoken. Duurde 80 uur voordat ik in de hoofdstad terecht kwam in mijn eerste game gewoon omdat er zoveel te ontdekken was en de wereld zo enorm groot was.

Viva Pinata leek mij destijds een leuke game voor mijn zoon. En dat was op zich ook wel zo, maar hij hield er vooral van om wormen op hun kop te slaan met een schep. Zelf heb ik de game volledig uitgespeeld en, hoe raad je het zo, alle achievements gehaald.

Wii Sports zat natuurlijk bij de Wii en vooral bowling was heel populair. We hebben net zo lang gespeeld tot we een perfect game hadden gebowld.

En Flight Simulator X kwam naar voren omdat het een gratis game was met achievements voor Games for Windows Live. Maar stiekem had ik er toch best wel veel lol in om een beetje rond te vliegen.

Wel gespeeld, maar naar mijn idee onvoldoende voor een vinkje:

Gottlieb Pinball Classics (2006)
OutRun 2006: Coast 2 Coast (2006)

En wel in de collectie maar eigenlijk nog niet gespeeld:

Test Drive Unlimited (2006)
Trauma Center: Second Opinion (2006)
Tony Hawk's Project 8 (2006)
Dreamfall: The Longest Journey (2006)
Rayman Raving Rabbids (2006)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Galious » 10 sep 2019, 19:01

OutRun 2006: Coast 2 Coast (2006)
The Legend of Zelda: Twilight Princess (2006)
Trauma Center: Second Opinion (2006)
Wii Sports (2006)

Twilight Princess vond ik indertijd fantastisch op de GameCube, maar hij is minder goed oud geworden dan The Wind Waker. Ik wilde de game een paar jaar geleden eens revisiten op de Wii, maar nota bene kort na de veeeeeeeeeeeel te lange intro/tutorial ben ik toch afgehaakt :doh:

Verder heb ik wel veel lol beleefd aan Wii Sports, vooral golf vond ik persoonlijk super, maar ook tennis en bowling is hier thuis veel gespeeld met z'n vieren. Een geweldig visitekaartje voor de Wii.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor gekkehenkie » 11 sep 2019, 09:23

Van dit lijstje alleen een paar uurtjes Viva Piñata op de DS. Die ga ik nog ooit wel verder spelen.

Rayman Raving Rabbids is er ook op de DS maar daar is het een 2D platfomer. Door de humor en grappige liedjes wel leuk om een keer door te spelen.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor Gozert » 16 sep 2019, 21:49

Week 38

Afbeelding Ultimate Ghosts 'n Goblins (2006)
Afbeelding Ace Combat 6: Fires of Liberation (2007)
Crush (2007)
Afbeelding BioShock (2007)
Afbeelding Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)

Anno 1701: Dawn of Discovery (2007)
Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift (2007)
Afbeelding Crackdown (2007)
Everybody's Golf 5: World Tour (2007)
Afbeelding Contra 4 (2007)

Free Running (2007)
FlatOut: Ultimate Carnage (2007)
Afbeelding Crysis (2007)
Flywrench (2007)
E4 (2007)

Afbeelding Final Fantasy IV (2007)
Desktop Tower Defense (2007)
Everyday Shooter (2007)
MotorStorm (2007)
Forza Motorsport 2 (2007)

Tussenstand: 8/20 (laatst geüpdatet 17-9-2019 om 18:21)
Gozert
Moderator

Berichtdoor Gozert » 16 sep 2019, 21:54

Wederom geen geweldige week voor me. BioShock en Call of Duty 4 heb ik beide de nodige tijd in zitten, maar nooit uitgespeeld omdat ik toen afgeleid werd door andere releases. 2007 is wat mij betreft een van de betere jaren in video games geschiedenis, en dat zal ongetwijfeld komende weken blijken. Hoe dan ook, beide puike games die nog steeds in mijn backlog zitten.

De remake van Final Fantasy IV heb ik dan weer wel uitgespeeld en is echt een uitstekende versie van een van mijn favoriete Final Fantasy games die ik tot nu toe gespeeld heb. Het is heel erg standaard qua setting, maar de game kent genoeg charme en kent een sterke cast. Het verhaal heeft ook de nodige twists, dus het heeft voldoende om je aandacht er bij te houden.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Galious » 16 sep 2019, 22:39

Ik kom ook niet verder dan drie, maar het zijn tenminste wel drie andere titels :)

Ultimate Ghosts 'n Goblins (2006)
Ace Combat 6: Fires of Liberation (2007)
Contra 4 (2007)

Het hoogtepunt is ongetwijfeld Contra 4, die heeft zelfs mijn Top 25 aller tijden gehaald. Een fantastisch Contra deel en waarschijnlijk mijn favoriete DS game ooit.

Ace Combat 6 vond ik ook een tof deel in de serie. Vanaf het tweede deel heb ik eigenlijk altijd wel genoten van de Ace Combat serie en dit was geen uitzondering.

Ultimate Ghosts 'n Goblins daarentegen kon ik absoluut niet in komen. Ik vind de 8- en 16-bit G'nG games echt geweldig en ik heb me met evenveel plezier als frustratie door de NES, SNES, Master System en Mega Drive games heen geworsteld, maar dit deel vond ik echt helemaal niet leuk om te spelen :sad:
Ik wil het nog eens een herkansing geven, maar de ultimate Ghosts 'n Goblins blijft voor mij lekker het origineel.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor gekkehenkie » 17 sep 2019, 11:15

Anno 1701, FF Tactics en FF IV staan nog ergens onderaan mijn backlog te bungelen :blushing: .

Contra 4 is het enige spel dat ik gespeeld heb. Bij mij staat ie ook hoog op mijn DS-lijstje. Jammer dat ie nooit in Europa is uitgebracht.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor Ok Impala! » 17 sep 2019, 14:43

Alleen Final Fantasy IV voor mij. :sad:
Ok Impala!

Berichtdoor toejam » 17 sep 2019, 17:07

Weinig te vieren deze week voor mij, maar wel twee toppers met een vinkje.

Afbeelding BioShock (2007)
Afbeelding Crackdown (2007)

Bioshock heb ik ontzettend van genoten. De setting, vibe en gameplay sleurden me mee door Rapture en de intense actie had genoeg afwisseling met exploratie en verhaal.

En Crackdown was een goede poging van Microsoft om een open wereld neer te zetten op de 360. De upgrademogelijkheden van je karakter en daarmee gepaard gaande voortgang in de spelwereld hebben me een hoop lol opgeleverd. Later ook nog eens in multiplayer samen met dezelfde Noor als van Splinter Cell alle multiplayerachievements gehaald.

Ultimate Ghosts 'n Goblins (2006) heb ik wel gespeeld, maar net als Galious kan ik mijn ei er niet echt in kwijt. Start hem soms nog wel eens op als ik de PSP zonder doel aan zet maar het nodigt niet uit om echt voor te gaan zitten.

En onderstaande twee heb ik wel in de collectie (beide PSP) maar verder niet gespeeld.

Crush (2007)
Final Fantasy IV (2007)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Flozem » 17 sep 2019, 18:21

Bioshock en Crysis voor mij.
Flozem

Vorige